Dat dacht ik eerst ook. Omdat zijn gedrag overdag ook veranderd was. Inmiddels is hij overdag weer zichzelf. Ook het slapen overdag gaat al veel beter. Maar de nachten zijn nu zeker 2 weken een ramp. Hij is nu 15 weken dus volgens mij zit hij officieel nog wel in een sprong maar zie dit niet zomaar veranderen..
dat zijn pittige nachten, heeft hij t misschien koud snachts? Mijn zoontje is echte kou kleun, en als ik m niet warm genoeg aankleed, of dekentje te weinig, moppert en huilt ie hele tijd. Ze zeggen altijd dat nekje warm moet zijn, maar bij mijn mannetje moet zijn hele lichaam warm voelen anders heeft hij t toch echt te koud.
Ik breek even in aangezien jullie ook allemaal net bevallen zijn.. Even gênante vraag maar is bij jullie ook alles zo slap van onderen? In de kraamweek kwam mijn baarmoeder eruit maar die blijft nu netjes binnen Alleen ligt het geribbelde gedeelte erg laag en puilt een beetje naar buiten Dit is mijn derde kindje en ik herken dit gevoel niet... voelt alsof alles eruit komt zetten Herkennen jullie dit?
Ik herken het niet, maar zou zelf als het na drie weken nog zo is, advies vragen aan de bekken fysio. Die kan meekijken en oefeningen geven. Ik had na mijn vorige bevalling wel dat mijn spierspanning niet goed was en had toen het gevoel dat er iets op drukte. Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord.
Hier weer een moeilijke nacht. Ze heeft om elf uur de "laatste" voeding gehad. Dat is erg vroeg voor haar. Ze ging matig slapen, mijn vriend heeft haar veel gewiegd, maar voldoende om mij te laten slapen. Vervolgens wilde ze om drie uur weer de borst. Rechts... Overeind houden... Links... Overeind houden. Ze was erg langzaam en toen bleek het al half zeven. Ze was super wakker en aan het kraaien van het plezier. Wel superschattig, maar dus niet slapen. Mijn vriend is toen met haar naar beneden gegaan. Om negen uur kwam ze weer voor een voeding... Pfff, met z'n tweeën lukt het net om niet om te vallen. Heel veel respect voor alleenstaande moeders.
Hier werden we weer allemaal om 8 u wakker! Wow.. @ButterflyPassion Ik zal baby O straks eens even wegen, weet niet wat hij nu max weegt. 2 flessen gaan we wat groter doen maar vind opeens naar 150 wel groot verschil. Misschien dat ik voor overgang eerst 135 doe met 4,5 schep. Ben bang dat hij anders weer gaat spugen. Maar misschien moet ik niet te bang zijn en het gewoon proberen!
Wat zijn jullie plannen vandaag? Het is koud buiten joh. O is even bezig met zijn loopfiets (Veloretti, kennen jullie die?) Maar hij komt as we speak thuis en zegt dat ie het te koud heeft. Hier wil ik vanmiddag even de stad in. Maar het is KOUD. Gekukkig is mijn nieuwe sjaal 200 x 110 cm (dat is zó lekker samen met die teddy jas). Heb alleen geen handschoenen bedenk ik me nu. Hoe doen jullie dit bij peuters? O weigert handschoenen en een sjaal (om over een muts nog maar te zwijgen). Hij is hartstikke verkouden dus wil wel dat hij dat draagt. Net zoals sokken, wil altijd op blote voeten lopen binnen. Nu hebben wij geen ijskoude vloer en hebben we het binnen altijd 21-22 graden dus dat vind ik dan wel oké, maar buiten vind ik echt dat hij wel handschoenen en een sjaal om moet..
Hier ook ineens een doorslaper, 2e nacht op rij. Heb jij dan ook dat je borsten echt op ontploffen staan in de ochtend? Kan, wat doet dat zeer
N wil ook altijd op blote voeten lopen Krijg het al koud als ik naar haar kijk. Over naar buiten gaan; sjaal is hier geen discussie. Die moet om, punt. Anders moet haar jas tot boven aan dicht en dat vindt ze niet lekker zitten, dus dat scheelt . Muts wil ze ook niet, handschoenen soms. Die neem ik vaak voor de zekerheid mee, als ze klaagt over koude handen doet ze ze aan.
Ik durf het bijna niet te typen... Maar wij hebben allemaal geslapen tot 9 uur V van 23 tot 7 geslapen, toen gevoed en viel daarna weer in slaap. Ik ken dit totáál niet van onze dochter (sliep pas door rond haar 2e en is nu nog regelmatig 's nachts wakker) dus ik geniet er nog maar even van voor het weer anders wordt
Jeetje, wat hebben jullie weer veel geschreven! Wij hebben zelf een weegschaal gekocht en ze is vandaag weer gegroeid. Komt nu gemiddeld 20/40 gram per dag aan. Heerlijke nacht gehad. Ze heeft om 22uur een flesje gehad, daarna meldde ze zich om 3.15uur. Die fles heb ik gedaan. En daarna om 7.15uur weer, die heeft mijn man gedaan en heb zelf geslapen tot 9.00uur. Ik begin wat meer vertrouwen te krijgen dat ze echt wel van zich laat horen wanneer ze honger heeft. In de nacht word ik van de eerste signalen al wakker, dus dan hoeft ze ook niet te huilen. Ook hebben we sinds gisteren dokter Brown flessen. Ze lijkt makkelijker de hele fles leeg te drinken, maar wel veel rustiger. Waar ze eerder telkens tussendoor in slaap viel, drinkt ze nu gewoon rustig verder. Meer mensen deze ervaring?
Hier ook s ochtends boobs op ontploffen wordt vaak al eerder wakker slaap op mijn buik en dat voelt dan echt niet fijn
@Luna87 wij hebben sinds dag drie al dokter Brown flessen. Wel was de prematuren speen nodig. L dronk veel te gulzig en spuugde dan alles uit. Het gaat sinds deze flessen perfect, ook neemt ze haar pauzes tussendoor. Hier zit L duidelijk in een sprongetje. Waar ik weer zo gelukkig mee ben, is dat L alsnog goed blijft slapen in de nacht. Minimaal 8uur aan één stuk door.
Dit is wel een beetje het lot van een 2e kind... Dit soort foto's bijna een week te laat maken Edit; haal hem straks natuurlijk weer weg