De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel! Onze dochter was ook een lastige baby qua slapen en heeft een enorm pittig karakter (van wie zou ze dat nou hebben :rolleyes::roflmao:) en tot aan haar 2e verjaardag was ik echt niet klaar voor nog een kindje. Luister naar je gevoel en neem echt de tijd!

ButterflyPassion en active82 vinden dit leuk.
  2. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier alweer in wakkerland..
    Wel goede nacht. Minder onrustig. 2x wakker.
    Straks kraamvisite en sinterklaas.

ButterflyPassion, active82 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Hier nu weer wakker. Topnacht. 23.00 uur gaan slapen en om 06.40 uur wakker. Rond half 5 hoorde ik haar wel even, maar is ze dus ook zo weer gaan slapen. Toppertje! En nu had ze de ogen ook nog wel dicht, maar vond ik het voor mijn borsten wel zo fijn. En 5 voedingen op een dag is voor mijn idee nog zo weinig, maar daar zou je vandaag dan wel op uit kunnen komen.

Ik probeer aan te sturen op: 7-10-13-16-19-22. En dan bv-bv-fv-bv-fv-bv.
    Als ik nu op 5 voedingen zou komen, zou er ook zomaar in 1 week een extra bv afvallen en dat kunnen mijn borsten denk ik nog niet aan.

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  4. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Poeh, baby om 3 uur de fles en oudste dochter stond om 5.45u weer te trappelen om aan de dag te beginnen. Pff..

5. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hey Dames!
    Super nacht hier: 23.15 - 05.45 . En nu ligt hij nog lekker te slapen :)

Gister even lekker een huilbui bij mijn man gehad, dat ik het genieten héél lastig vind. Dat ik me een ' zorgen voor fabriek' voel, en daarmee het gevoel heb mezelf helemaal kwijt te raken. Ik vergeet namelijk zelfs om zelf wat te drinken overdag, naar de wc gaan stel ik uit, enz enz. Gewoon omdat ik van het ene kind naar het andere kind hobbel.
    Maandag gelukkig een bedrijfsuitje, en in januari weer werken en Zumba doen. Weer even iets voor mijzelf. Hopelijk ga ik dan weer meer het gevoel hebben mijzelf weer een beetje terug te vinden.

Ik heb hier ná de geboorte van P ook héél veel last van gehad. Eerst de mmm, daarna de zwangerschap, en daarna een baby.. Ik zag mijzelf als mama, stiefmama, en als partner - van. Maar daar was ik zó mee bezig, dat ik op een gegeven moment niet eens meer wist wie ik eigenlijk was. Dit heeft toen ook écht een heftige uitwerking op onze relatie gehad. Ik ben écht even aan het bedenken hoe ik dit kan 'omdraaien' om niet dezelfde fouten te maken als toen, en mezelf dus niet weer uit het oog te verliezen. Begrijp me niet verkeerd ik geniet enorm van onze kinderen en alle kleine geluksmomentjes die daar bij horen, maar toch, lastig..

Magnolia29 en wolkje1994 vinden dit leuk.
  6. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Wel goed voor jezelf zorgen hoor! De kinderen moeten soms ook gewoon even wachten. De kinderen hebben ook het meeste aan een happy mama! Ik begrijp je gevoel wel hoor. Je wilt alles goed doen voor de anderen en denkt helemaal niet meer aan jezelf. Ik ben zelf ook zo en kan moeilijk loslaten. Het liefste heb ik overal controle over, maar nu met de derde probeer ik wel echt ook aan mijzelf te denken. Ik heb ook echt wel zin om 13 januari weer te beginnen met mijn werk. Daarnaast ga ik 1 avond per werk naar mamafit, ook even een momentje voor mijzelf. Probeer wel ook even zo nu en dan een momentje voor jezelf te pakken..knuffel voor jou!

ButterflyPassion en Magnolia29 vinden dit leuk.
  7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij beginnen snachts een ritme te krijgen.
    19:00 tot 21:00 clusteren en dan naar bed
    02:15 een voeding en ze slaapt gelijk verder (ingebakerd @Magnolia29 ;) ) en dan om 05:45 weer een voeding.
    Gaat de goede kant op :D

@ButterflyPassion goed dat je erover gesproken heb met je vriend.
    Het is soms ook heel lastig.
    Lekker dat je vanaf januari weer even me-time hebt!

8. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @ButterflyPassion juist goed dat je eerlijk bent! Ik ervaar dit soms ook. Ik heb dan maar 1 kind, maar ik mocht tot afgelopen week nog geen autorijden. Zit sinds vijf maanden zwangerschap tot nu echt op mijn eilandje. Ik merkte de laatste weken ook hoe ik mijzelf aan het kwijtraken was. Volgende week dus een workshop kerststukjes maken gepland en in de kerstvakantie al dagje weg met zusjes en moeder. Ook ga ik kijken of er ergens mama fit is hier in de buurt. Merk echt dat ik het nodig heb. L gaat hier misschien snel uit logeren en dan gaan wij misschien een avondje stappen, hoe moe ik ook ben, denk dat ik daar echt energie van krijg. Even ‘mijzelf’ zijn. Begrijp mij ook niet verkeerd, ik ben ook moeder nu en daar geniet ik intens van.

