De eerste 100 dagen - gaat door!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Waarschuwing: immens lang bericht

Hellooo ladies!

Nou wij zijn weer aan wal. Gisteren de boot van Göteborg naar Kiel en nu inmiddels al Bremen voorbij. Nog maar 3 uurtjes te gaan!

De bootreis was drama! Nouja, het ging op zich prima maar L is gewoon echt ziek. Typische virusverkoudheid met massa’s snot en 39gr koorts (snachts). Dus die prop ik vol met paracetamol, ibuprofen en neusspray. Vanacht lag ze zo lief maar zielig bij me te snotteren. Ze aaide me en zei “mama ook heel zacht, kiki ook (knuffetje)”. Ahww. Maar.. Ik heb dus niks geslapen :rolleyes:
    Man gelukkig wel. Die heb ik gezegd gewoon zoveel mogelijk te slapen en ik heb de kids gedaan. Dus nu is hij aan t rijden en ik ben steeds aan t slapen. De kids liggen ook al bijna 2u te tukken in de auto.
    Met een beetje mazzel lukt het nog een uurtje te rijden. Dan een lange stop te doen en dan t laatste stuk.

Nou. Jullie zijn amper te volgen, ik vergeet alles meteen weer, dus dan maar zo:

Aahhh dat is echt super genieten!! Mijn oma is pas overleden :( twee dagen na de geboorte van R. Zo gek, dat we nu zo “thuis” komen en ze er niet meer is. Ze was 93, dus niet geheel onverwacht. Maar toch. Geniet er maar volop van, zolang t kan!

Yes! Nu heb ik NOG meer zin om te beginnen met die serie. Dat ga ik dus deze week savonds doen, als de kindjes slapen en mn man waarschijnlijk ook :roflmao:
    Niks fijner dan een goede serie ontdekken en m dan lekker kunnen wegbingen!

Goed bezig!! :thumup: Heb je met al je inzet mooi resultaat geboekt!

@Raggy81 die mini’s van de AH zijn zooooo leuk!! Jammer dat we niet meer in NL wonen ;) Al heeft een vriendinnetje er wel gespaard voor L. Mega lief!

Ahh zo fijn dat je nog terecht kon! Scheelt veel geld. Wel een beetje onervaren huisarts dan, als meten al moeilijk ging?!
    Ik zou me ook hebben bedacht en de gyn hebben gebeld :D

@Muisje458 zo leuk om mooie fotos te laten maken!! Wat hebben wij gelachen met t maken van de pasfoto voor paspoort. Paar dagen oud, hoofd rechthouden kon ie nog niet. In de lucht zweven (hoofdje op een hand natuurlijk) vond ie maar eng. MEGA open ogen en echt minst charmante foto ooit is r resultaat: zie bijgevoegde foto.
    (Haal m zo weer weg)

—pauze—. Later verder :roflmao: nog maar 40 berichten te gaan.
    en sorry he? Zou er een maximum lengte aan berichten zijn? Gaat ZP door mij nu drie uur plat?

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Zooo schattig!! Dit doet R inderdaad nu ook al even. Sinds deze week merk ik dat hij gerichter grijpt; hij ligt nu vaak met een knuffeldoekje tegen zn wang te wrijven. Hoe lief is dat?! Dat heeft L nooit gedaan. Haar knuffel is soort van door ons aangepraat :D:o:

Omg!!! Die wil ik ook! Hoe gaaf zijn die.
    Ik had ook wel zo’n tompouce gewild, maar die zijn overal uitverkocht.
    D817B392-9504-4E27-A96C-9F9A0C638F80.jpeg

Ik bedoel maar :cool:

Hahahaha jij bent vals :roflmao::roflmao:. Deze methode pas ik ook toe op L “jij kan vást niet je schoenen aandoen” of “géén wortels eten als ik weg ben he?!” :rolleyes:

— Nu echt pauze —

3. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

@Poolvos arm ventje je ziet echt de schrik op de foto. Hier gaan we ook is foto's moeten maken voor haar paspoort. Denk dat we binnenkort gaan kijken om bij mijn schoonfamilie op bezoek te gaan. Vind het zo erg voor de mama van mijn man. Ze huilt iedere keer omdat ze A nog niet heeft kunnen knuffelen. We hadden het nodige gedaan om een visum aan te vragen voor haar zodat ze kon komen in oktober. Maar leve de politieke situatie in België. Ze zitten ongeveer met een achterstand van 5 maand.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Poolvos die foto! :o: om óp te vreten!

Poolvos vindt dit leuk.
  5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.176
    4.324
    113
    @Muisje458 waar komt je schoonmdr vandaan? Als je het wil delen.

@Poolvos, hier pakt hij altijd de rand vsn het dekentje of de hydrofiel die onder zijn hoofdje ligt en wrijft er mee tegen zij gezicht tot hij in slaap valt. Maar nog steeds heb k het idee dat het vastpakken per ongeluk is.

goede reis nog verder gewenst!

@Siepie85 bij de oudsten begon ik met wortel. Maar goed eens bedenken indd waar we nu
    beginnen en hoe

@wolkje1994 sterkte!

Poolvos vindt dit leuk.
  6. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Mijn man komt uit Marokko. Hij is de enige van zijn familie die het land verlaten heeft. Heeft nog 4 zussen en 1 broer ginder.

Boordevol vindt dit leuk.
  7. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Doe poging baby overdag in bedje ff wekker op 10 min gezet als hij dan nog huilt pak ik hem er wel weer uit langer kan ik echt niet laten huilen

8. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Tips voor bedje slapen zijn ook welkom

9. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Moet ook id maken voor baby ivm heup echo hoe krijg je baby op pasfoto zijn hier eisen voor

10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    je hoeft daarvoor geen id te hebben hoor! Als je maar een bsn hebt. gewoon naar zo’n pasfoto fotograaf gaan dan moet je met hem op schoot en klaar.

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Nou spiraal zat er bij de gyn dus in 2 min in. En geen pijn helemaal niks dus top.

Boordevol, Nina Sanders, Poolvos en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Moet hier wel zeiden ze al bij maken afspraak en staat ook in brief

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik heb bij mijn eerste veel potjes gebruikt. En de tweede vers.
    Eerste is moeizaam nu en de 2e lust werkelijk alles...zelf mosselen, haring het maakt echt geen klap uit.
    Ik denk echt niet dat jij iets fout gedaan hebt.
    Enigste tip die ik kan geven is eerst groente.
    Begin met enkele smaken zoals; wortels, pastinaak, bloemkool, broccoli, sperziebonen.
    Gebruik gewoon als je zelf kookt(zonder zout) een deel met wat water en pureer het volledig glad. In een ijsblokjes tray en nadat het bevroren is in een doosje in de vriezer over.
    Start met bijvoorbeeld wortels. Geeft dit 5 tot 7 dagen elke dag 1 of 2 blokjes.
    Valt dit oké? Volgende groente.
    Doe dit z'n 5 a 6 weken en geef als het goed gaat bijvoorbeeld 3 blokjes.
    Vanaf 6 maanden kun je verder uitbouwen naar een stukje aardappel erbij.

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Echt wel een id! Ik heb een halve rel moeten schoppen omdat hij in aanvraag was en ik de bon daarvan niet bij had.

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Vaste rituelen. Dit doe ik:

Dus 5 min huilen, dan speen brengen, zeggen dat ik van hem houd en onwijs dankbaar ik voor hem ben, hem een kusje geven en over zijn neusje aaien. Dan muziekje aan en weglopen.

Dit max 3x of 4x herhalen. Dan slaapt ie meestal wel.

paula1984 en Poolvos vinden dit leuk.
  16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    grappig dit mogen ze niet eens eisen, met onze dochter toen ook geen gemiep gehad moet ik zeggen.

paula1984 en Poolvos vinden dit leuk.
  17. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Haha die pasfoto @Poolvos! Bij de oudste moesten wij ook een paspoort aanvragen met een week ofZo. Wij mochten haar thuis op de grond fotograferen op een wit laken, dat is ook een heerlijk “droge” foto geworden. Ze is bijna 5 dus ze moet binnenkort eindelijk een nieuwe zonder babayfoto haha!

Met hapjes probeer ik altijd eerst wat met wortel s avonds en overdag banaantje ofzo. Ze aten hier allemaal eerst maar een likje en dat werd steeds meer. Ik ben niet strikt geweest met smaken wennen ze kregen juist iedere dag wat anders toen ze echt een hapje begonnen te nemen, beide prima eters hoor. Oudste is iets meer een miep.

Slaaptraining hetzelfde. Soms kan ik haar wakker neerleggen, Loop ik weg en zakt ze af. Soms moet ik ff wiegen aan haar bedje, maar komt het ook goed.

nog even werken en dan lekker weekend weg tm maandag naar landal met zijn 5en. Zin in! Mijn man is er al met de meiden overigens dus die hobbel is al genomen

Poolvos vindt dit leuk.
  18. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier heeft S. Voor het eerst in de cosleeper geslapen vannacht. Hij wordt zondag 11 weken sliep toe nu toe steeds op of naast mij. Maar de voorbije dagen kon ik mij niet goed leggen om zelf te kunnen slapen. Had verwacht dat hij heel moeilijk ging doen, maar ging verrassend gemakkelijk. Halfuurtje tegensputteren maar viel dan toch in slaap.

Hoewel ik hem als newborn super schattig vond ben ik wel blij dat die beginfase voorbij is. Nu kan hij gemakkelijker eens een tijd in de relax of op de speelmat ipv constant bij mij. En die glimlach, dan smelt ik gewoon.

terug gaan werken: Ik ben nog thuis tot midden maart. Heb gewerkt tot 38 weken en quasi geen verlof opgenomen dit jaar dus kan dit overzetten naar volgend jaar. En dan nog 6 weken ouderschapsverlof (geen idee of dat in Nederland ook bestaat).

Vaste voeding: ik ga pas op 6 maanden beginnen, ongeveer en dan meteen stukjes, volgens de rapley methode. Of toch proberen want baby's zijn niet te voorspellen.

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  19. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @USAbaby welke landal gaan jullie doen? :rolleyes:

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb iets overwonnen.
    Net was het flestijd. Maar baby O had ook gepoept én zn broer werd wakker en wil uit bed. Alsof dit niet uitdaging genoeg was, besloot grote O ook nog een woede aanval te krijgen én besloot baby O TIJDENS het verschonen te spugen en meer te gaan poepen.. :o::o: Ik weet niet hoe maar ik heb het een soort van doorstaan.. o_O

wolkje1994, Siepie85, Magnolia29 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina