@Magnolia29 L is mijn eerste kind, en ik heb dat probleem nu al . Ik heb op één kaartje staan, 12 weken +9 dagen. Maar wat een knap kind zeg !
Volgens mij heeft kleine B een sprongetje. Volgens de oei ik groei app zou die ook nu ongeveer moeten zijn. Ik weet dat ik het eigenlijk niet aan moet houden maar het gedrag wat ze omschrijven komt echt overheen met hoe kleine B zich nu gedraagt .. Gisteren was hij alleen maar tevreden als ik hem vast had. Manlief kon echt niks goeds bij hem doen. Als ik hem even weg legde begon hij al te brullen. Gelukkig hebben we hier 's nachts geen last van gehad. Maar manlief wou toch echt dat ik de nachtvoedingen ging doen voordat het weer mis zou gaan .. Vanochtend wederom hetzelfde maar toch op de een of ander manier heb ik hem toch boven in zijn eigen bedje gekregen! Maar kleine B heeft sinds eergisteren weer geen poepluier gehad. Stomme darmpjes ook. Hoop dat die snel weer een poepluiertje heeft en anders niet teveel last krijgt van zijn darmpjes. Manlief vind mij zo grappig. 'Ik ken niemand die blij is met een poepluier.' zegt die dan
@Nina Sanders de strijd om wanten, jas en sjaal heb ik al heeeel lang geleden opgegeven. Jas gaat noooooit dicht. Muts enz wilden ze ook nooit, ze waren zelden ziek dus heb het gelaten. Nu ze ouder zijn vrsgen ze er zelf om als ze willen maar 9 vd 10 keer willen ze het niet. Ik maak er geen probleem van. Toen niet en nu niet, ze merken het vanzelf als ze het te koud krijgen. Iemand zei iets over de kou, ik zal vanavond eens een dikkere slaapzak proberen. Nu slaapt hij gewoon in een romper, pyama broek en trui en gewone slaapzak met een ledikant deken gevouwen. Hij slaapt nog wel in een wieg en groeit daar echt uit. Ik wilde al eerder een ledikant halen maar dat is niet gelukt maar dat moet echt deze week. Kan het ook zijn dat hij in mn armen wil slapen? Hij slaapt in principe gewoon zijn slaapjes in bed (na bij mij in slaap te vallen) maar in de avond ligt hij een uur of anderhalf in mn armen omdat hij daarna pas echt slaapt en tijdens dat anderhalf uur half is hij half wakker/half slapend en huilt hij als ik hem neer leg maar slaapt bij mij in mijn armen rustig. Dan kan ik hem rond 21.00 uur weg leggen.
@Dikkiedikk hier ook alweer 3 dagen geen ontlasting ondanks lactulose. Eerst drie dagen achter elkaar gepoept en nu dus dag 3 zonder . Wel bv hier ipv kv.
Mij viel het erg op dat L nog beter ging slapen toen ze van wieg naar ledikant ging. Ik voelde me eerst een loedermoeder. Iedereen vertelde hoe knus een wieg voor een baby was. Toch had ik het gevoel jij moet lekker in je ledikant (ze was 9 weken). Sinds het moment dat ze in haar ledikant sliep, gaat het nog beter !
Wat denken jullie? L krijgt nu al een maand lang 5 flessen van 150water/5schepjesvoesing. Wordt dus 170ml. Altijd vier uur tussen de flessen, ik moest haar er zelfs voor wakker maken/zelf aanbieden. Sinds twee dagen huilt/jammert ze al na 2,5 uur en slaapt ook heel onrustig overdag. Zal ze gewoon honger hebben? Flessen gaan schoon op. Vind het zo lastig op te hogen, ze heeft al zo’n last van haar darmen. Wil haar ook niet overvoeden.
Ja ik heb die ook, super fijn. Had ik bij mijn zoontje ook. En wat fijn dat je wat meer vertrouwen krijgt in het voeden op verzoek, hopelijk brengt het wAt meer rust bij jullie!
@Magnolia29 wat een mooi mannetje heb jij! @Boordevol, ik was t die zei over mogelijk te koud, maar als de wieg ook te klein wordt zal dat t ook nog kunnen zijn, hoop op betere nachten voor jullie. Hier slaapt hij onder heel veel eigenlijk, maar hij heeft t echt nodig. Heb een super zachte dikke slaapzak met mouwen, dubbelgevouwen ledikantdeken, en nog 2 dekentjes extra en t ledikantlaken natuurlijk. Hij heeft dan een voetenpak pyjama aan.
wow dat is veel inderdaad. Hier niet eens sokjes aan maar zijn voetjes zijn gewoon warm jn de slaapzak. Wieg moet indd zsm vervangen worden door ledikant. Hopelijk zit daar het probleem in. En ik kan hem dus nog een stuk warmer kleden/laten slapen.
Hier slaapt baby eigenlijk altijd goed. Te goed, moet m eigenlijk elke ochtend wakker maken om te drinken. Hij krijgt rond 23.00 laatste fles, en slaapt dan al vanaf 19.00 ongeveer in bed. Hij is ook dan gewoon vrolijk en drinkt zijn flesje, slaapt dan gelijk zodra ik m in bed terug leg. hij slaapt dus dan rustig tot 10.00, langer laat ik m niet liggen, voelt al te lang eigenlijk. Verder drinkt hij nog maar 4 flessen op een dag, wel van 210 water en 7 schepjes voeding. Alleen de laatste gewoon 200cc anders spuugt hij de nacht veel. Waren met 5 flessen zovaak bezig met m wakker te maken voor flessen, en nu lijkt hij nog gelukkiger. Als t school ritme volgende week weer begint, zal er ander schema komen, want dan moet hij gewoon mee vroeg, en moet hij dus weer om 7.15 zijn flesje. En misschien dat we dan vroeger uit kunnen komen met zijn fles, zodat hij om 19.30 laatste fles kan. hij is hier dus al bijna 5 maanden, en dan gaan we beginnen met fruit hapjes. Laatst rijstebloem pap gegeven 5 mini hapjes en dat was 2 dagen (lichte) krampjes... en een stukje banaan ook 2 dagen krampjes. En dan krijgt hij uiteraard nog orthiflor ook, dus dat kunnen we nog niet stoppen hier.
ja, weet niet wat de nacht temperatuur is in zijn slaapkamer. Bij ons is dat tussen de 15.0 en 17.0 graden.
oh hier denk ik 19/20 graden. En k bedenk me net dat hij eigenlijk vanaf dat hij geboren was zo slaapt, met hetzelfde dekentje. Heb denk ik 2 keer de kruik gebruikt om zijn wiegje voor te verwarmen maar hij hield al snel zijn temperatuur goed vast. Dus kruik zo goed als niet gebruikt. En in het begin meldde hij zich dus om de 3 uur en dit rekte uit tot soms na 4-6 uur. Daar kon ik prima mee leven. Maar dit wordt te gortig, vooral voor hem. Verder is hij overdag lekker vrolijk dus wat het nou is... Oh en hij is nu 3 maanden en 2 weken ongeveer..
@Boordevol wat luxe met werk zeg, Heeft hij het dan juist gewoon niet te warm dan? Want hier alleen een slaapzak met pyama erin zonder nog een deken erover en ongeveer dezelfde temp.
Te warm denk ik niet, heb het over een heel dun slaapzakje maar houd dat ook even in gedachten als dit niet werkt om te kijken wat een slaapzakje alleen doet zonder dekentje.
Bij die temperatuur, zou hij het niet te koud hebben denk ik. Bij Z. Heb ik nooit de kruik gebruikt, het was redelijk warm toen en hij hield zich meteen al op temperatuur. Weet niet of je m weleens doucht of baddert voor hij de nacht in gaat, hier slaapt hij nu altijd goed, maar nu nog als hij smorgens in bad gaat, en ga daarna met m winkelen, slaapt hij uren lang, doe ik dit niet, dan slaapt hij minder lang en minder diep, wordt dan van alles wakker.
Meh ik voel een lange nacht aankomen (plies dat mijn voorgevoel niet klopt) Kleine B is erg aanhankelijk en heeft echt last van krampjes. Net zijn flesje gegeven en hij ligt in bedje, klaarwakker. Maar hij huilt gelukkig (nog) niet. Hoop dat hij snel in slaap valt zodat hij die vervloekte krampjes niet meer voelt.