De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Onze kleine grote man was gisteren eindelijk 50 gram gegroeid ❤. Ik kolf als een malle, maar mijn productie moet echt nog omhoog. Hij krijgt nu al 2 dagen op rij 1 kunstvoeding per dag omdat ik het gewoon niet red. Vannacht kolfde ik voor het eerst 100 cc, ik heb nog nooit zó trots naar een potje melk gekeken :roflmao:
     
    Raggy81, Boordevol, Muisje458 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Boordevol jeetje das vermoeiend zeg!
    Kan je hem niet na 1 borst verschonen zodat ie weer even wakker word en dan je andere borst aanbieden?

    Voor degene die de puckababy gebruiken.. halen jullie je baby er uit voor een voeding? L drinkt alleen goed als ze uit de piep is.
    Vind dat zo een werk snachts :p
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  3. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier dokter gebeld 2 uur krijsen kan 10.30 terecht
     
    Siepie85 en USAbaby vinden dit leuk.
  4. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ah best prima tijden! En wat heerlijk zo lekker thuis met zn allen. L is nu net naar de creche, ze komt om 14u weer thuis. Woe en do mag ze ook.
    Vandaag geen plannen. Lekker even bijslapen en wat rommelen in huis. De resr vd week best veel op t programma.

    @Muisje458 ik hoop t ook echt voor jullie! Sowieso duidelijk zijn over hoe zwaar t is, dat ze het niet te makkelijk afdoen als normaal.
    Geef je borst- of flesvoeding eigenlijk?

    @Boordevol ondanks dat je het gewend bent, vind ik het knap hoe positief jij blijft met zo weinig slaap. Ik was wakker van 00.00-3.30 (eerst R en toen L) en voel dat nu wel. Terwijl ik heb geslapen van 21-00 en van 3.30 tot 7.30. Best veel uren toch nog.

    @Magnolia29 herkenbaar!! Met L heb ik ook zo lang zitten hannessen met die kolf en mn productie. Zo blij dat t deze keer in ieder geval beter is. Ik ben nu wel makkelijker met bijvoeden als t nodig is. Dan maar niet, hoor.
    Wat een opluchting dat hij gegroeid was. Hoe lang zat er tussen de weegmomenten?

    Ahh zo fijn. Hopelijk wordt het snel rustiger.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  5. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Zo ik heb ongeveer 300 typfouten aangepast en zie er nog een boel. Dat typen en voeden tegelijk blijft een dingetje :roflmao::o:
     
  6. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Ja lastig voeden en typen
     
    Muisje458 vindt dit leuk.
  7. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Welkom en gefeliciteerd @Eef86!!
     
  8. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    @Poolvos ik geef borstvoeding. Heb het gevoel dat ik echt teveel produceer want A kan niet volgen. Het loopt met momenten echt naast haar mondje. Je hoort haar dan supersnel slikken maar toch kan ze niet volgen. Daarbij zijn na 3uur mijn pads drijfnat ook.
     
  9. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Hier na de laatste voeding wel weer gaan slapen meteen. En werd deze keer na 3 uurtjes wakker dus om 845 weer drinken. Alleen daarna overstuur omdat ik hem echt even een schone romper en shirt aan moest doen moet je maar niet zoveel opgeven;). Nu net aan de tweede borst.

    @Angelmom1 goed dat je straks meteen terecht kan. Maar wat gek eigenlijk snachts goed slapen en dan overdag ontroostbaar zijn.

    @Muisje458 heb je al geprobeerd achterover liggend te voeden? Dan komt het iets minder hard binnen dat hielp best goed voor mij en @Boordevol

    @Boordevol echt geen zorgen om het nekje joh!! Komt echt goed, zoals ik al zei ik doe dat ook niet echt hoor.

    @Magnolia29 wat fijn dat hij aankomt!! Je kan het!!

    @Poolvos ik voel me toch brak hoor ondanks dat ik toch wel paar uurtjes heb geslapen respect dat jij dat minder hebt. Vooral omdat hij vaak 45 min bezig is met name de laatste borst om diep genoeg in slaap te vallen zodat ik hem weg kan leggen.

    welkom @Eef86
     
    Muisje458 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  10. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Te weinig is het in ieder geval niet dan. :roflmao:
    Al geprobeerd de ergste druk eraf te halen met de hand? Zodat ze niet meteen zo’n vloedgolf krijgt? En verder vooral niet kolven enzo - zodat je productie zich kan aanpassen aan haar behoefte.

    Groeit ze wel goed? En geen andere duidelijke symtomen dan het huilen? Krampjes? Spugen? Eczeem? Normale poep?
    Ben super benieuwd wat de arts zegt straks. Hoe laat mag je?
     
  11. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Siepie85 nou dat die voedingen zo laaangg duren ben ik wel een beetje beu. Ik hoop zo dat hij wat effectiever gaat drinken als hij wat groter en sterker is. Maar als het bij 2mnd nog zo lang duurt is dat voor mij wel reden om te stoppen snachts. Dan maar (kolven en) fles. :oops:
     
    Boordevol, Muisje458 en Siepie85 vinden dit leuk.
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @Boordevol ik vind jouw tijd gezien de leeftijd van mini en bv echt heel normaal.
    Zo heb ik het ook gedaan met nr 1 en 2.
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    N was een hele luie drinker.
    Die deed over een nachtvoeding een uur.
    Maar ik zat gewoon te slapen hoor.. wel vaak een zere/stijve nek en schouder omdat hij ook alleen kon aanhappen in de Madonna houding.
    Was doodvermoeiend.
    Dat ik dat 6 maanden heb weten vol ten houden vind ik nog steeds knap :p
     
    Poolvos, paula1984, Boordevol en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    hij drinkt opzich het leeg in 5-10min. Alleen hij wil zich zelf in slaap sabbelen, dus vaak lig ik met een slapend kind op de tiet om het zo te zeggen maar te snel wegleggen is wakker worden en opnieuw beginnen.;)

    maae irritant hè ik wil gewoon ook 20min en hup bed in en slapen jij!
     
    Poolvos en Muisje458 vinden dit leuk.
  15. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Hier doet hij 5 minuten over een borst. Dus iok jn de nacht ben jk zo klaar.

    Weet niet wie aviseerde om te verschonen.. Helaas ook gelrkbeerd. Hjj wordt gewoon niet wakker of tijdens het evrschonen om daarna meteen jn slaap te vallen.
     
    Poolvos en Muisje458 vinden dit leuk.
  16. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Donderdag als we naar het cb zijn geweest hebben we de curves bekeken en ze doet het supergoed. Groei en gewicht blijven mooi opgaan. In haar gezichtje heeft ze wel veel kleine puistjes. Ze is ook heel winderig. Grote poepluiers worden nog niet gedaan. Bij ieder windje komt ze namelijk een beetje poep mee. Deze namiddag weet ik hopelijk meer.

    Andere positie dan de Madonna houding wilt ze niet. Ze hapt niet goed aan dan.

    Hier geen gebruik van de Puckababy maar gewoon inbakeren en bij iedere voeding doe ik die toch uit.

    Mijn man vroeg of ik goed heb geslapen. Ja van 12 tot 4 en van 6tot8. Mag toch niet klagen...
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  17. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    @Muisje458 herkenbaar die pukkeltjes. Hier ook best veel op elke wang. Grote boodschap is nu wel weer goed gegaan. Tenminste gister drie poepluiers na twee dagen niets. Hopelijk helpen ze je snel verder.
     
  18. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @Muisje458 hier was G. Ook echt een grind tegel van week 2 tot week 5/6 daarna verdween het ook weer.
    Komt echt van de hormonen die ze van ons hebben gekregen en sommige hebben dat heel erg.
    De tijden die je hebt met een beeb op bv zijn echt normaal.
    Je zou zelf nog kunnen kijken naar een dieet voor jou als je vermoed dat het van allergie komt.
     
    Boordevol en Poolvos vinden dit leuk.
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Jeetje wat een slaapkop :roflmao:
    L vind verschonen vreselijk, dat is de enige keer dat ze der keel op zet.
     
    Siepie85 en Poolvos vinden dit leuk.
  20. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    haha zo herkenbaar daarom verschoon ik ook tussendoor dan is hij echt niet happy!!!
     

Deel Deze Pagina