De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Maar hij is ziek geweest en verbruikt nu vast meer. Hoeveel weegt hij? Tot 200/kg mag je wel accepteren - als hij niet veel teruggeeft en geen huilbaby wordt door overvoeding :roflmao:
     
  2. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik geef 8 /9 keer dag 80cc. Meestal is dat genoeg, soms nog iets bij en soms laat ze wat staan. Met borstvoeding is dat prima dacht ik, met kV is het wat strikter.

    Ik heb na de middelste een mirena gehad maar bleef de hele tijd bloeden. Denk nu aan een koper spiraal, zo weinig mogelijk hormonen ivm pcos. Ga ook over paar weken weer netjes pcos proof eten.

    Fijn dat er meerdere zijn met wat extra kilo’s, soms denk je hier op het forum dat er alleen fitgirls meeschrijven :p. Ik weeg nu 68 en begon op 60 maar toen was ik ook wel echt in topconditie.. heb bij 8 weken nog een 10 km hardloopwedstrijd gelopen. Ik ben dus tevreden met 62, die laatste kilo’s verdwijnen wel weer met sporten.

    Kolfsessie zit er alweer bijna op!

    @Siepie85: was jij degene waarbij de kleine niet wil slapen in bedje? Buikslapen al geprobeerd? Klinkt nl heel bekend wat je beschrijft. Mevrouw ligt hier alweer 45
    Lekker te slapen op haar buik :D. Wel op een aerosleep, al zit het misschien tussen mijn oren, dit vind ik een fijn idee
     
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    nee dat is @Boordevol , deze doet gelukkig meestal snachts voltanken en slapen. Alleen vannacht krampjes een uurtje, maar wel 5 uur toen tussen voedingen gelaten. Hij slaap met name op z’n zij vooral omdat ie best wel nog wat opgeeft.

    Ik wil idd straks ook weer gaan sporten kijken of we die buik weer wat in gareel kunnen krijgen. Mag niet klagen hoor geen striae ofzo maar nog wel zo’n lekker plumpudding.
     
  4. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Haha ja hier idd hetzelfde. Lekker zacht buikje nog :rolleyes:
     
  5. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hij zit aan de bijna 4.5 kg.
    Hij spuugt eigenlijk nooit. 2 x in de afgelopen 4 wk maar.
     
  6. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Ik ben 7 kilo gegroeid eerste zwangerschap 10 kilo er af en de met 25 week 5 kilo lichter dus beetje tegen valler dit keer.

    @Raggy81 wat jammer van je productie misschien komt het nog weer nu je weer thuis bent en beetje in de rust komt.

    Heb net ook ff gewandeld hee
     
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Zo we zijn dus wezen wegen, wandelen viel niet tegen. Lekker om er even uit te zijn geweest. Hij is echt goed aangekomen, 16 dagen geleden 3100 gr nu 3910. Dus dat opgeven doet helemaal niks haha, gewoon een schrokop is het. Heeft z’n zus ook de eerste paar weken gehad gem 400 gr aankomen. Wel fijn om te weten, kon er niet zo goed tegen dat ik geen idee had hoeveel hij woog nu.
     
    Magnolia29, Kirzy en Poolvos vinden dit leuk.
  8. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Dat wist ik niet. Heb twee moeilujke kinderen (slapers) gehad en merk dat iedereen in mn ongeving me erop wijst deze vooral niet teveel te pakken zodat hij ook niet zo wordt. Dat maakt onzeker terwijl alles in mij hem geowon wil oppakken dan (en doe het ook).
     
  9. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    juist heel goed voor de hechting en laat de omgeving maar lekker kletsen zeg! Zijn ze nou helemaal gek geworden. Kan ik zo niet tegen dat mensen zich ermee bemoeien. Net zoals ik altijd de vraag krijg ga je weer zo lang bv geven, vorige keer 14mnd gedaan. Nou geen idee ik zie het allemaal wel is m’n antwoord dan. Echt laat mensen zich met zichzelf bemoeien.
     
  10. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Hier heeft het spigen ook geen invloed gehad blijkbaar. Fijn is dat he.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  11. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Dan mag je (zeker nu) wel tussen de 675-900cc per dag zitten. No worriess
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  12. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Hahaha ik pies in me broek hoor..

    @anticonceptie ik krijg als Romée 10 weken is de koperspiraal, niet ideaal maar hormonen zijn voor mij echt killing dus in overleg met pop poli en vk dit besloten. Ik vloei helaas nog steeds dus ik mag nog niks met manlief.. helaas. Hier wel hechtingen enzo gehad maar voel je na 4 weken niks meer van :D
     
    Raggy81 en USAbaby vinden dit leuk.
  13. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @ koemelkvrij eten doe ik al idd op advies van de osteopaat omdat ie zo onrustig was en onder de uitslag zat. Volgende week weer naar de h.a en dan worden we door gestuurd voor de provocatie test..

    Gewicht: Hier bijna 30 kilo aangekomen met de zwangerschap o_O ben er nu 12 kwijt dus nog een hoop te gaan:oops:

    Anticonceptie: Zal weer de pil worden al zie ik er wel tegen op weer die @#$ hormonen. Manlief heeft t wel weer gehad met t geklooi met connies:roflmao: Door de bv nog geen menstruatie gehad dat is wel weer fijn:roflmao:

    Kolven: moet er nog even achter komen wat voor mij de goede momenten zijn. Iig in de ochtend. Net nog na de voeding gekolft toen maar 30cc in totaal. Dus volgende voeding maar eens van te voren kolven.

    @Boordevol gewoon lekker je kleine pakken wanneer je wilt.
    Kreeg hier van mijn vader commentaar dat ik m moest laten huilen. Als antwoord 2 screenshots gestuurd dat je ze nu nog niet kan verwennen en wat al gezegd is dat het goed is voor de hechting met je kleintje. Lekker doen wat je gevoel je zegt!

    @Poolvos wat lekker dat je alweer lekker aan de wandel kan enz. Mooie foto♡
    Beheer had vast verschillende invullingen bedacht voor de eerste 100 dagen :roflmao:
    Kan er zelf ook wel een paar bedenken;)

    @Raggy81 Jeetje wat een heftige tijd hebben jullie dan gehad. Hopelijk knapt hij snel op.

    Vanmorgen uurtje bij het kdv geweest. Organisatie waar ik zelf ook gewerkt heb dat scheelt. Leuke dames op de groep. Ook aan gegeven dat J nog niet zelf in slaap valt. Was allemaal geen probleem ging ze lekker met hem wiegen zei ze:)
     
    USAbaby, Poolvos en Siepie85 vinden dit leuk.
  14. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Hoe dan??m ik ben ook bijna vier weken verder en heb echt nog veel last/pijn terwijl de hechtkngen zijn opgelost en het niet ontstoken is. Wel heb ik een aambei maar echt het hele gebied daar doet gewoon nog pijn :(
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  15. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou nou. De krampjes zijn geland. Wat een drama!! Arm diertje
    Maar, toen bedacht ik opeens dat ik bij L in de apotheek (hier in zweden) iets had ontdekt waar ik na enige research de moed voor had verzameld om te proberen:
    https://www.windi-baby.nl/

    Ik had er nog, geprobeerd en wederom succes!! Na een paar minuten met lichte massage kwamen er een heleboel windjes achter elkaar uit - ennn daar was m’n rustige blije baby weer. Pfff. Serieus. Dit soort vreemde uitvindingen verdienen de nobelprijs. Voor de vrede ofzo, want na een uur met krampjes is mijn humeur gevaarlijk.
     
  16. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Een ouderwets schoorsteentje dus lol. Maar kan dat geen kwaad voor de darmpjes/anus?
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  17. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Niet dat ik weet. Ik denk maar: anders mochten ze vast niet door de apotheek verkocht worden hier. En L doet ‘t nog, na maaaaanden gebruik. Veelvuldig ook.
     
    Raggy81, Boordevol en Siepie85 vinden dit leuk.
  18. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    gelukkig ze is niet kapot :roflmao:
     
    Poolvos en Raggy81 vinden dit leuk.
  19. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Werkt dit echt ?? Zie er echt heel apart uit :|
     
  20. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    @Poolvos, ik krijf er een ongemakkelijk gevoel bij hahahaha. Zou het daarom denk ik al niet gebruiken.. en toch klinkt het heel aantrekkelijk om ze van de krampjes af te helpen..
     
    Raggy81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina