ja bedoel indd diner. Hier durf ik het dus nog niet aan maar de kinderen willen het zo graag. Maar waar de baby in het begin rustig in je armen lag om zich heen te kijken tot hij in slaap viel is hij dus een stuk lastiger geworden.. met name in de avond. In de ochtend erhens ontbijtne of in de middag lunchen lukt wel omdat hij dan rustig is.
Dan zou ik het indd ook aandurven.. @Nina Sanders hier ook berg en veel minder haar dan broers hadden. Gelukkig niet enorm zichtbaar maar vind het ook maar vies. Ik las olie insmeren voor het slapen en dan de volgende ochtend alles uitkammen. Maar heb geeb zin in een vies bedje
Wij smeren vaak olie in en met paar uurtjes daarna hup in bad. En dan met de vlooienkam (zon heel fijn kammetje) heel zachtjes alles weg halen. Voila. Meneer heeft hier een strak koppie !
Hier zelf na 2 kerstdagen behoorlijk overprikkeld. Moe en merk dat ik dan erg down kan worden. Dus nu in bed met kleine uk. Bonus kind achter tv en mn dochter ook op bed. Vandaag gelukkig geen koorts maar wel snot...en amper stem. Ze is dus ook erg huilerig en veel gaat dan ook mis. Zo maar even kijken wat op tv is (op mn mobiel)
We zijn vandaag op visite geweest bij schoonmoeders en mijn oma. Was gezellig, maar ik merk zelf dat ik snel overprikkeld ben. Maar misschien ook niet zo gek 8 dagen na de bevalling. Baby was ook erg onrustig net. Nu maar flesje gedaan, kwartiertje te vroeg. Maar ze is inmiddels weer rustig. Misschien had ze toch ook gewoon honger. Lastig hoor, die signalen herkennen..
Ons meisje is 2,5 maand nu, maar de behoefte aan intimiteit is wel weer terug. Tot 6 weken helemaal niet, maar toen kwam het wel weer. Gemiddeld 2 keer per week zijn we intiem . Bij de andere twee was het eigenlijk hetzelfde.
Ja lastig he signalen herkennen. Dat vind ik nu, bij de derde, soms ook nog wel lastig (terwijl het een heel makkelijk meisje is). Om de hoeveel tijd krijgt jullie meisje een flesje? Mijn advies zou zijn om niet te strikt op de tijd te kijken. Soms hebben ze wat eerder of wat later weer honger. Jullie meisje is natuurlijk nog wel heel erg jong, maar een strikt schema hanteren is denk ik niet nodig. Om de hoeveel uur krijgt ze?
Dat overprikkeld zijn herken ik heel erg, had ik bij de eerste ook en nu ook. Vooral als het ergens druk is, dat is me snel teveel.. En idd wat iemand anders eerder al aangaf, mag je flesvoeding (of geef je gekolfde melk?) best op verzoek geven hè. Dat doe ik al sinds de geboorte, ze is nu 2 weken en 2 dagen. Gemiddeld zit er zo’n 3/4,5 uur tussen. Maar soms ook maar 2 uur. Dan krijgt ze gewoon melk van me hoor! Bij mijn zoontje wachtte ik vaak tot de 3 of 4 uur uit het schema maar dat leverde vaak onnodige huil en krijsbuien op.
O ik kan juist niet wachten, ha ha. Maar ik bloei af en toe nog wat dus dat is niet chil.. Hoe doen jullie dat met anticonceptie? Ik was na mijn zoontje niet meer aan de pil gegaan, wil ik nu liever ook niet meer. Spiraal zou een optie kunnen zijn maar weer niet of en op hoe een korte termijn we een derde zouden willen...
Dit idd. Wat ik nu doe is zijn haar heeeeeel goed uitkammen na het douchen. Dat helpt wel maar echt verdwijnen doet t niet
Hier na vijf weken alweer intiem, daarvoor ook al, maar echt sex na vijf weken. @Mell0408 wat betreft anticonceptie. Ik ben weer voor het mirena spiraaltje gegaan. Mijn zorgverzekeraar heeft drie kwart vergoed! (Vaak wordt het vergoedt, vertelde mijn vk ook) En dan nog... ik vind dat anders het geld waard. Geen gekloot met de pil vergeten... Ik ben erg chaotisch, voor mij dus ideaal. Misschien is het maar voor 1,5 jaar. Mij bevalt het te goed om het niet te doen.
Qua intimiteit, hier na de eerste echt wel even geduurd. Ik was er gewoon niet aan toe en moest de bevalling mentaal echt verwerken. Dit keer was het anders. Veel sneller hersteld en veel meer behoefte, ik denk na 4,5 week. Ik wilde iig eerst stoppen met vloeien
Hier na 4,5 week . Toen was ik gestopt met vloeien en was ik echt wel hersteld. Al is het advies 6 weken te wachten toch
@Nina Sanders fijn dat jullie vandaag een betere dag hadden qua grieperig zijn van O! Toch anders genieten dan. Hier echt heerlijk kerstdagen gehad, maar we zijn vanaf kerstavond onder de mensen geweest. Zijn nu een half uurtje thuis. Ik voel me officieel overprikkeld nu.. Maar gelukkig is L al duidelijk een kind van haar vader, heeft er totaal geen last van. Geeft wel wat rust voor mij. Ik voelde mij eerst al schuldig. Morgen gaat ze een dagje naar mijn moeder. Wij moeten voor het bedrijf even weg en dat zal veel auto en veel buiten zijn worden. Niet fijn voor een kleintje van twaalf weken
Zo ff 100 berichten alles beetje snel gelezen Welkom dames en gefeliciteerd met jullie kleintjes 1ste kerstdag bij mijn moeder 2de kerstdag bij schoonfamilie Hier vandaag ziek meisje hoesten verkouden en koorts bij schoonfamilie in oma bed geslapen slaapt nooit meer overdag niet koorrs gemeten maar was geel warm om 18.30 met zetpil in bed gestopt En baby over prikkeld die hele middag gehuild Door de drukt wou hij ook niet goed drinken aan de borst had uit voorzorg zakje kv meegenomen wordt erg onrustig als jet druk is heeft 1e kerstdag 2 x 60 na gehad en vandaag 1x 60 en 1 x 30 Geeft wat meer rust Morgen rust dagje in lassen kleine man lag 19 uur voor pampers in draagzak 21 wakker gemaakt fles bv en toen gelijk in bedje uitgeteld Slapen gaat redelijk Krijgen nu beetje ander ritme 6-7 wakker voeding spelen powernapje tot 9-10 voeding en dan gelijk slapen in bed 12-13 wakker voeding spelen powernapje 15-16 voeding slapen in bedje of draagzak 18-19 weer wakker powernap clusteren 21 laatste voeding en dan de nacht in