De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ohh zeker!! Ik kijk daar eigenlijk nooit
    Bedankt voor de tip!

@Muisje458 ohh heerlijk wandelen! Hoe gaat het tijdens t wandelen? Is ze dan rustig? Slaapt ze?
    Ga die webshop ook eens checken :)

Siepie85 vindt dit leuk.
  2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Oohh ook perfect toch? Lekker doen waar je je goed bij voelt :thumup:

3. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Kirzy niet te geloven dat je verlof er alweer op zit!!! Hoe heb je de opvang geregeld? Werk je fulltime?

4. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Ja bizar he. Moest eigenlijk afgelopen week al beginnen maar kon nog een week extra krijgen gelukkig. Ik werkte wel full time maar ga nu naar 3 dagen. Di en woe naar het kdv en do bij opa en oma. Dus wel altijd een lang weekend :D goed geregeld al zeg ik t zelf ahah

Poolvos vindt dit leuk.
  5. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Alweer aan werk wat snel ik hoef pas 6 janweer 3 week kerstvakantie er achteraan ga ook 3 dagen ma di do kdv

Kirzy vindt dit leuk.
  6. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Hier normaal 2 januari herbeginnen maar neem nog een maand verlof. Nadien gedurende 20maanden 4/5 werken.

Poolvos vindt dit leuk.
  7. Muisje458

@Poolvos normaal is ze rustig tijdens de wandeling buiten vandaag. Ze is misschien 5min stil geweest.

Poolvos vindt dit leuk.
  8. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Kirzy oohh heel goed geregeld!! Hoe voel je je erbij? Ik vond t ook wel weer lekker om te beginnen toen bij L. Maar was wel langer thuis

Kirzy is een paar maanden eerder bevallen he? :) dus jullie hebben ongeveer net zo lang verlof. Wel relaxt dat je de feestdagen er nog lekker bij hebt :thumup:

9. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Pff niet vol te houden. Misschien toch eens verder kijken? Ze is zó onrustig, er moet bijna wel iets zijn..

10. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Wisselent. Ben niet top fit.
    Maar partnerlief laat me gewoon domweg 5 uur zitten terwijl hij al wekwn aangeeft dat wat voor vandaag in planning stond voor hem slechts n half uur zou duren.
    Daarbij heeft mn dochter haar bed onder gespuugd en kwam er warm en huilerig uit. Dus ja. Ben ff uit mn hum vandaag
    Ik had nog veel moeten doen en kan nu doodleuk geen kant uit.

11. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @Poolvos nah ik sta niet te springen. Merk aan mezelf dat die eerste maanden met n huilend kind 16 tot 18 uur per dag en geen slaap er wel in gehakt heeft geestelijk en lichamelijk. Ben nog niet mezelf zeg maar..

@Angelmom1 Ik ben 26-7-19 bevallen. Kleine is alweer 13 wekeno_O
    Mag nog net een paar dagen mee schrijven hier :roflmao:

Poolvos vindt dit leuk.
  12. Muisje458

Ik ga eerlijk zijn ik word er stekezot van. Vind het raar dat ze de eerste 10dagen totaal zo niet was. Nu is ze aan het slapen maar durf haar niet in haar bedje leggen.

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Oh wat vervelend @Raggy81 . Ik herken de teleurstelling als je op hulp regelt of aanwezigheid van een paar handen extra en het gaat niet door. Laat staan als je zelf al niet lekker bent.

@Poolvos, ik ben benieuwd of je leuke dingen vindt op Zalando. Ik kan er altijd wel slagen.

@werken.. ik word ergens halverwege december verwacht. Maar ik ben nog steeds hard aan het nadenken of ik wel terug ga. Ik wil het liefst de eerste twee jaar thuis blijven. Financieel kan dit ook gewoon maar weet niet of ik er spijt van krijg. Denk het niet want kan zo weer aan het werk als ik wil. Werk ligt voor het oprapen.

Poolvos vindt dit leuk.
  14. Muisje458

Meid jij hebt rust nodig. Je bent nog niet zo lang geleden bevallen, je bent nu nog ziek erbij. Het enige dat jij moet doen is je met je kindjes bezighouden. Al de rest kan je partner wel doen.

15. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Kirzy kan me voorstellen dat dat erin hakt.

Enne, na die eerste 100dagen mag je ook blijven he? Anders moeten we weer een groepje maken voor de volgende 100 :roflmao:

@Boordevol ik ga nu even lekker slapen en dan ga ik er neuzen :thumup: salaris gehad, dussss :roflmao:
    Verder kan ik niet anders dan aanraden het te doen! Zeker als je vrij makkelijk weer aan t werk kan en je daar geen zorgen over hebt. Ik ben met L 9 maanden heeltijd en 6 maanden deeltijd thuis gebleven en dat was echt suuper relaxt. Pff zeker omdat ze de eerste was. Nu is thuiszijn ook druk - vergeleken met toen :roflmao:

@Muisje458 misschien toch overwegen ja te zeggen tegen die opname. Misschien vinden ze een oorzaak en anders heb jij in ieder geval een paar dagen kunnen bijslapen. Plus dat soms kindjes daarna helemaal relaxt zijn, ze worden soort van gereset dan :roflmao:
    :cool:

@Raggy81 wtf! Zo lang weg terwijl t maar een half uurtje zou zijn? Ik zou t wel weten. Zou nu zoveel mogelijk doen van wat je wilde: t is toch al een rotdag en dan zou ik morgen ”vrij” nemen. Helemaal niks doen en duidelijk maken dat je partner aan de beurt is. :o:

16. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    @Raggy81; ik zou boven het dak uitgaan als ie 4,5 later aan komt waaien als er zieke kinderen zijn en ikzelf niet fit ben.

vanmorgen tot 1045 geslapen want toen had mevrouw weer honger :). Toen heeft mijn man het overgenomen en heb ik een flesje kv gemaakt, nu slaapt ze al een paar uur. Vanavond doe ik dat evt okk als het weer zo is als gisteravond. Slapen is pure noodzaak haha

Ik begin over 4 weken weer met 50% werken, neem mijn verlof flexibel op. Pas 13-1 ga ik weer 4 dagen aan de slag (mijn man werkt ook 4 dagen). Moet zeggen dat ik er echt wel weer zin in heb, ik hou van mijn werk. Gister al mijn mailbox helemaal opgeruimd. Muren komen straks echt op mij af, helemaal als het weer minder wordt

Boordevol vindt dit leuk.
  17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    @USAbaby dat is het gekke. Ik houd ook van mn werk en vind het echt leuk. Ik ga nooit met tegenzin. Maar waar ik geen trek in heb is de hectiek van kids, opvang, eten, slapen enz. Er is zoveel rust in huis sinds het verlof en toen was er nog geen baby. Alleen de twee oudsten. En mn man hielp altijd, het is dus niet zo dat alles op mijn schouders terecht kwam.

18. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    #1358 USAbaby, 26 okt 2019
    Laatst bewerkt: 26 okt 2019
    Nee ik heb idd ook geen zin in de hectiek van de opvang etc al doet mijn man al het logistieke werk.. ik ben financieel de kostwinner dus ik ga eerste weg en kom laatste thuis.. ik vind het nu al erg dat maandag de vakantie voorbij is en voor 830 alles klaar moet zijn en de week erna is mijn man 5 dagen in het buitenland. Zo fijn als ik gewoon weer even mijzelf kan zijn en mensen intelligente vragen aan mij stellen, daar word ik persoonlijk gelukkig van

Poolvos en Siepie85 vinden dit leuk.
  19. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    De meest chaotische dag uit mn leven. Kids op bed..ik zal later wel eens mn verhaal doen al kan t niet uitgebreid want dan is t erg herkenbaar voor omgeving.
    Was iig ook nog eens mn tas incl pasjes paspoort etc vergeten in de auto te zetten. Weg gereden en tasje op de oprit achterlatend... Handig !

Boordevol vindt dit leuk.
  20. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Raggy81 typisch!! Tasje wel terug???

Deel Deze Pagina