Hmm of met amaretto. Alleen is het pas lunchtijd, ben ik alleen met kids én geef borstvoeding. Misschien toch maar zonder alcohol
Baby krijgt hier ook rugzak voor de opvang en leuk opvangboek waar ze wat in kunnen zetten speelgoed in overvloed van oudste nog
Zo lastig he. Hiet sinterklaas, kerst en op 31 december de verjaardag van mn dochter....verzin maar eens 3x wat. Pffff Voor de baby doen wij vaak boxspeeltjes... Iets waar ze naar kunnen kijken of pakken
@Lottie987 welkom! Fijn dat alles goed gaat! Dames bedankt. Ik deed gewoon een dekentje. Niet gedacht aan de voetenzak van de maxi cosi. Hebben jullie babytjes al berg? Nog tips daartegen? Ben de baby nu aan het voeden en zie heel licht allemaal een soort eilandjes op zn hoofdje.
Ja heb het alleen laatst in bad bij z’n voorhoofd weggehaald verder doe ik er niks mee want kan geen kwaad en als het goed is gaat het vanzelf weer weg. Wil je het weg hebben olie en kammen of met soort kaartje wegschuiven.
Ik vind het altijd zo een vies gezicht . Daarom wil ik het weg hebben als er iets voor bestaat. Maar het ziet er nog zo licht uit dat het niet opvalt. Maar als het erger wordt ga ik eens kijken of ik dat aandurf .
daarom bij z’n voorhoofd weggehaald maar T heeft echt een giga bos haar dus je ziet het totaal niet haha.
Je kunt olie doen en dat een poosje in laten trekken. Dan na paar uurtjes douchen en vaak is dan veel wel weg.
Ik probeer alles een beetje bij te houden maar het kan best zijn dat ik hier even wat minder post en eerder meer meelees. Maar weet dat ik gewoon volg en lees. Hier gaat alles goed tot nu toe. Eerste nacht prima verlopen. Baby O drinkt super goed en het is een kleine poepmachine. . Met mij gaat het ook goed, geen last van naweeën of vermoeidheid, al weet ik dat de laatste nog wel gaat komen. Wij liggen nu dan ook met zijn viertjes even plat (en natuurlijk ben ik de enige die weer niet slaapt haha). Maar goed dat geeft niet. Ik rust in elk geval uit. Vanochtend rond 10u heeft mijn man O opgehaald. Wel even wennen zeg. Ik merk dat hij het allemaal even niet zo goed weet. Aan de ene kant is hij super nieuwsgierig en zie ik hem telkens kijken. Dan wil hij de baby zien of zegt hij telkens dat de baby iets wel of niet mag. Zo mag de baby (hij heeft het over 'de' baby) wel bij ons aan tafel en wil hij zien hoe we hem verzorgen en de fles geven, maar de baby mocht niet met mama knuffelen (mij mama). Later is hij wel lief en vraagt hij of hij de baby mag aaien. Maar 3 sec later is hij baldadig en smijt hij zijn vork weg. Dat soort dingen. Super begrijpelijk en ik word niet boos op hem, maar ik vond het wel even een druk en pittig ochtendje. Afgelopen tijd alleen geweest en nu opeens met man, kraamverzorgster, peuter én baby in 1 huis. Echt even wennen, helemaal na zo'n bevalling. Vind het heerlijk om mijn buik weer een stuk platter te hebben. Man grapte gisteren dat zwangerschappen niet zo mijn ding zijn, maar dat ik wel goed ben in bevallen haha. Op de weegschaal staan doe ik morgen en de boel van onder bekijken doe ik lekker nog even niet. Hoewel het volgens mij meevalt heb ik wel last van zwellingen (hechtingen), maar het spoelen met warm water gaat super. Niet veel bloed verloren tijdens de bevalling (300cc) en het vloeien valt erg mee (ik denk dat ik morgen over ga op de Kotex nacht, in elk geval voor overdag). Wel is de plek van de ruggenprik nog erg gevoelig.
Tips voor tegen berg, is vooral haartjes heel goed uitspoelen met water. En zarqua baby shampoo doet wonderen als het er al zit. En helpt t ook voorkomen. Tips voor Sint. Voor 2 jarigen is bv playmobil 123 erg leuk. Of Toet Toet auto’s. Little peoples spul, dulpo. 4 jarigen gewone playmobil, Lego, puzzels. voor baby’s: hier hebben we groot speelkleed gedaan, rammelaar, zacht speel boek, en we gaan nog verder op zoek naar iets voor rond de 6/9 maanden, iets elektronisch.
@Mya bedoel je goed uitwassen van de shampoo? Want dat gebruik ik niet. Ik was zijn hoofdje enkel met water. Op dag 4 kreeg hij meteen berg (klein beetje) en toen zei de KZ dat ik liever alleen met water kon wassen. Toen deed ik dat en sjndsdien was het meteen over met berg maar nu begint het dus toch weer.
@Boordevol doe je hem in bad met bad olie of andere badspullen? Want dat komt ook in de haartjes terecht. Of gebruik je misschien haarlotion?
@Mya ik gebruik wel douchegel maar de niet elke dag ivm een droge huid en de plek waar de berg zit (bovenop bjj het voorhoofd) daar komt de douchegel zeker niet. Dat gedeelte spoel ik namelijk eerst af en daarna doe ik pas douchegel en dat stuk van zijn hoofd komt dan niet onder water. De achterkant van zijn hoofdje wel maar daar heeft hij juist geen berg.
@Lottie987 warme chocolademelk is altijd een goed idee en ik blijf vandaag ook lekker binnen. Was vanochtend al even met de kids buiten, dus die hebben hun “verplichte” portie daglicht en buitenlucht weer gehad. Grappig he dat ze zoveel verschillen in groei? Hier dus ook een mega verschil. Eentje die altijd al boven de +2 lijn lag en ny eentje die tegen de -1 aan blijft hangen.[/QUOTE] Zo bij jou is er helemaal een groot verschil. Het grappige hier is dat de oudste bij zijn geboorte 600 gram lichter was dan zijn zusje, maar bij 4 weken was hij dus alweer zwaarder. Nou ja zolang ze maar op hun eigen tempo goed blijven groeien....