De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam

Eens met wat @Poolvos al schreef!

2. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Heel herkenbaar hoor. En dan komt hij thuis na werk en gaat op de bank slapen, omdat hij moe is. Ja halloooo. Je bent niet de enige flappie. En dan geeft hij ‘s nachts de fles niet eens.

Muisje458 vindt dit leuk.
  3. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Oudste erg makkelijke kind vanaf baby al deze stuk lastiger wil.nog steeds overdag nergens anders slapen dan bij mij in draagzak ben er inmiddels wel beetje klaar mee heledagen dragen begin echt te merken aan mijn rug overdag wel ff 30 tot 45 min in box maar slaapt niet begint te huilen als hij moe wordt en gaat over in krijsen als ik niet in draagzak doe

4. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    @ButterflyPassion heel herkenbaar.. daarom sport ik nu ook 2 keer per week en neem ik mijn verlof flexibel op. Ik moet een eigen leven hebben en houden anders word ik “gek”. Best lastig hoor soms dat sporten als er 2 huilen maar mijn man stimuleert mij ook: gaan... nu... ik red het echt wel

eerste was ook flesweigeraar. Heel hard hier ook idd. 2 dagen niet of amper gedronken en toen kwam ze wel. Cb gaf dat toen ook als advies, als ze echt honger heeft drinkt ze wel. En zo geschiedde

sleepy, ButterflyPassion en Magnolia29 vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    #4565 Magnolia29, 7 dec 2019
    Laatst bewerkt: 7 dec 2019
    Met dezelfde weegschaal inderdaad, dus dan vind ik 4 dagen zonder groei wel veel... Geef idd bv (zo'n 8 tot 10x per dag, beide borsten) en 1 fles kv 120ml per dag extra.
    Edit; hij is morgen 8 weken

6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ja, dan vind ik ‘t ook tegen vallen :(

Je bv frequentie is prima. De fles is ook groot genoeg: drinkt hij dat op? Want dan zou je denken dat hij met bv ook genoeg kán drinken. Dus dan is de vraag: doet hij dat ook? Heeft hij moeite met de borst?
    Hij is actief wakker na t eten en lijkt tevreden - niet dat hij zich gewoon moe drinkt? Heeft hij goede grip? Tongriempje enzo gecheckt?

Ik zou:
    - allereerst een paar voedingen vervangen door fles. Idealiter kolf je natuurlijk die voedingen (om je productie op gang te houden).
    Als hij dan begint met groeien, weet je dat hij toch te weinig bv drinkt. Dan is een lactatiekundige een goed idee (als je niet op fles over wilt).
    Groeit hij met 50% fles en 50% borst niet goed? Dan is het probleem waarschijnlijk niet de hoeveelheid intake. Dan kom je al snel uit op de gedachte dat ‘t koemelkeiwitallergie is. Dat is een van de meest voorkomende redenen van verminderde groei - en soms ook zonder buikklachten/eczeem/etc.

Magnolia29 en Siepie85 vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zo. Alles weer bijgelezen :o:.
    Pfoe, even heel kort inhakend op @ButterflyPassion Ik herken me hier heel erg in. Ben onderhand de afgelopen 4 jaar erg hormonaal geweest (2x mmm, 2 zwangerschappen en bevallingen en de periode erna) en na de geboorte van onze oudste werd ik echt geleefd en heeft ons huwelijk echt wel flink wat te verduren gehad. Redelijk snel traject opgestart voor een 2e + 2 banenwissels van mijn kant (ik was toen al zwanger) + huis kopen, verbouwen en verhuizen en ik kan je zeggen, ik ben mezelf er behoorlijk in verloren. Zo bezig met zorgen, mama zijn, iemands vrouw zijn, werken, verbouwingen plannen etc dat ik soms ook niet kan genieten. Sterker nog, ik vind het gewoon niet eens altijd leuk, het moeder zijn. Maar dit gevoel hangt echt samen met vermoeidheid, de hoge eisen die ik heb, alles onder controle willen houden en niet stil te staan bij wat ik allemaal heb. Ik ren mezelf soms voorbij, daarbij voel ik me mentaal soms echt niet oké, had ik na O ook, én dot heeft effect op mijn gezin. Sinds ik wekelijks acupunctuur doe lukt het mij om me meer te ontspannen en in het hier en nu te zijn. Op aanraden van @Siepie85 ben ik me aan het verdiepen in mindfullness want eerlijk: mijn gezin heeft niks aan een vrouw en mama die alleen maar als een zombie door het huis jaagt en niet goed in dr vel zit. Ook ik vergeet te eten en drink tegen 11u pas voor het eerst wat soms. Niet oké. En de weegschaal gaf toch een getal aan waar ik minder comfortabel bij voel (Wat mijn lusteloze gevoel bevestigde), kortom: de zorg voor onszelf moeten we echt serieus nemen! Heb gister lekker gezonde boodschappen gedaan met veeeeeel vitaminen en groente en fruit want we kunnen wel wat fatsoenlijke maaltijden en energie gebruiken!
    Dit verhaal is alweer veel te lang maar ik wilde alleen maar zeggen dat ik het gevoel ken en het is echt een rot gevoel. Sta ook stil bij mijlpalen want de tijd vliegt voorbij! :thumup:

dreames, Poolvos, ButterflyPassion en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties dames :). Doet me goed, ook om bij sommige dames wat herkenning te lezen. Ik ben inderdaad blij dat ik nu zo vroeg de signalen herken. Vorige keer herkende ik dit namelijk niet, en kwam ik er pas achter toen het eigenlijk écht wel al heel erg laat was. Met mijn man kan ik dit ook goed bespreken, en hij begrijpt mij ook. Dus dat is erg fijn.

Vandaag de kerstboom opgezet met mn man, stiefdochter en P. Super gezellig! Foto volgt nog als het hier wat opgeruimder is ;)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Jeetje ik heb een echte kerstboom gekocht dit jaar. Ik had of onze woonkamer wat groter ingeschat, of de boom voor het zicht kleiner ingeschat. Wanneer je binnenkomt is het echt, ‘hallo kerstboom, waar ben je met woonkamer naartoe?’

Meer hier ‘last’ van?:|

Lottie987, Kirzy, active82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Elk jaar:roflmao:

active82, ButterflyPassion en wolkje1994 vinden dit leuk.
  11. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

12. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Haha ja! Mijn man heeft op mijn verzoek een aantal jaar geleden een (hele mooie) kunst boom gekocht. Maar hij kocht natuurlijk wel de aller grootste :| we woonden toen op een appartementje van 40m2....
    Nu ondertussen in een gewoon woonhuis, maar nog vind ik de kamer erg vol. Dus ik laat altijd wat takken er uit, zodat we hem een beetje naar de muur / in een hoek kunnen schuiven :D Zo hebben we een fijne compromis en zijn we allemaal blij haha. Wel gezellig hoor, nu hij weer staat.

wolkje1994, Nina Sanders en active82 vinden dit leuk.
  13. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ok. Ik ben m nu echt spuug zat ! Dat vechten en worstelen jemig. Hier kan ik niet tegen.

14. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Aan de borst bedoel je?

15. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Nee die wil hij sowieso niet meer dus ben 100% afhankelijk van de kolf.
    Maar rond half 7 is het steeds en zo kan ik dus elke avond samen met m plat om hem rustig te krijgen. Wurmen boos doen onrust... Zucht. Ben er echt even klaar mee

16. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    hier precies zo, maar elke avond gejammer en vechten... pas tegen 22.00u valt mw in slaap... word er helemaal dol van

17. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Raggy81 wat **** zeg! Veel succes !

haha mooi dat meer het probleem met de kerstboom hebben. Wij hebben er net takken afgeknipt

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  18. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ontzettend vermoeiend! Hier ook 's avonds een onrustig meisje, maar niet meer de hele avond willen drinken. Jij gaat dus om half 7 met hem op bed?

19. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ja vaak wel. Omdat ik hem dan het snelste rustig heb. En vaak ga ik er dan niet meer uit omdat mn vermoeidheid dan nekt.
    Voordeel is wel dat je een goed stuk slaap hebt voor de nacht. Nadeel is dat t niet gezellig is. Ik nergens meer aan toe kom. Overdag kids en als er dan rust is... Lig ik ook plat.... Dus ja. Begin er wel even btje van te balen. Het is een fase... Het is n fase.....

Boordevol, Siepie85 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  20. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Deel Deze Pagina