De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Er is hier iemand super gezellig en wakker en dat zijn niet mijn vriend en ik...

    Als ze eenmaal slaapt gaat het best prima. Maar voor één uur slaapt ze eigenlijk nooit.
     
    Raggy81, dreames, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik. Broer O na 3 dagen en baby O na 1,5 week ;).
    Ging prima. We sliepen allemaal beter. Ik weet dat ik soms wellicht overkom als een wat kille moeder maar ik geloof echt in structuur en dat een kleine baby ook echt baat heeft bij die rust. Ik laat baby O gerust ook even huilen. Soms hebben ze het nodig om de dag te verwerken. Merk ik nu soms nog bij mijn peuter. Maar ik heb wel als regel: zodra het écht overstuur en hysterisch huilen is dan ben ik de eerste die naast zn bedje staat. Dat zijn ook momenten waarop hij echte traantjes heeft. Échte traantjes dames. :eek::eek: 5 weken oud. Die tranen wil ik dan gewoon weg kussen haha.

    Zonder gekheid. Een eigen kamertje en eigen bed vind ik alleen maar fijn voor een baby. En voor papa en mama ook weer fijn toch
     
    ButterflyPassion, active82 en Dikkiedikk vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Yesss Ik vloei al een aantal dagen niet meer. Kan dus weer in bad. En andere sexy dingen doen. Haha.

    @Siepie85 Die serie is leuk! Ik zou nu moeten slapen maar ben m aan het bingen. Nu met de 4e aflevering achter elkaar bezig haha!
     
    Kolibrie2, Siepie85 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Maar het is al na enen. Hup hup slapen baby!
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  5. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    lukt het jullie te slapen of huilt ze dan en/of moet ze vastgehouden worden? Hier slaapt hij wel keurig rond 20/21uur maar meldt zich nog wel elke drie uur voor een voeding. Net wakker geworden van een lekkende borst en gelukkig een hongerige baby. Gister overdag liet hij er ineens 4,5 uur tussen waar hij normaal2,5 uur er tussen liet. Linkerborst deed aan het einde van de middag dus echt pijn. Heeft hem wel 2x goed leeggedronken maar het kwaad is al geschied. Hopelijk neemt de pijj snel af.!
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    @Dikkiedikk , het was de bedoeling dat mijn oudste direct de eerste dag al naar zijn eigen kamer ging. Maar dat mocht niet van de kraamzorg (was zo'n stom mens, ik nog erg jong dus deed netjes wat zij zei), zodra zij weg was ging hij er alsnog direct heen. Dat ging prima hoor.
    Met bv vind het minder fijn als ze op hun eigen kamer liggen, nu hoeft ze nooit te huilen voor een voeding, bij de eerste hongergeluiden pak ik haar al. Dat vind ik zelf fijner, dan wordt niemand er wakker van.

    @hier, ze sliep 22.15 al in haar eigen bed. Paar keer speen er in bij een krampjes, 23.00 sliep ik ook al. Twaalf uur weer steeds krampjes, maar met de speen was het goed te doen. Nu voed ik haar, hopelijk maakt ze dan een kramploze ruk tot een uur of 6 ofzo...
     
    active82 vindt dit leuk.
  7. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Hier is er nog 1tje wakker. Alles al geprobeerd maar wil totaal niet slapen.
     
  8. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    @Dikkiedikk N sliep na 1.5 week ook op haar eigen kamer. Ze was zo onrustig en maakte enorm veel geluid in haar slaap, kon er zelf niet door slapen. Nu was zij een flessenkind, dus ging het prima om de fles op haar kamer te geven. Nu ik bv geef, vind ik het veel makkelijker dat V bij ons op de kamer slaapt. Zo kan ik liggend voeden, wordt niemand er wakker van en kost het me het minste aan tijd/energie. (Wat @riean dus ook aangeeft)
     
    active82 vindt dit leuk.
  9. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Wij doen hier een nieuw spelletje geloof ik.

    'Ik hoest m'n speen uit m'n mond en kijk dan hoe snel mama de speen weer kan vinden én weer in m'n mond duwt voordat ik ga blèren'

    Tot nu toe win ik, maar zo kan ik dus niet slapen :roflmao: En krijg ik weer zin om te shoppen, ook niet een heel goed idee....
     
    Poolvos en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  10. active82

    active82 Fanatiek lid

    24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Wij niet zo snel, maar met 5 weken. Maar onze oudste lag met 3 dagen al op zijn eigen kamer. Ik kon toen helemaal niet tegen zijn geluidjes.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  11. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.078
    113
    Hulpverlener
    Onze kleine meid lag met 6 weken op haar eigen kamer. Daarvoor in een wiegje in onze kamer. Vond ik makkelijker met bv geven.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    L begint de nacht op der eigen kamer.
    Na de nachtvoeding leg ik haar naast me neer.
    Voornamelijk omdat ik te lui ben om nog een keer heen en weer te lopen :oops:
     
  13. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Ach, arm kind is snipverkouden. Niks geen ruk tot 6 uur, wel aardig krampjesloos, dat is al super. Maar steeds jammeren omdat ze amper kan ademen, echt sneu. Ook voor mij :roflmao: want ik ben voor mijn gevoel de hele nacht wakker geweest. Straks maar eens zo'n neuspeertje zoeken, die moet ergens in huis zijn
     
  14. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Dat het niet gaat zoals hij in zn hoofd heeft.
     
  15. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    #4915 Raggy81, 12 dec 2019
    Laatst bewerkt: 12 dec 2019
    Wij niet. Onze dochter sliep het hele 1e jaar tussenin. En kleine uk nu weer.
    Vooral omdat hij zo gelijk eten krijgt als hij wakker wordt en dus niet huilt.. En ik niet naar n andere kamer hoef. Dit geeft meer rust nu.
     
  16. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    #4916 Raggy81, 12 dec 2019
    Laatst bewerkt: 12 dec 2019
    Vannacht zonder dekens geslapen...
    Ukje was overdwars in slaap gevallen dus heb ik hem voorzichtig op de dekens naar t midden geschoven. Hij heeft op 2 voedingen na.... Heerlijk getukt.... En ik heb t best koud gehad:|
     
  17. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier ook erg verkouden sinds gister was uur eerder wakker vandaag slaapt nu in draagzak maar snurkt er over neuspeertje helpt niet echt vind ik
     
  18. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @Dikkiedikk P lag vanaf dag 1 op haar eigen kamer, altijd goed gegaan. V ligt nu nog naast mij, maar vooral omdat we nog geen kamer voor hem hebben ingericht :|. We waren er nog niet over uit of er een kamer van 1 van mn stiefkinderen voor hem of voor P moest worden, of dat P en V misschien samen op 1 kamer zouden gaan. We weten het nu wel: V gaat in 1 van de kamers van de stiefkinderen (die hier nooit slapen...) , en dan houden we 1 gedeelde kamer voor mn stiefkinderen. Dus we hebben binnenkort wat te doen :D
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  19. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Heb je geen extra deken dan? :roflmao:
    Bij mij ligt er intussen standaard een heel dikke plaid naast mn bed, voor dit soort gevallen.
    Hoe gaat t verder nu? Dat kerstboomgebeuren een beetje kunnen uitpraten met je vriend?

    @Nina Sanders en @Siepie85 suuuper benieuwd naar die serie nu!!! Ik had netflix eruit geflikkerd omdat er maar weinig leuks op kwam - maar nu wil ik m terug. :roflmao:
    I LOVE hart of dixie! Dus ik kan niet wachten op iets nieuws in zelfde sfeer.
     
    USAbaby en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina