Ik vermoed nu toch eczeem. Zie die droge rode wangen (foto verwijder ik zo weer). Ik heb cetamagrolcreme, dus dat heb ik er nu opgesmeerd, maar zal de huisarts ook nog even bellen voor een afspraak maandag.
Misschien kun je de verloskundige of het cb bellen om te vragen of je met iemand kunt praten? Een soort van maatschappelijk werkster? Kan enorm opluchten om aan iemand die je niet kent je verhaal te doen en wie weet krijg je goede, bruikbare tips.
@wolkje1994 10/15 minuten huilen wordt niemand minder van. Soms is het niet anders. V lag woensdag in bed te slapen, ik stond met m'n dikke teen nog niet onder de douche of hij huilde. Tsja, jammer dan.
V ligt weer lekker te pitten in zijn ledikantje. Heb met N al 'mens erger je niet, dierenvriendjes' gespeeld (Aanrader! Echt een heel leuk spel!), gedanst op K3 en nu kijken we Het paard van Sinterklaas. Ik geniet zó van deze momentjes alleen met haar. En zij ook. Je bent toch (on)bewust veel met zo'n kleine bezig, maar zij wil natuurlijk ook aandacht van mama. Vanmiddag komen een aantal van mijn collega's op visite, erg veel zin in om weer even bij te kletsen!
Hhier net cb geweest Is 58.5 cm en 4840 groei gaat niet goed ze gaan dokter bellen voor medicatie in de hoop dat het dan beter gaat hij minder last heeft na de voeding en komen keer extra wegen thuis over 2 week
Wat ontzettend vervelend dat hij niet voldoende groeit. Wat was zijn geboortegewicht dan? En medicatie voor reflux ga je dan krijgen?
Vandaag bij cb geweest. Kleine meid is prima gegroeid. Super blij mee. Maar ik voel me wat minder. Ik kan alleen maar huilen op een een of andere manier. Heb net ook een uurtje geslapen en de kleine ligt ook te slapen. Maar ben ook zo vermoeid vanwege de afgelopen avonden en voel me zo onzeker. Ik heb denk ik even een off day.
Dames, wat zouden jullie doen in deze situatie? P is 2 jaar en 4 maanden. Sinds afgelopen zomer is ze uit zichzelf zindelijk geworden. Ze voelde zelf goed aan wanneer ze moet plassen, en gaf dit op tijd aan. Ze kon dit zelfs nog even ophouden wanneer we ergens waren. Sinds september gaat ze 1 dag per week naar het kdv. Hier draagt ze nog een luier, omdat ze daar niet vragen of ze moet plassen. P moet zelf naar de juf komen om te zeggen dat ze moet plassen / poepen. Dit doet P niet, ze plast dan dus in de luier. Ze zegt dat ze op school niet op de wc wilt plassen en het spannend vind om tegen de juffies te zeggen. Daarbij is V natuurlijk 6 weken geleden geboren. Nu plast ze sinds V zijn geboorte, soms weer in dr broek. Ze laat het dan echt helemaal lopen. Net dus op de (stoffen) bank. Dit plassen gebeurd 1 a 2x per week. Het is me nog niet helemaal duidelijk of ze dit om aandacht doet, of dat ze het vergeet / niet voelt. Zouden jullie weer elke dag een luier(broekje) aan doen? Totdat ze bijvoorbeeld ook op school niet meer in de luier plast? Ik weet even niet waar ik goed aan doe. Edit: ze vraagt nu al de hele tijd mn aandacht tijdens de voeding. Zegt dat mama niet lief is, dat ze naar oma wilt. Gaat niet zelf spelen (wat ze echt wel kan), wil alleen maar samen spelen. Vind dit ook lastig mee om te gaan trouwens.. Kans is dus écht wel dat het aandacht vragen is....
Pff drukke dag met 2 kids zo 11 uur naar cb 12.30 weer thuis 13.15 kleine man drinken en naar auto garage met auto van partner die heeft storing maar konden nog niks vinden dus voor niks heen vliegen met 2 kids stuur me partner wel ff naar de apotheek uit werk anders blijf ik vliegen zit in ander dorp
Zo bijzonder he die verschillen. Hier 3580 bij geboorte en 4170 bij 7 weken, helemaal geen opmerkingen terwijl ik het zelf dus niet goed vond. Voed nu nog steeds bij op eigen initiatief. Echt goed dat het cb bij jou wel adequaat reageert
In de eerste plaats, wat ontzettend knap dat ze zo jong al uit zichzelf zindelijk is geworden. Wel ontzettend lastig dat ze op de opvang nog wel een luierbroekje om heeft. Ik kan mij voorstellen dat dat verwarrend werkt. Na je edit te hebben gelezen, kan ik mij voorstellen dat het nu vragen is om aandacht (ook al is het negatieve aandacht). Ik zou niet weer een luierbroekje om doen. Dan gaat ze daar als je pech hebt aan wennen, terwijl ze dus wel goed zindelijk kan zijn. Onze zoon heeft, toen hij net naar school ging, ook een periode gehad dat hij weer regelmatig in de broek plaste, terwijl hij al een half jaar goed zindelijk was. In plaats van boos te worden, hebben we er niet te veel aandacht aan besteed. Uiteindelijk wel een paar keer gezegd: als je in de broek blijft plassen moet je maar weer een luierbroekje aan. En daarna was het ook snel over. Maar goed hij is 4, dus wel hele andere leeftijd. Onze dochter van ruim 2 is nog niet zindelijk (ook nog geen belangstelling voor).
Hier hadden we ook een terugval bij de middelste na de geboorte. Heb besloten niet weer een luier om te doen. Inmiddels gaat het weer beter, maar soms nog ongelukje