De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Na 2 dagen genieten met de kinderen. Dagje binnenspeeltuin en dagje zwembad vandaag drukte met de kerstvoorbereidingen :eek:

ButterflyPassion, Nina Sanders en Boordevol vinden dit leuk.
  2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.177
    4.324
    113
    @Luna87 wil je wel graag bv geven? Indien ja, hier een baby van nu 3 maanden die in de eerste week 10% was afgevallen. Heb enkel die eerste week een aantal dagen elke 3 uur gekolfd en bijgevoed met kv via een spuitje en een dun slangetje. Dat slangetje deed ik in zijn mondhoekje en ik drukte voorzichtig de melk via het spuitje door het slangetje in zijn mondje terwijl hij aan mn borst zat. Op die manier stimuleerde hij de aanmaak van melk bij mij en werd hij gevoed alsof het uit de borst kwam. Op hooguit dag 10 kon ik met alles stoppen en liep de melk goed en nu voed ik hem dus nog steeds.

dat setje kreeg ik van de kraamzorg. Dus als je er nog moeite voor wil doen en je er nog niet bij kunt neerleggen te stoppen zou je hierom kunnen vragen.

3. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Tsjee wij lijken op elkaar haha. Verwijzing voor heupjes is binnen, nu nog afspraak maken :).

bedankt voor het meekijken, ook voor @Poolvos! Ik probeer er nu weer een fles in te krijgen maar mevrouw geeft aan weinig zin te hebben...

ik ga straks de eerste kerstdrukte in bij de schoonfamilie dus voor nu voor jullie alvast hele fijne kerstdagen!

Ps... mijn man gaat per 1/1 3 dagen werken en is dus meer thuis dan ik. Komt ie gisteravond. Nu ik hoofdverzorger ben: ik wil toch wel snel een 4e. Hahaha ik weet niet wat mij overkomt. Ik heb de wereld moeten bewegen voor nr 3

Mya, Raggy81, Boordevol en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

Poeh! Kleine B slaapt in zijn eigen ledikantje en het is overdag! :eek::eek:

-shocking-

nu wil ik (nog) niet zeggen dat het door het swaddle up slaapzakje komt maar de kleine man was nu ook weer een stuk rustiger met het inslapen. Moest hem wel even helpen om hem in slaap te krijgen (beertje dat licht geeft en speentje telkens in zijn mondje stoppen) maar het heeft voor nu geholpen. :D

straks komt letterlijk zowat de hele familie op bezoek. Idee van mijn man. Voor mij hoeft het de volgende keer niet meer. Dan te bedenken wat voor berg afwas me straks wel niet staat op te wachten :cry:

agja, het word wel gezellig. Heb er ook wel zin in nu.

wolkje1994, Mya en Boordevol vinden dit leuk.
  5. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier 10 jan echo heupjes
    En kleine man slaapt nu 1keer per dag in eigenbedje vandaag 1.5 uur
    Verder gaat alles zijn gangetje

Fijne kerst allemaal

ButterflyPassion, Mya en Boordevol vinden dit leuk.
  6. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Fijn dat de baby’s van angelmom en dikkiedik nu in bedje overdag slapen. Hier was t keerpunt ook rond de 3 maanden en nu huilt ie als ie niet in ze bed mag, ook al slaapt ie wel in maxi cosi en wagen en zo.

voor iedereen hele fijne kerstdagen, hier zitten we 2 dagen bij families. Maar wel gezellig hoor. Geniet ervan iedereen en een fijne eerste kerst voor al onze baby’s.

Kolibrie2, Dikkiedikk en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Fijne kerst allemaal ♥️

8. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Mijn kerstboom op openhaard... (Haal m zp weer weg)

active82, wolkje1994 en USAbaby vinden dit leuk.
  9. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Hier ook drukke dagen met kerst. Ieder jaar denk ik weer ‘dat gaan we volgend jaar anders inplannen’. Maargoed ook dankbaar nog zoveel familie te hebben ! Ik zal dus weinig schrijven!
    Fijne dagen iedereen

ButterflyPassion en Nina Sanders vinden dit leuk.
  10. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Knallende ruzie hier. Ik doe de laatste voeding altijd op haar kamer in alle rust, zodat ik haar zo weg kan leggen. Maar vriendlief vond dit onzin en ongezellig en de fles kon ook wel beneden, dus gedaan, maar nu is ze dus ontzettend onrustig en hebben we knallende ruzie en zit ik nu jankend met ons meisje op haar kamer. Echt vrolijk kerstfeest :(

11. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Dikke knuffel! Mijn vriend en ik hebben ook al menig pittig discussies gehad en blehhh zeg. Helemaal met zo’n kleintje erbij. Hoop dat jullie nog rustig kunnen slapen samen, dat alles dan rustig is en weer de ruzie uit de lucht! En hopelijk ziet hij dat je heel goed je moedergevoel volgt!

12. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Lief! Ja echt zo niet leuk dit soort momenten. Als moeder voel je, ben ik van mening, nu eenmaal beter aan wat wel/niet goed is. Maar dat levert hier nog al eens discussie op, omdat ik dan niets van hem wil aannemen. Nee op dit gebied, dus niet inderdaad. Zo frustrerend! Gaan zo wel de lucht klaren denk ik, want met ruzie gaan slapen, kan ik niet.

13. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Fijne kerst allemaal!

Kolibrie2 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    He bah wat naar. Met woorden gaan slapen vind ik ook erg naar, maar soms is het beter tegen elkaar te zeggen 'ik wil niet mrt ruzie gaan slapen want dat helpt ons niet verder, maar morgen ochtend bij het ontbijt (of een ander afgesproken moment) praten we hier verder over want ik wil het opgelost hebben.'
    Het gaat dan niet om wie erop terug komt, maar dat jullie de lucht klaren. Sterkte en succes. Ik weet hoe je je voelt, maar heb ook geleerd soms toch bij jezelf te beginnen (initiatief te nemen).

Slaap lekker allemaal! Xoxo

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb wat pittige uitdagingen voor mezelf voor januari. Wil eens kijken of ik me dan fitter en beter ga voelen. En moet mezelf wel blijven belonen met shoppen anders houd ik het niet vol.

1. Geen vlees eten
    2. Geen alcohol drinken
    3. Elke dag 1,5 liter water drinken (mijn huid!)
    4. 8 uur slaap per dag. Mag ook verdeeld over de dag. Stel dat ik om 22u naar bed ga en om 6 opsta terwijl ik de laatste fles doe, dan wil ik dat uurtje overdag proberen in te halen.

Als ik dit volhoud alle vier, dan mag ik elk weekend iets voor mezelf kopen én gaan we elk weekend lunchen!

USAbaby en Boordevol vinden dit leuk.
  16. Neilia

Neilia Niet meer actief

Oh wauw L heeft gisteren om 20:45 der laatste voeding gehad en kwam net pas weer voor der eerste.
    Men ik voel me als herboren :D
    Alleen jammer dat ze net der luier vol kakt :rolleyes:

fijne kerst allemaal!

Kolibrie2, Kirzy, Mya en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier btje terug bij af. Hij blijft drinken momenteel. Overdag maar dus ook snachts.
    4x eruit dus. Luier doorweekt. Boel moeten verschonen. Dochter al dagen zwaar verjouden dus die zat om 5 uur rechtop. Neus schoongemaakt en weer terug naar bed.... Fijne nacht zo :(

Iemand tips tegen hoesten van 2jarige?

Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.177
    4.324
    113
    troost je, hier nog 2 tot 3 keer een voeding in de late avond/nacht en minstens 2 keer om speen te geven of even een minuutje bij me te nemen tot hij slaapt om hem weer terug te leggen. Sinds een paar weken gaat het nu zo..

verder geen tips tegen hoesten, sorry..

Raggy81 vindt dit leuk.
  19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.177
    4.324
    113
    Mooie voornemens. Hier altijd slank geweest en snel de kilos kwijt geraakt maar nog steeds een beste buik :( en ooo weer wat aangekomen dus ben in elk geval begonnen met minimaal een uur wandelen per dag. Merkte dat ik bijna niet meer bewoog. Voor alles de auto pakken :rolleyes: maar dat doe ik sunds een week niet meer voor alles.

Raggy81 vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Over hoest bij een 2 jarige. Hier nog de zeehondje. Ik gebruik vsm tussikind voor zn keel en geef hem na zijn beker warme melk (is hij heel gehecht aan, zeker met een baby die dit ook krijgt) een paar slokjes water om de slijmproductie tegen te gaan. Ook probeer ik hem soms thee te geven, want warm. Verder vaak een schone drinkbeker ivm herbesmetting. @Raggy81

Raggy81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina