De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Luna87 fijn dat je weer thuis bent!!

@Muisje458 fijn dat je er weer bent en dat het langzaam beter gaat.

nou hier vandaag weer gewogen en hij heeft even een inhaalslag gedaan. 180gr in 1 week aangekomen dus meer dan de 2 weken in 2 weken daarvoor. Dus alles gaat gewoon goed en ik ga pas weer volgende keer wegen net volgende afspraak.

kdv wendagje was niet geweldig. Hij ging nu van 930 tot 1200. Toen ik hem kwam halen helemaal overstuur en hadden ze hem na 2 uur zelfs al een voeding aangeboden waar waarschijnlijk gewoon krampjes. Dus hebben ze dat ook weer geleerd en thuis viel die 30min later in slaap. Maar duidelijk gemaakt pas als hij echt overstuur is na 2.5 uur kan er een volgende voeding niet na 2 uur dan zijn het vaak krampjes. Donderdag mag hij weer hopelijk dan beter want vanaf maandag gaat hij 4 dagen.

2. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    hier ook vaak bemoeienis van de familie van mijn vriend. Wij wachten bewust nog met hapjes vanwege de krampjes, die van ons heeft na 5 hapjes rijstebloem pap al 2 dagen krampjes, en na stukje banaan ook gelijk krampen. Dus wachten tot hij 5 maanden is, dat is 3 januari. En dan gaan we heel rustig wat proberen. Maar met kerst was de fam ook van mening dat hij wel stukje taart mocht proeven, met slagroom. Ook ik zei dat ik dat niet wou, en ze deden t toch maar niet, maar wel zo opmerking, ja die van mij aten met 4 maanden alles al, verschrikkelijk. En nog meer commentaar, laat dat kind toch ff huilen, huilt zichzelf wel in slaap, ik zeg dan gewoon dat ik dat zelf wel bepaal, en hun advies niet nodig heb. Kan ook niet iedereen waarderen.

en dan morgen met zo ongeveer t zelfde gezelschap oud en nieuw vieren... maar waarschijnlijk weten ze weer dat ik met baby’s niet makkelijk ben. Z, is mijn derde, en met broer en zus ging t al zo in die fam.

Kirzy vindt dit leuk.
  3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Wat vreselijk zeg!!! Ben heel blij dat we die onzin niet hebben hoor.

Mya vindt dit leuk.
  4. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Oja en dat van je vriend is ook zeer herkenbaar. Steunde mij ook niet altijd, met andere kids dan. Vooral met de eerste liet ie me belachelijk lijken. Met de tweede al minder en met de derde staat ie achter me, al zegt ie niet echt iets. Maar gewoon tegen je vriend zeggen dat je ook steun van hem verwacht en dat hij anders maar gewoon zijn mond houdt. Dat heb ik hier ook in t verleden gedaan.

5. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier ook al opmerking ivm laten huilen. "Je moet wel niet bij het minste oppakken. Baby's mogen huilen." Ja tuurlijk, maar ondertussen hoor ik wel het verschil tussen eventjes zich laten horen en het begin van hysterisch huilen. Dat tweede voorkom ik liever.
    Zelfs dag van bevalling (en al ervoor) claimde schoonmoeder dat ik hem snel op zijn eigen kamer ging leggen want dat zijn geluidjes mij gingen storen. Ja, neen, toch niet. Dat was niet iets dat ik wou horen met mijn kersverse baby in mijn armen.
    Ondertussen is hij 3 maanden en ligt hij in een co Sleeper naast mij. En dat gaat wel nog eventjes zo blijven.

wolkje1994, Kirzy, Raggy81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
  7. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    #1167 Raggy81, 30 dec 2019
    Laatst bewerkt: 30 dec 2019
    Oeioei. Beterschap !

Hij krijgt bij ons op 16 wk leeftijd nog steeds 90+3 (we geven 110 water + 3 ivm ontlasting) maar meer krijgen we er niet in.
    Ik zou zeggen kijk ook wat je kleintje aangeeft.

8. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Die van ons ligt lekker tussenin. Onze 1e lag n jaar tussenin. Een enorme huil baby en iedereen had uiteraard het beste advies om vooral niet teveel haar op te pakken... Jahoor.. Ahum....
    Guess whatt... Na een jaar slaapt ze oo eigen kamer en alle nachten door. Zit ze graag alleen in bed etc.. Dus ach.. Ik heb het vast heel fout gedaan :roflmao:

9. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier wel wat kunnen reageren maar ook wellicht dingen gemist hoor. Zondag verjaardag gevierd van mn dochter voor de familie van mn vriend zn kant. Morgen is ze jarig (ja echt... Worst day ever.. Hoe heb ik t kunnen plannen) en dan vieren we het voor mijn kant vd familie en wat kennissen.
    Het is tevens mn laatste week thuis en stress stijgt enorm. Zit steeds slechter in mn vel.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik hoor veel hier dat de laatste fles al rond 20u ofzo is. Maar hoe komen jullie aan dat ritme? Ons ritme is 5 voedingen per dag en dan om 23 de laatste fles. Dan slaapt hij zo tot ong 6/6.30. Maar hoe verschuif je dat ritme?

Hier de afgelopen 2 dagen echt een baby die alleen maar bij papa en mama wil plakken. Hij wil echt NIET wakker in bed of in de box gelegd worden. Giga brullen. Zoals nu ook, heb ik net de woede aanval van broer O overleefd wat me een dik uur van de avond geeft gekost, heel ander verhaal, wil baby O dus echt niet alleen liggen. Heb hem maar even mee naar beneden genomen en hopen dat hij zo in slaap valt want hij is wel erg moe. Hopelijk is dit iets tijdelijks want het slapen ging in principe erg goed. Ben al lang blij dat hij vanaf het begin gewoon in de nacht doorslaapt. :)

Lekker een hapje in de stad gegeten trouwens. Mijn man heeft een trui gekocht, verder niks bijzonders. Oh een oudjaarslot gekocht en wat voorraad voor de wijnklimaatkast :p.

Morgen gaat O naar de opvang en hebben we een strakke planning. 7.30 opvang, 8.00 met baby O onder de douche en rond 9.30 wil ik even wat boodschappen doen voor de avond. Mijn schoonouders komen langs. Wil O ook weer bijtijds ophalen.

Verder heb ik het er even over gehad met mijn man en ik ga voor de koperspiraal. Van de week even de huisarts bellen!

Hier lijk ik wel een soort van ongesteld te zijn, al blijft het vloeien achterwege. Het is geen helderrode vloed, meer heel donker bruin slijm vermengd met roze. Maar wel weer genoeg voor inlegkruisjes. Op zich erg positief dat mijn lichaam dus uit zichzelf iets doet (ook al is het misschien éénmalig). Ben benieuwd hoelang dit aan blijft houden. Toen ik wel menstrueerde had ik soms echt nog bijna 5 dagen bruin slijm richting einde menstruatie en daar zit ik niet zo op te wachten, zo lang o_O. Ga het wel zien.

ButterflyPassion en Siepie85 vinden dit leuk.
  11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Boordevol we mogen donderdag met hapjes beginnen! Ga je het doen of niet?

12. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @Mya ik zei al tegen hem dat hij met die opmerking m mooi voor gaf en me ma m alleen nog maar hoefde in te koppen. Dat een beetje steun wel op zijn plaats is. Helemaal aangezien ik de nachten standaard alleen doe. Makkelijk lullen zo..

Hier ook nog steeds veel last van krampjes daardoor wil ik ook niet te snel andere voeding aanbieden.
    Opmerking van mijn vriend is dan: als ie nu geen krampjes ervan krijgt is het later als hij wel ander eten krijgt.. :confused:

@Raggy81 jaa heel fout ahah ;)

Moet maar proberen om die opmerkingen naast me neer te leggen. Gaat op het moment gewoon lastig omdat ik zo prikkelbaar ben als de pest. Lang leve slaap tekort.

Raggy81 vindt dit leuk.
  13. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Hier wat betreft bemoeienissen valt t mee. Natuurlijk goed bedoelt advies, maar niet wat ik wel of niet wil doen. Denken dat mensen dat ook niet heel erg durven. Ik ben opgegroeid met baby’s en mijn werk is met kinderen, baby’s en opvoeden enz.

@Raggy81 als je dit gevoel nu al hebt zou ik hier echt naar luisteren! Kaart het optijd aan! Werkgevers zijn ook milder wanneer je nog in je verlof zit, als dat je al even aan de gang bent en dan gaat het niet. Goed voor jezelf zorgen meid !

@Siepie85 heek nieuwsgierig! Hoe vind je het om hem meteen vier dagen weg te moeten brengen. Het zou voor mij voelen van alles naar niets. Ik ben daar oprecht benieuwd naar, vind het knap :D

14. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Wij hebben ook vijf flessen

06.00 - 09.30 - slaapt vaak lang dus dan om 13.30 - 17.30 - 21.00 uur.

En de ene dag is de andere dag niet... Soms komen we wel uit op 22uur m. Gewoon je kindje daarin volgen. Ene keer heeft ze sneller honger, andere keer rek ik wat zodat ik in de avond beter uit komt.

Dat met dat slapen hebben wij ook, ik zie het iedere keer tijdens sprongetjes gebeuren. Vandaag zat L ook aan me vast geplakt.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @wolkje1994 bedankt voor je reactie. Hij was zó onrustig vanavond. Ik heb hem net gewoon een fles van 150+5 gegeven (wel met 1 afgestreken maatschepje jbpm). Volgens de officiële richtlijnen zou hij dan nog iets te veel binnen krijgen maar ik denk oprecht dat dat geen kwaad kan. Het is geen dikke baby ondanks zijn bolle toet, hij ziet er juist gezond uit.

Verder heb ik nog zo'n dekentje van de zeeman erbij gekocht. Laatst tipte ik over fleece zeeman dekentjes in 75x80 cm. Zo'n perfect formaat. Ik gebruik ze goor alles. Deze erbij gekocht.

IMG-20191222-WA0000.jpg

2,99€ en gebruik ze echt zo veel! Na een voeding, onderweg, als de bel gaat, als hij even in de box ligt..

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier nog een kiekje van onze jongen. Haal m wel zo weer weg.
    In zn mooie gele jas! Broer O had deze al maar ik kon er geen afstand van doen.. die was alleen al iets ouder voordat hij deze paste.

17. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Nina Sanders ahh wat een dropje! Ook echt al een eigen gezichtje hè, mooi jochie ! En vooral je eigen gevoel volgen wat betreft voeding. Wij moesten van het cb weer van ophogen iedere fles. Omdat ze te weinig cc binnenkrijgt ten op zichtte van haar lichaamsgewicht. Ze groeit als kool... Alleen meer voeding lukt niet en ik ga niet proppen. En ze groeit al 300 gram per week, ze doet het goed dus. Nee ook ik volg lekker mijn gevoel !

En waar gebruik jij de dekentjes voor van de zeeman ?

ButterflyPassion en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dat hadden wij juist bij zn broer. Die dronk veel slechter en wilde gewoon echt minder, maar volgde wel zn lijntje. Pas toen hij groente en fruit hapjes mocht begon hij lekker aan te komen.

Over de dekentjes, zie vorige post ;)
    Én idd, zo veel gram per week aankomen lijkt me prima. Ik zou je gevoel volgen. Ze geven het prima aan als ze genoeg hebben (stoppen met drinken, niet plat willen liggen, spugen, veel tijd tussen de voedingen) of trek hebben (druk met armen en benen, snel voor voeding komen, smakkende geluiden maken, motorboten (dit vind ik stiekem zo lief). Nee, deze baby geeft aan trek te hebben en dat is wat mij betreft prima als hij zn lijn volgt. Zn broer ging echt smullen bij de hapjes en nu is hij dol op brood. Eet zo 3 boterhammen bij ontbijt én lunch weg. Meer dan mama haha. Ook prima

19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    @Siepie85 dan zijn ze 16 weken he? Ik zit enorm te teijfelen of ik niet nog even wacht tot zondag de 12de omdat hij dan echt 4 maanden is ennnnn hij heeft nu al 5 dagen niet gepoept en ben bang dat het dan nog erger wordt dus weet niet wat wijsheid is. Of misschien helpt het juist wel zijn ontlasting? Hij heeft zich vanaf 00.00 uur elke 1,5 uur gemeld!! Niet voor de borst maar steeds even huilen tot ik hem even bij me neem en daarna weer terug leg. Om dan na 30 minuten weer te huilen.. dus weet niet wat wijsheid is. Maandag afspraak CB, misschien dat ik daar ga overleggen of heeft iemand anders hier tips? De homeopatische arts hier in de buurt is deze week gesloten dus dat kan ik ook nog niet proberen.

20. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Misschien helpt het niet en was het bij ons toeval, maar probeer eens hieltjes te masseren? Beetje olie en dan cirkelbeweging maken. En dat zolang hij het ok vindt. De eerste keer duurde het hier een paar uur en dan had hij eerste pamper in 4 dagen. La je op YouTube reflexologie baby opzoekt, filmpje van Birk. Daar worden aantal punten getoond die helpen.

Deel Deze Pagina