De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Pffff! Wordt al moe als ik het lees :roflmao:
    Maar zo was t gisteren hier ook :o: opeens is het weer avond en ligt alles ik bed.

USAbaby vindt dit leuk.
  2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Yes, is er rond 4u hoop ik :thumup:

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Ik houd mijn dagen zo rustig mogelijk. Word gestrest als ik teveel moet buiten met de baby en het snelle huilen jn de kinderwagen en maxi cosi. Krijg gewoon stress in de auto als hij huilt. Terwijl hij thuis heel rustig is. Hij huilt echt alleen als hij wil eten thuis, slapen of gepoept heeft. Dus dat is max 5 min.

Dus doe max een ding per dag en liefst blijf ik thuis of ga ik op bezoek. Hiervoor gingen we elk weekend weg met de kids. Van museau tot pretparken/dierentuinen (we hebben verschillende jaarkaarten). Maar nu wil ik vooral thuis blijven dus Vandaag lekker thuis. Denk als hij rond de zes maanden is het weer makkelijker wordt. Hoop ik. En de oudere kids vidnen het ook heerlijk om thuis met de baby te zijn. Dus die vinden het goed zo.

ButterflyPassion, Raggy81 en Poolvos vinden dit leuk.
  4. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

@Boordevol hier gaat het nog steeds niet super. Er zit een ritme in haar dat er niet uitgeraakt. 1dag is ze volledig uitgeput en slaapt ze bijna de volledige dag. De volgende dag begint ze moeilijk te doen met continu hazeslaapjes en dan 's nachts wordt ze alle 2u wakker. En dan is er dag 3 en die dag wil je gewoon niet meemaken. Om het kort te zeggen gisteren was dag 3 en is ze om 8u aan haar dag begonnen tot 5u' s ochtends met op de hele dag misschien 1,5u slaap. Daarbij ligt ze dan uren aan de borst ook. Het clusteren begon eerst rond 19u maar nu wil mevrouw een helle dag het liefst.
    Dus zowel mijn man als ikzelf zijn stikkapot. Maar met een beetje geluk is het vandaag dag 1weer.

Boordevol vindt dit leuk.
  5. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    @Muisje458: dit klinkt bizar vermoeidend :eek:. Wij hebben hier in de buurt een kinder verpleegkundige die aan huis komt om je evt begeleiden in zulke situaties. De kleine moet waarschijnlijk gereset worden zodat er ritme gebracht kan worden en jullie weer een leven krijgen. Dit is niet te doen...

@Boordevol: ik neig door de weeks ook naar niets doen omdat dat rustiger is en de kleine dan tevreden is. Alleen word ik daar dus zelf na 3 dage n heel onrustig en ongelukkig van. Vandaag is overdreven maar ik moet er regelmatig uit.

@Poolvos: haha! Ik weet het opeens is het weer morgen :). Maar over een paar dagen moet ik gewoon alweer werken! Fijn en heftig tegelijk. Weer even mijzelf zijn 2 dagen maar wat zal ik de dametjes missen tegelijk

6. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

17 mei 2019
    560
    352
    63
    Vrouw
    Hier een nacht als anders. Gegeten om 21.15, 4.00 en 8.45. We hadden mazzel want zoontje was logeren bij opa en oma dus lekker tot 8.30 in bed gelegen ondanks dat ik om 6.30 wakker was o_O.
    Vanmorgen koffie gedaan met schoonouders en boodschappen. Partner gaat vanmiddag een nachtje weg met vrienden. Normaal gaan we beide een heel weekend maar vond baby nog wel erg klein om haar 2 nachtjes weg te brengen.
    Dus partner gaat 1 nachtje en ik blijf thuis met de kids.

USAbaby vindt dit leuk.
  7. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

@USAbaby is inderdaad heel vermoeiend. We zitten er helemaal onderdoor. Vind het moeder zijn momenteel echt niet fijn. Versta mij niet verkeerd. Ik zie mijn dochter doodgraag maar ben stikjaloers als ik jullie verhalen lees en als ik jullie nacht uren lees. Dan hoop ik dat dit snel bij ons gaat veranderen.

8. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ja het gaat om dagligen 80389860

9. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Misschien is dit niet wat je wilt horen, maar als jullie er zó aan onderdoor gaan en je je zo voelt... Heb je er aan gedacht om kunstvoeding in huis te halen? Borstvoeding is een prachtig iets, maar als je niet aan jezelf toe komt op zulke clusterdagen en je dit ritme constant hebt (1 dag ok, dan 2 dagen niet) dan zou ik je aanraden om af en toe eens een fles kunstvoeding te geven. Krijgen jullie allemaal wat ademruimte.

Poolvos en active82 vinden dit leuk.
  10. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    #3510 Raggy81, 23 nov 2019
    Laatst bewerkt: 23 nov 2019
    Omdat jouw situatie als 2 druppels water overeen komt toen met mijn dochter kan ik je echt nog maar 1 advies geven...
    Geef haar kindival van vsm. Om de 6 uur 1.
    Wij hebben een jaar ! Lopen tobben. Ik had dit ook toen veel eerder moeten gaan gebruiken.

active82 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  11. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier zo weer naar intocht sint..
    Ook een onrustig mannetje vandaag. Eindelijk slaapt hij nu even...
    Verder geen plannen.
    Wil the voice nog kijken... Gister viel ik in slaap na 2 nrs...

Magnolia29 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier weinig plannen vandaag. Man is nu met O naar een sinterklaas iets toe. Vond het wel sneu omdat hij telkens vroeg of mama mee ging. Maarja, ik zie dat echt niet zitten met newborn mee.
    Dus toen heb ik vanochtend maar even met hem samen boodschappen gedaan. Vond ie wel gezellig want was hartstikke vrolijk. Daarna dus met papa op pad dus een middagslaap zit er niet in. Ik vrees dus wel voor een stront chagrijnige peuter bij thuis komst omdat hij moe zal zijn. Maar goed. Gelukkig heb ik eten gehaald wat ie lekker vindt (we doen kroketten in de airfryer, en die op een broodje.. maar ik kook er wel een broccoli bij en een paar stukken prak ik dan door de kroket heen, dan heeft ie het minder door) en hij gaat er dan gewoon op tijd in.

Verder dus weer een middagje samen met baby O. Hij drinkt nu standaard 5 voedingen van 100cc. Daar horen ook standaard mondjes bij helaas en hik sessies, soms 2 uur na de voeding nog. Maar: volgens mij heeft ie er zelf niet zo'n last van geloof ik. Alleen s avonds huilt ie vaak eventjes omdat ik hem na de fles van 19 gewoon in zn eigen bedje wil hebben en onze mopperkont is het daar niet zo mee eens. Volgens mij ben ik hem een beetje aan het verwennen met het onmundige geplak en geknuffel. Maar dat is gewoon zo enorm fijn.

Zojuist besloot ik dat ik zin heb om wat kadootjes te kopen voor kerst. Heb trouwens gelijk even een kunstboom besteld (voor het eerst, maar dat vind ik nu gewoon praktischer). Niet zo'n grote, rond de 150 cm. Voor O een zilverkleurig bestek setje met dierenhoofdjes erop, voor man een pyjamabroek met giraffen erop (meer kadootjes van de de kinderen aan papa), voor baby O een vilten boxmobiel met olifantjes en voor papa en mama samen het nieuwe seizoen van greys anatomy. Wij volgen van meet af aan alles samen en hebben alle seizoenen ook gewoon echt op dvd. Met cava in het weekend greys kijken en lekkere hapjes erbij. Dat is gewoon traditie haha. Moeten we nu natuurlijk wel iets beter plannen, al hebben we gistermiddag ook samen een heerlijke cava midden op de dag open getrokken omdat we niet meer weg hoefden en man vrij was en de kindjes op bed lagen haha. Ik kan echt even van dat soort momenten genieten. Lekker fantaseren over ons weekendje Berlijn, maar ook kletsen over onze fijne boys, werk en ook dat ik mij af en toe écht niet zo goed voel. Ik kan ook niet per se zeggen wat er is maar gewoon.. op sommige momenten zie ik het even niet meer zitten en dit gevoel is compleet nieuw voor mij. Daarom snap ik het ook niet en ik 'hoor dit ook niet te voelen' denk ik dan want: we hebben 2 kindjes nu en alles gaat goed! Het is wel even zoeken naar een nieuwe balans natuurlijk en uiteraard gaan de hormonen met mij aan de haal obviously.

Heb al wel gemerkt dat man mij direct kan opvrolijken door gewoon onze kleine baby O even aan mij te geven of door de andere O even te halen zodat we even samen kunnen spelen. Dat doet me wel goed. Zo hebben we gisteren 30 min lang verstoppertje gespeeld en een schik dat hij had :D erg aanstekelijk.

Hoe gaat het met jullie?

Poolvos en USAbaby vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh shit. Ik zou stoppen met shoppen had ik gezegd.. :roflmao::|

14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Muisje458 ik zou als ze de hele tijd alleen aan de borst wil juist dat niet doen. Probeer er echt ritme in te krijgen door haar elke 2.5/3 uur te voeden zodat je wat meer ook zicht krijgt op wat er aan de hand is. exht vervelend dat het nog steeds niet echt fijn is!!

hier was ik bezig met E haar trip trap schilderen. Die was wit maar werd geel op plekken. Flexa had zogenaamd verf dat je makkelijk zonder grondverf etc kon gebruiken wat een troep. Dus vandaag gewone lakverf van histor gehaald en super, wordt mat grijs.
    En E is nu even bij opa en oma voor de intocht daar die komt vanmiddag weer terug.

Nina Sanders, Magnolia29 en USAbaby vinden dit leuk.
  15. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja en anders hulp vragen hoor. Het is gewoon best lastig en ieder kindje is anders. Onze buren hebben bij de2e hulp gehad, bleek heel gevoelig voor prikkels dus zij pakken het sinds zij dat weten aan zoals de verpleegkundige heeft geadviseerd en dat gaat zoveel beter. Buurvrouw zat er ook echt doorheen.. het is niet zwak maar juist krachtig om hulp te vragen en het beter tr leren specifiek voor jullie meisje

Magnolia29 en Siepie85 vinden dit leuk.
  16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Denk dat de hormonen een grote rol spelen in hoe je je nu voelt. Daarom ook je gedachte; dit hoor ik niet te voelen, omdat je daar normaal gesproken minder/geen last van hebt. En shoppen mag nog hoor, je zit nog in je kraamtijd. Goed excuus! :thumup:

@Siepie85 Leuk, grijs! Wel balen van de verf, nu heb je er dubbel werk van. Niks aan.

Had vanochtend de vuurdoop; met beide kinderen naar de Jumbo. Op een zaterdag. Met 70+ers die hun kar overdwars in de iets te smalle gangpaden zetten en dan uitgebreid met elkaar gaan kletsen. :rolleyes:
    Het ging echt super! V in de maxi cosi bovenop de kar, N op het 'bierkratjesopstapje' en gezellig Sinterklaas liedjes zingen. :thumup:

17. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier vanochtend sint op werk geweest ging super met kleine man zijn wat eerder heen gegaan daar vooraf ff gevoed en nu thuis weer dochter is niet fit gister prik gehad en nu toch niet fit door was zondag ook ziek niet genoeg weerstand nog denk ik straks is hiet in dorp ook sint weet niet of we daar nog wel heen gaan

Nina Sanders en USAbaby vinden dit leuk.
  18. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik ben trouwens de black friday deals een beetje aan het bekijken; bij de Prenatal hebben ze de Puckababy 4 seizoenen slaapzak in de aanbieding. Ipv rond de 120, nu voor 75 eu. Is er iemand die hem al heeft bij de oudere kindjes toevallig?

ButterflyPassion, Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Das n goed idee van die kroket !

Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nope, met dit nummer kan ik niks vinden. Maar er is wel een nieuwe kaars die “dagligen” heet. Alleen die vindt je op de nederlandse site ook. Dus die zul je dan vast niet bedoelen

Raggy81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina