De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier al vanaf 3 uur in de weer met 2 kids dochter ziek baby huilt pfff is mog maaar 9.30 en nu al op wordt lange dag man ook grieperig benieuwd hoelang het bij mij duurd

Muisje458 vindt dit leuk.
  2. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hier dus ook fanatiek buikslaper. Inmiddels zijn we helemaal gewend en kunnen we het loslaten, ze draait zelf haar hoofd al weken om en ligt nooit met haar neus naar beneden.
    Veel plezier op de doop en de gezelligheid erna!

Ik ga om 10 uur sporten, kleine ligt lekker naast mij te slapen terwijl ik kolf :). Vanmiddag naar de snterklaasoptocht op het dorp. Fijne dag allemaal!

Siepie85 en Muisje458 vinden dit leuk.
  3. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier al vanaf 3 uur in de weer met 2 kids dochter ziek baby huilt pfff is mog maaar 9.30 en nu al op wordt lange dag man ook grieperig benieuwd hoelang het bij mij duurd

Siepie85 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier 23 feb dopen kon ook 19 jan maar dan vieren we verjaardag van dochter waarschijnlijk die 16 jan jarig

Muisje458 vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik gaater vandaag bijlezen en reageren dames. Nu even family time

Poolvos vindt dit leuk.
  6. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @riean geniet van jullie dag ! Wij hebben er voor gekozen L in het voorjaar te laten dopen. Wij wonen klein, maar hebben veel grond om ons huisje heen. We hebben gekeken naar familie en vrienden die op haar doop zullen komen... wordt rond de 100 man. Dus we willen daarna het buiten maar vieren in tenten ofzo.

ButterflyPassion, Siepie85 en Angelmom1 vinden dit leuk.
  7. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Even een vraagje. Ik heb nog van die difrax zakjes om gekolfde melk in te doen, maar die vind ik onhandig. Welke zakjes o.i.d. bevelen jullie aan/gebruiken jullie?

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Lansinoh!

9. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    deze heb ik, gaat prima!

Bijgevoegde bestanden:

10. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Om even in de afgekolfde melk genre te blijven... ik ga volgende week een avondje weg en heb wat in de vriezer verzameld.

hoe doen jullie dit? Hoeveel ontdooi je? Wanneer ontdooi je het al? En hoe warm je de ontdooide melk weer op?

het is de eerste keer dus geen idee hoeveel ik moet ontdooien.... ze is nu 9 weken en drinkt overdag elke 2a3 uur.

11. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

@active82 hier de potjes van avent. Gebruik al genoeg werwerp dat ik hiervoor toch herbruikbaar heb gekozen. Een beetje aan het milieu denken.
    @sleepy bij invriezen moet je het 24u op voorhand van de vriezer in de koelkast zetten. Met de hoeveelheid zullen de andere meiden je helpen.

sleepy vindt dit leuk.
  12. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Hier gisteren een super moeilijke dag. Merk dat ik zeer onzeker word en heb het gevoel van onbekwaam te zijn. Het lukt mij totaal niet meer van mijn meisje te troosten terwijl ze bij mijn man onmiddellijk in slaap valt. Het enige dat ik nu nog doe is haar eten geven. Vanaf het moment dat ze huilt trekt mijn man ze bijna uit mijn armen. Dit helpt dus totaal niet aan mijn gevoel van een slechte mama te zijn. Ik ben op compleet uitgeput. Heb nu echt rust nodig want merk dat het teveel is geweest. De stress van tijdens de zwangerschap en de laatste harde weken hebben mij echt een harde klop gegeven.

13. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Digitale knuffel hier. Maar je bent echt geen slechte mama hoor. Misschien voelt ze je stress en reageert ze daarop en is je man wat rustiger ? Misschien als je
    Man haar vast houdt , gebruik van maken door zelf even bij te tanken. Ga even naar buiten of iets voor jezelf doen of slapen als dat lukt. Komt vanzelf weer goed.

Siepie85 vindt dit leuk.
  14. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Er was hier iemand tegen mij die zei dat je van ongesteldheid een lagere melkproductie kan krijgen. Nou dames ik ben ongesteld geworden. Dat valt even tegen haha. Was al vergeten hoe dat ook alweer was haha.

Raggy81, Poolvos en Siepie85 vinden dit leuk.
  15. Neilia

Neilia Niet meer actief

dat was ik ;)
    Ik had daar de vorige keer erg last van dus toen ik las dat jouw productie achteruit ging moest ik daar gelijk aan denken.
    Bleef het maar een jaar extra weg hè.. zouden we allemaal niet erg vinden :p

@Muisje458 klinkt een beetje alsof je in een visuele cirkel zit.
    Zij voelt jou stress/spanning) aan (gedachte als: dadelijk gaat huilen etc)
    Zij gaat huilen, jij raakt gespannen.
    Komt overigens absoluut niet door jou hè! Maar dat gebeurd op een gegeven moment als ze veel huilen.
    Jouw man is misschien wat relaxter momenteel.
    Als hij haar heeft ga dan even lekker douchen, geniet van de momentjes die zij samen hebben en probeer even te ontspannen.
    Daarbij hoop ik wel voor jou dat er gauw een oorzaak word gevonden want kan me echt voorstellen dat jij hier flink gestrest van raakt.

Siepie85 vindt dit leuk.
  16. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik heb ook avent potjes voor gekolfde melk.

@Muisje458: sterkte meid. Alleen al het feit dat je je hier druk om maakt zegt dat je een top moeder bent!

Siepie85 vindt dit leuk.
  17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Ja dat zal idd wel klein vallen hier is dikkie dik al dik boven de 5kg en zo rond 58/59 cm. Ik ga hem maandag weer wegen.

USAbaby en Poolvos vinden dit leuk.
  18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Muisje458 gewoon even een knuffel naar jou en onthoud je doet echt niks fout!

19. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Ik gebruik die van medela, vooral fijn dat ze groot zijn.

20. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Dames bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens even kijken!

@Muisje458, je bent absoluut geen slechte moeder. Zoals @Lotion ook zegt, je zit in een vicieuze cirkel. Zij merkt dat jij gestresst/niet ontspannen bent. Je man is dat waarschijnlijk wel. Probeer inderdaad te ontspannen op de momenten dat je man jullie dochter heeft. Ga even wat voor jezelf doen of lekker slapen!

Deel Deze Pagina