Het is wel fijn om hier te lezen dat sommige ook zo moeten wennen. Ik voelde en voel mij soms zo slecht. Ik hou intens veel van mijn dochter, zo trots op haar. Maar wanneer ik zo moe dan heb ik soms help gedachtes ‘help waar ben ik aan begonnen’ ‘help was ik maar weer terug in de tijd, dan had ik nu onder mijn dekens heel de dag gekropen’. En dan een dag later geniet ik weer intens. Zullen ook grotendeels nog wel de hormonen zijn. Eigenlijk pas vijf weken geleden bevallen... Vind het dus fijn te lezen dat andere moeders dit ook wel eens hebben. Dus dacht laat ik dat van mij ook even delen Heb overigens nu ook last van dat help gevoel
misschien heb je het al eerder gelezen maar ik vind deze tijd dus echt niet leuk hehe. Hoe ouder ze worden hoe leuker ik het vind, kan ook echt genieten van onze dochter die nu 3 is. Maar de babytijd nahhj als ik die over zou kunnen slaan, is super pittig.
Geloof me, ik heb afgelopen 3 dagen alleen maar gedacht: ben blij als we een maand of 9 verder zijn, vanaf dan is het allemaal zo veel makkelijker. Het is niet erg dat te denken, het is gewoon zwaar de baby tijd. En wat je zegt: het volgende moment geniet je weer intens van dat kleine hummeltje. Als je de liefde voelt en ook geniet momenten hebt, zou ik me over je gevoel naar je dochter toe niet druk maken hoor En voor nu: sterkte, weet dat je niet alleen bent. En het wordt écht beter en makkelijker
@USAbaby zoals @Siepie85 al zei, niet echt een hele mooie curve: hier lijkt ze echt af te buigen. Maar je curve klopt denk ik niet? Je zegt dat ze was afgevallen naar 2900nogwat - dat zie ik niet terug? Nu lijkt ze soort van gelijk sinds geboorte: maar met die dip en nu zwaarder dan 4kg is er in ieder geval wel >1kg groei. Dat klinkt helemaal niet zo gek. Vul je curve eens opnieuw in met t laagste gewicht erbij? Hoe doet ze het verder? Hoe is de lengtegroei? En is ze tevreden of niet? Alert? Geen andere klachten (eczeem?)
@wolkje1994 het is enorm moeilijk want hier is geen handleiding bij. Het is gokken om te weten wat er allemaal scheelt.
Het eerste jaar is echt een lastig jaar. Vooral de eerste maanden is het "overleven". Dit is ook niet mijn favoriete tijd en soms kun je je zo machteloos voelen.
Ik sluit me aan bij iedereen die niet kan wachten tot we een aantal maanden verder zijn. De babytijd is ontzettend lastig. Ondanks deze redelijk makkelijke baby blijft het lastig. En je geniet echt wel intenst van de eerste glimlachjes, van de kleine handjes die je vastpakken als je voedt enz. Maar ik kan ook niet wachten tot het eerste jaar voorbij is..
Hier vind ik de babytijd juist super, jammer dat niet langzamer gaat juist. Maar ik heb ook echt lieve baby’s , oudere 2 waren ook makkelijk als baby, juist vanaf 3 jaar hier niet meer makkelijk.... en echt regelmatig drama met de twee kids van bijna 7 en 4,5 jaar.. vandaag staakte school uiteraard, ze waren loei druk en vervelend, continue met elkaar klieren. Gelukkig morgen weer school . Hier was alleen de eerste dagen met hevige krampjes wat zwaarder, toen we begonnen met de orthiflor start, was t met paar dagen compleet over, we dachten, we kunnen misschien wel stoppen met dat spul, maar meteen na 2 dagen kreeg hij weer krampjes, dus gelijk weer begonnen, en werkte na een dag weer gelukkig.. hier wordt hij steeds leuker, was vanmiddag ff half uurtje boodschappen doen, me moeder was op visite dus paste even op. Kwam ik thuis ging hij zo extreem blij doen, en huilen dat ik m niet gelijk pakte, toen ik m pakte echt kletsen, en lachen, hij was zo blij, nou ik ook hoor, zo bijzonder moment
Dankjulliewel voor het meedenken en kijken. Mijn hersenen hebben het ff niet lekker gedaan hoor vanmiddag..... afgevallen naar 3295 op dag 8, heb het boek er ff bijgepakt.. oudste was afgevallen naar 2960, dus was in de war. heb de aangepaste groeicurve met meer punten even toegevoegd. Dag 8 was 3295 en dag 9 3400 dus toen ging het goed. Nu vlakt het af. Heb net 60 ml na de borstvoeding gegeven, ze dronk het niet meteen in een keer, maar binnen 20 min wel. Ze slaapt dus nu voor het eerst sinds ze echt klein is dus ook sinds 1930 ongeveer en ook best rustig. Helemaal geen krampjes, vrees dus dat ze gerust wel wat krampjes heeft gehad maar ook honger dan. Ik voed s avonds op verzoek hoor overigens dus gaf haar vaker dan om de 3 uur vaak maar soms ging ze dan juist meer huilen waardoor ik dacht aan krampjes. Maar lang verhaal kort, ik ga voorlopig gewoon kv aanbieden na de voedingen s avonds/ s nachts en als ik merk dat ze overdag niet voldaan lijkt/ onrustig is. Kleine moeite. Ga ik volgende week gewoon ook nog ff wegen bij het cb oh en: alert- ja als ze wakker is zeker, mooi aan het kijken en luisteren en af en toe brabbelen Eczeem - wel pokdalig, veel meer en vooral langer dan haar zussen. Bedoel je dat? Tevreden- ja dacht het wel behalve dus s avonds, maar overdag vanwege prakticiteit veel in de draagzak en ze slaapt gewoon nog veel (maar misschien dus wel niet genoeg energie?) Luiers - deze heeft ze dus veel en vol. Denk daarom dat ze misschien wel genoeg drinkt maar dat er misschien te weinig voedingsstoffen in zitten ofzo? Ik ben natuurlijk best druk met 3 kinderen en weinig slaap (deze week alleen...). Ik ben ook nogal ondernemend en kan slecht stil zitten dus ben veel aan de wandel, de was aan het doen, schoonmaken etc
Haha ja hier ook iemand die echt van baby’s houdt, zo heerlijk knuffelen en ze ruiken zo heerlijk. Maaaaar hoe makkelijk is onze kleuter die alles zelf kan en heerlijk kletst en wijze vragen stelt. Nu even genieten van het kleine mini mensje maar ook blij als ze weer 1 zijn en alles mogen eten etc en helemaal als ze kunnen vertellen waarom ze eigenlijk huilen
Ik wilde trouwens ook nog “zeggen” dat onze middelste ook moeite had met poepen, helemaal dat we ook deel kv gingen geven. Ook altijd eerst met de thermometer en dan ging ze los. Is helemaal goed gekomen
En om 05.00 uur weer. Tussendoor om 03.45 uur alleen de oudste nog wakker door een ongelukje in bed. Gelukkig heel weinig, dus alleen een schone onderbroek en pyamabroek nodig, maar wel weer klaar wakker . Dan nu hopelijk nog een uurtje slapen en dan de oudste en middelste klaar maken voor school en de opvang.
Hier 21.30,3 & nu 7.15 jammer dat hij niet meer nachten maakt van 7-9 uur beviel me wel goed dat doorslapen ipv 1.5 uur wakker te zijn ging vanacht gewoon brabbelen en lachen best leuk maar niets nachts
Hier wel fijne avond gehad. Na poosje gymmen en brabbelen naast me op de bank is hij in slaap gevallen. Heb mooi even het perfecte plaatje gekeken. Daar naar bed en hij is netjes om de 3 uur gekomen. Dus hoefde er maar 2x uit vannacht en dan vroeg vanochtend weer. Mn dochter slaapt bij opa en oma en zo het rijk alleen geeft enorm rust. Geen gezeik en gezeur en discussie die er momenteel teveel zijn.heerlijk zo. Wel helaas weer keelpijn. Straks maar even ibu nemen en wat xtra vitamines. Vanavond uit.... gaat er nog meer iemand naar de lama's?
Ahh! Dan klopte je curve helaas dus wel. Ik ben het ermee eens dat t geen mooie groei is. Maar een beetje bijvoeden met kv is altijd de eerste stap: dus dat is een goed idee. Verder vroeg ik naar eczeem enz, om in te schatten of er een allergie kan zijn. Op deze leeftijd is een afbuigende curve (als dat met bijvoeden ook is) ronduit het vaakst een koemelkeiwitallergie. Maar zoas ik zei: bijvoeden is de eerste stap. Even kijken of ze daarop wel mooi omhoog gaat. Ps: accepteert het consultatiebureau deze curve gewoon? Wij zouden dit kindje intussen echt 2x per week zien en wegen (en bijvoeden)
Hier weer een goede nacht ! 21.30 uur-02.30uur en 07.30 uur ! Hier groeit de kleine heel hard. De kinderarts gaf aan dat ze niet meer mag gaan groeien. 500 gram +- was ze in week drie gegroeid
Hier is A pas om 2u30 gaan slapen. Wel 5u geslapen tot 7u30 en wakker geworden om te poepen. Hopelijk toch nog een paar uurtjes slaap nu maar vrees ervoor. Is echt een lichte slaper wordt zelf van de vogels wakker.