De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    whahaha dit deed ik vorige keer.
    Vraagt mijn vriend wat ik in vredesnaam aan het doen ben.
    Oh ik bel even aan :p
    Dat gezicht dat ie trok :roflmao:
     
    Muisje458, active82 en Siepie85 vinden dit leuk.
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Ik moet echt anders spuit ik letterlijk alles onder haha, dat is wel irritant als ik openbaar voed nu. Dan zit ik dus in 1 arm met t en de andere beetje raar in m’n bh te doen voor eventjes.
     
    Muisje458 en active82 vinden dit leuk.
  3. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik zit hier ook in twijfel te stoppen. Ga 3 dagen proberen met xtra kolven en nog meer drinken en zo niet dan houdt t op. :(
     
  4. active82

    active82 Fanatiek lid

    24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ja ontzettend. De ene keer een heel leeg gevoel en de volgende dag ontzettend vol! Gisteravond onder de douche liep de melk er gewoon uit zonder dat ik er aan had gezeten o_O:rolleyes:. Zo gespannen waren ze dus :oops:
     
    Muisje458 vindt dit leuk.
  5. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hey Dames,

    Gisteren heeft V gelukkig een goede dag gehad, overdag maar weinig krampjes, savonds wel weer iets meer.

    Een paar voedingen De dr Brown fles geprobeerd ipv difrax, maar dr Brown dat is écht V zijn fles niet. Hij pakt hem wel, maar lekt heel veel. De difrax kan hij namelijk net iets verder in zijn mond doen zonder dat hij op het plastic zit. Met de dr Brown deed hij wel 3 min langer over zn fles, dat dan weer wel :rolleyes:. Daarbij, had hij precies na de dr Brown flesjes krampjes. Zal toeval zijn, maar echt verbetering gaf het dus niet.

    Net de difrax dental s speen geprobeerd, welke wordt geadviseerd bij gulzige drinkers. Nou... daar doet hij 20 min, over 10 cco_O . Dus ik ga nog even door proberen en de speen / ventiel nog goed controleren, maar jullie snappen dat na die 10 cc ik de normale s speen er weer opgedraaid heb ;)

    Mijn moeder kwam gister met infacol aan, deze ga ik eens proberen als ik uit de spenen ben. Is even puzzelen zo, maar dat geeft niet. Mocht de infacol ook niet helpen dan kunnen we sab simplex nog eens proberen, maar goed, dan zijn we al minimaal een week verder hoor ;)

    Gelukkig zelf ook alweer aardig opgeknapt, alleen geen eetlust. Dat komt wel weer. Vanmiddag nog kraamvisite, gezellig :)
     
    Muisje458, Siepie85, Poolvos en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. active82

    active82 Fanatiek lid

    24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Bedankt voor de tip!
     
  7. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Dit soort dingen herken ik dus totaal niet. Loop ook nog steeds niet met pads tegen lekken ofzo. Dat gebeurt echt bijna niet. Zelfs toen met de stuwing was het minimaal of niet.

    @Raggy81 sterkte met je keuze!
     
    Muisje458 en Siepie85 vinden dit leuk.
  8. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Kleine heeft vandaag in totaal 1 uur geslapen vanaf 7 uur in de ovhtend. Twee keer een half uur. Weinig he voor een baby van 8 weken.
     
    Muisje458 en Siepie85 vinden dit leuk.
  9. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat je productie stijgt. Maar anders is ‘t zoals t is. Je doet ‘t niet expres.
    Ik weet hoe t voelt. Verschrikkelijke keuze. Maar echt, na een paar dagen weet je niet beter en is ‘t zo’n opluchting.
    Bv is geweldig, als het goed loopt.
     
    Raggy81 en Siepie85 vinden dit leuk.
  10. active82

    active82 Fanatiek lid

    24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Owh ik kan echt niet zonder pads. Ik moet ze ook sowieso wel een paar keer per dag vervangen :rolleyes:
     
    Muisje458 en Siepie85 vinden dit leuk.
  11. active82

    active82 Fanatiek lid

    24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ja klinkt wel weinig, maar ieder kind is anders :). De kleine is wel tevreden tijdens het wakker zijn?
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zo leuk om te lezen hoe het iedereen verder vergaat, ondanks dat ik nu echt nog in die eerste dagen fase zit. Ik lees alles mee maar het lukt me niet op iedereen te reageren. Even kort hoe het met ons gaat:
    • Baby O doet het super. Is nu 2 dagen na de geboorte afgevallen tot 2840 gram (start 2986) dus dat is prima. Hij drinkt nu 30cc goed weg (in 8 voedingen om 3, 6, 9, 13, 15, 18, 21 en 24u). Pittig, maar goed te doen aangezien man en ik goed op elkaar zijn afgestemd daarin. De voeding van afgelopen nacht duurde daardoor maar 20 min incl het hele verschonen en temperatuur circus erbij én de vaatwasser is nog even uitgeruimd zodat we vanochtend hoppa de boel weer gelijk bij de hand hadden. Super makkelijk want 2 kindjes die om 6u tegelijk wakker worden is vrij pittig. Maar dit ging eigenlijk wel soepel vanochtend haha.
    • Vanochtend kijk ik in de spiegel: joepie. Grote borsten joh. Yes yes yes. Ik roep man en die komt gierend naar boven want hij wéét al waarom ik hem roep. Waarom roep ik hem anders voor het douchen. Nog geen last van dus hoop dat de stuwing blijft bij enkel grote borsten zonder last. Heb wel een goede bh.
    • Oh hallo Kotex day! Vloeien doe ik nog wel, maar stukken minder.
    • Bye bye kilo's. Nog 1 kg en dan zit ik weer op mijn startgewicht. Super blij mee. Al zou je dat dus écht niet zeggen als ik in de spiegel kijk. Hoi pudddingbuik, cellulite, spatader (met minder zwellingen!)-benen en blauwe armen van het infuus...
    • ... Ik ben niet blij met jullie maar wij zullen afscheid van elkaar nemen wanneer de tijd daar rijp voor is want...
    • ... jullie hebben mij baby O gebracht.
    • Die is dus zo ongelofelijk lief he. Tjonge jonge. Niet normaal gewoon. Ik denk dat ik écht een dusdanig zware verliefdheid te pakken heb dat ik er gewoon nooit meer uit kom. :o:
    • Grote broer O doet het ook steeds beter. Gaf zn broertje vanochtend kusjes en zn allermooiste autootje om mee te spelen. No words needed. :oops:
    • Mijn vader is langs geweest. Super lief met allemaal luiers (maandboxen) voor beide kindjes, want zo hoefden we voorlopig niet de deur uit. Enorm fijn. En ook maar 0 voor baby O. Hij is erg smal en kan zwemmen in maat 1. Daarnaast voor mij de wijnadvent kalender (YES!) en toen hij weg ging drukte mijn vader me nog een briefje van 50€ in de hand met de nadrukkelijke boodschap dat man en ik hier samen zodra ik het kon maar eens lekker van moesten gaan lunchen. Met zn tweetjes en dat we trots mogen zijn op onze kroost. Ahh, weer zo lief allemaal.
    • Minder leuk zijn dan toch de aambeien zeg. Pff. Minder dan de vorige keer maar getsie wat irritant. En mensen: luister! Ik hoefde niet eens te poepen tijdens de bevalling! :o:
    • En de zwelling aan de voorkant dan. Dat gaat nooit meer goed komen...
    • ... zo lijkt het nu.
    Jullie nog leuke plannen voor het weekend?
     
    ButterflyPassion, Mbob, Mamabella12 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Yes heel tevreden. Maar toch vind ik het erg weinig. Gaat nu zijn derde slaapje doen en zeker weten max een half uur.

    @Nina Sanders topvader heb je! En leuk om te lezen hoe het jou vergaat.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Hier vandaag een slaapdag blijkbaar. Was een uurtje in slaap gevallen vanochtend na de voeding van 730 en daarna eigenlijk alleen van voeding tot voeding geslapen. Zal vanavond wel weer de hele tijd wakker zijn dat is meestal zo.
    Vanochtend nieuwe schoenen voor E gekocht alweer maatje 26, hopelijk blijft ze daar voorlopig wel even in want halverwege de zomer was het net aan nog 25.
     
    Nina Sanders, Muisje458 en Poolvos vinden dit leuk.
  15. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    @ButterflyPassion Wij hebben voor de krampjes ook de buikkrampjesolie van apotheek rensing. Dat breng je max 3 keer per dag aan rond de navel en onder de voetjes. Lijkt hier goed te helpen. Heb het eerst geprobeerd van de kraamhulp en toen zelf besteld via hun site.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  16. Lottie987

    Lottie987 Bekend lid

    17 mei 2019
    538
    347
    63
    Vrouw
    Dit heb ik inderdaad ook! Soms laat ze na een paar slokken los omdat de melk te snel komt en dan spuit de melk met een flinke straal in haar gezicht. Heel vervelend!
     
    Siepie85 en Muisje458 vinden dit leuk.
  17. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders gaat super zo te lezen!! Heerlijk, lekker genieten. En super lief van je vader. Had hij ook niet die geweldige giraffe gekocht? Echt verliefd op dat ding!

    @Siepie85 hier ook maat 26 gekocht voor L. Haar sandalen waren 24 en ik had in de uitverkoop sneakers voor een paar euro (opheffingsuitverkoop, 70% korting) en die waren 25. Bi-zar hoe snel dat kan gaan he?
    Hier had R trouwens gisteren een slaapdag, maar tegen verwachting in sliep hij dus ook de nacht goed!
     
    Nina Sanders en Siepie85 vinden dit leuk.
  18. Lottie987

    Lottie987 Bekend lid

    17 mei 2019
    538
    347
    63
    Vrouw
    Klinkt als een heerlijke kraamtijd tot nu toe. Hier helaas 1 aambei overgehouden aan zwangerschap/bevalling. Gelukkig is deze nagenoeg weg, voel er gelukkig niets meer van.
    En nog maar 1 kilo, die zal volgende week ook wel verdwenen zijn. Hier zitten er helaas 5 weken na de bevalling nog 3 kilo aan, maar was ook wel 15 kilo aangekomen tijdens deze zwangerschap. Hopelijk verdwijnen deze snel maar verwacht dat wel, en anders pech. Was voor deze zwangerschap ook 2 kilo minder dan voor mijn eerste zwangerschap.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Meiden heb nu jullie hulp nodig. Heb zojuist een kolf gaan kopen want A zal uit een flesje moeten leren drinken als ik mijn biopsie laat uitvoeren. Nu wanneer kolf ik het best? Heb schrik hier geen tijd voor te hebben met dat ze elk 1,5u aanwezig is.
     
  20. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Dat wordt vrij interessant idd... ik heb iedere 3 uur gekolfd en dat was al vrij intensief omdat je dus ook nog moet voeden. Drinkt ze altijd 2 borsten? Ik kolfde nl meer dan dat ze dronk dus dat scheelt Wel heb ik 2 dagen ook ieder 1,5 uur de kolf 5 min aangezet om de productie te stuwen maar deed ik ff snel zeg maar
     

Deel Deze Pagina