Hier zei de verloskundige het deze keer ook weer (voor- achtermelk). @Siepie85, heb je dat tijdens je studie of werk geleerd/gehoord? Ben wel benieuwd wat dan echt juist is. Infacol ga ik dan nog even mee door maar ik zal alert zijn op meer kramp en obstipatie. Gisteravond zat er een veegje poep in zijn luier dus er moet sowieso weer iets onderweg zijn. Vandaag overgestapt op maat 2 luiers. Heb denk ik langer dan nodig maat 1 gebruikt maar had een flinke voorraad van beide maten gekocht. Dan heb je het maar in huis. Ook de billendoekjes van Pampers (aquavariant) in grote hoeveelheid gekocht bij bol.com. Goedkoper als in de winkel en vreselijk als je tekort komt maar nodig hebt haha.
Wat een uitvinding zo een puckababy. Had gisterenavond even getest of ze dan wat rustiger was. Ineens werd ze na 3 uur pas wakker ipv 1.5 uur en dronk ze ipv 10 minuten een half uur waardoor mijn borst echt goed leeg was gedronken. En vannacht ook pas na 3 uur. Moet der tijdens het drinken wel uit de piep halen anders slaapt ze na 3 slokken weer verder @Boordevol komt ie nog steeds elke 1.5 uur?
hier ook sinds 3 dagen naar maat 2 idd. Schijnt dat ze het vergeleken hebben en dat alleen omdat wateriger lijkt het niet zozeer minder voedingsstoffen bevat etc. En uiteindelijk stem je je productie toch op elkaar af en passen je borsten zich aan dus dan gaat dat helemaal niet op omdat als het goed is de kleine überhaupt een borst leeg drinkt. En anders zouden ze de eerste weken helemaal niet aankomen want dan kunnen ze bijna niet altijd de borst volledig leeg drinken omdat je dan veel meer last van stuwing hebt.
Wij gaan gelijk op. Ook na 3 uur vannacht. Puckababy heb ik nog van de oudste liggen. Helemaal vergeten haha. Zou dat nog zin ehbebn om te proberen? Hij is nu 1 maand en 2 dagen. @Siepie85 klinkt logisch. Bedankt voor de uitgebreide toelichting.
Hier komt morgen de vroedvrouw voor de laatste keer. Ga haar eens vragen wat goed is voor de krampjes. Hier bij iedere maaltijd een poepluier. Hoor echt continu haar darmpjes rommelen. Puckababy gekocht maar geen succes hier. Geeft nog teveel vrijheid aan de armen. Hier echt nodig om goed ingepakt te zijn.
Bedankt voor de tips meiden! Mijn toeschietreflex is erg snel, meestal al voor mevrouw echt aanhapt. Meestal begint ze dus te slobberen van wat er al uitloopt en vervolgens hapt ze aan en gaat het haar te traag/ geen zin om moeite te doen . Dat kroontje is wel aanwezig ja haha!! hier was puckababy bij middelste mooie uitvinding, hier is hij nu nog te groot. Ze slaapt nu mega goed op haar buik, heb mij erbij neergelegd
Ah das een stuk beter! Ja je kan het best proberen toch? Ze mogen er in tot ze kunnen omdraaien. Hier zorgt het er echt voor dat ze veel rustiger slaapt en daardoor drinkt ze ook veel beter. Wat voor mij dan weer fijn is om dat ze er dan 3 uur tussen laat snachts
@Lotion hier ook groot fan van inbakeren, heb 'm meteen weer gepakt vannacht! Hij houdt zich anders wakker met z'n handjes haha
Bij hebben bij onze dochter een ergobaby coccoon gebruikt. Die vond ik toen wel fijn als pasvorm. Nu nog niet gedaan. 1 nacht geprobeerd maar was toen nog geen succes. Kleine meid op bed en eindelijk heb ik mn zoontje in de box slapend... Even n uniek momentje... Zennnnn
Oke wij gaan nu de vijfde week in. Hopen dat het met zes weken afneemt. Spugen is gelukkig al minder geworden. Geen hele voedingen maar kleine mondjes terug. Maar nog steeds voldoende om mij en zichzelf vies te maken haha.
Wat vervelend zeg, hier was hij overdag voorbeeldig. Nu even klaarwakker en beetje jammerig maar valt allemaal mee. Hij heeft een goede dag nu hoop ik op een goede nacht voor ons haha. Hoe gaat het nu al wat beter? Hopelijk trekt ie het niet door naar de nacht.
Ik zei net hier ook gaat veel beter met opgeven. En bam met de voeding zo weer op mij, gelukkig kon ik het op tijd opvangen.
HAHaha soms ben k ook bang om dingen hardop te zeggen.. Bang dat het a la minuut weer voorbij is. Vandaag alleen hazeslaapjes gedaan en heel lastig deze avond. Hij lag te slapen en gaf toen een keiharde gil en sindsdken (dik anderhalf uur nu) is het drama
Helleuu dames! Hoe was jullie maandag? Hier was man voor ‘t eerst aan t werk en dat is allemaal goed gegaan. R is echt een voorbeeldige baby. Slechts korte huilmomentjes op een dag - en wegleggen gaat doorgaans priiima. Dat maakt het echt een stuk gemakkelijker met een peuter in huis. Stiekem mis ik dat samen de hele dag in bed met elkaar snoezen wel. God wat was dat heerlijk bij de eerste Maar we genieten alsnog met volle teugen. Hoe gaat t eigenlijk bij jullie met de groei? Wanneer hebben jullie weer CB? Ik ga woensdag even wegen op mn werk. Officieel pas volgende week dinsdag CB. Omdat ik er zelf werk en kan wegen, hebben we de meeste bezoeken (zolang t goed gaat) gewoon geschrapt dinsdag is een artsenbezoek - die doen we natuuurlijk wel.