De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Eens een nachtje kunnen doorslapen doet echt wonderen. Ik voel mij echt veel menselijker.
     
  2. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Nee hier doe ik de nachten met haar alleen. Papa kan niet veel doen. Hij kan niet mijn borst meenemen.
     
  3. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Wat rot die nachten voor jullie :(
    Ik weet wat jullie doormaken.. tot 6 weken was ze hier de HELE nacht wakker :o:
    Nu weer lekker geslapen van 23.00 uur tot 06.00 uur :D
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  4. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Nee doe het alleen ivm borstvoeding ben toch al wakker kan ik ook wel zelf verschonen drinkt in 2 etapes beter voor hem dan zouden we beide wakker zijn.
    s ochtends helpt hij wel en s avonds

    Met de tips voor reflux gaat nu beter slaapt sinds 7.30 weer in de box zelf ff gedoucht
     
    USAbaby en paula1984 vinden dit leuk.
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Nou hier weer na 2 uur wakker deze keer alleen laten huilen dan maar dochter en vriend waren ook al eruit. Hij is nog voor 45 min in slaap gevallen en nu weer eten. Echt jaloers op degene die nog paar uurtjes kunnen tukken, ben echt ff op zo. Lijkt momenteel elke nacht erger en erger te worden.
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  6. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou, ik denk dat wij tweelingen hebben. Precies dát gedrag heeft hij dus soms aan de borst, wat ik eerder al schreef. Volledig onduidelijk waarom! En allebei knorretjes :roflmao:
     
    Raggy81 en Boordevol vinden dit leuk.
  7. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Absoluut! Ik geef de bv en als hij dan meteen in slaap valt, knal ik ‘m terug in bed. Maar als er een luier moet, boer niet uit wil of als meneer onrustig is zoals vanacht, is m’n man ook wakker/in plaats van mij wakker. Gisteren hadden we een brakke nacht gehad en toen heb ik hem om 4.30 eruit gegooid en ben ik gaan slapen. ^^ Als ie dan honger krijgt is er zoiets als flesvoeding. Hoppaa

    Ik merk trouwens dat ik steeds meer vrede heb met een soort half/half fles en borst. Borst blijft rommelen en soms heeft hij niet genoeg. Soms klooit hij en soms wil ik gewoon slapen. Nou, perfect dan hoor. Gaan we lekker zo door :thumup:
    En als mijn productie keldert, over op fles. Hoppaaaa
     
    Kirzy, Raggy81, Eef86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dat is waar. Maar tussendoor verschonen, en vasthouden als jij wil plassen/drinken kan toch steunend voelen ;)
     
    Eef86 vindt dit leuk.
  9. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Zolang hij ook goede nachten maakt blijft het behapbaar dus hoop voor je op een goede nacht vandaag.

    Wat betreft mn man.. Voeden doe ik natuurlijk zelf (borst) maar soms mag hij hem laten boeren en daarna wegleggen zodat ik meteen kan slapen en soms wek ik hem om de baby te verschonen als ik te moe ben. Dat doet hij allemaal zonder morren maar moet hem dus wel soms ervoor wekken en soms wordt hij er zelf wakker van.

    @Poolvos, mijn man heeft mij gevraagd te kolven zodat hij af en toe een flesje kan geven. Maar ik geniet hier nog teveel van om dat te doen hihi. En al zou hij dan jn de nacht een flesje gaan geven.. Ik slaap enorm licht dus zal duizend procent zeker wakker zijn. Dus veel win ik er niet mee.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Fijn z'n man! En goed dat je er zo in staat. Blije mama blije baby :)
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik zie je handtekening...de 6 weken regendagen zijn er of in aantocht denk ik.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  12. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou precies! Ik heb mijn lesje geleerd..
    Vorige keer hadden we hetzelfde euvel. “Slechte” start met borstvoeding door acute keizersnede na 4 dagen weeënopwekkers, dus uitgeput. Baby was ook nog 4,7kg. Dus we moesten bijvoeden vanaf t eerste moment. Daarna nooit van de bijvoeding afgekomen. Ik wilde ZO graag dat ik 3 maanden lang heb gevoed, gekolft, bijgevoed en dat duurde dan 1,5u elke 3u.
    Dat ga ik dus écht niet meer doen. Plus dat er nu dus een peuter is waardoor ik die tijd ook niet heb.
    Borstvoeding is heerlijk als t loopt. Maar anders wegen de voordelen als snel niet op tegen de nadelen. Ik geniet zolang ik nog productie heb van onze bv momentjes, en daarna hebben we nog honderde flesmomentjes om van te genieten.
     
    Angelmom1 en paula1984 vinden dit leuk.
  13. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Las dat je vanaf 2 maand moet laten wennen aan de fles
    Zelf geef ik ook nog alleen bv heb wel 3 flesjes afgekolfde melk in de vriezer voor nood maar zolang hij nog goed drinkt aan de borst wacht ik tot hij 2 maand is voor ik aan flesje laat wennen en dan eerst 1 voeding per dag door man lief
     
  14. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Volgende week donderdag afspraak bij osteopaat hadden deze week maar 1 plekje en dan heb ik al kraamvisite dus kon niet
     
    Boordevol en USAbaby vinden dit leuk.
  15. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Helemaal mee eens.
    Eerste hadden ik het na 5 weken helemaal gehad met bv. Over op fles.
    Tweede was een ander verhaal. Die heb ik 14 maanden nood gedwongen gevoed....
    Elke 2 uur en dan 45 min bezig...14 maanden lang... 2x tong riem laten klieven, waarvan 1x met 8 maanden zonder verdoving.
    Afvallen, ziek en zwak. Fles kon hij niet welk merk dan ook niet.
    Bijvoeding uit een spuitje in z'n mond...lang verhaal kort. Geboren met 3585 gram en opgenomen met 14 maanden met 7200 gram :cry:
    Ik kon en wilde niet los laten. Tijdens die opname buikgriep opgelopen in het ziekenhuis. Lag letterlijk leeg te lopen.
    Sonde zat en stond op maximaal. Meer eruit als erin. Het stopte toen hij nog naar 6700 gram woog... -500 gram in 4 dagen.

    Daarna naar huis gekomen met Sonde en in dat half jaar heeft hij leren fles drinken en eten.
    Nooit meer gestopt ook met eten en we hebben hem nu met bijna 6 op 17 kilo :) eet meer dan een volwassen man maar verbrand door zijn handicap ook meer.
    Dit is dus mijn reden na veel tranen en inwendige strijd om geen bv meer te geven en direct op de fles te starten geweest.
    Nooit meer wil ik die vrouw zijn. Eerste 3 jaar van zijn leven waren een hel.
    Dus nachtvoeding...ik weet er alles van ook dat het je waanzinnig kan maken.
     
    Eef86, Angelmom1 en Poolvos vinden dit leuk.
  16. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hier werd "toendertijd " 4 weken gezegd omdat daarna de automatische zuigreflex verdwijnt. En dus fles weigeren kan voorkomen.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  17. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @paula1984 wat een heftig verhaal, wat hebben jullie veel meegemaakt. Ik begrijp ook volkomen dat je nu deze keuze hebt gemaakt. Mijn “struggle” is niet te vergelijken met het jouwe en zelfs ik voel dat “nooit meer zo” heel sterk.
    Loslaten, dat maakt mij een zoveel relaxtere mama.
    Oh alleen nu al. We moeten over 20 min weg voor CB en R zou rond die tijd honger krijgen. Doet dan 45min over de borst. Hoe relaxt om er nu gewoon een flesje in te stoppen. Toevalig had ik nu nog afgekolfde melk, maar anders had hij kv gekregen. Priiima.
    De fles drinkt hij ook halfhongerig. En dan heb ik een tevreden baby tot ik weer thuis ben. Kan zelfs nog naar de winkel ;)
     
  18. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    's avonds helpt hij mij als ze haar onweersbuitje heeft. Pamper is niet echt zijn ding. Heeft ie 1 keer gedaan en de pamper was omgekeerd aan. :roflmao:
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  19. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Ohw heftig. Snap je helemaal, zou dan ook onmiddellijk fv geven.
     
  20. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    OH meid hoop dat je vandaag toch een beetje kan uitrusten. Moed houden vandaag of morgen kan je ineens een super nacht krijgen en dan kan je er weer volop tegen aan
     

Deel Deze Pagina