De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Snap ik hoor, maar je hebt er echt alles aan gedaan. Het is echt niet erg als het niet lukt he, meer kan je echt niet doen!!! En voel je echt niet schuldig hoor!

Raggy81 vindt dit leuk.
  2. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Raggy81 niet schuldig voelen! Je hebt er alles aangedaan! Ik heb mij ook zo rot gevoeld, maar op den duur dacht ik van dit heb ik niet expres gedaan. Nu weer genieten

Zo ik heb alles bijgelezen! Vandaag echt een rotdag gehad met L. Werd gisterenavond onrustig, opzich redelijke nacht gehad. Een uur erg onrustig geweest. Maar om 10.00 uur werd ze wakker, niet meer geslapen tot 14.30 uur. 15uur weer wakker. Slaapt nu de hele avond. De tijden dat ze wakker was, was ze duidelijk erg moe en veel huilen.
    Komt erg snel voor voeding en drinkt veel minder. Ik had vandaag echt zo’n gevoel van kind ik snap en volg je even echt niet. Niet goed voor mijn moedergevoel, werd er echt onzeker van.

Raggy81 vindt dit leuk.
  3. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    @Raggy81 knap dat je het zo lang gedaan heb! Het is er gewoon niet, je heb er alles aan gedaan. Ga proberen te genieten van de vrijheid en rust die ervoor in de plaats komt. Je heb er echt alles aan gedaan!

Raggy81 en Poolvos vinden dit leuk.
  4. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja zeker!
    Grappig de verschillen. Hier is ze nu vaak 1-1,5 uur wakker na voeding. Dan begint ze te gapen en kan je haar in bed leggen en zakt ze vrij snel af. S morgen vrij lang en s middags meer korte slaapjes.

Boordevol vindt dit leuk.
  5. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Hier ligt de kleine meid al 45min in bed. Rap iets gegeten en lig nu eindelijk ook neer. Merk wel dat ze nog onrustig ligt dus heb niet veel hoop dat ik lang mag liggen. @Poolvos en @Siepie85 thanks voor jullie advies. Slaaplekker iedereen

6. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Hier echt een onrustig meisje.
    Ze heeft diarree, echt heel waterige o ontlasting en iets temperatuurverhoging: 37,5, normaal 36,8.
    Dus maar even goed in de gaten houden.

Na een uur krijsen ligt ze nu op mij te slapen. Ik ga haar zo proberen weg te leggen, maar ben er bang voor.

USAbaby, Boordevol en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Het lijkt er dus op dat je echt een beetje ritme krijgt!

USAbaby vindt dit leuk.
  8. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja serieus! Is ons nog nooit gelukt haha. Al zijn de 3 R’en hier nu natuurlijk ook al behoorlijk aanwezig met nog 2 dames, denk dat dat wel scheelt.

Over schoenmaten gesproken. Er zit 19 mnd tussen onze dochters. Nu inmiddels allebei maar 27. Grappig toch? De oudste kan heel lang met haar schoenen en die zijn vaak ook echt af en dan moet ze nieuwe :)

hier laatste pak maatje 2 pampers, dan gaan we toch echt over op maat 3 Kruidvat. En maatje 56 zal ook niet lang meer passen.

morgenochtend eerste bootcamples weer. Heel veel zin in! Al zie ik op tegen de onherroepelijke spierpijn haha! Hier moet er nog 4 kg vanaf en dan zit ik weer op m’n gewicht voor bevalling. Over 2,5 week begin ik weer met 50% werken (2 dgn) en weet dat ik dan snel veel afval en dan eigenlijk zo onder m’n gewenste gewicht zit. Ben dus prima tevreden met hoe het nu is.

9. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Temperatuur nu 38,1. En ik dacht dat ze wilde drinken, maar nu zo weer in slaao gevallen op mijn schoot. Pff koorts en nog geen 4 weken oud houd ik niet zo van. Maar even goed in de gaten houden.

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Hier advies om bij koorts en zo jong altijd de arts te bellen om ze voor de zekerheid even na te kijken. Beterschap gewenst..

11. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Morgenochtend dan toch? Nu niet toch? Ze drinkt nu weer gewoon goed aan de borst.

12. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Raggy81 wat rot, maar je lijf heeft de beslissing voor je genomen. Even balen, even huilen en dan door. Wat zal het veel rust gaan geven! Ik vind ook dat je het lang hebt volgehouden en er veel energie in hebt gestoken. Kijk daar vooral met trots op terug!

@USAbaby zo leuk dat ze nu vaker wakker is! Is het meer sinds de bijvoeding?
    En heerlijk weer sporten! Raar idee dat je alweer bijna gaat werken. De tijd vliegt!!
    Hier pas net over van maat 1 naar 2 in pampers. :)

@active82 oei, beterschap. Ik zou ook zeker even bellen hoor. Onder de 3 maanden zouden alle kindjes met koorts gezien moeten worden.
    Heb je paracetamol? Ik zou ’t geven (maar ik ben wel laagdrempelig daarmee :D :oops:)

13. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Als ze goed drinkt, niet suf is en recent nog goed heeft geplast kun je wachten tot de ochtend :)
    Bij twijfel bellen voor overleg! Ze zitten op de HAP niet te slapen achter de telefoon, dus je stoort niet ofzo

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Ik ben super overbezorgd dus aan mijn mening heb je niks. Ik zou dus wel nu bellen in elk geval om te overleggen. Eerder heb ik nooit rust. Maar daarom heb je niets aan mijn mening hihi. Kijk anders even op thuisarts.nl en koorts bij baby’s.

@Poolvos, hier zeiden ze bij het cb onlangs zetpil alleen iom een arts zolang ze onder de drie maanden zijn. Omdat het daarna pas officieel mag.

15. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Dat klopt :D. Maar ze drinkt nu wel goed en had net wel een plasluier. Ik kijk het nog even aan maar bel morgenochtend sowieso en als ik eerder twijfel, bel ik eerder.

Nina Sanders en Poolvos vinden dit leuk.
  16. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Bij een kind kun je niet overbezorgd zijn, maar ik vertrouw het nu nog wel. Goede plasluier net, bij de temperatuur meten geen diarree wat mee naar buiten komt en net goed gedronken aan de borst.

@Boordevol en @Poolvos , ik ben ook niet moeilijk met zetpillen. Bij de andere twee gebruik ik dat ook gewoon zonder twijfel als ze ergens last van lijken te hebben. Maar heb ook inderdaas geleerd dat ze onder de 3 mnd geen zetpil mogen....

Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Erg fijn trouwens zo'n forum waar je je verhaal zo midden in de nacht kwijt kunt en waarop zo snel gereageerd wordt :)

Poolvos en Boordevol vinden dit leuk.
  18. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

@active82 hopelijk zakt de koorts snel en is het niets erg. Mij kennende zou ik onmiddellijk naar de spoed gaan. Panikeer heel snel.

Luiers hier probeer ik nog mijn laatste pak luiers maat 1 op te doen. Merk wel dat ze bij poepluiers klein beginnen te worden.

Kledij maat 56 begint te spannen maar de volgende maat is nog veel te groot. Probleem bij een klein dikkertje :roflmao:

En even tussendoor 4.45 geslapen. Nu 1 borst gedronken en ligt weer ko. Nu zal ze dus sneller komen but I'm happy :)

Nina Sanders en Boordevol vinden dit leuk.
  19. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hee dames, ik schrijf niet veel, omdat het voornamelijk over bv ga en ik geef kv.. Maar nu toch een vraag van mijn kant. Ik ben nu voor het eerst weer ongesteld en het is echt heel hevig. Hadden jullie dat ook? Het lijkt wel gewoon weer de kraamvloed. Maandverbandjes moet ik zowat elke 2 uur verschonen en nog lek ik door.

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Er zijn meer moeders die kv geven dus laat je daar vooral niet door tegenhouden :$

Ik kreeg onlangs een menstruatie maar dat kwam omdat ik met de pil ben gestart en die was ook vele malen heviger dan normaal. Heb zelfs kraamverband (had nog 3 stuks liggen) ingedaan voor de nacht.

Deel Deze Pagina