De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

2 uur en 40 minuten later en meneer slaapt nog steeds niet. Hij blijft onrustig. Ik heb hem ondertussen in de co sleeper gelegd naast ons bed Dat op en neer wandelen was ik nu wel echt beu. En ik vertik het echt om hem beneden in de box te leggen met al die geluiden van de televisie/hond/man. Als ik het blijf doen snapt die het verschil tussen dag en nacht echt niet. Nog eventjes en hij kan weer een flesje krijgen... dan stop ik hem weer in zijn eigen bedje. hopen dat hij dan gaat slapen want ik begin al behoorlijk moe te worden. :eek:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ga later reageren dames maar we zijn vandaag spontaan met zn vieren uiteten geweest en we hebben het zó fijn gehad dat ik liever daarvan wilde genieten dan tv te kijken of online te zijn. Sorry.

Verder heb ik iets heel raars. Ik kwam erachter dat ik vandaag roodbruine afscheiding heb en dat kan ik niet plaatsen. Ik ben in geen 15 jaar ongesteld geworden uit mezelf (de pil en daarna pcos) dus dat zal het écht niet zijn. Toch? Dat kán toch gewoon echt niet? Waarom in godsnaam? Benieuwd of het doorzet. De allereerste keer dat wij na de bevalling intiem zijn geweest is 2,5 wk geleden. Ja, dat was toen 'onveilig' (met 2 trajecten voel je de noodzaak toch iets minder en het gevoel overkwam ons). Ik ben er in elk geval over uit dat ik een koper spiraaltje wil. Het zit me niet 100% lekker maar ik maak me ook geen zorgen. Moet ik me zorgen maken? Zou er écht een kans op zwangerschap zijn? Echt.. 2 trajecten en pcos en dus geen cyclus.. Dan zeg ik dus nee.
    Ik ga maandag mijn huisarts bellen.

Mocht het op de een of andere manier wel op deze manier ooit leiden tot nog een baby, dan zijn wij verstandig, verantwoordelijk, liefdevol en vooral heel erg dankbaar. Liever niet, eerlijk waar, maar het kan wel en het zou echt geen ramp zijn

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    He getsie nu kom ik zo ongelofelijk dom over. Maar die ene keer overkwam ons echt en alles op dat moment voelde gewoon juist. Snappen jullie dat? Als je jaaaaaren over een baby moet doen, trajecten moet doorstaan en het gevoel hebt soms dat je huwelijk het niet overleeft (wel eens dat gevoel gehad) dan is zo'n moment echt magisch en heel fijn. Blegh. En dan nog zit dit me dwars. Help. Zeg het maar gewoon hoor. Dat ik gewoon dom ben omdat ik risico's heb genomen.
    Nu ga ik slapen!

Poolvos vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Thanks v je uitgebreide reactie. O slaapt in rompers en pyjama of soms een trui (als hij de volgende dag naar de opvang moet, oeps.. guilty..)
    Hij heeft het dan Absoluut niet koud. Meestal laat ik hem zelf aan geven hoe hij zich voelt maar soms voel ik me schuldig. Ik als ouder hoor aan te voelen wat hij nodig heeft. Maarja.. heb een kind met nogal een eigen wil (gelukkig). :roflmao:

5. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik doe het niet. Ook niet met dit soort specialere momenten.world wide web.... Mijn kindjes kiezen er zelf (nog) niet voor / kunnen dit nog niet en de rare dingen die je erover leest.. Nneh. Dus daarom.:o:

wolkje1994 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je nog altijd iets te veel moeite met loslaten hebt. Er zullen zeker wel baby's zijn die vlot in een ritme vallen, maar hier is het nog maar sinds een aantal weken dat ik echt kan zeggen dat hij duidelijk onderscheid maakt tussen dag en Nacht ritme. En de eerste weken was hij ook 80 - 90 % bij mij, ofwel in draagzak ofwel bij mij op de zetel. Hij had die warmte nodig. Het duurde eventjes eer ik het kon loslaten dat de dagen gewoon aan mij voorbij gingen maar eens ik dat deed voelde ik me ook beter. Vooral als hij last heeft van krampjes hou ik of vriend hem dichtbij om hem te troosten. Er zijn betere dagen en slechtere dagen, maar het is dan zo.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Eens hiermee. Volgens mij krijgen baby's sowieso in de eerste 8 weken geen dag nacht ritme oid. Als ze zo klein zijn hebben ze gewoon hun mama nodig.
    Hier wakker, oudste had een nachtmerrie, maar hoop nog even verder te slapen!

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.177
    4.324
    113
    @Dikkiedikk ik wil je ook echt mee geven een ritme voor nu los te laten en go with the flow.. Je zult naarmate je baby ouder wordt inzien dat hoe ouder een babytje hoe makkelijker het zal zijn. Een baby van 3 maanden verschilt bijvoorbeed enorm met een pasgeboren baby. En steeds als je denkt, nu weet ik wat werkt gooit wen sprongetje, ziekte, tandje enz roet in het eten. Echt, laat het los, probeer er vee relaxer in te staan en je zult zien dat het dan mee zal vallen.

hier het ventilatierooster op de kamer maar dicht gedaan omdat dat wel koude wind mee bracht en een iets dikkere pyama (dikke slaapzak bleek nog iets te groot) en hij heeft er eerst 3,5 uur tussen gelaten en daarna 3 uur. Toen twee keer na 1,5 uur wakker maar met speentje weer snel gaan slapen. Wat mij betreft een prima nacht. Nu slaapt hij nog. De afgelopen nachten begon de ochtend ook om 6 uur. Er is verbetering...

wolkje1994, Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.177
    4.324
    113
    Ik heb jaaaaren slecht geslapen door de oudste twee en de jongste werd tot vlak voor de geboorte van zijn broertje nog minimaal 1 keer wakker (hij is 7 jaar) maar sinds de geboorte slaapt hij ook gewoon door en heb ik dus alleen nog gebroken nachten door de baby..

en wat gek wat je hebt gespot en snap je gedachtes. Hier natuurlijke zwangerschappen maar als de dood voor per ongeluk zwanger worden. Na de laatste bevalling wil ik eht nooit meer bevallen. Drie kids is ook meer dan genoeg en begin richting de 40 te gaan dus het is echt goed zo.

10. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders tja, zo’n moment kan gebeuren en de kans dat je er zwanger van raakt is natuurlijk niet groot. Dus daar nu vooral lekker van genieten.
    Maar ik zou ook serieus gaan nadenken over anticonceptie. Je kunt niet iedere keer onzeker zijn. Mijn schoonzusje heeft 2 kindjes met ivf: beide keren lang over gedaan. En toen oops, nummer drie. Meerdere artsen hadden gezegd dat die kans nagenoeg nul was. Nou blijkbaar dus toch niet helemaal.

ButterflyPassion, Nina Sanders en Siepie85 vinden dit leuk.
  11. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Hier weer een standaard kwalitatief uitermate teleurstellende nacht. 20:30 naar bed 22:30 wakker peeuwen speentje en weer slapen, 02:00 weer wakker, 04:00 klaar wakker brabbelen spelen met zijn knuffeltje. Om 05:00 gevoed en om 06:00 viel hij weer in slaap voor een uurtje. Dit gaat nu alweer 2 maanden zo. :confused:

@Nina Sanders wat @Poolvos zegt toch maar aan de anticonceptie. Scheelt je een hoop piekeren. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. ;)

@Dikkiedikk hopelijk ging de nacht wat beter dan de avond.

@Poolvos alvast een goede reis terug! Weet niet meer precies wanneer je nou weer terug ging :oops:

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.177
    4.324
    113
    ah dus toch nog iemand met slechte nachten.. voelde me al alleen haha. Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen.. nee hoor, ik wens iedereen goede nachten toe dus hopelijk wordt het ook bij jullie snel beter..

Kirzy vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Thnx vd reacties. @Poolvos vandaag gingen jullie weer terug he? Goede reis! Hoe lang doen jullie erover?

Poolvos vindt dit leuk.
  14. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    :roflmao: @Boordevol echt he!
    Het is een fase zeggen ze dan:rolleyes: Nou van de 5 maanden heeft hij maar een paar nachten echt 5 a 6 uur achter elkaar geslapen. Maarja ooit komt het goed;)

Boordevol vindt dit leuk.
  15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Nina Sanders hup die anticonceptie derin! Hier zit de mirena der ook in juist omdat je net zal zien! Wij hebben ongeveer 0% kans maar ze zullen met de keizersnede net een verkleving weggehaald hebben ofzo.

@Poolvos fijne reis!!

Hier hebben we eindelijk de laatste 5 dagen echt een vast ritme. En komen nu op 6 voedingen op een dag. Hongerlap had zelfs 2 dagen geleden even 200cc weggedronken. Heeft ook een paar dagen wat minder opgegeven en dat lijkt iets beter te gaan. Alleen vertrouw ik hem nog voor geen meter heeft me gisteren ook weer onder gespuugd. Dus ik verwacht wel dat hij maandag genoeg is aangekomen anders snap ik er niks meer van. En nachten gaan ook weer super 22:00 laatste voeding en meldt zich dan om 0700.

@Boordevol en @Kirzy knuffel met de nachten.

16. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Yess! Vandaag rijden we naar de boot in Kiel en morgen worden we wakker in Zweden :) Dan zijn we ook “zo” thuis.

Baby R heeft vanacht gelukkig goed geslapen zonder benauwd te zijn. Gisteravond was ie wel zielig: amper gegeten en veel gehuild (zonder geluid, want hees). Maar om 5u werd ie hongerig wakker en dronk zo een fles leeg! Hopelijk is ‘t ergste nu voorbij.

17. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

Thanks dames. Ik vind het zo lastig, dat “go with the flow” zover ik me kan herinneren ben in altijd van het plannen geweest en word ik gestoord van mezelf als ik ergens geen controle over heb. :oops: Het gaat wel al ietsjes beter vergeleken met een aantal weken geleden... maar dan nog niet zoals het hoort o_O

kleine B is uiteindelijk in slaap gevallen en had zich pas om 3;00 gemeld! :eek: Zijn flesje ervoor was 21;00 :eek: daarna weer tot 7:45. Ik ben mega trots hier!

Ik had zo’n stomme blunder vannacht. Ik had kleine B na 3;00 weer in zijn eigen bedje gelegd en toen wou ik de babyfoon terug leggen op het plankje boven ons bed. Valt die volop op mijn man zijn hoofd *omg* achteraf kunnen we er wel mee lachen gelukkig :roflmao::p

kleine B had weer een poepluier gelukkig! Oftewel een hartstikke tevreden jochie net met meerdere lachjes naar mama toe! - smelt -

Kirzy, Poolvos en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Idd probeer los te laten. Anders wordt het echt heel pittig voor jezelf, helaas doen babies nooit wat je zelf wil de eerste weken!

19. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Gelukkig dat ie weer wat opgeknapt is!

20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    @Dikkiedikk kan me goed voorstellen dat het lastig is hoor. Ik hou ook van ritme, regelmaat en structuur, maar het geeft veel rust als ik dat los laat. Dus het is het proberen waard!
    @Poolvos goeie reis!
    @Boordevol en @Kirzy ik lijd mee :roflmao: gister dronk ze van 19.00 tot 22.45 :eek: echt steeds om en om. Om 22.45 sliep ze, keurig tot 3 uur, om 03.30 weer slapen tot 5 uur, om 05.30 weer slapen tot 7 uur. Zucht. Maar Nu ligt ze al sinds half 9 in bed te slapen :thumup: en ach, het komt ooit goed :D

Mijn schoonouders komen zo koffie drinken, we gaan daarna lekker het bos in, het is zulk mooi weer. Verder geen plannen vandaag

Kirzy, Nina Sanders en Poolvos vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina