Ik ben er ook weer @Muisje458: ik ben deze keer veel consequenter gaan voeden. In principe om de 3 uur, Max 2,5. Kom tot de conclusie dat ik de oudste veel te vaak heb aangelegd. Ook deze dame doet af en toe alsof ze wil eten maar met krampjes geven ze dezelfde signalen als bij honger. Enige is dat als ze krampjes hebben en je gaat weer voeden je in zo een vicieuze cirkel komt. Ik geef nu geregeld een speentje als ze te vroeg voor eten komt. Uiteraard houd ik in de gaten dat ze soms s avonds wil clusteren hoor. Het is lastig maar hopelijk heb je hier iets aan, met flesvoeding zal je het ook zo doen overigens
Eerste 2 week sliep ik iets van 3 a 4 uur in de nacht ook vaak drinken en alleen op de buik willen slapen deden we om de beurt. Was dood moe overdag peuter die ook aandacht wou, maar had soort van mama oerkracht dat ik het vol kon houden. Ook wel kraamtranen gehad omdat ik niet meer kon zo moe. Daarna werdt het om de 3 uur en na 15 min legde ik hem in bedje en zelf ff slapen sinds gister gaat echt prima de nachten weet niet of hij dit nu gaat vol houden of niet hij clusterd ook ff tussen 18 en 22
Morning ladies! Hier ook een prima nacht gehad maar vanochtend weer gedoe met bv. Ik ga nu echt niet bijvoeden hoor - maar pff ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Hij heeft duidelijk honger (zn fontanel is ook een beetje ingezakt - het is gewoon etenstijd). Maar aan de borst alleen maar frustratie. Ik heb net even de ergste druk afgekolft, ik dacht misschien te sterke toeschietreflex (tot nu toe no problem, maarja, kan). Maar geen verschil. Hij drinkt een paar slokjes en gaat dan gillen. En dan weer zoeken, pakken en opnieuw. Aaaerghh!
Yup! Het hele repetoir aan houdingen geprobeerd. Ook al in bed, op de bank en aan tafel gezeten intussen. Helaas
Goedemorgen dames, Onze dochter is afgelopen dinsdag geboren! Hier dan het bevallingsverhaal op de uitgerekende datum. Het was een vlotte bevalling. Aan het eind van de middag had ik zoiets van: dit lijkt het begin te zijn van rugweeën. Om half 8 kwamen de weeën om de 1,5-2 min dus de verloskundige gebeld en die was hier een kwartiertje later. Om half 9 had ik 3 cm ontsluiting en 1,5 uur later 5 cm ontsluiting waarop de verloskundige mijn vliezen heeft gebroken. Vervolgens werd het echt heftig qua intensiteit van met name de rugweeën waarop ik 40 min later mocht beginnen met persen en 3 persweeen later is onze dochter geboren! Het was dus een korte maar wel hevige thuisbevalling. En nu zijn we met z'n allen heerlijk aan het genieten!
@active82 yesss!! Gefeliciteerd met jullie dochter! Dat was snel en even heftig; maar klinkt al met al als een super bevalling!
Hier ook een best redelijke nacht, 5 uur, 3 uur en hij slaapt nu nog. Hij mag van mij nog een uurtje slapen. Hij lijkt z’n krampjes beter aan te kunnen, hij huilt af en toe in z’n slaap maar wordt er niet meer wakker van. Ik wordt nu weer van hem wakker dat hij op z’n knuistjes ligt te sabbelen. @active82 gefeliciteerd!! @Poolvos gelukt nu met voeden? @Muisje458 eens met @Angelmom1 als hij een keer om de 2 uur 2,5 komt prima maar eerder leg ik hem niet aan dan idd of speentje of rondlopen.
Na 2 uur is ze terug. Speentje wil ze niet word er nog hysterische van. voel echt dat mijn borsten echt beurs aanvoelen nu. Kunnen haar tempo van de afgelopen dagen niet volgen.
@Angelmom1 @Siepie85 uiteindelijk soort van uitgeput in slaap gevallen en na 20min hongerig wakker. Toen weer helemaal “normaal” aan de borsf gedronken. Ik weet t ook niet. Hopelijk blijft t nu gewoon goed gaan