De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Super onrustige baby drinkt niet echt lekker
     
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ja. Al is hij wel iets ouder. Eet al weken zijn eigen handen op en kluiven op de vingers van mij en mijn man. Ook kwijlen enorm.
    Lijkt of hij last heeft op de plek van hoektanden. Of er iets door gaat komen? Geen idee.
     
  3. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Goed bezig!!
     
    Muisje458 vindt dit leuk.
  4. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Angelmom1 ik las dat je wat meer voedingen gaf nu. Wanneer ga je ook alweer wegen?

    @Nina Sanders hoe gaat t nu meid? Red je het allemaal een beetje?

    @USAbaby hoe gaat t vandaag met de ontsteking?sorry als je dat al had geschreven :oops: ik heb echt maar half gelezen vandaag
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou! Ik heb dag 1 alleen met kindjes overleefd. Naja, ik ben natuurlijk heel veel dagen alleen met ze, maar mijn man werkt vaak vanuit het kantoor in de tuin — en anders is zijn werk dichtbij. Nu is hij een nachtje weg. En ik kijk er echt naar uit om straks diagnonaal in ons bed te gaan liggen.

    Het was een super productieve dag. Boodschappen, poetsen, wassen, alles ingepakt voor de vakantie (zelfs t meeste al in de auto), auto opgeruimd en gestofzuigd, daarna dus ingepakt. Gekookt. L weggebracht en opgehaald (draaaamaa!! Is normaal drie minuten maar nu door de sneeuw echt 40min van huis geweest).

    L ligt inmiddels in bed en feest nog wat. Doorgaans geen probleem: blijft in bed en gaat na een tijdje lief slapen. Dus fingers crossed.
    R ligt tegen me aan idioot actief te zijn. Maar ach, zolang hij tevreden is. Als hij straks omvalt en slaapt ga ik heeeerlijk een warme choco maken. Ohh hoe lekker zou het zijn om er een scheut amaretto in te gooien? Maar ik drink dus echt geen druppel als ik alleen ben met de kids. :rolleyes:

    Het was vandaag dus verschrikkelijk rotweer hier. Keiharde natte sneeuw. Het ergste dat er is wat betreft wegdek. Zo glad en niet tegenop te ploegen/strooien/whatever. Er kan beter een halve meter sneeuw vallen dan dít. o_O
    Hopelijk morgen beter want we moeten naar het CB. Omdat ‘t een extra bezoek is, in de stad 30min hier vandaan (normaal is op wandelafstand).
     
  6. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    Dames vraagje.

    houden jullie de kleine op een gegeven moment wakker zodat hij later meer moe is? Of heeft dat bij een pasgeborene geen zin?

    Misschien een rare vraag, maar toch blijft deze vraag al dagen in mijn hoofd rondspoken
     
  7. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Het is per baby verschillend of dat lukt. Ik zag er laatst nog een topic over (kijk even hier bij baby&dreumes, ging over ritme verschuiven). Bij de mijne was wakker houden nooit een succes. Maar misschien hebben andere dames nog tips die ik gemist heb. :D :o:
    Ik kon wel de voedingsmomenten een beetje verschuiven (door savonds laat nog te voeden ongeacht of ze wakker was of niet) waardoor ze beter uit kwamen snachts.
     
  8. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier ook steeds hand in de mond en poept ook veel meer in eens en is waterig
     
  9. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Heeft hier totaal geen zin, hij wordt er alleen maar enorm gefrustreerd en over de zeik van. Gaat hij nog harden gieren en duurt het veel langer om hem rustig te krijgen. :eek:
     
  10. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Donderdag
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  11. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Poolvos Lekker productief dagje! :thumup: Wel balen van het weer en de gladheid, lijkt me doodeng om dan de weg op te moeten met de kids in de auto. Hopelijk is 't morgen iets beter in elk geval. Wanneer vertrekken jullie richting NL? En bij welke familie blijven jullie, voor hoe lang enz? Wordt vast enorm bijzonder om R eindelijk aan jouw familie (en de rest van de familie van je man) te laten zien :D
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  12. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Wakker houden doe ik niet wek hem soms s avonds wel voor de laatste voeding
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  13. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Even onze knappe vent showen in z'n foute kersttrui :D En check z'n sokken :roflmao: (verwijder 'm straks weer)
     
  14. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ooo zoo leuk!! Wat een knapperd zeg!
    En die fotokaartjes zijn zo leuk! Hadden we bij L ook - en nu weer. Leuk om te vergelijken ook ^^

    We vertrekken donderdag en komen vrijdag aan. We rijden ong 4u naar goteboeg en dan 5u naar ons huisje. We hebben een huisje op Landal in de buurt van mijn familie :thumup: (mn mijn ouders, broer, tante) de week erna zijn we bij de familie van mijn man. Tussendoor hebben we nog een lading vrienden die we gaan zien.
    Echt mega zin in!
     
    dreames en Magnolia29 vinden dit leuk.
  15. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Verwijder m zo weer. Maar ik ben dus ZO trots hierop he? Alles zit erin :roflmao: alleen het onderstel vd kinderwagen komt nog. En de babytas, maar die kan gewoon voorin bij de kinderstoel. Lijkt me geen probleem :thumup:
     
  16. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Hier hou ik haar zeker niet wakker. Als ik ze niet snel genoeg in slaap krijg is ze ook heel de nacht wakker.
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  17. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    @Magnolia29 wat een pracht ventje. Zo lekker lachen ❤️
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  18. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    @Poolvos top gedaan!

    @Siepie85 , hier vandaag de vaccinatie gehad. Zo fijn altijd als dat achter de rug is.

    @USAbaby , hoe gaat het nu met de ontsteking?

    @Magnolia29 , super mooi ventje!

    @op handjes zuigen, hier dus ook heel erg. En kwijlen. Wordt deze week 3 maanden dus denk eerder handjes ontdekken dan tandjes.

    Ohh dames.. Ik geniet zooooo van de baby. De jnteractie tussen hem en de kids. De geluidjes dje hij maakt als reactie op ons. Hoe hij zoo lief lacht en dan zo verlegen weg kijkt.. gewoon alles. :oops:
     
  19. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Als ik dat deed/doe slaapt hij alleen maar beroerder of korter in de nacht.
     
    Siepie85, active82 en Dikkiedikk vinden dit leuk.
  20. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    @Dikkiedikk hier is hij zelf uuuuuren wakker dus geen tips..
     
    Dikkiedikk en Poolvos vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina