De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik kreeg vandaag toevallig 2 vragen van mijn werk dus ben al even aan het werk. Best fijn, beetje nuttig zijn (ben ik natuurlijk evengoed de hele dag hoor) en wat te doen tijdens het kolven haha.

btw... spruw medicatie nu weer 2 dagen gestart en mevrouw gaat zo weer aan de borst. Nu even goed de spruw uitroeien dus, dat is nog zo makkelijk niet. Ik was alles beter dan normaal, Kook alles iedere voeding uit, smeer mijn tepels na iedere voeding in en de kleine krijgt 4 keer per dag drankje. En dan nog....

2. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Dat is superlief maar ben uit België dus vrees dat het een beetje ver is om te komen halen

3. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Even ego berichtje! Beetje stil geweest hier vandaag, want drukke dag. Net terug van een “avondje uit” met de meiden, R mocht mee. Hij was braaf en we hebben heerlijk genoten. Uit eten geweest :)
    Ben nu wel super moe. Dus lekker mn bed in en morgen (of wie weer straks met t nachtvoeden) lees ik weer bij.

Iemand nog tips&tricks voor t kolven? Ik heb altijd zo t gevoel dat ik mn borsten niet leeg krijg. Heb gewisseld naar juiste maat borststukje en dat heeft wel veel geholpen :o::rolleyes: duh
    Krijg netjes (1 of meerdere) toeschietreflexen per sessie. En doe op t einde borstmassage/compressie. Naja, meestal. Soms heb ik echt geen zin meer.
    Helaas wel een enkele kolf, dubbel was vast beter geweest. Maar misschien iemand nog iets slims? :cool:

Magnolia29 vindt dit leuk.
  4. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ja dan zou alleen opsturen een optie zijn idd

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.176
    4.324
    113
    Ik elk anderhalf uur. Alleen na het eerste slaapje niet want dan clustert hij daarvoor. Maar vanaf 23u ongeveer elke anderhalf uur. Dus ik ben he tmeest zielig hahaha :roflmao::$

Raggy81 vindt dit leuk.
  6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.176
    4.324
    113
    Ach wat zielig. Hopelijk snel volledig beter.

Ik weet trouwens niet meer wie het vroeg maar hier niet meer haaruitval dan anders. Sterker nog, het lijkt minder erg dan normaal..

Raggy81 vindt dit leuk.
  7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.176
    4.324
    113
    @Poolvos, sorry geen tips. Heerlijk een leuke avond. Mijn babytje is thuis rustiger dan buiten dus ik ben nu nog liever thuis dan buiten..

En dames met spruw.. Sterkte. Lijkt me echt vreselijk.

Oh en ik zou om 21.30 mn bed induiken.. ik ben hier nog. Heb even de keuken goed schoon gemaakt. Alles voor school morgen klaar gelegd voor de kids en nog een wasje opgevouwen. Morgen hoef ik alleen te stofzuigen en dweilen.

Poolvos vindt dit leuk.
  8. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde voornemen maar lig ook nog niet! Mevrouw ligt lekker te drinken :thumup::D

@Poolvos : klinkt heerlijk ff op stap!

mij was met de meiden naar een zorgboerderij hier in de buurt vandaag. Was super leuk. Lekker wat gedronken en gegeten. Je kan er ook appels plukken en in een speeltuin spelen. Ivm de studiedag waren zo een beetje alle moeders die ik ken er, erg gezellig

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.176
    4.324
    113
    Ik wil nu slapen maar omdat er al drie uur voorbij zijn en hij dus elk moment wakker kan worden heb ik hem maar gepakt en slapend aangelegd. En hij begon meteen te drinken dus dan kan ik zo in elk geval even slapen ipv na tien minuten gewekt te worden..

Raggy81 en USAbaby vinden dit leuk.
  10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Pfff hier de hele avond bezig geweest met project luist. We blijken het allemaal te hebben inclusief dus ook onze zoon.... dus ik kan nu gvd een 5 weken oude baby gaan kammen tegen luizen. Bij hem gelukkig alleen neten gezien. En bij ons zelfs maar 2 luizen. Wij zelf en E soort van shampoo meteen gebruikt maar dat mogen babies niet.
    Baal echt als een stekker.

Kolibrie2 en Boordevol vinden dit leuk.
  11. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Meneertje heeft heerlijk geslapen 5.5 uur na voeding weer wakker alleen klaar wakker na 1 uur en 45 min slaapt hij eindelijk in eigen bed

Boordevol en Poolvos vinden dit leuk.
  12. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Maar kwam omdat hij ook nat was bedje nat dus daarom klaar wakker alles moest uit en schoon

13. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Wat een pech de schat sterkte

Siepie85 vindt dit leuk.
  14. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Siepie85 neeee joh!! Luizen! Wat een nachtmerrie. Moet er nu écht niet aan denken. Normaal ook niet, maar zeker nu heb je wel beters te doen. Pfff arme beeb ook.

Haaruitval heb ik nóg niet, maar weet nog van vorige keer dat dat kwam. Ik denk over een week of 4-6.

Hier zit de eerste voeding erop. Duurde lang dit keer. Dus nu snel slapen voor de volgende voeding alweer komt

Raggy81, Siepie85, USAbaby en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Muisje458

Indien je kokosolie hebt raad ik je aan dit om je hoofd te gebruiken. Hier heb ik deze zomer er ook last van gehad. Speciale luizenshampoo heeft niet gewerkt. Kokosolie moet je 4 maal gebruiken. Smeren en heel de nacht op je haar laten. Schema is na 4 dagen en dan 2 keer na 1 week.

Raggy81 en Siepie85 vinden dit leuk.
  16. Muisje458

Hier was ze effe aan het jammerend. Neem ik haar op, valt ze onmiddellijk in slaap. Ga haar toch effe wakker maken zo dat ze toch nog 's nachts drinkt

Siepie85 en Poolvos vinden dit leuk.
  17. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    @Siepie85 nee joh! Arme jij! Sterkte

zo trots meiden! Heb zo hard moeten werken voor de borstvoeding. Nu precies vier weken en voor het eerst een nachtvoeding rechtstreeks uit de borst en zonder heisa om aan te happen. Zo blij!!

Kirzy, Averna, Raggy81 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Muisje458

Super. De aanhouder wint.

Siepie85 vindt dit leuk.
  19. Muisje458

Hier al weer wakker. Maar 1.5u tussen. Had haar misschien beter niet gewekt

Siepie85 vindt dit leuk.
  20. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Toevallig gisteren m'n borsten moeten leeg kolven, ik maak veel te veel aan :oops:

Kraamzorg gaf aan om tijdens het kolven een hete, natte doek op je borst te leggen en inderdaad de harde plekken masseren. Ook stoppen tussendoor, borsten even strelen en dan weer kolven.

Poolvos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina