R had vanavond weer een beetje onrust en moest in slaap worden gewiegd. Dat hebben we nu 3-4x gehad. Hij is dan een beetje jengelig maar na drie minuten op de arm stil. Alleen snel weer onrustig in bed, dus wegleggen lukt meestal pas na een tijdje. Nu slaapt hij dus; ik ga lekker ook m’n bedje in. Jeetje, wat een makkelijke baby eigenlijk. Ik vond L al makkelijk, maar die was vergeleken met dit dus echt een lastige
Oja en sprongetjes, hier echt nog nooit iets van gemerkt, bij andere 2 ook nooit, moet ook zeggen dat ik er niet zo in geloof, elke baby heeft weleens een iets mindere dag denk ik, maar dat zie ik hier niet als een sprongetje. Ik hou de zogenaamde tijden wanneer sprongetjes moeten zijn ook niet bij.
Onze oudste had ook nooit ergens last van maar als deze 2 dagen uit z’n hum is dan heeft ie toch ineens weer wat “geleerd”. Komt niet overeen met de zgn oei ik groei gebeuren hoor. Zou wat zijn dan zijn we allemaal robots maar wel grappig dat ieder kind dus zo totaal anders is.
OK ik verkoop mijn man wie wil mag hem komen ophalen. Deze namiddag is hij eindelijk zo tactvol om A over te nemen. Gaat hij in de zetel liggen en snurkt binnen de 5 min. Wie heeft er dus gerust. Inderdaad ik niet. Nu lag A eindelijk in bed. Komt hij de kamer binnen en doet het licht aan. Ben echt zo pissed want ik zit weer met haar aan de borst en hij is in bed.
wij hebben echt een super makkelijk mannetje maar soms, zomaar uit het niet is hij ineens heel huilerig, wil alleen gepakt worden, is niet weg te leggen als hij bij je in slaap valt etc. En dan denk ik ineens ooh jaa, sprongetjestijd en dan ga ik even kijken en dan klopt het precies mer de speongen van oei ik groei. Je kunt er gewoon de klok op gelijk zetten. En ineens is dat over en is hij weer als vanouds maar zie je en merk je aan hem dar hij toch anders is (positieve manier, bv inens heel hoorbaar kraaien en geluidjes maken, ineens zelf in slaap vallen overdag, daarna insens erg gefocust op zijn arm en die constant omhoog doen en weer naar beneden enz).
Na echt een paar nachten: 23.00 - 05.0/06.00. Nu ineens weer 22 30-02.15 uur. Dat voelt dan echt als een enorme tegenvaller .
Ah nee dat meen je niet... ik snap dat je pissed bent . Is ze uiteindelijk nog een beetje snel weer in slaap gevallen?
Ze kan het dus wel en dat is het hatelijkst geslapen van 23u30 tot 5u30. Waarom doet ze dat niet vaker?
Kunnen jullie mee denken? De baby liet 3 tot 5 uur tussen de voedingen in de nacht. Maar sinds hij met 11 weken met de sprong begon zijn de nachten belabberd. Als hij zich eerder dan 3 uur meldde gaf ik een speen maar die accepteert hij dan niet. Als ik de borst geef drinkt hij dan ook echt en zelfs de tweede borst. Overdag drinkt hij maar 1 borst. Hij geeft ook helemaal geen melk terug terwijl als ik hem overdag te vroeg geef hij na het drinken gewoon verl uitspuugt. Hij lijkt dus echt honger te hebben. Kan ik hier nog iets aan doen? Na die voeding vsn 19.30 sliep hij om 20.00 uur. Vanaf dat moment ligt hij in zijn wieg en is het enkel slapen en voeden dus.
Sinds 6 uur is hij trouwens super vrolijk wakker. Dat is altijd zo. Lekker vrolijk, kijken naar het licht en lachen naar ons. Overdag slaapt hij trouwens ook weinig. 3/4 keer een slaapje van 30 tot 40 minuten. Maar nadat hij dan wakker is huilt hij niet maar ligt rustig nog een kwartier tot een half uur geluidjes te maken tot hij het zat is. Dus hij is ook dan niet vervelend.
Ik vrees dat je er echt helemaal niks aan kunt doen tijdens sprongetjes in ontwikkeling kunnen ze dit soort dingen weer opeens doen. Je kunt nog testen of hij dan nu ook niet eerder/vaker kan drinken overdag - omdat hij nu wat meer hongerig lijkt dan anders. Maar lukt dat niet en gaat hij spugen, dan houdt dat natuurlijk ook op. Vermoeiend hoor, opeens weer zo veel eruit snachts *gaaaap*. Ogen op stokjes vandaag? Of valt ‘t mee?
Morning ladies! Ik schrijf ‘t intussen maar niet meer elke dag - maar de onze slaapt nog steeds netjes door. Altijd minimaal tot 4u - maar steeds vaker langer. Vandaag tot 6.30u *yay*
nope, kan hier nog steeds heel goed tegen al is dit natuurlijk nooit goed voor je gezondheid. Maar ik ben nog langer wakker want hij slaapt gelijk door en ik ben nog een uurtje wakker erna. Maar als dit normaal kan zijn is het geen enkel probleem. Het enige waar ik voor vrees is da hij mijn andere zoontjes na gaat doen en tig keer per nacht wakker gaat worden. Die werden echt duizend keer wakker. En omdat deze het zo goed deed de eerste maanden ben ik bang dat ik zelf iets verkeerd doe waarmee ik ze verpest.