De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Omg. In mijn vorige post zit een spelfout. Jacquard natuurlijk!

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Last minute change of plans. Eerste kerstdag eten bij mijn schoonouders en 2e kerstdag dus thuis met gezin. Oud en nieuw komen mijn schoonouders hier. Merk dat ze baby O ook wel wat vaker willen zien haha (wonen om de hoek maar zijn gelukkig niet het type mensen dat continu onze deur plat loopt). Mijn moeder past elke week op dus zij ziet ze veel vaker. Ach Ja, niet hoe ik het had gepland maar goed, niks gaat de laatste tijd volgens mijn plan ;). zolang we 1 hele kerstdag maar gewoon met het gezin hebben vind ik het best. Ik gun mijn schoonouders ook hun kleinkinderen haha.
    Met nieuwjaar doen we een borrel bij mijn moeder, mijn vader is gisteren geweest en mijn moeder zien we ook tussendoor nog omdat O graag nog een keer een nachtje in de vakantie wil logeren.

Magnolia29, Poolvos en Siepie85 vinden dit leuk.
  3. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie reacties! Helaas hier een minder goed dag. Het leek alsof de bv goed op gang was, maar er komt lang niet voldoende. Vandaag hele dag de fles ivm afvallen (nog steeds meer dan 7 % en dat op dag 6). De rest gekolft, maar er blijkt ongeveer maar 12-15ml te komen uit 2 borsten. Terwijl ze 60 nodig heeft.

De vk is geweest. We bieden haar nu elke keer een fles van 60ml. Ik kolf dan ook. En we kijken morgen of de productie is toegenomen. Zo niet, gaan we over op de fles.

Ik had vandaag mijn kraamtranen dag denk ik, heb er de hele dag om lopen huilen. Maar voor nu is dit het beste. En ik vind kolven gewoon echt verschrikkelijk.

Bedankt voor de tips van krampjes.

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Poolvos en @Boordevol iets te weinig aangekomen waar ik al zo’n vermoeden van had. 175gr in 13 dagen dus we gaan meneertje overdag weer iets strakker in mijn schema zetten inplaats van zijn schema, hij had het namelijk gisteren ook voor elkaar om maar 5 voedingen te hebben.

Magnolia29, Poolvos en Angelmom1 vinden dit leuk.
  5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    gefeliciteerd!
    Met bv kijken wat jezelf wil hoor, wat wel even belangrijk is als ze niet genoeg aankomen ook echt op de klok te voeden dus echt elke 3 uur en vervelende is dat je dan ook zelf echt elke 3 uur moet kolven. Ik had met onze dochter ook zo’n rampzalige start en dat is op dag 10 goed gekomen!! Die wilde niet drinken.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Oh dat is jammer. Hier zit er nog steeds 2,5-3 uur tussen. Dus 8/9 voedingen per 24 uur waarvan nog 2 in de nacht. Groei gaat wel goed.

Weet niet wie zei op te hogen met lactulose. De arts gaf aan dat het na 3 dagen pas werkt. Vandaag dus dag 4 en uiteindelijk nog 2 poepluiers gelukkig. 4 ml was op basis van gewicht berekend door de apotheek. Ga dit dus twee weken proberen en anders verhogen of eerder als ik denk dat het nodig is.

wolkje1994 vindt dit leuk.
  7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    @Luna87 Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Ik lees wel mee maar red het slecht te reageren. Mn man is lekker vrij deze week dus veel quality time met het gezin. Lekker spellen doen en zo. Vandaag naar Gent geweest. Vrijdag gaan we naar Naturalis want J. wil de t-rex zien.

Vaccineren
    Doen we volgens het schema maar heb wel de kinkhoest zelf gedaan dus daarmee het aangepaste schema.
    De rest is ook normaal gevaccineerd en hebben de menigokokken voor beide gekocht en laten zetten (vielen ver buiten 4 en 14 jaar dus komen voorlopig niet aan de beurt via het standaard programma.

Raggy81 vindt dit leuk.
  8. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Mmmm hier ook te trage groei. Naar he? Vanmorgen weer bij de huisarts geweest want ze lijkt wel nog steeds, ja al weken, spruw te hebben. Heb nu daktarin gek gekregen en als dat niet helpt begin vh jaar naar de kinderarts. Vandaag heeft ze in totaal maar iets van 500ml gedronken. Ze begint na een paar slokken te huilen. Je hart breekt. Verder super blij, tevreden meisje die goed slaapt. Zo gek! Hoop dat de gek snel aanslaat en dat we bezoekje ziekenhuis mogen overslaan. Morgenochtend ook nog ff de kinder osteopaat voor de zekerheid (mijn broer :))

Magnolia29 en Raggy81 vinden dit leuk.
  9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Wat vervelend dat die spruw er nog steeds is. Jullie ook wekelijks wegen? Buigt de curve af of te weinig aangekomen nu? Hier buigt het nog niet af alleen is het nu de laatste 2 weken wel net te weinig.

10. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

Vandaag bij de kinderarts geweest. Alles was in orde met B. We moesten even langs komen omdat B hoge ontstekingswaardes had toen hij geboren was.

Kleine B is zo lief en rustig geweest vandaag. Heerlijk. Hopen dat we de nacht goed ingaan vandaag.

Manlief is volop in de keuken bezig, voor morgen. Onze ouders, broers en zussen komen bij ons eten

(idee van mijn man, was ik het niet mee eens. Als ik zie hoeveel werk het wel niet is.. maar gelukkig hebben we de andere 2 dagen niks)

Ik ben moe. Denk dat ik zometeen tegelijkertijd met B het bed induik. Althans hopen dat hij meteen wilt slapen.

active82 en Angelmom1 vinden dit leuk.
  11. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Voor diegene die het interesseert, op bol staan de luiers van pampers premium met korting.

Vaccinaties: hier heeft hij op 8 weken zijn eerste serie vaccins al gekregen, is standaard in België, en dus ook inclusief Rota vaccin. Op 9 januari moeten we opnieuw naar k&g en daar krijgt hij dan zijn tweede set en opnieuw Rota. Op 16 weken nog eens en dan is het tot 1 jaar.
    Hier krijgen wij trouwens een document mee wanneer we een geboorte aangegeven op het stadhuis/gemeentehuis dat je moet laten invullen door de arts ter bewijs dat je gevaccineerd hebt tegen polio. Is dit in Nederland ook zo?

De krampjes zijn plots weer iets beter. Hij zat met een blokkering ofzo want deze middag giga luier en nu slaapt hij dus al hele tijd rustig in zijn park/box.

USAbaby, active82 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Welkom ! En wat n heftige bevalling.
    Hou er iig rekening mee dat jij logischerwijs hiervan goed zal moeten herstellen.. Maar zoiets ook een bepaalde verwerking heeft voor je kindje. Geniet van elkaar en neem de tijd rustig aan op te starten met zn allen.

13. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    ik wou dat dat kon maar financieel helaas niet haalbaar. Merk wel dat ik er echt nog niet aan toe ben. Weet t gewoon even niet zo goed.

14. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Het kan naast krampjes ook het verwerken vd bevalling zijn... Veel vasthouden veel troosten / knuffelen.
    Bij krampjes zie ik dat alle tips al gegeven zijn hierboven . ik ben laat met reageren

15. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    @ButterflyPassion goed dat je gegaan bent.
    Mijn dochter had 9 vage bultjes op haar benen. Dat werden er niet meer en zijn nu bijna weg..
    Geen idee wat dat was. Waterpokken niet... Bij jullie dus wel. Sterkte ermee :(

active82 vindt dit leuk.
  16. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Je kunt om je productie te verhogen boezemvriendjes plus innemen. Te koop bij aedulac. En domperidon vragen bij de huisarts. 3x per dag. 1 tablet van 10 mg.
    Tevens werkt borstvoedingsthee van weleda ook goed.
    Ik heb bij beide kindjes productie problemen. Heb altijd combi gegeven bv / kv zodat ze iig ook antistoffen via mijn melk krijgen. Al is dat nu ook maar 1 flesje per 24 uur.

active82 vindt dit leuk.
  17. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Wat heerlijk dat je dat zo dichtbij hebt. ! *jaloers* :D

USAbaby en active82 vinden dit leuk.
  18. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

Een tijdje geleden plaatste iemand hier een “love to dream’ inbakerslaapzak. We hebben hem aangeschaft omdat kleine B het liefst met zijn armpjes hoog ligt en dus zichzelf los worstelt als hij ingebakerd word.
    Kleine B is dus vaak ook erg onrustig in zijn slaap. Maar hij wilt gewoon zijn armpjes hoog houden.

Kleine B liet net duidelijk zien moe te zijn maar blijft weer volop in beweging in zijn bedje. Ik heb hem er nu voor de eerste keer ingestopt. Ik ben benieuwd of hij rustig blijft en vanzelf in slaap valt. Tot nu toe blijft hij rustig.. hij is wel nog wakker. *fingers crossed*

USAbaby en active82 vinden dit leuk.
  19. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier de love to dream slaapzak. Ook omdat hij liever met armen omhoog ligt. Als hij gewoon werd ungebakerd wist hij zich altijd los te krijgen met minstens 1 arm.

Overdag is hij niet altijd akkoord maar s nachts gaat het zo vlot, ben enorm tevreden met de aanschaf.

Wat ik nu ook ontdekt heb: white noise app. Ik leg mijn smartphone op een afstandje van hem met ruis aan. Had er niet veel hoop op maar dat helpt ook.

active82, Nina Sanders en Dikkiedikk vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier vanavond een onrustig mannetje die in bed gaat gillen soms. Maar ook echt heel fel en heel hard. Hij laat zich wel troosten maar dan opeens is die harde gil er weer. Zo sneu. Heb hem vanavond dus maar lekker bij me genomen. Nu even verschonen en een flesje en hopelijk slaapt hij dan gewoon lekker door vannacht. De oudste ook niet lekker in orde. Zei zelf al dat hij zich niet zo lekker voelde en wilde niet eten. Er ging gelukkig wel een broodje in en wat snoeptomaten, is hij dol op. Net nog wel even wakker want speen kwijt. En ik was aan het discussiëren met mijn man (hoop niet dat hij daardoor wakker werd maar dat lijkt me sterk) maar nu is hij volgens mij in dromenland. Wel sneu, want hij is erg verkouden en hoest enorm!

Deel Deze Pagina