De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ja ik hoor het wel vaker idd. Ach sommige volwassenen doen het ook tenslotte zit er gewoon vroeg in :)
     
    USAbaby vindt dit leuk.
  2. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Hi! Ik schrijf ook graag af en toe mee, Eefje is nu 50 dagen.
    Ik lees al tijden het 100 dagen aftel topic mee.

    Hier een kleine vreetzak, en superslaper in de nacht! Laatste fles tussen 8/9 en ze is nu net pas een halfuurtje wakker. Ook slaapt ze sinds ze een week of 4 is op haar buik in bed. Daarvoor alleen in de box/reiswieg.
     
    USAbaby, Poolvos en Kirzy vinden dit leuk.
  3. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Zo herkenbaar, was bij onze dochter ook zo. Vond het in het begin heel eng, maar het is nu nog steeds haar favoriete slaaphouding :roflmao:
     
    USAbaby en Poolvos vinden dit leuk.
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    @Boordevol ja heeft meer dan uur geduurd, maar liet toen wel in totaal meer dan 5 uur tussen de voeding. Nu helaas weer maar 2,5 uur. Maar goed zo even uit bed en wat eten en was vouwen en dan bezoek van een vriendin.
     
  5. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.079
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Draakje hier ook een echte buik slaper. Vanaf week 2 ligt hij al op zijn buik. Was er toen een keer zo klaar mee dat hij niet sliep en op zijn buik neer gelegd. Hij was zo vertrokken.

    Hier nu ook aan het kolven om een voorraad op te bouwen. Had er alleen eerder mee moeten beginnen. Ene keer haal ik er 120cc uit andere keer maar 30cc maar goed oefening baart kunst.

    Mijn directe omgeving maakt wel steeds opmerkingen waarom ik nog bv geef (koemelk vrij dieet voor J) want kv is toch zoveel makkelijker. En scheelt een hoop gedoe. o_O Merk dat ik daar lichtelijk geirriteerd van raak. Enige wat ik dan zeg is dat het prima gaat zo.

    Ik had niet zo enthousiast moeten roepen gister dat de nachten zo goed gaan. Vannacht kwam hij weer rustig om de 3 a 3.5 uur :roflmao:
     
  6. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Klinkt alsof ze het wel hebben kan - maar ik vind dat ook spannend hoor. Vooral zorgen dat er geen doekjes/beddengoed rondom dr hoofdje liggen. R krijgt t ook voor elkaar om op zijn zij en soms bijna buik te slapen. Nu al :eek:
     
    USAbaby vindt dit leuk.
  7. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Frun welkom hier! Gezelig dat ons clubje groeit :)

    Veel buikslapers zeg!! Ik ben benieuwd wat de onze gaat doen. Hij ligt t allerliefst op zn buik op mij. Maarja, welke baby niet? Op zich slaapt hij wel op zn rug (maar draait dus naar zijn zij).

    @Kirzy L had ook koemelkeiwitallergie en dat werd pas écht duidelijk toen ik bv stopte en na 2-3 mnd volledig fles gaf. Daarvoor had ik altijd half/half bv/fv ongeveer. Achteraf spuugde ze veel als enige symtoom met bv. Toen ik over was op fv kreeg ze eczeem, buikklachten, netelroos, ... drama! Niet slapen, geirriteerd.

    Daarom wil ik nu súper graag bv blijven geven. Maar we zullen zien of dat lukt.
    De meeste babys hebben geen last met bv - enkel een kleine groep van de allergische kindjes heeft dat. Mocht hij symtomen krijgen is t ook zo gemakkelijk om zelf dan melkvrij te eten - dan wordt je bv ook koemelkvrij.
     
    Kirzy en USAbaby vinden dit leuk.
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hier leg ik hem op z’n zij om te slapen ook omdat ie zoveel opgeeft. En als ie slaapt slaapt ie ook echt goed.
    @Kirzy ja echt hè je moet nooit wat uitspreken, dit was onze eerste nacht dat ie wakker lag door krampjes nog nooit gehad, hoop dat het eenmalig was.
    Wat ik doe is als ik flesje geef of daarvoor of daarna kolven. En als ze er zo lang tussen laten snachts kan je ook sochtends kolven. Ik kolf hier meer dan hij drinkt dus zo bouw ik inmiddels een leuke voorraad op zit volgens mij alweer bijna op 900cc wat in de vriezer ligt.
     
    Kirzy, paula1984 en Poolvos vinden dit leuk.
  9. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Mooie voorraad in zo korte tijd :thumup:
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hier is de middelste ziek. Heel z'n bed vanmorgen onder de spinazie.
    Gelukkig wel weer trek in z'n brood nu :)
     
    Poolvos en Siepie85 vinden dit leuk.
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @Frun wauw 50 dagen alweer! Gaat snel he. En wat een slaper :)
     
    Frun vindt dit leuk.
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Jij bent er ook bijna!!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  13. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    @Poolvos met Romée alles goed! Last gehad van krampjes, overgestapt na dr Brown fles en een heel ander kind. Echt top. En met R? Je draai gevonden ook weer? Het ging zo hard in die andere groep ik kon het helaas écht niet meer bijhouden :(
     
    Poolvos en USAbaby vinden dit leuk.
  14. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hoe zit het met de kilo’s bij jullie? Hier zijn er gewoon 6 blijven plakken, dat ben ik niet gewend :eek:. Zat er wel in want had echt veel honger deze zwangerschap. Nu maar beetje op eten letten (niet lijnen natuurlijk) want mijn spijkerbroeken pas ik wel weer maar ze zitten niet lekker... ik mag ook pas shoppen als er nog minimaal 5 vanaf zijn. Mooie stok achter de deur. Over 3 weken ga ik ook weer beginnen met mom in balance wat ik ook tijdens de zwangerschap heb gedaan.

    Ik ben echt heel erg altijd na de zwangerschap. Wil zo graag mijn normale lijf weer terug :rolleyes:

    Oh en ik had het gister met mijn man over anticonceptie. Jullie al besloten wat te doen? (Ik heb geen hechtingen oid vandaar dat ik er misschien voor sommigen al weer snel over nadenk)
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  15. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hier niet veel aangekomen dus in de eerste week alles er weer af en moet nu goed eten omdat ook zo te houden en kan heerlijk weer m’n kleren aan. Sneller dan met de eerste maar toen was ik ook iets meer aangekomen, toen kon ik na 3 weken weer alles aan.

    Ik heb een keizersnede gehad maar overweeg deze keer een spiraal te nemen omdat het nu echt klaar is en ik hoop daarmee niet meer ongesteld te worden en dat de puisten ook weg zullen blijven. Echt jeugdpuistjes de groeten inmiddels 34 en heb ze nog steeds!!!
     
    Boordevol en Poolvos vinden dit leuk.
  16. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Niemand kan dat bijhouden - we doen alsof ;)

    Wat fijn dat die fles zoveel verschil maakt!! Ik hou m’n hart vast voor de krampjes straks. R heeft t nu een klein beetje, als ie moet poepen. Maar verder is t rustig.
    M’n draai aardig gevonden, nog een beetje aan t klooien met z’n gewicht en voedingen. Al lijkt het nu met extra vaak aanbieden iets beter te gaan. Hij is over t weekend in ieder geval 130gr gegroeid ongeveer. Eindelijk! Want tot nu toe stond ie helemaal stil - en ik was al bijna gaan bijvoeden.
     
    kly073, USAbaby en Siepie85 vinden dit leuk.
  17. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik heb nog helemaal niet nagedacht over anticonceptie. Vorige keer had ik na se zwangerschap opeens best last van de hormonen van de pil. Redelijk snel weer gestopt. Misschien inderdaad spiraaltje..
    In de toekomst als we zeker zijn dat t bij 2/3 kindjes blijft, mag m’n man mooi knippen :D:p geen hormonen voor mij en kleine moeite voor hem.

    Ik was deze zwangerschap 12kg aangekomen :cry: vorige keer 2kg. Veel beter want ik heb overgewicht en dan mag je gewoon +/- 0kg, is zelfs beter. Maar lukte nu echt niet.
    Gelukkig zijn er nu alweer 8kg af en hopelijk verdwijnt de rest ook nog snel. Eigenlijk moet ik er totaal 25 kwijt :oops::oops::oops:
     
  18. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Schrijf ook mee zoon is 19 -9-2019 geboren.
    Drinken doet hij super vanaf begin echter heeft menneer moeite met slapen overdag slaapt hij alleen in de draagdoek of buiten in de wandelwagen s nachts wil hij ook niet in eigen bedje maar alleen op de borst leg hem wel weg na 15 min maar lukt niet altijd dus slaapt tussen de voedingen ook regelmatig op de borst bij mij of partner.
     
    Kirzy vindt dit leuk.
  19. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Qua anticonceptie, ik zit alweer aan de pil. Vloeien was hier na 3 weken klaar en na week niets alweer ongesteld geworden. Alleen die loopt nu nogo_O Maak mij er niet al te druk om, heb geen last, maar ben wel klaar met het maandverband enzo.
     
  20. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Qua anticonceptie zit ik na 10 jaar weer aan de pil.
    Hier was het vloeien binnen 2 weken wel klaar. Bloedverlies is sowieso minder geweest dan een normale menstruatie.
    Ik heb na deze zwangerschap helaas extreem pms ontwikkeld.
    Na 2x een menstruatie toch maar naar de ha gegaan.
    Zit nu in de eerste maand proberen.
    Helaas nog wel een eisprong gehad deze maand omdat ik pad op cd 8 kon beginnen.
    Klachten dus ook nog gehad. Ik hoop volgende maand dat het weg blijft.

    Gewicht :| :cool:
     

Deel Deze Pagina