ButterflyPassion en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Hier trouwens een geweldige nacht!
    L gisteren om 22.00 uur de laatste fles, liet heel wat staan, sliep echt te diep na een halve fles. Ik dacht dus echt dat ze vroeg of midden in de nacht zou komen. Heb twee keer de speen gegeven vannacht, duidelijk was dat ze onrustig was in haar slaap, geen honger. Om 06.15 uur hoorden we echt dat ‘honger’ huiltje. Perfect!

ButterflyPassion, Magnolia29 en Poolvos vinden dit leuk.
  10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    @ButterflyPassion , wat goed dat je het met je man besproken hebt! Het is ook pittig, die eerste tijd. Alles moet zijn plek weer krijgen in het gezin, iedereen zijn positie 'innemen'. Dat kost tijd en wij als moeder zijn vaak de stabiele factor voor iedereen. En dat is best zwaar.

@vannacht, L heeft veel krampjes begin van de nacht. Overdag helemaal niet meer, in de avond begint het en begin van de nacht krijst ze echt. Ik had haar tot 12 uur gevoed, toen heeft mijn man haar meegenomen naar beneden. Pas om 2 uur sliep ze begreep ik, maar ik dus al om 12 uur. Toen kwam ze pas om 04.45 weer, daarna om 08.00 en nu slaapt ze nog :thumup:

Vandaag weinig plannen. Alleen met dochter een nieuwe onesie kopen. Sinterklaas had er 1 gegeven die veel te klein was. Maat was wel goed, maar ik denk dat er een verkeerd label in zat ofzo, er stond 122/128 in maar leek wel 104/110 ofzo. Dus zo maar een andere kopen.

11. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28

Dt heb ik precies zo. Mijn eerste was een mega pittige baby en na een aantal maanden zag ik elke ochtend tegen de hele dag op, huilend zag ik mn man wegrijden naar zn werk. Nu ben ik bang dat ik me weer zo ga voelen, terwijl baby 2 veel relaxter is. Maar alsnog blijft et een baby die veel aandacht vraagt en ik geef bv, dus kom al sinds dr geboorte savonds het huis niet uit, 2,5 maand is ze nu.
    Ik SNAK ook naar weer wat voor mezelf...

12. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Ben blij te lezen dat ik mij alleen niet zo voel. Had deze ochtend een discussie met mijn man waarbij ik hem zei dat ik jaloers op hem ben want hij kan alles doen wat hij maar wenst en dat ik 24op24 moet klaarstaan voor A.

13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Poolvos @Siepie85 We hebben V gewogen thuis en hij is sinds dinsdag niks aangekomen. Hij is echt verzadigd de gehele dag en nacht, na een voeding tot een uur gezellig wakker en alert en valt dan in slaap, vaak tot de volgende voeding. Ik wil hem niet overvoeden (laat hij ook niet toe, doet z'n lippen op elkaar of gaat juist heel hard huilen). Moet ik me inmiddels meer zorgen gaan maken? Moet ik het nog afwachten?

14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    #4554 Magnolia29, 7 dec 2019
    Laatst bewerkt: 7 dec 2019
    @Lotion Ha! Ik zei het toch :p Lekker hoor zo' ritme, doe je goed mama! :thumup:

@ButterflyPassion Goed dat je het hebt aangegeven en dat je de signalen nu al duidelijk ziet. En het is waar; je hebt maar 2 handen en van wachten is nog nooit iemand minder geworden. Dus dan huilen er maar 2, je moet ook goed voor jezelf zorgen!

15. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    ja tis echt oneerlijk verdeeld toch vaak. Die kerels kunnen lekker naar hun werk, klinkt mij in de oren als een mini vakantie van 8 uur elke dag
    Gelukkig is mn man nu veel thuis, maar alsnog voel ik me echt eenzaam vaak, gekloot met slaapjes die soms niet lukken en een jankende baby als ik ff moet plassen.... jakkes wat een geklaag he, maar over 2,5 week weer aant werk, heeeeerlijk

16. Muisje458

Hier zou ik normaal op 2 Jan opnieuw moeten beginnen maar jammer genoeg ben ik er compleet niet klaar voor. Baby A trouwens ook niet gezien ze nog steeds geen fles wilt. Wij zullen nog een tijdje thuis blijven.

17. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    in principe mag je per werkdag 1,5 uur uittrekken voor kolven of voeden van je kind. Dus ook naar je kind toegaan. Is dat geen optie?

18. Muisje458

Nee jammer genoeg niet. De opvang is op meer dan 1u van mijn werk. Het openbaar vervoer in België is echt kut.

19. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Dat is niet fijn. Onze tweede was ook een flesweigeraar, maar ben wel gaan werken. Dan maar de hele dag niet drinken. Uiteindelijk dronk ze dus wel, omdat ze geen keuze had. Het klinkt misschien hard, maar niet werken was geen optie. Dan was ik een ongelukkige niet vrolijke moeder geworden.

ButterflyPassion en sleepy vinden dit leuk.
  20. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Had je dinsdag ook thuis met dezelfde weegschaal gewogen? Anders zou ik nog even afwachten en dinsdag weer wegen thuis. Kan best verschil zijn tussen de weegschalen en dan is 4 dagen natuurlijk weinig.
    Je gaf bv hè? Of fles? Hoe oud is hij nu precies?

Siepie85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina