De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    @USAbaby hier met de oudste ook in het begin alleen kunnen kolven omdat ze gewoon weg te lui aan de borst was. Uiteindelijk met tepelhoedje en dan alleen overdag als we niet weg gingen deed gerust 1,5 uur over een voeding. En heb tot 8 weken ook vaak genoeg geroepen ik stop ermee. In de nacht en als we weggingen altijd kolven plus fles. Maar uiteindelijk snapte ze het na 8 weken en heb ik nog tot 14 maanden gevoed. Maar pfff dat was wel echt zwaar. Nu heel blij dat ondanks dat deze met 36 weken geboren is echt een natuur talent is dus gewoon zoals nu voeden en zo z’n bed weer in. Overdag wel 1 keer kolven plus fles maar dat is omdat ik niet wil dat het een fles weigeraar wordt en het gezeur is op het kdv straks.
    Kijk anders ook eens even of een lactatiedeskundige met je mee kan kijken? Heel veel succes in deze pittige tijd.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  2. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Wat zonde dat de bijvoeding niet met een spuitje/slangetje is gegeven maar wat goed dat je kolven volhoudt. Ik heb drie dagen gekolfd en ook bijgevoed maar blij daf ik van alles af ben en de borsf alleenn voldoende is. Tenminste, straks weer wegen en dan weten we het helemaal zeker.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  3. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ahh dat is goed nieuws! Ik ben benieuwd of het zo blijft!
    Ik had heel naief nog geen hydrofiel op t boxmatrasje liggen - want hij had nog niet gespuugd. Tot gisteren. (Nu mis ik de aap-met-handjes-voor-t-gezicht-emoticon). Morgen ga ik dus maar weer wassen. :D
     
  4. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Haha the midnight crew is compleet ;)

    Maar als de mijne nu even een boer laat, kan ik weer naar bed :D
     
  5. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    @Poolvos, haha hier is het boxkleed ook al de wasmachine ingegaan gisteren. Er lag wel een hydrofielluier onder maar hij spuugde zo flink, daar was geen houden aan (en dat in drie seconden :roflmao::eek:)
     
  6. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wow. Shiitt. Ik hoop echt dat me dat bespaard gaat blijven. Maarja, nu hij blijkbaar opeens wel genoeg eet, grotere kans dat t spugen geen eenmalig iets was.
     
  7. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Te gek voor woorden eigenlijk haha. Zo na het voeden nog even de wc opzoeken, water drinken en dan slapen.

    Meneer heeft een borst gled gedronken, daarna zijn luier verschoond om wakker te krijgen maar zit nu san de andere borst gewoon te slapen :s
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hier net aan de tweede borst en ik ren tussendoor naar de wc als vriendlief verschoond en even m’n Dopper gevuld.
    Ja ik moet eigenlijk ook al het boxkleed gaan wassen. Echt ben dit zo niet gewend van de oudste, maar hij drink ook ff in 5min een borst leeg. Nu gaat ie waarschijnlijk nog even 10min tutten om zo in slaap te vallen. Balen want hij liet er nu maar 3 uur tussen voorgaande dagen elke keer 5 uur de eerste stint van de nacht hopelijk nu dan wat langer.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  9. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Bij mij net ook. Heb m gewoon drie keer extra op t verschoonkussen gelegd :roflmao: lekker koud = wakker = honger. #loedermoeder

    Ik voed nu dus ongeveer elke 3u vanwege gewicht. Maar wakker maken werkt zooo slecht. Ik vraag me af of hij uberhaupt meer binnen krijgt dan wanneer ik zijn natuurlijke ritme volg (wat als meeste 4,5u was snachts).

    Wij gaan nu lekker slapen. Tot straks ;)
     
    Kirzy, Siepie85 en Boordevol vinden dit leuk.
  10. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Troost je, hier komt ie om de twee uur

    @Poolvos, en als je de nacht zo laat en overdag meer gaat voeden? Hier werkt wakker maken ook niet.
     
    Poolvos en Siepie85 vinden dit leuk.
  11. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Jaaa daar ben ik weer :roflmao:

    @Boordevol: wij zijn wel begonnen met vingervoeden en een spuitje inderdaad, maar na ongeveer een week kregen we het advies om toch maar over te stappen naar flesje want dat was ook geen doen meer

    @Siepie85: yes een positief ervaringsverhaal! Lactatiedeskundige is van de week geweest, die kon behalve af een toe een slangetje met spuitje melk gebruiken bij het aanleggen weinig inbrengen. Heb natuurlijk ook al 2 keer volop gevoed dus op zich ervaring en kennis genoeg. Het is gewoon even doorbijten en hopen dat ze het snapt straks en haar mondje wat groter is.

    @Poolvos: haha ja bevallen in Amerika is wel een ander verhaal idd. Uiteindelijk een heel positieve ervaring hoor. We woonden dus in Berkeley, wat echt de meest liberale stad in Amerika is, beetje hippie ook. Ik kon daar gelukkig een Midwife vinden en dag sluit het meest aan op NL. Zij komt alleen niet thuis als de bevalling is begonnen dus we hadden ook een doula ingehuurd. Uiteindelijk bleek ik een vlotte bevaller en had ik thuis “opeens” persweeen, dus als de wiederweerga naar het ziekenhuis. Daar alle bureaucratische procedures omzeild want de baby kwam toch echt al haha. Wel heeeeeel veel dokters aan mijn bed want een natuurlijke bevalling zonder pijnstilling wilden ze allemaal wel zien/ ervaren haha. Het boeide mij allemaal niet zoveel,
    Zie ze toch nooit meer haha. Achteraf heeft mijn man een heel pak papier met 1001 disclaimers moeten tekenen, dat heeft hij eerst geweigerd want hij wilde toch echt de geboorte meemaken
     
    Siepie85 en Poolvos vinden dit leuk.
  12. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Yeah net meer dan 150 ml gekolfd...
     
    Kolibrie2, Raggy81, Siepie85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    #53 Poolvos, 7 okt 2019
    Laatst bewerkt: 7 okt 2019
    @USAbaby wat een ervaring zeg, zo in t buitenland bevallen! Best tof ook om dat te hebben meegemaakt
    Goed bezig met kolven.

    Hier alweer even aan t klooien met een baby die te vast slaapt. Ik ga indd maar weer wat langer ertussen doen. Max 4-4,5u - maar dan is de kans groot dat ie voor die tijd zelf wel komt
     
    USAbaby vindt dit leuk.
  14. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Daar is mevrouw alweer... ik kolf maar een keer niet want Anders ontplof ik straks haha.

    Ik zet de wekker idd ook steeds om de 4 uur s nachts. Als ze eerder komt prima, maar langer durf ik ivm het afvallfn ook nog niet
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  15. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Bovendien lijkt dit een buikslaper en dat vind ik best nog engs nachts. Ze tilt echter keurig haar hoofd op en slaapt heerlijk
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  16. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hier eentje die door krampjes de slaap niet wilde vatten maar uiteindelijk zich nu pas weer meldde, hopelijk zo wel even goed slapen kan ik ook nog paar uurtjes maken.
     
    Poolvos en USAbaby vinden dit leuk.
  17. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik kom hier echt niet in de nacht :D
    Vannacht even fles op om 02.00 en daarna om half 6 bij m'n man nog 1.
    Dat was het.
    Na 2 bv kinderen nu een fv kindje en ik ben nog elke dag blij met de keuze :)
    G. Heeft na de geboorte ruim een uur aan de borst gelegen en gedronken.
    Stikte van de honger toen hij eruit kwam en vind het zo sneu :rolleyes:
    Toen hij na 2 uur aangekleed werd spuugde hij geel dus buik was vol.
    Daarna nog wat aangelegd in de nacht in het ziekenhuis naar kreeg het trauma (letterlijk van nr 2 weer boven (wat ik dus verwacht had)
    Had al in de zwangerschap de keuze voor fv gemaakt.
    Aanleggen na de geboorte was een gevoel even waar ik in mee ging.
    In de vroege ochtend gevraagd aan de verpleegkundige om een fles te maken.
     
    Poolvos, Boordevol en USAbaby vinden dit leuk.
  18. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dat lijkt me echt eng. Hoe ben je daar achter gekomen?
     
  19. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Oh ik dacht dat ik de enige was en te vroeg gejuicht had. Ook hier sliep hij op een gegeven moment niet meer meteen na de voeding maar had overduidelijk kramp. Ben gesloopt
     
  20. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ze slaapt steeds alleen bij ons,zakt niet af op haar rug en als ze slaapt 10 min. Op haar buik gewoon meer dan een uur in slaap... een van onze dochters had dit ook
     

Deel Deze Pagina