Ik heb nog geen zetpil gebruikt. Ik wacht het nu liever even af. Even zien wat de huisarts zegt. Ik hoop dat er niets aan de hand is, maar ja de koorts moet wel ergens vandaan komen.
Hier ook weer een prima nacht. E is vandaag 5 weken en slaapt sinds een paar dagen 6,5 tot 8 uur per nacht achter elkaar. Weet dat het zo weer om kan slaan dus geniet ervan zolang het kan! Voor degene die vannacht slecht hebben geslapen succes vandaag, hopelijk vandaag/vannacht weer een betere dag/nacht.
Succes active82, bij de huisarts. Hopelijk valt alles mee! Raggy, ik begrijp goed dat je er mee stopt hoor. Je hebt alles er aan gedaan. En al had he dat niet, het is toch goed om een keuze te maken die voor nu het beste is. Na een vreselijke nacht gister ging het vannacht zo goed! Gelukkig maar, ik kreeg echt een déjà vu van jongste zoon, die zo veel huilde. Ik werd er weer moedeloos van. Maar geen pittig gekruid eten werkt denk ik prima. Om 22.00 gevoed, 22.45 sliepen we allebei, toen van 02.30 tot 03.15 gevoed, daarna om 6 uur weer. En na de voeding meteen weer in de wieg verder slapen. Ze slaapt nu nog steeds. Terwijl het vorige nachten elke keer ellende was na de voeding. Ik ben helemaal blij. Zijn er nog plannen voor vandaag? Mijn man en zoon zijn naar de kerk, als zij terug zijn gaan we denk ik met zijn allen naar schoonouders, daar logeert dochter een nachtje dus die gaan we ophalen. Verder niks vandaag, heerlijk
Hier ook een bewuste flesvoeding moeder hoor... en eerste menstruatie hier was ook net alsof ik net bevallen was, moest ook echt de kraamverband weer in, en het duurde 3 dagen zo hevig, daarna was t gelijk bijna niks meer. @Nina Sanders nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! klinkt heerlijk als ontbijt, lastig dat grote broer nog wisselend in gedrag is, maar dat komt vast goed, hier was dat ook met de tweede, die was enorm jarloers en had ook wisselende dagen, zij was toen 2 en paar maanden, nu is ze bijna 7 en een super lieve zus voor haar broertje van net 3 maanden alweer. dokter en koorts, hier ook gehad met 6 weken, was verkoudheidsvirus, mocht toen ook paracetamol geven, wel moest ik door naar t zkh, heb een dokter die geen risico neemt met baby’s. hier een echte doorslapen, geef tussen 22.00 en 23.00 laatste fles en dan komt hij zelf pas rond 8.00 weer.
@active82 succes bij de dokter, hopelijk valt het mee. Ook hier bewust KV hoor ik vind het wel leuk de BV verhalen te lezen, juist omdat ik er zelf bewust voor kies het niet te geven. Nooit geweten dat melk uit een tepel kan spuiten en het ophoud als je het indrukt als een deurbel. Vind het mooi te lezen hoe een vrouwenlichaam reageert op de baby.
@riean mooie tijden hoor!! Heerlijk. Fijn dat t goed ging vanacht. Een dagje niks is ook wel eens lekker! Hier idem. L gaat met papa in de sneeuw spelen zo. R is lekker aan t slapen en wordt zo wakker voor de voeding. Daarna is hij doorgaans wel een paar uurtjes wakker, dus ik ga lekker knuffelen Misschien dat ik nog wat lekkers ga bakken straks (tips?)
Net weer temp gemeten: 37,8. En gelukkig weer goed gedronken en een volle plasluier. Maar ook weer ontzettend waterige groene ontlasting. Dat komt er uit bij het temperaturen.
Weet niet of het je voor die tijd nog lukt... Maar ik zou wat urine opvangen en meenemen.. Just 2 be sure. Luier uit en op schoot houden. Vaak plassen ze na drinken binnen 20 minuten. Even iets van een plastic zak eronder op schoot. Is helaas dan wel geem complete clean catch maar dan heb je iets... Of zoals ik deed met een steriel potje in de aanslag zitten en als ze plast hup gelijk erbij houden. Ik legde mijn zoon oo het plastic aankleedkussen. Maar bij n meisje kan het ook zo.
Slim @Raggy81. Om dat zo te doen. Fijn @active82 dat de koorts afneemt maar indd even langs de arts voor de zekerheid. Zo eng altijd met die kleintjes. Ben ook echt blij als we deze fragiele fase (haha) voorbij zijn.
Dit is niet meer gelukt, las het pas in de wachtkamer . Ik ben weer thuis. Ze heeft waarschijnlijk een virale infectie ergens in haar lichaam, waarschijnlijk de darmen omdat ze van die waterige groene ontlasting heeft. Ze heeft geen uitdrogingsverschijenselen. De huisarts wilde mij ook wel gelijk doorsturen naar de kinderarts ter observatie, maar omdat ze nog wel goed drinkt en plasluiers heeft, zijn we gewoon weer thuis, omdat ze in het ziekenhuis dan ook alleen observeren en verder weinig kunnen doen. Als het slechter wordt, kunnen we bellen en gaat hij overleggen met de kinderarts. Op zijn advies wel zetpillen van 60 mg gehaald om de koorts te onderdrukken.
Oh neeeeee. Niet alles is zo koek en ei hier hoor. Ik voel me toch een chagrijnige bui opkomen zeg. Zeg maar gerust woede. Geen idee waar het vandaan komt. Mag ik héél even ongegeneerd en lekker onredelijk losgaan hier?
Komt ie hoor.. Ik word gek van de opmerkingen dat ik er moe uitzie (bleek, pips) en dat ik moet rusten. Excuses me. Ik heb net een kind gehad en heb geen zin in concealer en een poedertje. Ik voel me prima, laat mij er lekker bleek uitzien zonder de opmerkingen dat ik er vermoeid uitzie. Ik zeg andersom toch ook niks over je dikke reet? Waarom blijft mijn kraambezoek toch te lang hangen? Snapt nou niemand dat een uur gewoon te lang is en dat ik daar geen zin in heb, zeker niet meerderen op 1 dag? Ik wil het gewoon niet. Vervolgens moet ik zelf maar de boeman spelen. en bedankt. Alsof ik daarop zit te wachten. Mijn schoonmoeder neemt telkens profielfoto's van baby O. Waarom pronkt er iemand anders met mijn baby? Vraag het op zn minst ofzo. Wel zo netjes Zo frappant vind ik dat, kan ik met mijn hoofd echt niet bij. Van opmerkingen dat ik goed moet blijven eten word ik zo woest. Zullen we het lekker even zo afspreken? Voor elke opmerking daarover, eet ik een boterham minder. Echt waar, ken je plek ofzo. Waarom men toch denkt dat ze alles maar gewoon zo kunnen zeggen? Iedereen zegt dat het wennen is en dat het huishouden nu even niet belangrijk is. Dat is het dus wél. Als ik zeg dat dat wel belangrijk is, dan is het zo. Klaar.. Ik kan nog veel meer van dit soort dingen bedenken maar dan wordt het wel een heel negatieve post. Bleeeghh. Ik heb honger. En zin in wijn. En ik wil nieuwe kleding. En uiteten. Ohhhhh uiteten! Wanneer kan dat weer?
@Nina Sanders ohh hou op! Zo’n hekel aan al die bemoeizucht. Soms bedoelen mensen het zo goed en is het zo lief - maar toch, oprotten!! Ik zou wijn drinken, en uit eten gaan! Of het op z’n minst plannen. En onze kids komen niet op social media - priima regel kan ik je zeggen mijn “bonus”mama die heeft ook altijd 1000 fotos van dr kleinkids op facebook. En vaak ook nog niet zo subtiele. Alsin: naakt in een badje ofzo. Nooo way dat ze dat met mijn kids doet. Doeiiiii