De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik ook hoor. Ben helemaal verliefd ip mn ventje. En ik ben gek op mn dochter.zou nog n meisje erbij gewoon erg leuk vinden omdat er ook al n bonus zoon is....
    Btje evenwicht herstellen:rolleyes:

2. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik vind dit een lastige periode. Ik ben beter met kindjes van 2 jaar.
    Maar ben inmiddels bijna 41.... Dus voor mij als ik nog wat wil dringt de tijd.

3. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Nee als ik terug denk aan mn laatste zwangerschap... Pffff ... Was zo blij dat t klaar was. Maarja...9 maanden.is ook weer zo voorbij.

4. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Ik zie oprecht op tegen een nieuwe zwangerschap. Zal vast wel over gaan..
    Al hebben ze mij al verteld dat de kans vrij groot is dat ik weet het zelfde riedeltje krijg met een nieuwe zwangerschap. Wetende dat de kans dan weer vier maanden plat liggen groot is benauwd me flink. Zelfs mijn vriend ervaart dit zo.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Dames wat denken jullie betreft de voeding. Ik merk dat mijn cb zich erg aan de regels op papier houden en ik voel mij er niet goed bij.

L heeft duidelijk drie uur na een voeding trek, al snel wordt dit krijsende honger. Ik geef hier dus gehoord aan en zit nu op 6 flessen van 110cc, 3,5 uur tussen iedere fles. De nachten slaapt ze aardig door. Voor mijn gevoel krijgt ze nu genoeg voeding, maar te kort op elkaar. Ik kan eventueel ook op 5 flessen met 120cc gaan zitten en dan eventueel de laatste fles wat meer geven aan haar. Tussen deze flessen komt dan vijf uur.

Nu zitten we op 6 flessen 110cc om de 3,5 uur, 660cc ongeveer.
    Dit wordt dan 5 flessen 120cc om de 4 uur, 600cc (dus ergens moet er wat bijo_O).

ik vind het zo zoeken .,..

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oef ik juist niet.. die hele kleintjes.. eerlijk: de zorg voor baby O doe ik er gewoon even bij. Tuurlijk, als hij een paar weekjes ouder is en meer wakker is verandert dat ook wel.
    Maar mijn peuter van 2? :o: pfoe, dat is momenteel een handenbindertje hoor. Ergens ook super leuk, want we kunnen echt hele conversaties voeren. :roflmao: Hij vraagt ook uit zichzelf dingen en stelt nog een wedervraag naar aanleiding van mijn antwoord. Een wijs ding is het en momenteel met zijn nieuwe broertje echt aan het uitdagen!!

Raggy81, active82 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Ik moet er niet aan denken nog een derde heel eerlijk. Zwanger zijn hekel aan en deze zwangerschap bijna 4 weken in het zkh gelegen ivm bloedverlies ook nog met 36.1 geboren en 2 keizersnedes. Ik vind zwanger zijn vreselijk en we moeten ook nog ivf etc, nee dank je. En ik vind de babytijd echt helemaal niks, kan niet wachten als t straks 1 is.

Magnolia29, Raggy81, wolkje1994 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik vind het knuffelen heerlijk, maar ook ik ben blij als hij loopt ;) Dan is het gewoon allemaal zoveel makkelijker

Hier had ik voor de eerste wel een lichte voorkeur voor geslacht, en dat werd het ook. Nu had ik totaal geen voorkeur, maar vind het nu wel erg leuk een dochter én een zoon te hebben :). Maar eerlijk , ik voel me vooral ontzettend dankbaar dat ik 2 gezonde kindjes op de wereld heb mogen zetten.
    Een derde? Hoogstwaarschijnlijk niet, maar wie weet dat we daar over een aantal jaar anders instaan. Wel heb ik tegen mijn man gezegd: nooit meer een vruchtbaarheidstraject. Nummer 3 zou dan net zoals nummer 2 spontaan moeten komen.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wooow ik vond 9 maanden lang hoor!

Raggy81, Poolvos en wolkje1994 vinden dit leuk.
  10. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 je voedingen klinken echt prima zo. Vooral als ze t ook opdrinkt. Als het voor jou ook werkt, zou ik niks veranderen hoor.

wolkje1994 vindt dit leuk.
  11. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik vond 9 maanden ook lang. Een longontsteking en een blinde darm ontsteking tijdens de zwangerschap ook geen pretje. En zelfs zonder dat, zwaar met nog een peuter. Neh. Het zwanger zijn hoeft van mij niet.

En ik wil best een derde, maar behalve dus zwangerschap en zware eerste tijd, ben ik ook super dankbaar voor twee gezonde kindjes. Ik denk wel eens “wat als de derde een zorgenkindje wordt”. Begrijp me niet verkeerd: ik vind die niet minder waardig of minder welkom - maar het zou wel heel veel veranderen.
    Dat plus de zwangerschap en nóg een keizersnede, andere praktische dingetjes, zet me wel aan t denken.
    We zullen zien over een paar jaar ;)

12. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    #3212 ButterflyPassion, 19 nov 2019
    Laatst bewerkt: 19 nov 2019
    Interesse vraagje? Hoezo heb je het gevoel dat 3,5 uur tussen de flessen tekort is, als ze na 3 uur alweer honger heeft? Als ik het zó lees dan lijkt het toch goed te gaan met je voedingen?

Bij P ben ik ook vrij snel naar minder flessen gegaan met meer inhoud. Ze spuugde tamelijk veel (had hier geen last van), dus alle adviezen waren: meer flesjes, kleinere hoeveelheden. Maar onze dochter spuugde hier meer op dan wanneer we iets grotere flessen aanboden en hier langer tussen lieten zitten.
    Dit lijkt met V nu ook zo te zijn. Ik moest hem al een tijdje overdag steeds wakker maken voor de fles. Dus vandaag eens 6 flessen geprobeerd met 10cc meer ipv 7 (de loeder moeder, net nu hij sinds gisteren al weer iets meer kramp had). Nu 3,5 - 4 uur er tussen, waar ik hem zelf voor liet wakker worden. Als hij eerder zou komen had ik hem gewoon een flesje gegeven hoor ;) Ging goed vandaag, kijk het nog even aan zo. Maar een stuk minder gespuugd vandaag.

Moraal van het verhaal: ik zeg en voel altijd: kijk naar je kindje en luister naar je moederinstinct. Is de keuze verantwoord? Dan gewoon eens proberen.

Nina Sanders en Siepie85 vinden dit leuk.
  13. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Omdat ze duidelijk nog een vollere maag heeft en sinds we omhoog zijn gegaan heeft ze weer veel meer buikpijn en poept weer zo slecht. Maag en darmen vinden het duidelijk niet zo leuk dat we omhoog gingen, al had ze wel honger. Arts vertelde me dat je ook kan stapelen met voeding en dat krampen en spugen kan veroorzaken. Dus daarom was mijn redenatie, grote flessen en langere tijd ertussen. Dus langer verzadigd zijn voor L en langer de tijd om het ‘Te verwerken’

14. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @ButterflyPassion maar ik snap je punt! Ik ben ook inderdaad altijd van je eigen gevoel volgen.

Siepie85 vindt dit leuk.
  15. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja, dit is voor mij ook een punt inderdaad, precies zoals jij omschrijft.

16. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Wat ik me trouwens wel een afvraag? Hebben jullie ook soms het gevoel wie zal er nou achter deze Nickname/profiel op zwangerschapspagina zitten? Ik vraag me dat oprecht wel eens af. Sommige namen zie je zoveel voorbij komen waardoor je voor je gevoel deze persoon leert kennen. Maar eigenlijk weet je verdomd weinig van en over elkaar. Dat is natuurlijk de bedoeling... Toch ben ik wel eens nieuwsgierig

#hebbenmeerdamesdit?

active82, Kirzy, Magnolia29 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    #3217 ButterflyPassion, 19 nov 2019
    Laatst bewerkt: 19 nov 2019
    Ah, dus inderdaad wat wij bij P ook hadden. Doordat er wat langer tussen zat spuugde ze inderdaad minder. Probeer het gewoon eens als dit jouw gevoel is. Als het niet werkt, of je meisje is het er niet mee eens, dan merk je dat snel genoeg :)

Edit: en die 60 cc die je dan minder hebt, zou ik persoonlijk het volgende doen: eerste dag 5x 120 aanbieden, zodat dr maagje kan wennen. 2e dag 4x 120 en 1x 130 (laatste fles), en daarna kijken waar ze nog wat meer behoefte lijkt te hebben en daar zo nodig ophogen.
    Hier nu met 6 flessen geef ik 20 cc minder per dag (540 ipv 560), V lijkt hier geen last van te hebben (alleen de nacht nog afwachten hihi ;)).

Nina Sanders en wolkje1994 vinden dit leuk.
  18. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik ook. Maar achteraf gezien toch weer kort.

19. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hier was het ook klaar na 2 dacht ik. Spiraal erin, alle babyspullen weg. Maar toen..... waren er weer klapperende eierstokken :D

Raggy81, Poolvos, ButterflyPassion en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Hier is Z.avi al de derde. En ik herken t wel van de vruchtbaarheid behandelingen, hier 3 icsi kindertjes. 3 kinderen wouden we al, nog voor we wisten dat t niet vanzelf ging. Die wens bleef dus. Al heeft de derde t langst geduurd, zo een 3 jaar... hier inmiddels ruim 38 jaar. Hebben nog 6 cryos over. Eigenlijk moeten we met 3 kids wel klaar zijn, maar de cryos wegdoen vind ik nogal wat.

Hier waren we dus al lang uit de luiers, en zijn dus opnieuw begonnen, maar als ik opnieuw mocht kiezen is dit prima zo, 2 wat oudere kids, die zijn echt heel lief voor hem en totaal niet jarloers.

Ook ik hou enorm van de babytijd, zo jammer dat t zo snel voorbij gaat. Moet ook wel zeggen, dat wij echt 3 lieve baby’s hadden, en hebben natuurlijk. Vind juist de leeftijd vanaf 3 tot bijna 7 lastiger, dochter nu bijna 7, en de laatste maand wordt ze echt weer liever en luisterd beter. Nu zoon van 4,5 die steeds brutaler en stouter wordt... ze wisselen elkaar af. En nu de Sint tijd, ze zijn super druk en zeuren vaak om schoentjes te zetten, maar ook Z.avi moet erbij en daar zingen ze samen extra voor, dan smelt ik van ze....

Raggy81, Magnolia29, Boordevol en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina