De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik hoop mee op een betere dag voor jou vandaag ♡

Muisje458 vindt dit leuk.
  2. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Hier op 2weken 600gr erbij. Geef je bv of fv?

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    @wolkje1994 waarom mag ze niet meer groeien? Hier de eerste weken ook een gemiddelde van 500 gram per week. Nu neemt dat wel af.

@Muisje458 ik hoop echt op een rustiger dagje voor jou.

Poolvos vindt dit leuk.
  4. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 vreemd van de kinderarts. Ze mogen in t begin best een tijdje zo hard groeien. Het is niet ongewoon dat ze nu al een andere groeilijn opzoeken. Dan stijgen ze dus een paar weken na elkaar 500gr (naar de nieuwe lijn toe) om daarna te vervallen in een groei van 200-300gr (op de lijn).
    Wat wil de kinderarts doen? Baby op dieet? :|

5. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Wat raar dat de kinderarts dat zegt. Bij mij zegt de kinderarts dat ze gewoon veel mag groeien zolang haar lichaam in verhouding blijft. En ze ze zei dat de groei vanzelf 200 a300 gram
    Word per week.

Poolvos vindt dit leuk.
  6. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Ja ik vond de reactie ook heel apart! Ik heb ook gevraagd hoe ze dat voor zich zag. Dat wist ze ook niet zo goed, voorlopig niet meer voeding op een dag geven/niet meer ophogen. Natuurlijk hogen we niet op wanneer dat niet nodig is. Maar ik ga mijn kind niet laten honger lijden. En zo’n groot kind/een beertje hebben we niet!

we geven fv

Poolvos en USAbaby vinden dit leuk.
  7. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Wat raar. Hier groeit hij dat ook en is hij niet mega groot. Hij volgt de middenlijn iets er beneden. Deze groei is niet abnormaal.

8. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Dankjewel!
    Consultatiebureau zei echt niks. Ik heb zelfs zelf de groeilijnen in de app naast elkaar laten zien van haar zussen en deze kruimel. Ze zei alleen: tsja ieder groeit op zijn eigen tempo, dit is gewoon een kleintje. Heb ik nog gezegd dat ik het gek vind dat de lijn wat afvlakt. Maar toen zei zei dat de lengte en het hoofd wel ok zijn en daarmee was de kous af. hoofd klopt wel maar lengte vind ik nou ook niet echt spannend eigenlijk. Mijn moedergevoel zegt ook wat anders dus ga lekker bijvoeden. Zal ze ook wat wakkerder worden hopelijk overdag. Geen eczeem dus trouwens dus een allergie lijkt zo van de buitenkant niet aan de orde. Volgende week ga ik gewoon zelf weer langs.

@wolkje1994: we hebben gewoon een tegenovergestelde situatie... de dokter had hier wat moeten zeggen misschien en bij jou niet. Niet teveel van aantrekken zou ik ook zeggen

9. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Oh en gisteravond dus bijgevoed en ze heeft helemaal niet gehuild en geen krampjes gehad dus vanavond zelfde recept. Heb gewoon wat voor mijzelf kunnen doen even... halleluja!

Boordevol en Poolvos vinden dit leuk.
  10. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Heel goed teken.
    Ik zou vanaf nu een paar keer per dag bijvoeden. Wij deden met R in t begin om de voeding, 20-30cc. Maar toen was hij net geboren en had gewoon te weinig kracht om genoeg te drinken ad borst.
    Ik zou nu aanraden om 50cc per keer, 5x per dag aan te bieden. Dan geef je 250cc wat ongeveer de helft van haar dagelijkse behoefte is. Zodra de groei er goed in zit, kun je super snel weer afbouwen (en kijken wat er gebeurt).

Zonder eczeem is allergie minder waarschijnlijk maar zeker niet onmogelijk. Veel luiers (of juist niet) kan ook een symtoom zijn. Spugen. Onrust.
    Bij L bijvoorbeeld had ze niks toen ze bv/fv kreeg. Maar toen we bv gingen afbouwen en fv gingen ophogen kwam t eczeem opeens fors opzetten. Toen geswitcht naar speciale voeding en opeens viel ons op dat ze veel minder spuugde. Wij dachten dat t gewoon normaal was, spugen na de fles. Blijkbaar was t dus al een symtoom dat we helemaal niet als zodanig hadden geinterpreteerd.

Nu eerst bijvoeden. Kijken wat er gebeurd. Keep me posted! ;)
    Wanneer kun je weer wegen? Na een dag of 3 zie je het vaak al in de curve...

11. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ahh top dit! Ik ga bijvoeden en kijken wat ze doet. Net wilde ze wel 2 borsten en toen nog 30 kv, meer ging er niet in :).
    Dinsdag 12 uur kan je wegen maar dat is precies tijdens de lunchpauze van school en anders op vrijdag. Ik denk dat ik voor deze meer mijn moeder even vraag om de oudste op te halen zodat ik even kan wegen.

qua eczeem houd ik het in de gaten dan. Op zich heeft ze buiten de grote hoeveelheid luiers niks bijzonders, maar die luiers zijn wel echt extreem voor mijn doen.
    Super bedankt he, echt heel fijn!

Siepie85 en Poolvos vinden dit leuk.
  12. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Graag gedaan. Jammer dat je CB niet adequaat is :| Maar goed dat je naar je eigen gevoel luistert.

Het is allemaal geen ramp hoor - maar stel dat er wel een “medische” oorzaak voor is, wil je dat natuurlijk graag vroeg signaleren. Ze halen ‘t wel weer in, als je het probleem oplost. Maar liever vroeg dan laat, dus.

Gelukkig is het veel vaker tóch een tekort aan voeding. Dat ze bijv veel lucht mee naarbinnen drinken en zich snel vol voelen. Andere bv houdingen kunnen verschil maken (of kolven en fles geven. En voor fv babys van fles wisselen soms).
    In “niet genoeg voedingsstoffen” in borstmelk geloof ik niet zo.

Wat betreft de poepluiers: ieder kind is anders. Het kan natuurlijk een symtoom zijn van allergie, maar er is een fysiologisch (natuurlijk/normaal) snelle darmpassage bij een groep kindjes, die kan aanhouden tot ze 4-5jr zijn. Deze kindjes kunnen gerust nog 6-7 keer per dag poepen als ze al kleuter zijn. Als baby dus nog vele malen meer. Dus ook dat kan gewoon normaal zijn.
    We wachten dinsdag vol spanning af @USAbaby :cool:

13. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Thanks! Onze middelste dochter poept idd ook echt de hele dag!! Maar niet dat ze baby was dat was ook zo een thermometer baby haha. Maarja we gaan het zien, ik heb hier een goed gevoel bij. Keep you posted

Poolvos en Siepie85 vinden dit leuk.
  14. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dames ik wil zo graag even ventileren.

Ik klaag hier nooit zo veel, maar eerlijk, ik heb vandaag echt een break down. Ik kan alleen maar Huilen huilen huilen.

V die slaapt snachts goed, vanacht wel onrustig in zn slaap, maar komt om de 3.5 a 4 uur, dus daar echt geen klagen over. Maar nu al 4 dagen vanaf een uur of 10.30 tot een uur of 23.00 ... zodra ik hem weg leg begint hij te huilen. Hij lijkt echt pijn te hebben. Voorheen had hij krampjes en wist ik: er zit weer ontlasting dwars en als hij gepoept heeft is het beter. Maar nu ook na het poepen nog onrustig en huilen. Hij drinkt zn fles binnen 10 min leeg. Dus wil wel een andere speen proberen , maar aan de andere kant: hij valt ook in slaap tijdens het drinken van zn fles. Dus als hij er langer over doet drinkt hij toch veel minder? Hij drinkt nu 7 x 65 ml met +- 3100 gram. Hij spuugt ook steeds meer. Waar hij eerst enkel spuugde als hij moest poepen, nu dus de hele dag door wel. Niet veel hoor, gewoon mondjes, maar wel continue tussen zn voedingen door. Dus nu twijfel ik: zijn het nou krampjes of toch reflux gerelateerde klachten? Of spuugt hij door de krampjes?

Ik ben zo verdrietig, kan zn gehuil niet meer horen, heb continue hoofdpijn... Mn handen voelen zó vastgebonden op deze manier. En ik heb ook het idee dat V helemaal geen blije baby is zó, dat doet me zó pijn. Als ik foto's terug kijk van mn dochter lag ze gewoon lekker ontspannen in de box naar dr handjes te kijken. V lijkt altijd een gespannen gezicht te hebben als hij wakker is, vind het zó sneu. Het breekt mn hart.

Ik kan alleen maar denken dat ik dit nóóit meer wil en blij ben als deze periode voorbij is. Elke dag lijkt voorbij te kruipen en duurt me veel te lang. Sorry maar ik voel me gewoon zo slecht en zo een waardeloze mama (nu even) .

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Hier net bij cb vandaan, 5010gr en 57,5 cm. En hilarische is z’n zus was maar 100gr zwaarder en net zolang. Terwijl hij toch echt 2,5 week eerder geboren is dus hij is lekker aan het inhalen. Op de gecorrigeerde curve op de plus 2 de normale lekker op de gem lijn.

@ButterflyPassion kan ook een fase zijn hè, hier heeft hij ook dagen dat ik hem eigenlijk gewoon niet weg kan leggen. Zodra ik hem oppak is hij meteen stil, hier een zogenaamde happy spitter spuugt lachend zo z’n voeding uit. Gisteren heb ik hem 5 keer kunnen omkleden. Dat was wel extreem maar hier dus ook veel opgeven zelfs als hij rechtop zit, zolang ze aankomen is dat geen probleem. Knuffel dat je er zo doorheen zit!! Heb je iemand die je misschien even kan inschakelen om te komen helpen?

ButterflyPassion en USAbaby vinden dit leuk.
  16. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Dit klinkt mij meer als reflux.
    Maak t jezelf even wat makkelijker door niet weg te leggen maar te dragen in doek of draagzak. Ja dan sjouw je ook maar dan is je baby rechtop (dus minder last van reflex) en vaak zijn ze dan ook stil waardoor je geen stress van huilen hebt.
    Daarbij kan het een combinatie zijn van een sprongetje. Sterkte! En weet dat het morgen weer anders kan zijn.

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  17. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

@ButterflyPassion knuffel meid weet wat het is van met een gespannen baby om te gaan. Hier begint het huilen een beetje te minderen maar van slapen wilt ze niets weten. Ga er wel bij zeggen dat ze in de dag bijna continu in de draagzak is want durf ik haar in Park of relax te leggen is het monster losgelaten.

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    @ButterflyPassion jij ook sterkte. Misschien een idee om even kort op je tel bij te houden hoe dst zit met het spugen enzo zodat je evt naar een arts kunt als je denkt dat eht toch reflux is? En indd een draagzak als hij niet weg te leggen is. Fijn dat je wel ‘s nachts kunt rusten maar zo duren de dagen inderdaad wel heel lang. Helpt het eventueel om buiten een rondje te lopen in de kinderwagen en als hij slaapt met kinderwagen en al naar binnen zodat hij nog even door kan slapen en jij je handen vrij hebt? Ik noem maar wat dingen dus excuus als het dom klinkt maar wie weet heb je er iets aan.

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Slapen
    Ik lees veel gebroken nachten en onrustige dagen. Sterkte meiden!
    Hier valt het mee. Ze wilde van de week van 2.30 tot 4.30 niet slapen. Maar verder prima nachten. Ze krijgt 1 nachtvoeding (zet de wekker om 2.30 maar als ze zich eerder meldt dan krijgt ze dan een voeding). Verder slaapt ze van 22.30 tot 6.00 a 7.00 in haar eigen wiegje op onze kamer. Volgende week proberen we ledikant op haar eigen kamer.
    Overdag is wisselend. Soms slaapt ze lekker een paar uur in de box en soms wil ze alleen bij mama liggen .

@USAbaby Ik hoop dat het bijvoeren helpt en dat ze mooi haar eigen groeilijntje weer opzoekt.

@ButterflyPassion Ik zou ook een draagdoek proberen. Je hebt je handen vrij. Je baby is rechtop waardoor ze vaak minder spugen. En je baby is vaak rustiger omdat hij tegen je aan ligt.

Vandaag naar het CB geweest. Ze weegt nu (12 dagen oud) 3260 dus 60 gram boven geboortegewicht (laagste was 2980 gram).

Verder zo met mijn zoontje naar de huisarts. Die is gisteren met zijn gezicht (naast zijn oog ter hoogte van zijn slaap) hard tegen een tafel gevallen (op school). Hij heeft hoofdpijn, is misselijk en kan zich slecht concentreren. Huisarts wilde hem toch even zien.

ButterflyPassion en USAbaby vinden dit leuk.
  20. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Oeiii. Sterkte bij de huisarts!

Deel Deze Pagina