De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier prima nacht gehad. Baby O meldde zich 5.15 maar omdat ik geen zin had dat zijn grote broer wakker werd, die al zwaar verkouden is, heb ik hem bij ons in bed gelegd. 7u opgestaan, fles gemaakt en die is mijn man nu aan het geven boven. Ikzelf had heel even behoefte om alleen op te starten, een een kop koffie (met kerstboom chocolaatjes haha) voor mezelf en even de rust. Merk dat ik het non-stop thuis zijn met 4 personen best druk vind af en toe en soms voel ik mij best gejaagd daardoor.

Vanochtend gaan we lekker kerst ontbijten en kadootjes uitpakken. Ik wil beide kindjes tussen de middag nog even goed laten slapen want we hebben rond een uur of 16 bij mijn schoonouders afgesproken, waar we gaan eten met de Hele familie van die kant (mijn man heeft 1 zus met een vriend en 2 kindjes die ook komen). Die wonen om de hoek dus dat is ideaal, zijn we ook snel weer thuis en geen gedoe met de auto inladen ;).

Fijne kerst dames!

ButterflyPassion, wolkje1994 en Raggy81 vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh dat snap ik ja. Mijn man zei 'ik doe mee, maar ik wil wel 1 dag in de week kunnen genieten van een goed stuk (biologisch) vlees en een drankje ter ontspanning). Misschien dat we het samen op die manier goed vol kunnen houden. Zit wel een beetje te denken aan O. Als wij geen vlees eten, wat geef ik hem dan? Want om hem nou vegetarisch te laten eten vind ik ook zó.. Maar elke dag wat aparts voor hem komen gaat me ook te ver.

Zuivel eten wij hier al een stuk minder (mijn man krijgt daar maagklachten van). We eten wel sojakwark en yoghurt. Normale zuivel eet ik overigens wel gewoon en O ook.

Raggy81 vindt dit leuk.
  3. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik heb toch wel t idee dat ik na de 1e sneller af viel:|

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik niet eigenlijk, omdat ik van de tweede bevalling sneller ben hersteld (Die duurde gewoon maar 3 uurtjes van vliezen doorprikken, weeën krijgen en bevallen). Eerste keer begonnen de weeën om 03u in de nacht en beviel ik iets voor 16 uur. Dat vergt gewoon veel meer van je lichaam. Nu had ik de volgende dag al een uurtje een strakke spijkerbroek aan (die veel te strak zat nog maar ik wilde dat mijn buik wat werd terug geduwd) en was ik veel sneller alweer van alles aan het doen, zeker ook door een peuter in huis.
    Misschien ben ik geen goed voorbeeld, want ik ben enkel aangekomen bij mijn buik en was de kilo's vrijwel meteen weer kwijt. Helemaal vanzelf zo slank blijven is een illusie hoor. Want tijdens de zwangerschappen ben ik op wat uitspanningen na zeer streng voor mezelf geweest qua voeding en snoepen. Mijn buik is gelukkig weer normaal plat maar die huid. Tsja. Die huid. Die is lekker zacht en slap. :roflmao:

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier is het weer stil boven.. zou de Hele familie weer in slaap zijn gevallen? Dan ga ik daar vies van profiteren hoor. Hallo koffie, Netflix, kerst bonbon en kerst film :o:

Kolibrie2 en Mya vinden dit leuk.
  6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Fijne kerstdagen iedereen!

Ik heb er hier alweer een ochtendprogramma erop zitten. L. was om 6 uur wakker (geslapen 22.00 -6.00). Dus met haar naar beneden gegaan en de fles gegeven. Toen spuugde ze zichzelf en de box onder. Mm man wil ik lekker nog even laten liggen dus zelf haar in bad gedaan.

Nu ligt ze weer heerlijk in haar bedje te slapen. Dadelijk broodjes afbakken en alles voor het kerstontbijt klaar zetten. Straks komen mn ouders, gaan we de cadeaus uitpakken en vanavond gourmetten.

Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hi dames! Ik denk dat sommige mij nog kennen van het vorige 100 dagen forum. Inmiddels is onze zoon er. Het is allemaal behoorlijk heftig verlopen. Ik deel hieronder even het verhaal.

Onze Quin is geboren op 22.12.2019 om 19.24. Het is helaas een hele zware bevalling geweest. Het begon met poep in het vruchtwater, waardoor we naar het ziekenhuis moesten. Daar kregen ze het infuus er niet in. Ze hebben tot 3 keer toe geprikt. Ik kreeg weeënstormen dus kreeg een ruggenprik. Helaas lukte dat ook niet en hebben ze het 6 keer moeten proberen. Om 18:00 mocht ik persen, ook dat liep verkeerd. Hij zat vast met zijn schouder dus ze hebben eerst met een vacuümpomp geprobeerd. Dat lukte niet. Toen de noodknop. Hij zat écht vast. 10 man in de kamer. Ze hebben letterlijk met handen en al in mij Quin eruit moeten trekken.

Toen hij geboren was deed hij niets dus moesten ze hem schokjes geven om zijn hartje weer te laten werken en zuurstof omdat hij niet ademde. Gelukkig na 10 mijn kon hij alles zelfstandig. Helaas heeft hij even zuurstof tekort gehad. Daarom ligt hij nu nog in het ziekenhuis omdat ze hem even goed in de gaten willen houden. Hij mag waarschijnlijk morgen eindelijk met ons mee naar huis.

Het lijkt mij erg leuk om ook hier weer mee te schrijven! Hieronder nog een fotootje van ons wondertje.

Bekijk bijlage 637463

Angelmom1, Kirzy en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heftig! Gefeliciteerd met jullie mooie mannetje

jvsd92 vindt dit leuk.
  9. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Toen ik na de fles afronden beneden kwam, kwam hij gelijk naar mij toe om sorry te zeggen. Hij zag in dat bij het fout had. Dus dat is fijn. We hebben er nog even goed over gesproken en de lucht is helemaal geklaard! Wel tot 01.00 uur druk geweest met ons meisje (en dat gebeurd dus echt nooit). Vanavond weer gewoon het normale ritueel!

Hier komt vanmiddag de schoonfamilie eten. Dus vanochtend verder met de voorbereidingen :).

Fijne dag!

10. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Wat ontzettend heftig! Gefeliciteerd met jullie mooie mannetje! Hopelijk is alles morgen zo goed dat hij mee mag naar huis.

jvsd92 vindt dit leuk.
  11. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Goedemorgen Dames!
    Een hele fijne kerst gewenst allemaal :)
    Hier nu bezig met het dekken van de tafel voor het kerst ontbijt. We hebben afbakbroodjes in de vorm van een kerstboom, en een kerststol. Zo leuk.

Gisteravond een nieuw iets: normaal als P wakker is / wordt in haar bed, blijft ze gewoon liggen en roept ze ons. Gisteravond zitten we op de bank all you need is love te kijken, horen we ineens een hoop gestommel. Eerst dachten we dat het buiten was, maar nee hoor! Stond ineens P in de woonkamer! Serieus he, 1x het traphekje vergeten dicht te doen... en precies toen besloot ze uit dr bed te stappen hihi. Ze kon niet slapen. Dus ze mocht bij ons wel even tv blijven kijken en een chipje mee eten. Ben ik nu een loeder moeder ? Je 2.5 jarige chips geven? Who cares haha :p P vond het geweldig natuurlijk.

V leggen we nu al 3 avonden na de fles van 08.00 in bed. De ene keer komt hij snachts, de andere keer pas vroeg in de ochtend (vanaf 05.00) . Heerlijk ! Voelt steeds meer alsof er een beetje ritme in komt hier :):thumup:

Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  12. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Welkom hier, en gefeliciteerd met je mooie mannetje. Wat een spanning zo een bevalling, gelukkig gaat het nu goed. Mijn zoontje van nu 4,5 jaar zat ook vast met zijn schouders, die was geknakt toen, nu gelukkig goed genezen. Hoeveel woog je mannetje bij de geboorte? Fijne eerste kerst samen.

jvsd92 vindt dit leuk.
  13. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @jvsd92 jeetje wat heftig joh, moest even slikken. Lijkt me heel intens. Gefeliciteerd met jullie mooie mannetje ! Ga heerlijk genieten van deze dagen! Hoop dat jullie een beetje het kerstgevoel in het ziekenhuis zullen hebben!

@Nina Sanders gewoon een tip... je hebt echt wel twee/drie keer in de week vlees nodig. Je kan inderdaad dan biologisch doen. Al geven niet biologische boeren vaak ook geen troep meer. Ik heb een tijdje te weinig vlees gegeven (ik houdt er gewoon niet van) en ik ging er echt aan onderdoor. Ondanks extra tabletten enz. Juist na een bevalling zijn de basisbehoeften heel goed voor je lichaam! Maargoed vooral je eigen gevoel volgen!

Hier gisteren kerstavond met familie gehad. Gróte familie! Man man wat een geluid komt er van zo’n groep af. L wist niet wat haar overkwam. Huilen huilen... Dat terwijl ze nooit huilt. Zijn er wel drie uurtje geweest, toch voor de spelletjes avond naar huis. Wel na een heerlijk broodbuffet:roflmao:
    Vervolgens lag L om 22uur lachend in de box, helemaal zen. Toch wat vaker geluid ik haar heen oefenen:|.
    Nu onderweg naar kerstontbijt hij mijn ouders. Ik heb nog even jonge broertjes en zusjes (mijn ouders vangen pleegkinderen op). Dus heerlijk om nog zo het grote gezinsleven mee te pakken.

Fijne dagen allemaal !

Nina Sanders en jvsd92 vinden dit leuk.
  14. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Iemand vroeg over hoestdrank. Hier geven we dan altijd natterman tegen alle hoest voor kinderen is vanaf 1 jaar. En geen melkproducten voor t slapen.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.177
    4.324
    113
    Jeetje wat heftig. Hier ook vast gezeten met zijn schouder. Toen zag je ook de paniek en stonden ze met 4 man te trekken maar gelukkig ging dat goed maar krijg nog de rillingen als ik er aan denk.

jvsd92 vindt dit leuk.
  16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    @jvsd92 , van harte gefeliciteerd! Wat heftig zeg je bevalling. Hopelijk mag jullie knul snel mee naar huis

Ik ben gister tot half 1 in de weer geweest met L. Poepen is 3 dagen terug nu, ze heeft er zo veel last van. Beetje olie in de fles die ze 1 keer per dag krijgt helpt dit keer niet. We hebben een abonnement op slecht poepen in dit topic volgens mij :roflmao: hopen dat het snel komt.
    Mkijn man zat beneden nog tv te kijken. Komen om 1 uur opeens 2 jongens (zoon van 4 en zijn neef) in hun kerstkleren naar beneden. Ze dachten dat het al licht was buiten :D terwijl wij heel donker wonen, geen idee hoe ze er bij kwamen. Man heeft ze maar snel weer in gestopt. Ik heb gelukkig niks gemerkt, werd half 4 gewekt door L, daarna 7 uur, dus netjes. Nu ligt ze te pronken in haar kerstjurk.

Straks komt mijn familie, eerst koffie drinken, vanmiddag kerstdiner. Mijn man vindt koken heerlijk, dus ik ben vooral van de aankleding :thumup:

Fijne kerst!!

jvsd92 vindt dit leuk.
  17. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Wat een mooi mannetje, en wat een leuke naam !

Heftige bevalling en start hebben jullie gehad zeg, phoe! Hoe is het nu met je? Ik hoop dat hij snel lekker mee naar huis mag ♡

jvsd92 vindt dit leuk.
  18. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    +1 !:| Ik was eigenlijk bang weer teveel af te vallen, dus dit is wel een beetje een tegenvaller haha. Heb nog een klein buikje.. er is nog 1 skinny die echt te strak zit. Ik start januari dus weer met sporten voor die laatste 3 kg, en mn lichaam weer een beetje strak te krijgen. Billen borsten en buik voelen me een beetje te slap...:confused::rolleyes:

19. Neilia

Neilia Niet meer actief

@jvsd92 Gefeliciteerd!
    Klinkt als een heftige bevalling.
    Hoe gaat het nu met je?

jvsd92 vindt dit leuk.
  20. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    +1.. er zit nog 3-4 kg te veel aan. Januari weer beginnen met werken en sporten. Buik is al wel weer redelijk strak. Ook alweer echt zin om te gaan sporten (en buikspierenoefeningen te gaan doen:D).
    13 januari ook weer aan het werk, echt zin in en aan toe. Het gewone ritme zorgt er hopelijk voor dat die laatste 4 kg er weer af gaan :oops:

ButterflyPassion en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina