We waren met onze oudste in een museum geweest waar hij het verschil tussen longen van rokers en niet-rokers had gezien. Sindsdien zegt hij tegen iedereen die hij ziet roken heeeel afkeurend en betweterig: slecht voor je longen hoor!!
Nog eentje van mijn pleegdochter... Ik had haar uitgelegd dat je nooit iets uit de winkel mag meenemen zonder te betalen, want dan komt de politie. Dat wou ze blijkbaar wel eens testen, maar niet bij zichzelf. Staan we bij de Hema aan de kassa, zegt ze tegen de caissière: "Mijn mama heeft iets gepikt..." Knalrood werd ik, knalrood
Mijn oudste was een jaar of 4 en we gingen met de trein. Toen we uit moesten stappen zag hij mij 10seconde niet en raakte volledig in paniek. Ik pak hem bij zijn hand en ik zeg er is niks aan de hand mama is vlak bij je. Je hoeft je niet zo druk je maken heb ik je ooit alleen achter gelaten in de trein. Zegt hij glashard ja.
Mijn dochter ( van toen een jaar of vier) werd helemaal blij en stond opgewonden te gillen, kijk mam Minions. We stonden op dat moment bij het schap met soepblikken en ik kijk het hele schap af op zoek naar een blik soep met Minions. Ik zie het niet en vraag aan mijn dochter : waar dan? Ze trekt aan mijn arm en wijst 2 lilliputters aan, kijk mam daar ( nog steeds gillend van enthousiasme)
We komen terug van het honden uit laten onze honden aan gelijnd en beiden honden vast. Komt de buurman net buiten met zijn honden aan een flex lijn die op onze honden af rende en begonnen te happen. Gaat onze 4 jarige helemaal uit zijn dak dat de buurman zijn stoute blaffende en happened honden eens moet leren bijhouden aangezien het al de tweede keer was dat zijn honden het deden en die riemen gewoon een knopje hebben zodat de honden niet weg kunnen.
Ik was vooral bezig mijn honden veilig binnen te zetten en tegen onze zoon aan het roepen dat hij naar binnen moest komen en de deur dicht moest doen.. 'onze grote hond is zo een 35 a 40 kilo en de kleine Chinese Naaktje 10' beiden doen normaal geen vlieg kwaad en zijn de knuffel honden van de buurt. Maar doordat de twee freggels van de buuren al vaker zo de hoek om gegaan zijn om happend en grommend op onze af te rennen lijken de honden daar radartjes voor te hebben. We hebben van die tuin afscheidingen waar door je niet ziet of iemand naar buiten komt. Dan was het namelijk een stuk makelijker geweest. Tegen de buren zelf is al vaker gezecht op te letten maar ze hebben lak aan wat anderen zegen of vragen. En weet soms ook niet of ze überhaupt het verstand hebben deze dingen te beseffen. Aangezien ze beiden beperkt zijn. Heb overigs tegen onze zoon gezegd dat hij zich niet met grote mensen zaken mag bemoeien en ik dat zelf wel met de buurman kan bespreken.
Oops Ik zou echt van stomheid dingen gaan stamelen waarvan ik achteraf zou denken: neeeeeej, nu heb ik het mezelf alleen maar nog lastiger gemaakt/mezelf voor schud gezet Wat zei jij toen je pleegdochter dat zei?
Goeie dat laatste Doe ik nu ook met onze 3-jarige: bemoedigen dat het fijn is dat hij opkomt voor anderen, maar er wel bij zeggen dat dit grote mensen zaken zijn en mama dat de volgende keer wel zelf doet
Ik ben heel mijn handtas beginnen uitladen terwijl ik de caissière uitlegde wat ik dochterlief geleerd had... Eenmaal buiten kreeg ze idd de preek over liegen... pff ik krijg het alweer benauwd als ik eraan terugdenk
Zoontje van 2 tijdens het douchen in het douchegebouw op de camping.. Mama piemel? Broer van 5: Nee mama heeft geen piemel, mama is een meisje. Zoontje van 2, driftig zoekend, keihard roepen: mama piemellllll mama piemellllll? Denk dat iedereen die aan het douchen was hem wel gehoord heeft ..
Op de wc staan met je 2 jarige zoon in een binnenspeeltuin. Ik besluit toch ook even snel te plassen. Blijk ik onverwachts ongesteld te zijn 'MAMA!! Bloed! Jij bent kapot'