Yep drie uur en hij pakte elke keer twee borsten en een keer moest ik hem zelf wekken omdat mijn borsten pijn deden van de spanning. Heerlijk nachtje!
Hier gaat nu beter met krampjes gebruik nu week inflacol en helpt nu echt wel had ook steeds dat hij wakker werdt van krampjes nu 2 goede dagen en nachten gehad voeding alweer 4 uur geleden en slaapt nog lekker echt verbetering Ook geef ik maar 1 borst per keer meestal zodat ze meer achtermelk drinken die is vetter en geeft ook minder krampjes zei cb tussen door verschoon ik nog wel ff maar bied dan zelfde weer aan pas 2de als echt leeg is soort van toetje
ja ik heb in m’n omgeving daar vooral problemen mee gezien. Van toename krampen en giga obstipatie. En het is hier zo wisselend hij kan dus ook zo 4/5 uur doorslapen. En zat nog wat te lezen dat als het echt krampjes ofzo zijn moet dat 30min na de voeding optreden dat is hier dus nooit op de een of andere manier. Hoop dat ie het vannacht beter doet.
@USAbaby weet niet of je al geprobeerd hebt maar bij de eerste ging drinken ook slecht kolfde ff tot melk stroomde en toen aanleggen krijgt ze gelijk melk en hoeft ze niet te wachten tot melk goed komt misschien helpt het hoef je geen hele voeding te kolven
Hier was niet 30min maar kon ook zo 1 uur na voeding beginnen of 15 min dus 30 min is richtlijn denk ik
hier drinkt ie echt alles leeg tot slappe theezakjes haha. Maar het voor en achtermelk verhaal blijkt trouwens onzin en snap ook niet dat een cb dat nog steeds zegt. Lief van jullie allemaal dat jullie zo meedenken trouwens. Met de hoeveelheid dat hij drinkt ben ik woensdag ook wel heel benieuwd hoeveel hij is aangekomen dan moeten wij ons melden bij het cb. Hij moet dan wel echt veel zijn aangekomen dat kan niet anders.
Oh echt? Ik gebruik het niet voor elke voeding maar voor de ene voeding wel en de andere niet. Maar als het neit goed is stop ik er liever mee. Anderen hier die er ervaring mee hebben? Hij poept wel volle luiers maar max 1 keer per dag en dat is heel zacht maar superveel in een keer (tot zijn rug onder).
Als ie elke dag poept is dat goed hoor! Dan heb ik het echt over meerdere dagen niet poepen en met bv harde ontlasting.
Kraamvrouw zei dat bij bv poep zo wel 2 week kan uitblijven omdat daar bijna geen afvalstoffen in zitten ze kunnen alles gebruiken om te groeien
Ik heb van infacol nooit problemen gezien. @Siepie85 domme pech? Toeval? Studies laten ook zien dat ‘t veilig is, maar laten geen effect zien. Het is dus niet bewezen effectief - bij de normale aanbevolen doseringen (die ze in die studies ook gebruiken). Op m’n werk raden we vaak aan de dosis te verdubbelen en daar hebben ouders vaak betere ervaringen mee. De belangrijkste dingen tegen krampjes zijn: boeren, kleinere voedingen en in de gaten houden dat baby poept.
Ja, maar niet voordat baby 1 maand of ouder is. Daarvoor betekent het dat hij/zij te weinig drinkt. R had nu toen hij nog niet groeide 2 dagen zonder poep. Daarna toen we meer zijn gaan voeden en echt opletten opeens 4-5 per dag.
Dat doet ie opzich allemaal en ach weet je alles met de baby en kinder tijd het is een fase fase en het gaat vanzelf weer over!
Zeker! En die krampjes ook snel genoeg weer. Heb je mazzel is het nu binnen een weekje over. Heb je pech is ‘t nog een maandje langer.
Ja weet jij trouwens of zijn prematuur zijn daar ook nog mee te maken heeft? Denk het wel een beetje hè dat de darmpjes nog wat minder rijp zijn. Want een positief iets is hij geeft nauwelijks meer op. Hij heeft zelf door met mijn lekker harde tsr gewoon even stoppen gisteren ontkoppelde hij zichzelf schoot het zo in m’n gezicht.
Hier poep nu 48 uur geleden maar drinkt super goed soms wat teveel loopt het zo de mond uit en erg dike plasluiers
Toch zei de lactatiekundige dit ook hoor over voor en achtermelk. De eerste melk die eruit komt is ook wateriger. Hoe langer hij drinkt hoe witter de melk wordt ipv doorzichtig
Hier rond 10 uur / half 11 plat gegaan. En hij werd pas om half 4 wakker. Oor een voeding. Toen half 5 weer.... Toen half 6 weer...
Absoluut. Maar eerder: prematuren hebben vaker last v krampjes. De duur ervan is meestal heel vergelijkbaar met a terme babys - in mijn ervaring. Op zich geen probleem als hij goed groeit. Hij is ook bijna een maand oud nu. Maar het kan wel bijdragen aan de krampjes.