De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wat zijn jullie plannen vandaag? :)

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Relaxen! Het is zondag ;)

Poolvos vindt dit leuk.
  3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Succes met de terugreis @Poolvos

wij gaan straks naar de intratuin.
    Mijn vriend kwakkelt nog na van de griep en wou naar het krijspaleis, maar dat leek me niet verstandig met een oorontsteking.

Gisteren is L de hele dag zonder mij geweest.
    Ze heeft de hele dag gehuild, mijn vriend werd echt gek.
    Zeker omdat ie ook nog die oorontsteking heeft dus hij had ontzettende pijn in zijn oor, kreeg hoofdpijn en kreeg ook L niet stil.
    Arme vent.
    Ik kwam thuis pakte L over en ze begon gelijk te lachen :roflmao:
    Gosh toen had ie er echt de pleuris in :roflmao:

Mya en Poolvos vinden dit leuk.
  4. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Ik heb weer twee pagina’s bij gelezen en las dat er meerdere baby’s zijn die moeilijk poepen. Onze dochter poepte op een gegeven moment ook 1 keer in de week. Toen we zijn overgestapt op Nutrilon Omneo is dat langzaam veranderd naar 1 keer per dag. Zo fijn! Misschien een goede tip voor andere flesvoedingsmama’s.

5. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Zouden misschien naar mijn schoonmoeder gaan maar mn vriend heeft er geen zin in:|
    Dus planning hier: helemaal niks

Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat doen jullie zoal met eten in de kerstvakantie? Ik probeer tussen alle feestdagen en borrels door wel gezond te koken, maar ik merk ook dat ik daar niet altijd zin in heb of dat het niet altijd uit komt. Van de week wel een keer sperziebonen met vis op, maarja, dan volgen er weer 2 kerstdagen (thuis maakten we runderroast met een gevulde salade, dus dat is niet per se slecht. Maar bedenk je dat we bijna 600 gram met zijn tweeën op hebben gegeten - biefstuk slinkt wel in de oven) met bijbehorende toetjes (lava cake ♡).

Daarom vanavond: broccoli, een vegetarische schnitzel en aardappels. :roflmao:

Ik moet hier trouwens nog steeds de baby box ophalen bij de blokker. Wat zit er eigenlijk in? :)

Verder hebben we deze week geen bijzondere plannen. Oudjaar gewoon thuis met schoonouders, vrijdag is ook mijn schoonvader jarig en zaterdag gaan we naar vrienden die net verhuisd zijn en een baby hebben (ruim 2 mnd ouder dan baby O).

Di en do is O naar de opvang. Whoooo iemand nog tips voor een dagje weg met baby? Een baby neem je net wat gemakkelijker mee dan peuter hahaha. Of ben ik nou heel gemeen? :roflmao:

7. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Ik voel al bobbel in zijn mond rechtsboven zal nog wel ff duren denk ik voor het tandje door komt
    Maar is eerder dan zijn zus die was 11maand en 3 week voor de eerste door was

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    :roflmao: Ik las "Ik voel een bobbel in mijn mond.." en ik dacht echt 'huh?'. Ik moest écht 3x lezen haha!

wolkje1994 en Kirzy vinden dit leuk.
  9. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Haha

10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    @eten, we eten gewoon zoals altijd, op de kerstdagen na. Wel veel meer tussendoortjes merk ik. Maar ik moet 20 kilo kwijt :oops: nog 10 van na de geboorte van jongste zoon en 10 van deze keer. Mijn man was altijd heel slank (maat xs/s zeg maar :D) maar hij is een paar kilo aangekomen, net een buikje, wat hij echt niet wil. Dus per 1 januari gaan we samen aan de slag :thumup: beetje flauw om per 1 januari te doen maar deze weken lukt het toch niet. Dus vanaf woensdag gaat de knop om en eten we weer elke dag gezond. Daarom kan het me nu niet zo schelen merk ik :$

Uitje met baby, shoppen :D met L in de draagzak konden wij een hele middag in de stad struinen. Zo heerlijk!

11. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Ahahah ik ook. Dacht huh waar gaat dit heen

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames. Ik zal eens gaan proberen weer mee te schrijven. Mis het toch wel.

Hier gaat het goed. Verborgen reflux zo goed als over en van de medicijnen af. Flessen gaan goed. Drinkt nu ongeveer 4 tot 5x per dag 170. Dus dik tevreden. 2 op de 3 nachten slaapt hij 6 tot 10 uur aan 1 stuk.
    T enige is nog dat hij niet zelfstandig in slaap valt. Vaak alleen bij mij. Kan hem meestal dan wel weg leggen. Hetzij box of bed. En overdag nog korte slaapjes van 3 kwartier. Heel zelden langer.
    En dan t commentaar wat je van andere mensen krijgt. Dat je hem dan maar gewoon moet laten huilen en hij vanzelf in slaap valt.. dacht het dus niet.. kont vanzelf wel. Bemoei je lekker met en eigen kind.

Raggy81 en Poolvos vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Over de draagzak he. Dat gaat hier op zich oké al moet ik wel echt opletten dat hij genoeg 'lucht' krijgt en ik zn gezicht kan zien. Alleen.. de afgelopen keren kreeg ik het hartstikke koud omdat mijn jas maar half dicht kon en ik durfde geen sjaal te dragen want ben bang voor verstikking. Het liefst wil ik dus mijn immens grote sjaal om mijn nek slaan, dan de draagzak met baby en dan mijn jas aan die deels dicht kan.
    Maarja, straks stikt ie! Ik moet er nog wel aan wennen hoor. Ik vind het niet chill om zelf kou te lijden doordat mijn hals open moet blijven..

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En mijn oudste heeft mij beledigd in mijn teddy jas. 'Mama, jij bent een kroketje.'
    De jas in die kleur nl.
    Dankjewel jongen.
    *loopt naar papa toe*
    'Papa? Is mama een kroketje?'
    Mijn man kwam niet meer bij.
    Bedankt hè..

ButterflyPassion, Mya, Mell0408 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ik ben nu sinds een dikke week gestopt met de bv (soms snachts nog een slokje maar ga ik ook mee ophouden)
    Ze is nu drie maanden, maar drinkt per flesje 100-120cc en komt overdag dan al snel elke twee uur weer... is dit mss een kwestie van even wennen aan kv?
    Wordt een beetje een rommeltje zo, ook met slaapjes soms... ervaringen?

16. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ohja ze is een flinke dame van 6,5 kilo dus ze zou best wat grotere flesjes mogen hebben.

17. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Hier weer een prima nacht! L heeft gisteren 4!!!! poepluiers gehad. Wat betreft een tip voor de moeders met ook een slecht poepende baby... Je moet er voor open staan, maar bij ons heeft echt de homeopathie geholpen. Wilde even aankijken hoe het verliep bij L voordat ik hier heel hard ga roepen dat het helpt. Maar het helpt!! (bij onze L dan)

Hier gisterenavond visite, ze begrepen alleen de hint op den duur niet echt dat we moe waren en er een baby weer om zes uur wakker zou zijn :|:roflmao:. Dan merkt ik echt dat we de eerste in de vriendengroep zijn met een baby ;). Wel erg gezellig gehad!

Vanochtend zijn we bij vrienden geweest. Echt vrienden wat al zo lang zo oprecht is. Hem ken ik al sinds mijn 14de en ook echt altijd oprechte vrienden geweest, zaten samen in de schoolbanken. Zijn vriendin is echt mijn beste vriendin geworden. Nu zit er 9 weken tussen onze baby’s. Hoe bijzonder.

Bij thuiskomst nog even heerlijk gewandeld in het gezonde weer. Rest van de heerlijk niks doen!:roflmao:

ButterflyPassion en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Waarom stopt ze? Valt ze in slaap?
    Misschien tussendoor even laten boeren?

Hier komt baby ook heel snel na bijv een hele lange nacht. Er zat hier 8 uur tussen laatste en eerste fles. Vanochtend kwam hij dus na 2,5 uur weer. Toch gewoon gegeven en nu trekt hij het weer!

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hoe heten jullie kindjes eigenlijk? Van sommigen, zoals @Poolvos en @ButterflyPassion weet ik het wel maar ik ben ook benieuwd naar anderen. Als jullie het niet willen delen snap ik het ook!

ButterflyPassion en Poolvos vinden dit leuk.
  20. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    nee ze valt niet in slaap maar tuft het gewoon uit op gegeven moment, dan wil ze niet meer hebben. Probeer vaak na 20/30 min nog wat te geven, lukt soms wel. Maar wat ze drinkt is niet echt veel... max een fles van 150cc in de avond soms, maar vaak minder.

Deel Deze Pagina