De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wat een verschillende tijden dames! Van super mooi tot echt brakke bedoeling. Hopelijk houden jullie het allemaal vol ❤️

Sowieso uitbesteden aan partner hoor. Zeker als ze geen echte honger heeft @Muisje458. Dan stopt hij er maar een speentje in terwijl jij wat slaapt.

Muisje458 en Siepie85 vinden dit leuk.
  2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Muisje458 aan papa geven hoor als ze niet drinkt heb jij ook nog rust. En juist niet wakker houden dan raken ze meer overprikkeld schijnt en kunnen ze nog slechter slapen.

Hier nu weer keurig na 3 uur, hij lijkt toch stiekem soort van ritme te krijgen.

paula1984, Poolvos en Muisje458 vinden dit leuk.
  3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Oh ja, voor de wipstoel zijn we voor de 4moms mamaroo gegaan. Behoorlijk prijzig maar wel heel fijn in gebruik.

Siepie85 vindt dit leuk.
  4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    @Muisje458 ik dacht eerst ook steeds dat hij de borst wilde. Gevolg was steeds drinken en dan alles weer uitspugen.

Nu ik op aanraden van enkele dames hier minimaal 2,5 uur er tussen houd merk ik dat hij inderdaad helemaal geen behoefte aan melk had steeds. Sterker nog, nu hij dit gewend is neemt hij de borst niet eens meer als hij vol zit. Dan neemt hij een slok en laat meteen los om hem neit meer te willen. En hij is dus prima stil te krijgen met speen, afleiden, lopen enz. En hij slaapt dan ook gerust anderhalf uur na de voeding. Hij zou nooit in slaap vallen als hij nog honger had.

Ik deed altijd op verzoek geven maar nu houd ik echt minimaal 2,5 uur aan. Zodra hij daarna begint te miepen krijgt hij de borst. En dan drinkt hij ook echt en geeft minjmaal terug.

USAbaby, Poolvos en paula1984 vinden dit leuk.
  5. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

@Boordevol hier heeft ze gisteren voor de eerste keer overgegeven dus dat is niet het probleem. Vaak neemt ze de borst maar na 2grote slokken begint ze gewoon te tutten. Speen wilt ze niet en zal ze volgens mij ook niet nemen.

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier weer prima nacht. Melde zich om 1.30 en 4 maar man heeft fles pas om 4.45 gegeven.
    Hij is over aan het stappen naar 180/6 nu. Soms beetje kort op elkaar nog maar best.
    Ik kijk naar hem en hij krijgt gewoon op verzoek.
    Nu net lag hij scheel te kijken in m'n armen. Gelijk in de wagenbak gelegd. 2x jengelen en 2x speen en meneer doet een dutje .

Wat betreft vroeg wakker...Ach al bijna 8 jaar is 6 uur hier toch wel de start van de dag. Oudste was en is altijd vroeg wakker.
    Deze vakantie werd hij 7 uur wakker dat is al heel wat :roflmao:
    Middelste is nog steeds vaak wakker rond 5 uur en gaat dan gillen...jawel meestal van plezier maar het is nog steeds gillen :rolleyes:
    It's life ❤

7. paula1984

@Boordevol super zeg dat het werkt. Sommige baby's (of mama's ;)) draaien beter op een schema andere beter op verzoek.
    Of een combinatie van per fase :D

Boordevol en Muisje458 vinden dit leuk.
  8. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier nu goede nachten op rij 18 21 klein slokje 1.20 6 uur en nu 9.30 overdag alleen rustig in de doek maar na een goede nacht kan ik dat wel hendelen

@Muisje458 @active82 en @USAbaby sterkte hoop op betere dag nacht

mooi @Siepie85 dat beter gaat hoop dat ie het volhoudt

S avonds badje voor de nacht slaapt hij altijd super op vaak die nacht 7 uur tussen voeding en zonder avond badje 5 uur

Siepie85, paula1984 en Muisje458 vinden dit leuk.
  9. paula1984

@Siepie85 mee eens wakker houden werkt echt averechts.
    ik laat hem ook gerust een uur voor de verwachte bedtijd nog een half een slapen als hij moe is.
    Hij valt dan beter in slaap en blijft ook beter slapen.

Siepie85 vindt dit leuk.
  10. paula1984

Wat ook kan helpen bij onrustige slapertjes...vast avond ritueel.
    Hier is dat onder de douche met papa en zijn broers.
    Mama kleed hem aan, geeft de fles en zingt zijn slaapgebedje.
    Soms slaapt hij en kan ik hem zo wegleggen. Vaker niet en dan springt papa weer in en blijft naast hem zitten op een kruk zonder oogcontact en geeft een paar tutten.
    Meestal maximaal 15 min is hij daar mee bezig.

Poolvos vindt dit leuk.
  11. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wat gaan jullie doen dit weekend dames? Nog leuke plannen?

Wij zouden gaan zwemmen & lunchen in de stad, maar nu L gisteren zo ziek was, slaan we maar even over. Vandaag is ze we gewoon vrolijk en druk - maar heeft schema paracetamol gekregen. Ze snottert ook als een gek (dus die oorpijn die ze aangeeft zou best kunnen kloppen).

Nu blijven we lekker thuis. Een beetje dutten en rommelen. Misschien nog eens wat lekkers bakken :D

Baby R is de laatste dagen echt voorbeeldig. Is overdag wat uurtjes wakker, maar slaapt verder top. Drinkt goed (en rustig!) aan de borst. Poept 1x per dag nog maar - maar heeft geen krampjes of last meer. Écht, waar kan ik tekenen voor dat ’t zo blijft? :roflmao::thumup:

12. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Oh! Iemand nog tips voor leuke webshops (graag internationaal, maar specifiek nederlands kan ook omdat we nu genoeg bezoen gaan krijgen dat kan meenemen :D). Leuke kinderkleding?

En zo langzamerhand maken we ook lijstjes met ideetjes voor kerst voor L & R. Ook daar zijn leuke tips welkom! :)

active82, Raggy81 en USAbaby vinden dit leuk.
  13. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Pas wel op met een babynestje hoor. Verhalen zijn wisselent maar wij mo hten t echt niet gebruiken ivm kan op rebreathing. Een voedings kussen met een hoes erom daar kunnen ze op liggen maar wel geborgen.

active82 vindt dit leuk.
  14. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Mag ik even mopperen ?

Wat een kl*te dag vandaag :mad:

Pff ben er op voorhand al klaar mee en het ligt even totaal niet aan de baby of mn dochter.

Boordevol en Muisje458 vinden dit leuk.
  15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    @Raggy81, nog steeds niet beter?

Vandaag is de baby onrustiger ivm gister. Gister was hij voorbeeldig maar vandaag moppert hij wat meer.

Muisje458 vindt dit leuk.
  16. Muisje458

@Poolvos hier straks lekker gaan wandelen met de baby en de hond. Is hier momenteel 18graden.
    Webshops hier fan van petit Marcel maar weet niet of dit internationaal is.
    @Raggy81 rustig lijven meid. Stress is niet goed voor je bv. Schrijf het van je af of ga even de tuin in en schreeuw eens goed. Dit doet bij mij veel deugd.

Raggy81 en Poolvos vinden dit leuk.
  17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    @Poolvos, ik bestel veel bij Zalando. Ze hadden nu ook weer leuke kruippakjes voor 7/8 euro per stuk. Weet niet of dat internationaal is.

active82 en Poolvos vinden dit leuk.
  18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Oh en plannen.. We zeggen al dagen te gaan winkelen maar ik kom steeds tot de conclusie dat ik liever thuis ben nu. Voel ne echt heerlijk thuis.

Poolvos vindt dit leuk.
  19. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @Muisje458
    Met J dacht ik er ook goed aan te doen om hem zo laat mogelijk in bed te doen. Wat hier al gezegd is werkte echt averechts. Nu een vast ritueel tussen 2100 en 2200 naar boven, verschonen, andere kleren aan zo nodig, voeden en dan slapen. Had hem ook eerst veel aan de borst omdat hij dan iig stil was kon het gejank ook niet meer aan horen :$
    Maar dat was op gegeven moment ook niet meer te doen. Daarna alleen maar gelopen met hem op de arm. Soms wel anderhalf uur o_O
    Probeer niet te vergelijken met andere baby's en mama's want daar word je dan alleen maar onzeker van. Tenminste had ik wel.

Babynestje: J heeft hier vanaf t begin in het nestje geslapen. Zonder nestje sliep hij niet:oops:
    Nu sinds een week of 2 zonder nestje.

Plannen: vanavond een bedrijfsuitje. Volgende week moet ik weer aan de bak:(
    J gaat vanavond bij opa en oma slapen, wou het eerst niet maarja eens moet de eerste keer zijn. En dan kan ik wel even bij slapen morgen.

@Raggy81 gewoon doen. Gooi het eruit

Raggy81 vindt dit leuk.
  20. Muisje458

@Kirzy hier gaat ze momenteel slapen wanneer ze er klaar voor is. Normaal is dat tussen 00.00 en 01.00 maar gisteren was ze dus vroeger maar heeft ze dus super slecht geslapen. En zelf nu is ze continu aan het jammeren. Heeft wel veel last van windjes dus zal het op haar darmen steken.

Deel Deze Pagina