C kon ook al vroeg traplopen. N niet, die liep wel met 15 maanden maar het leek wel een robot. Uiteindelijk heeft ie fysio gehad, maar nog steeds als die gaat rennen ziet het er heel grappig uit @Boordevol, waar slaapt ie? L slaapt tegenwoordig op der kamer overdag. beneden is er gewoon te veel geluid ook als de kinderen er niet zijn. L heeft weer geslapen van 20:45 tot 06:00 Zo fijn!
@Boordevol hier is hij ook 15 wk Ik leg m niet wakker weg. Dan kan ik t vergeten. Na 3 kwartier a n uur wikkel ik m straks in zn doek. Is voor hem teken slapen. Dan wordt hij super kort btje kribbig. Gelijk speen erbij... En dan lopen...wiegen...wiebelen om m in slaap te brengen. Zo voorkom ik huilen en over vermoeid raken. De ene x valt hij snel in slaap. De andere x duurt t langer. Alleen smorgens leg ik m vlak er na weg. Dan tukt hij n poos. S middags en savonds kijk ik even aan hoe hij slaapt met wel of niet weg leggen en hoe snel. We hebben hierdoor n super blije baby.
Mn arme dochter ziek. Hoesten.. Loopneus.. Koorts. Met paracetamol erin gister toch op visite kunnen gaan en wat heeft ze t goed gedaan. Helaas duurde eten lang en stortte ze in om kwart voor 7. Dus heb ik haar in t reisbedje gedaan en wonderwel in n vreemde kamer... Ze sliep direct. Half slapend mee genomen naar huis later op avond. Ook kleine uk heeft zich voorbeeldig gehouden. Vrolijk lief slapen lachen etc. . Moet bekennen dat ik t wel intensief vind zo met 2 kleintjes waarvan1 dan niet lekker is.
Wat n mooi mannetje. En wat n heftige bevalling. rustig aan gaan genieten dan nu en verwerken. Fijn dat hij mee mag naar huis waarschijnlijk!
@kwebbelsnoes welkom! En van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. @Raggy81 traplopen. Inderdaad vanaf dat dochter kon lopen (15 mnd) zelf de trap op en af laten gaan. Net zoals Poolvos zegt, op met handen en voeten, er af op dr billen. Dit kan en doet ze nu ook beiden zelfstandig, al loop ik er wel altijd achter. Wat ik wel eng vindt: tegenwoordig wil ze de leuning vasthouden met de trap op lopen, maar hier kan ze natuurlijk nog helemaal niet goed bij... Ik probeer te blijven stimuleren dat ze gewoon op handen en voeten de trap op loopt. Kerst gister was hier heerlijk! Lekker gourmet bij mn moeder. Half tien waren we thuis, toen iedereen douchen.. Maar P vond het zó geweldig, zo leuk om te zien. Normaal slaapt ze smiddags niet meer omdat ze dan tot 22.30 aan het spoken is. Dus gister gezegd dat ze écht even moest slapen, dat ze dan laat kon opblijven. En het was gelukt!
@Raggy81 @Nina Sanders @Lotion Dat is het gekke dus. Hij viel zelf in slaap in de box of in zijn bedje tot de 12 wekensprong kwam. Sindsdien lukt het niet meer en lukt het slapen uberhaupt niet meer makkelijk. Hij slaapt op onze verdieping beneden. De kids slapen boven. Ook als zij op school zitten en ik dus alleen thuis ben en dus weinig tot geen geluid maak lukt het niet. Als ik hem bij de eerste vermeodheidssignalen in bed doe gaat hij rustig een tijdje wakker zijn om daarna flink te huilen. Als ik hem pak om te wiegen of lopen is hij klaarwakker en huilt hij. Daarna wordt hij weer rustig en leg ik hem weer neer. Dan blijft ie zo weer 40 minuten of langer wakker en daarna is hij dan echt over zijn toeren van de vermoeidheid. Dus in slaap helpen lukt pas bij poging 100 maar dan zijn we echt dus 3/4 uur wakker waarvan hij een groot deel gewoon gezellig en vrolijk is. Heel vreemd. En allemaal begonnen met de 12-wekensprong. Hij wordt trouwens ook heel slaperig van geluiden, met name stofzuigen maar ook dat krijgt hem neit in slaap. Nu wil ik best een reset proberen door hem een hele dag in slaap te wiegen maar dat lukt dus niet en in de kinderwagen (buiten) gaat hij ook niet eerder slapen En als hij slaapt letterlijk 30 minuten zoals thuis. Ongeacht of je door blijft lopen hij wordt gewoon meteen wakker en ogen staan gelijk wagenwijd open en hij slaapt dan ook echt minimaal 2/3 uur niet meer.
@kwebbelsnoes Welkom en gefeliciteerd natuurlijk! @Boordevol L. slaapt ook beter op haar eigen kamer. Overdag ontroostbaar zijn betekend dat ze moe is en dan breng ik haar naar bed. Het liefst leg ik haar wakker weg want op de opvang gaan ze haar ook niet in slaap wiegen. Hier hebben we ook zo'n knuffel met geluidjes en we merken dat L. daar rustig van wordt. @jvsd92 Gefeliciteerd en welkom! Spannende start zo met de kleine. Hoop dat hij snel lekker thuis is.
@kwebbelsnoes gefeliciteerd en hopelijk kan hij snel mee naar huis!! @Boordevol hier doet hij vooral veel slaapjes in de ochtend en vanaf begin middag is hij eigenlijk veel wakker van maximaal slaapjes van 45min. En dan is hij vaak over z’n toeren en moet je hem in slaapwiegen voordat hij kan slapen. Savonds kan ik hem gelukkig zo wegleggen. @ gewicht etc. Ik was alweer op m’n oude gewicht eigenlijk zo’n beetje na de bevalling. Nu moet ik vooral weer conditie op gaan bouwen. We hebben een fiets staan dus daar ga ik maar eens op beginnen. Ik heb alleen giga last van m’n diastase waar echt m’n darmen soms gewoon uitpuilen. En omdat m’n broeken al vanaf het begin gewoon zaten helpt dat ook allemaal niks zaten ze maar nog te strak. Zo blij vannacht na meer dan een week gerommel en snachts weer moeten voeden. Gewoon van 22:00 tot 7:20 geslapen, we vieren een feestje!!!!
Als hij van de stofzuiger wel kalmer wordt, zou ik eens proberen met een white noise app . Hier kan hij s nachts zonder maar overdag heeft hij zo een geluid nodig om echt in slaap te vallen.
ik heb het gedownload. Straks maar even proberen. Hij was om 7.30 wakker en vanaf 08.50 ontzettend moe en huilen en niets hielp. Borst wilde hij ook niet. Nu inmiddels wel gelukkig en lijkt hier nu mee in slaap te gaan vallen.
Hier eerste kerst gegourmet, met vriend zijn familie. Was erg gezellig hoor en ook de kids deden het prima. Alleen baby vond t wat te druk, heeft boven zelfs eigen bedje staan, maar hij wou er na half uur al uit, bleef gillen, normaal slaapt hij minimaal 2 uur. Dus hij was erg moe, hangerig. Wou alleen maar bij mij, en dan zat hij vrolijk te kletsen tegen iedereen die m maar aandacht gaf. Maar dan dacht iemand bij mij vind hij t wel leuk, dus die wou m dan hebben, na 2 min weer krijsen... en dat ging zo door zelfs bij opa en oma, die hij wel echt goed kent. Dus uiteindelijk heeft ie uren bij mij half geslapen, maar elk hard geluid werd ie wakker van. We gingen om 22.00 naar huis, andere kids waren ook erg moe en hun kerstfilm was toen ook afgelopen. Wij hadden de kids zo in bed gedaan, die wouden echt niks meer. Ook wij hadden geen zin meer om te douchen, Zo douchen met zijn allen en alle bedden verschonen. Oja en we hadden baby dus de fles gegeven dat broer en zus in bed lagen, en blij dat hij was, dronk ze hele flesje tevreden, kletste en lachte naar ons, en toen stopte ik m rond 22.45 in bed en hij slaapt nu nog... ga m uiterlijk om 10.00 wakker maken. vandaag kerst bij mijn moeder en familie, wordt nog tikkie drukker, dus ben benieuwd hoe t vandaag gaat. Daar heeft hij geen bedje dus neem camping bedje mee. Wagenbak wilt ie alleen als er mee gereden wordt in liggen.... Voor iedereen vandaag fijne dag.
Nou hij hft een uur geslapen. Fijn. Nu lekker aan het spelen. Zn jullie al eens uit eten geweest met de baby?
fijn! Nee maar wij gaan ook maar zelden uit eten. Van de week wel even geluncht bij de Hema, maar dat was omdat L moest eten dus toen namen wij ook maar gelijk iets. Ik zou het overigens wel aandurven hoor. L huilt amper en is heel makkelijk, ook niet gauw overprikkelt oid dus dat scheelt wel.
Runderroast staat in de oven inmiddels! Kamer begint heerlijk te geuren. Voor O hebben we een gehakt taartje in bladerdeeg. Hopelijk wil hij eten en anders dan komt het wel een andere keer. Hoe is jullie 2e kerstdag verlopen? Gekukkig voelde o zich vandaag beter dan gisteren maar kwam erachter dat de neurofen op is. Oepsss.. gelukkig hebben we nog wel zetpillen. Net werden we getrakteerd op wat lachjes van Baby O (hij is spaarzaam hoor!) en dat is toch wel echt genieten hoor. Voor de rest een relaxte dag gehad. Ik ga nu nog even gauw wat was weg werken, kan nu mooi nog snel voor het eten. Dat gaat maar door he . Ik vroeg mij nog wel af, ik heb baby O zijn hoofdje eens nagekeken en de berg is toch wel erger dan ik dacht of erger geworden. Behalve zn haar goed uitspoelen en kammen vraag ik me af wat ik nog meer kan doen? Zn broer had dit ook maar volgens mij in mindere mate.. En om er nou iets voor te vragen bij de huisarts vind ik overdreven want het is natuurlijk onschuldig en hij heeft er geen last van. Het ziet er enkel niet zo fris uit als je goed kijkt.
@Boordevol uiteten met de baby? Diner nog niet omdat we met oppas en O zitten enzo, Maar er gaan elk weekend bijna wel ergens lunchen met zijn viertjes. Toen broer O baby was gingen we elke week wel uiteten maar natuurlijk ervaar je het wel anders. Je bent gebonden aan tijden en flesjes.. heel anders dan wanneer je samen gaat. Maar niet minder leuk