De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier cb weer afgezegd. Baby lijkt heel iets aan de betere hand qua oogjes maar qua hoest en gehijg en gepuf niet. We moesten het een week aan kijken dus als het binnen 2 dagen niet aanzienlijk minder is gaan we gewoon weer langs. Weet toch wel wat ze weer zeggen. Iets in: de longen klinken schoon en het is ideaal dat een baby instant verkouden is. Maarja. Good for you, zoveel ziekte etc is niet te doen, heb geen zin in aanhoudende ontstekingen en griepjes en virussen. :roflmao: kinderen zijn niet goedkoop dus er moet geld verdiend worden ;).

Raggy81 en Mya vinden dit leuk.
  2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    eerlijk t is ook snotverkouden en zeker met de opvang dus gewoon de prikken gedaan. Hij is nu al 6 weken non-stop verkouden, neusspray is nodig en wat ie af en toe omhoog hoest... maar anders blijf je ook maar uit stellen. Dus zou opgeven moment toch de knoop doorhakken als het iets beter weer gaat.
    ik blijf het ook altijd wat eng vinden om omdat de oudste ook fors rs virus heeft gehad en daarna elke verkoudheid aan de puffers moest.

3. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Gadver weer gehuild hier vandaag. In de armen van mijn moeder, haha. A geprobeerd in bedje te leggen voor een middagdutje. Drama. Vervolgens bij mij en dan slaapt ie binnen 2 minuten.

Vanochtend heeft hij een tijdje in z’n babynestje op de bank geslapen, en eerder vanmiddag ook nog in zijn nestje in de box nadat hij eerst een half uur bij mij sliep. Dus eigenlijk gaat t prima.

Ik merk dat ik vooral onzeker word omdat ik denk; ja maar over 6/7 weken moet hij naar het kdv en straks slaapt hij daar niet.. etc. Tegelijk denk ik dan; snachts slaapt hij wel in zijn bedje dus waarom zou hij het niet kunnen leren voor overdag. Pff ik vind mezelf erg vermoeiend soms.

Ik ga lekker even serie kijken met een slapende baby op mijn borst :)

Mya, Imona en Boordevol vinden dit leuk.
  4. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Ik weet dat je er achter moet staan, maar toch even delen. Ik ben net bij de homeopaat geweest en ik kom daar altijd tien kilo lichter van terug. Zowel over mijzelf als L. L heeft nog zoveel buikpijn, zo sneu. Vorige week gaf de homeopaat dus een middel en ze poepte meteen zo goed. Nu dus een heel plan van aanpak, ook gaan we over op geitenmelk. Makkelijker verteerbaar. L haar ontlasting zit altijd vol met witte vlokken. CB gaf ook al aan, dan verteerd ze het niet goed. Maargoed ze groeit goed... Homeopaat kijkt voor mijn gevoel tenminste verder. Heerlijk joh, zo’n opgeruimd gevoel te krijgen van iemand.

Ik had gisteren namelijk een verschrikkelijke dag. Meer mezelf hoor. Dat afbouwen van de temazepam helpt ook niet, maar jeetje. Dacht haast dat ik depressief werd. Maar weer ondertussen wel beter, oververmoeidheid is killinggggg

Raggy81, Mya en Boordevol vinden dit leuk.
  5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Over 6 a 7 weken kan alles weer heel amders zijn.
    Hoe oud je je kindje nu?

De eerste 3 maanden waren hier ook hel. Eenmaal die voorbij, ging het een heel stuk beter. En het gekke is... vaak op de opvang regelt alles zich vanzelf.

Mya en RoseMurphy vinden dit leuk.
  6. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    6 weken en een dag :) Ik baal gewoon van mijn eigen onzekerheid. Op zich vind ik het op mij slapen niet eens zo erg, zeker omdat hij snachts wel in de cosleeper slaapt en af en toe overdag nu ook ergens anders. Ik ga proberen het los te laten.. (volgens mij zei ik dit een paar dagen geleden ook al:|)

Mya vindt dit leuk.
  7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Is heel normaal rond die leeftijd en is ook opeens weer over. En op dat moment vindt je het echt heel irritant en later ga je het weer missen dat is zo stom.

Mya, wolkje1994 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh nou. Je wil niet weten hoe ik er met 6 weken bij zat hoor. T ventje huilde alleen maar. Dronk en sliep amper. Kon er niks mee. Heel vaak gedavht: waar zijn we in godsnaam aan begonnen.. als ik dit had geweten dan... Ik heb heel wat tranen gelaten

En dat veranderde met 3 maanden. Toen werd het huilen een stuk minder. En nu net 4 maanden eet en drinkt en slaapt hij goed en heb ik een blij kind. Dus echt, Houd even vol.

RoseMurphy vindt dit leuk.
  9. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier ook geitenmelk. Wij gebruiken die van nannycare. Let op.... Die is online veel goedkoper dan in de winkel.

wolkje1994 vindt dit leuk.
  10. BlauwBeertje

BlauwBeertje Niet meer actief

@riean B slaapt overdag gewoon niet. Is wel heel duidelijk moe. Zelfs bij mij slaapt die niet. Hij raakt gefrustreerd en huilt nu zowat bijna de hele dag. Behalve de ochtend want de nacht doet hij gelukkig wel goed. Maarja vind ik ook niet gek. Hij heeft vandaag maar 9,5 uur geslapen waarvan 7,5 van de nacht. Als hij tevreden was maakte het me niet uit. Maar hij huilt nu bijna de hele dag door en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer rustig. En dit is vanaf 7 weken begonnen, daarvoor nergens last van gehad. En het lijkt nu met de week erger te worden. b is nu 12 weken. Ik heb met 9 weken aan de bel getrokken en kreeg thuisbezoek van de ergotherapeut. Die liet dus gisteren weten niks voor ons te kunnen betekenen.

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    En een.. euh. Potver. Kan niet op de naam komen.. gaan ook veel baby's heen.. Hoe heet dat nou...

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh ja! Osteopaat! (Lang leve google:roflmao: nog niet helemaal van de zwamgerschapsdementie af)

wolkje1994 en Raggy81 vinden dit leuk.
  13. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Jouw idee mijn gedachten @BlauwBeertje

BlauwBeertje en Imona vinden dit leuk.
  14. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Voor alle zieke kindjes, veel beterschap!

Hier ging t heel goed met dochter der mond, (gevallen van fiets en hechting en mist wat tanden) de zwelling was sinds zondag echt veel beter, en gister nog minder gezwollen, en vanmorgen was t ook nog goed. Maar vanaf vanmiddag dat ze uit school kwam, is die lip weer net zo dik als dat t net gebeurt was, ze zegt dat er niks gebeurt is, maar ook dat t meer pijn doet weer. Dus morgenochtend gaat papa met der naar de dokter maar weer, (spreekuur) bang dat t niet goed gaat zo. En ik breng dan zoon, want die kan juist morgen niet te laat komen, ze gaan namelijk vroeg al naar de kinderboerderij, en daar heeft hij zich al weken op verheugd...

Imona vindt dit leuk.
  15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Misschien ontstoken? Beter even laten zien ja.

Mya vindt dit leuk.
  16. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ja echt! Heerlijk zon klein koppie op je borst, dag en nacht samen. Dodelijk vermoeiend, maar zo bijzonder.
    Nu alweer bijna 5 maanden en wil alleen rechtop proberen te zitten op schoot en rondkijken ... HALLOOO HIER IS MAMA HOOR :(:roflmao:

Mya, Raggy81 en Siepie85 vinden dit leuk.
  17. Neilia

Neilia Niet meer actief

L had vanavond ineens verhoging, ze is sowieso sinds vandaag ook heel erg verkouden.
    Normaal zit ze op 36,6 nu had ze 38,0
    Ze was alleen maar aan het huilen en zo vreselijk onrustig.
    Heb der een zetpil gegeven en lekker op bed gelegd.
    Nu kwam ze net ineens weer voor een voeding.
    Ze zal het wel nodig hebben.
    mega veel gepoept ook vandaag..
    Het een letterlijke schijtdag en kan geen stront meer zien.
    N had 10!!!! Poepluiers
    L had 7 poepluiers
    o_O
    Vanavond zat ze in de tripptrapp tijdens het eten en ineens maakte ze een raar geluid.. trok helemaal wit weg en om der ogen werd ze rood, ik zag gelijk dat ze zich ergens in leek te verslikken en dat ze geen lucht kreeg dus rukte der letterlijk uit der stoel en heb der met der gezicht naar beneden op mijn arm gelegd.
    Kwam een hele golf aan speeksel uit.
    Arm kind.
    Lang leven de ehbo cursus:D

Kolibrie2, Mya, Raggy81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh vreselijk eng. Ik heb dat een keer met mijn oudste gehad Toen hij 1.5 was. Die stikte in een stukje aardappel. Hij zal vast in de gordel van zijn stoel. Die heb ik dus met stoel en al half ondersteboven gehangen. 1 klap tussen zijn schouderbladen en t vloog er zo uit

sleepy vindt dit leuk.
  19. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Noujaaa - om ong. 21.00 heeft A flesje gehad, mijn man legde m op bed en hij was stil (na onrustig te zijn geweest gisteravond). Om ongeveer 21.30 ging ik zelf op bed. A was wakker maar relaxed. Om 03.30 werd ie wakker voor een voeding :eek: er zat een beetje veel bv in de fles, hij dronk veel ervan op en hij heeft een slaapzak aan. Het was best koud op onze kamer dus dat zal ook wel geholpen hebben. Ik had nog niet eerder gehad dat m’n borsten gevoelig waren door de tijd die ertussen zat, nu wel :D

Bedankt voor jullie berichten nav mijn vorige bericht - doet me goed. Dit topic is erg fijn !

Kolibrie2, Mya, jvsd92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb 2 uur geslapen.
    L is zo verkouden, die krijgt telkens amper lucht.
    En nog steeds verhoging 38,2.
    Zelfs der huiltje is schor.

Deel Deze Pagina