De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.079
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Ik ben jullie gevolgd..!
    Ging even uitrekenen of ik nog mee mag kletsen. Kleine hier is nu 72 dagen oud dus mag nog wel even :roflmao:
     
    Boordevol, Siepie85 en Poolvos vinden dit leuk.
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Leuk! Hoe gaat het met jullie? ^^
    En.. ..na die 100 dagen kletsen we natuurlijk gewoon door ;)
     
  3. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Leuk! Mag nog heel even mee kletsen :) baby is hier alweer 83! dagen ❤
     
    Poolvos, Kirzy, Boordevol en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Haal hem zo weg maar deze is van 2 weken geleden :)
     
  5. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Tut is heilig :roflmao:
     
    Poolvos en Boordevol vinden dit leuk.
  6. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.079
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @Poolvos hier is het een stuk rustiger finally! Hij slaapt nu snachts sinds een aantal dagen gewoon 6 a 7 uur! Overdag nog steeds zo goed als niet maar goed. Kunnen niet alles hebben:roflmao:
    Morgen voor het eerst een uurtje wennen op het kdv de dagen erna steeds wat meer uurtjes.

    Fijn dat de kleine van je weer aangekomen is.!
     
    Kolibrie2 en Poolvos vinden dit leuk.
  7. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    In een volgend topic gaan we recepten uitwisselen! :roflmao:
     
    Kirzy, Poolvos en USAbaby vinden dit leuk.
  8. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Het gaat snel!! Voelt helemaal niet zo lang sinds je 100d aan t aftellen was. Prachtig mannetje is t hoor.
    Je mag over 17d gewoon verder kletsen he? ;) Wie eenmaal in t clubje zit mag blijven. Anders moeten we steeds een nieuwe aanmaken :roflmao:

    @Kirzy zoo fijn dat t rustiger is bij jullie. Kun je nog meer gaan genieten :)
    Spannend dat het wennen bij de opvang al voor de deur staat. Moet er niet aan denken nog
     
  9. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: Dit is goede humor om middernacht tijdens een voedingssessie
     
    Magnolia29 en USAbaby vinden dit leuk.
  10. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Gast goed hier! Tevreden meisje die volgens mij goed groeit :).

    Enige is dat ze tm dag 8 afviel en we met de fles zijn gaan (bij)voeden. Helaas pakt ze sindsdien de borst niet meer en kolf ik fulltime. Zat melk gelukkig. Deze week gemerkt dat we spruw hebben dus druk aan het smeren/behandelen. Hopelijk hierna weer ff aan de slag en terug aan de borst. Vandaag wel weer geprobeerd en dat ging best aardig.

    Nu dus net gekolfd en geef nu de fles. Duurt lekker lang dus allemaal... maar dus tijd zat om hier bij te lezen/schrijven :).

    Ik dacht vd week even te gaan wegen bij het consultatiebureau maar zag dat dit hier dinsdags kan, precies tijdens lunchtijd van school (super onhandig), dus wordt pas vrijdag. Misschien morgen gewoon ff de keukenweegschaal proberen. Hoeft niet zo precies
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  11. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Variatie hier... 2 kaaskoppen :roflmao:
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  12. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Oudste in Amerika geboren omdat we daar twee jaar woonden voor werk, vandaar mn nickname
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  13. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ohh zo herkenbaar. Bij L hebben we ook vamaf dag 1 moeten bijvoeden vamwege suikerwaarden. Ze was groot en daarom. Toen tot 2mnd vol gehouden en daarna gestopt met kolven. Dat dubbele werk is killing. Eerst ad borst, dan bijvoeden, dan kolven om productie te proberen omhoog te halen. Mehhh
    R groeide nu ook niet. Geef m nu overdag elke 2-2,5u en snachts elke 3-3,5u. Gelukkig lijkt dat te helpen nu - ook op de keukenweegschaal gewogen
     
  14. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Toch nog internationaal
    Oudste heeft dan ook amerikaanse nationaliteit - of werkt dat niet zo? Sommige landen hebben dat (hier in zweden niet trouwens. Onze kids hebben onze nationaliteit)
     
  15. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Oh fijn iemand die snapt dat het echt wel pittig is. Eerst aanleggen idd (al sla ik dat nu weleens over als ik merk dat ik eigenlijk te laatben om hier tijd voor te krijgen van haar), dan kolven en dan voeden. Meestal wel samen met mijn man maar hij moet morgen werken dus probeer hem vannacht wat te ontzien. Bij de vorige dames nooit gehad. Ik kolf gelukkig zat, heb al 5 voedingen in voorraad ofzo dus dat gast gelukkig goed. Anders is het ook nog eens frustrerend.

    Fijn dat het bij jou nu goed loopt. Zo fijn die momentjes echt samen ❤️
     
  16. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja oudste heeft dubbel paspoort inderdaad! Geboren in Berkeley, Californië. Jongste 2 thuis geboren in een gehucht in Noord-Holland, verschil moet er zijn haha.

    Moet wel dus jaarlijks belastingaangifte doen etc. Tot ze 18 is zal ik het regelen daarna moet ze maar even kijken of ze de dubbele nationaliteit wil aanhouden
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  17. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    #37 Poolvos, 6 okt 2019
    Laatst bewerkt: 6 okt 2019
    Nou ik vind het knap inderdaad. Het kost zóveel tijd en energie. En bij mij liep t echt wel terug - ondanks t kolven enzo. Na die valse start met al bijvoeding ih ziekenhuis - nooit echt goede bv gehad. Echt geprobeerd af te bouwen met kv, maar dat ging niet. Dat voelt nu gelukkig beter. Maar ik juich nog niet te hard :| eerst maar eens zien dat we het echt zonder bijvoeding redden gaan
     
    USAbaby vindt dit leuk.
  18. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wel tof dat je m aanhoud voor nu. Dan is er inderdaad keuzemogelijkheid. Wie weet wordt ze wel de president van america een dag :roflmao: zij mag dat. Wij niet ;)
     
    USAbaby vindt dit leuk.
  19. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Super benieuwd trouwens naar je bevallingsverhaal in USA! Ik las bij L nog wel eens mee op zo’n americaanse baby-app/forum. Was altijd best verbaasd over de verhalen. Ver van t Nederlandse gemoedelijke thuis met verloskundige af (en ook vergeleken met ziekenhuisbevalling in NL heel anders).
    Ook wat betreft kosten trouwens.
    Heb jij nog cultuurshock-verhalen?
     
  20. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Ik lees hier ook altijd tijdens het voeden maar reageer dan zelden.

    Op dit moment lijkt de manier van voeden die @Siepie85 had aangeraden te helpen tegen het spugen. Maar weet niet of ik het me verbeeld of dat het echt zo is. Het is te donker om in zijn wiegje te kunnen zien wat hij gespuugd hft maar het voelde niet nat (anders verschoon ik de hydrofiel altijd even) en na het boertje spuugde hij ook niet.
     
    Kirzy, USAbaby en Siepie85 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina