De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    @Muisje458 &@imona welkom terug! Ik ben blij dat het bij beiden beter gaat.

Wij gaan zo dadelijk boodschappen gaan afhalen en nog een aantal kadobons gaan halen voor S. zijn meters. Morgenavond komen mijn schoonouders eten voor oudejaar en op nieuwjaar gaan we eerst bij mijn mama en dan opnieuw naar de schoonouders. Beide mama's verjaren namelijk op nieuwjaar dus kunnen niet echt zeggen van ergens niet te gaan.

Vraagje: zijn hier nog kindjes met superdroge plekjes op de beentjes en aan de polsjes? We hebben nu la Roche posay lipikar gekocht, merk al beetje verbetering.

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Kan je haar niet in de kinderwagenbak laten slapen? Die is kleiner waardoor ze niet kan draaien.

3. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je er baat bij hebt om ipv ritme van boekjes het ritme van je baby aan te houden.
    Als hij onrustig blijft dan is er iets.
    Of honger.. Of krampjes... Of "mama/papa honger"
    Ik voed hier op zijn verzoek. In de avond gaat hij boven in ons bed. Overdag leg ik hem nooit boven.
    Maar als hij savonds onrustig is boven haal ik hem wel naar beneden.
    Hij is nu 16 wk en snapt al een week of 8 heel goed het verschil tussen dag en nacht.
    Het is uiteraard aan jezelf. Maar ik ben er wel van overtuigd als je baby aangeeft dat er iets is met huilen of onrust...dat je sneller een tevreden baby hebt en in een ritme komt dan nu het geval is.
    De ene dag heeft onze man honger na 3 uurtjes... Dan weer na 2... Dan weer na 4.
    Dan ineens slaapt hij een nacht door... Dan ineens komt hij 5 x per nacht. Het is wat het is. Ik maak me er geen zorgen om. We volgen hem en zeker gezien de ervaring die ik heb met onze huilbaby (dochter) weet ik dat het allemaal goed komt.
    Hoop dat je hier wat aan hebt:)

active82, ButterflyPassion en Dikkiedikk vinden dit leuk.
  4. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik hou eigeijk altijd aan.. Komt hij binnen 2 uur dan probeer ik eerst n speen..
    Is dat voldoende dan prima. Als hij dan onrustig blijft maar ik n fles.
    Alles na 2 uur probeer ik gewoon n fles. Maak altijd dezelfde hoeveelheid. Als hij vol zit stopt hij met drinken.

wolkje1994 vindt dit leuk.
  5. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ja.. Ik eigenlijk wel :|:oops:

Mell0408 vindt dit leuk.
  6. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier boert hij slecht tot niet de laatste weken. In begin deden we het wel want anders kreeg hij buikpijn

Dikkiedikk vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Luna87 heel veel beterschap! Hopelijk knap je snel op en mag je gauw naar huis.

Hier een rustige nacht gehad. Baby O geslapen van 23.30 tot 6.30! Hier zijn we alle flessen aan het ophogen met 15 (hij spuugt al wat meer nu maar op zich valt het mee omdat hij er weinig last van lijkt te hebben. Hij drinkt nu 135 + 4,5, vond de overgang dus te groot van 120 naar 150 in 1x). Gaat prima.

Nu zijn we op weg naar Arnhem (winkelen). O is bij mijn moeder. Zoontje van mijn zus, zijn neefje dus, logeerde vannacht ook bij mijn moeder dus volgens mij hebben ze lopen keten. Baby O mee naar de stad! Hij wordt al zo flink ♡. Afgelopen 2 dagen is hij wel erg needy. Wil alleen maar bij ons plakken en niet ergens anders alleen liggen. Is het sprongetjes tijd? Hij is do 8 weken..

8. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Ik ben ff shope mat kleineman en partner is naar de bios met dochter eerste keer in de trein en bios dagje weg

Boordevol vindt dit leuk.
  9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik spring er ook weer even in.
    Veel drukke gezellige dagen hier.

@Muisje458 fijn je weer te "zien" hier ook zn draaikontje. Hij krijgt een gewone slaapzak aan en stevig ingestopt dekentje. Dit helpt tot nu toe.

Op de vraag kriebels? Volmondig nee, wij zijn compleet ook al is G. een model baby waarvan je denkt gezellig nog 1 erbij :D

Boordevol en Muisje458 vinden dit leuk.
  10. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Oké even afschrijven... Opa van mijn vriend is gek op onze L. Is haar overgroot opa dus. Ik had voor hem een foto van L in een lijstje gedaan. Eerst was zijn reactie dat de lijst zo zwart was (net een rouwfoto zei hij letterlijk). Vervolgens zegt hij zoveel kleinkinderen te hebben, hij kan niet teveel foto’s van L neerzetten. (Hij heeft een kerstfoto van haar staan). Nou echt... hij heeft het gewoon voor elkaar dat ik huilend binnen zit. Helemaal dat rouwfoto raakte me.

11. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Sterkte! Zo'n opmerkingen zijn niet leuk. Zeker niet omdat je met zo een foto een heel andere reactie verwachtte. Als het een troost mag zijn, niet te persoonlijk opnemen. Mensen van die leeftijd zijn al eens lomper in hun reacties zonder dat ze het echt zo bedoelen. Mijn schoonma is pak jonger wellicht en die kan ook soms zo'n dingen zeggen. Moest zij zo iets zeggen dan zou ik antwoorden dat zwarte kaders nu wel in zijn. Dat dat modern is. (Totaal geen waar natuurlijk, maar gewoon om aan te geven dat er niets mis is met een zwarte kader).

wolkje1994 vindt dit leuk.
  12. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

@wolkje1994 Wat een vervelende opmerking zeg. Maar ik denk niet dat hij het zo bedoeld had. Oudere personen kunnen nogal vreemd uit de hoek komen. Ik zou het niet te persoonlijk op nemen. Maar leuk is anders inderdaad.

Ohooo wat een lawaai hier in huis. Man en zijn pa zijn eindelijk de rolluik op aan het hangen. Snap niet dat kleine B er zo doorheen slaapt :roflmao: Moet ik wel zeggen dat kleine B sinds 7 uur 's ochtends ontzettend plakkerig was. Heb hem zowat de hele ochtend in de draagzak gedragen want meneer vond dat toch echt duidelijk heel fijn :p En zo kon mama toch nog dingen in huis doen.

Om half 2 meneer in badje gestopt, flesje gegeven en hop het bedje in. Toen ik hem erin legde begon hij te huilen maar zodra ik de kamer uit liep om zijn speentje te pakken werd hij stil en was hij per direct in slaap gevallen :eek: Wederom in zijn eigen bedje! Oh mama is zo ongelofelijk trots! :D En oh dames, kleine B lacht nu steeds vaker en ik ben zo verliefd op ons beertje! :)

Wat zijn jullie plannen voor oud en nieuw?

Wij brengen morgenvroeg onze hond naar de honden opvang toe. Beestje is zo ontzettend bang voor vuurwerk en de opvang ligt echt afgelegen. Dit is de 3e jaar op rij dat ze ernaartoe gaat. Ben aan het twijfelen of ik haar volgend jaar misschien niet zelfs nog eerder breng en dat ze misschien voor een klein weekje daar blijft. Beestje is thuis alleen maar enorm gespannen.

Oud en nieuw vieren we bij mijn schoonouders. Die wonen in een appartement op 10 hoog tegen de snelweg aan. Je ziet het vuurwerk wel maar je hoort amper wat. Als we bij ons blijven lijkt het net alsof we in een oorlogsveld zitten en ik weet totaal niet hoe onze kleine B erop reageert. We blijven dus ook lekker bij mijn schoonouders slapen, hoeven we niet midden in de nacht met de kleine de straat op. 2 Januari lekker ontbijten met zijn allen en dan door naar mijn ouders. :thumup:

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    Ach wat vervelend wolkje1992,
    Knap van B, dikkiedikk!

Hier een geweldige dag, L heeft vanmorgen 2,5 uur in bed geslapen, daarna gevoed, even in de wipstoel, daarna weer wakker in bed. Zonder huilen in slaap gevallen, 2 uur geslapen :thumup: net lukte het niet in de kinderwagen, dus nu slaapt ze in de draagzak. Hopelijk zet dit vanavond door.

@oud en nieuw, er komen vrienden met kinderen. We zijn dan met 7 volwassenen en 11 kinderen, waarvan een deel naar bed gaat. Eerst met zijn allen eten, kleintjes in bed, en dan spelletjes doen. 1 van ons gaat naar de kerk 'S avonds, de ander gaat nieuwjaarsdag.

Ik kwam het foto album tegen van mijn oudste dochter. Ik had het niet door, maar L lijkt echt extreem op haar. Zo leuk, want de jongens leken ook precies op elkaar. Er zat een foto in van de oudste 2 samen, het leek alsof de jongste 2 op die foto stonden. Prachtig om te zien

14. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Jaa ik weet ook dat hij het oprecht niet zo bedoeld. Toch is het ***

Wij vieren oud en nieuw met familie. Echt heel veel zin in!

Dikkiedikk en Boordevol vinden dit leuk.
  15. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @wolkje1994 snap wel dat je het een kut opmerking vindt.

Oke hier ook even stoom afblazen. Paar weken terug wou mijn vader die kleine een toefje slagroom geven. Ik aangegeven dat ik het niet wil hebben. Met kerst werd het toch gedaan. Op dat moment was t enige wat ik zei: je hebt mazzel dat het kerst is.
    We geven hem sinds 2 weken oefen hapjes. Nu had hij na kerst 3 dagen niet gepoept dus ik wou even een avond geen oefen hapje geven. Waren we op visite vandaag bij mijn moeder. Dus ik nog aangegeven wat de slagroom betreft. Vind het gewoon respectloos. Gaat mij nou niet persé om die slagroom maar om het principe daar ik heb gezegd dat ik het niet wil hebben. Zei mijn vriend ja ze wou hem ook geen happie meer geven omdat hij niet gepoept had. Zei mijn moeder ja ze probeert niks.. uhm pardon?! Omdat ik mijn kind geen brood geef en vol prop met vanalles..
    Echt zwaar geirriteerd door..:oops:

Dikkiedikk, Boordevol en Muisje458 vinden dit leuk.
  16. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Wij zijn inmiddels weer thuis. Flink veel antibiotica gehad in het ziekenhuis en nu nog een kuur in tabletten mee. Ik voel me net een slappe vaatdoek, maar het komt wel weer goed. Zo maar weer naar bed en hopelijk morgen meer energie.

Kolibrie2, wolkje1994, Nina Sanders en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Ik merk dat er echt een verschil in generaties is.
    In de ogen van mijn moeder doe ik ook veel verkeerd voor A.
    Hoe vaak ik al niet heb moeten horen van stop met borstvoeding want wij zijn goed groot geworden op flessenvoeding. Als ze huilt dat ik haar maar moet laten huilen. (Ze geeft mij zelf mijn meid niet weer in de armen als ze bij haar huilt.) Hoe ze slaapt nog niet door? Wel jij sliep ook niet door op 6 weken dat ik je een hele nacht heb opgesloten in de keuken.
    Op 3 maand moet je beginnen met fruitpap. En zo blijft ze maar doorgaan.

Boordevol en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  18. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hallo dames!

Mijn man is vrij deze 2 weken en we doen veel leuke dingen samen, dus weinig tijd te reageren, maar dat is goed nieuws :)

@Poolvos Gaat R nog steeds de betere kant op?

Betreft nog een baby.. Ik wil heel graag nog een keer zwanger zijn en bevallen. Maar dit gevoel zal bij mij denk altijd blijven. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik nog een kindje wil.. mijn man heeft ongeveer hetzelfde gevoel. Waarschijnlijk wil ik het niet.. maar ik ga binnenkort eerst eens bellen voor een koperspiraal (echt.. die condooms, vind het 3x niks), en over een jaar ofzo gaan we er nog eens over na denken. In ieder geval nooit meer de mmm, dat is uitgesloten. Mocht er een derde kindje komen dan zal het spontaan moeten gebeuren, en anders niet.

Ik kan zeggen dat we sinds een weekje echt een ritme hebben met V. Hij huilt niet meer vanwege pijn in zn buik, en doet het dus super goed op de Omneo. Het ritme is nu ongeveer flesje, even spelen en kroelen op schoot, spelen in de box, slapen. En dat dan herhalen ;). Hij slaapt nu in principe 2x per dag in de co sleeper op onze kamer. Het moet wel echt donker zijn. Hij slaapt dan 1.5 tot 2.15 uur, heerlijk. Na de fles can 16.00 a 17.00 uur houden we hem beneden, en doet hij zijn dutjes in de box.
    Om 20.00 geven we de laatste fles. De ene keer slaapt hij door tot 06.00, de andere keer komt hij nog een keer snachts. Maakt allemaal niks uit, we volgen hem gewoon.
    Kort samengevat: alles is nu zó relaxed..:) ik begin nú echt mega te genieten ♡♡♡

Over 1,5 week weer werken. Aan de ene kant zó veel zin in, aan de andere kant.. ik krijg deze tijd nooit meer terug! Moet dat echt wel even verwerken.

Met oud en nieuw blijven we gewoon lekker thuis, ook geen visite ofzo. We maken P wel wakker om vanuit het dakkapel naar het vuurwerk te kijken, wij denken dat ze dan de knallen die ze nu hoort van het vuurwerk beter kan plaatsen :)

Kolibrie2, wolkje1994, Nina Sanders en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @Muisje458 echt he hier hetzelfde verhaal. Heel irritant.

Muisje458 vindt dit leuk.
  20. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @Luna87 fijn dat je weer thuis bent. Nu snel opknappen

Deel Deze Pagina