De eerste 100 dagen van je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poolvos, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Goeiemorgen fijne slapers. Ben echt jaloers op al jullie uren. Hier wordt A sinds een paar dagen elke 2,5u wakker. Drinkt beide borsten en valt in slaap. Moet ongeveer 30 min wachten om haar weg te leggen dus iedere keer meer dan een uur wakker voor mij terwijl zij goed slaapt.

Angelmom1 en Siepie85 vinden dit leuk.
  2. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Wat vervelend was hier vaak ook 1.5 tot 2 uur bezig voor hij in eigen bedje lag maar sinds 5.5 week slaapt hij nu door steeds wat langer begon net 6 uur zit nu op 9 uur

Muisje458 vindt dit leuk.
  3. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier overdag ook weer 1.15 uur zelf in de box geslapen nu weer in draagzak aan slapen nog geen voeding tijd

Boordevol, Muisje458 en Siepie85 vinden dit leuk.
  4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    knuffel voor jullie!
    Hier net zoals bij @Angelmom1 gaat het steeds ietsje langer. Zitten nu op 6 uurtjes eerste stuk en gisteren lag ie na 30min weer te slapen in totaal. Ik hoop dat het langzaam steeds verder oprekt qua tijd.
    Hopelijk bij jullie ook!!!

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    Pittig hoor, elke 2,5 uur drinken, en dan ook nog zo lang overeind moeten houden :(

Hier hadden we een topnacht, ze zit op dag 7, maar heeft van 23.00 tot 03.00 en van 04.00 tot 07.00 geslapen. Ik voel me als herboren :) Mijn man was ook helemaal verbaasd, dacht echt dat hij een stel voedingen of huiltjes gemist had :D

Ze was gister ook al weer op haar geboortegewicht, groeit echt als kool, zo mooi om te zien, die heerlijke hamsterwangetjes :)

6. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Hier gaat het 1dag goed en nadien weer af. Maar we zullen er wel ook geraken. Heb soms wel het gevoel dat baby's op kv sneller doorslapen.

Boordevol vindt dit leuk.
  7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    klopt de kv is moeilijker verteerbaar waardoor ze er langer mee kunnen doen. Bv is makkelijker verteerbaar.

8. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Nee hoor hier bv en slaapt nu zo'n 8 uur

paula1984 vindt dit leuk.
  9. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Hi dames, knuf voor de dames met slechte nachten. Ik heb het idee dat de kleine meid haar 5 weken sprongetje achter de rug heeft. Ze kan ineens veel meer dan voorheen. Heb het idee dat ze meer contact maakt en me volgt als ik beweeg, ze is alerter en wat meer wakker en ze is weer wat beter in haar humeur, ze dringt ook meer.

Volgende week maandag naar de kinderarts, ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is.

Boordevol en Angelmom1 vinden dit leuk.
  10. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Knuffel voor de dames met weinig nachtrust! Lijkt me pittig om de 2,5 uur!

ik mag absoluut niet klagen over het drink en slaap gedrag. In de nacht al geregeld zes uur achter elkaar doorgeslapen, overdag twee keer
    +- twee uur slapen in haar eigen bedje. Merk echt hoe ik daarvan kan opknappen!

ook merk ik echt verschil met het aantal flessen op een dag en het slapen in de nacht. Bij 6 flessen komt L rond een uur of twee, bij 7 flessen rond een uur of vier. Ik probeer dus echt die 7 flessen te pakken, merk dat ze ook echt minder onrustig is dan !

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Poolvos waar ben jij! Normaal heb je allang iets geschreven!

Hier net dochter naar bed gebracht, giga tantrum hoorde ik T ook miepen die viel gelukkig inslaap. Maar goed wel 30min bezig geweest om erin bed te krijgen. Meer omdat ik niet toegeef, ze wilde niet plassen maar wel zonder luier slapen ja de groeten. Daarna wilde ze der pyjama niet aan doen, dan doe ik dat, moest ook niet wilde toch selluffffff. Dus heeft ze nog keer de keuze gehad, uiteindelijk gekalmeerd toen ik der gewoon aan ging kleden en ze dus in de gaten had dat ze toch niet haar zin kreeg.

ButterflyPassion en USAbaby vinden dit leuk.
  12. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Siepie85 hierrr ben ik! :)
    Ik was na een paar nachten slecht slapen door mijn gehoest zo moe dat ik gisteravond hoestdempende hoestdrank heb gepakt. Goddelijk geslapen, maar wel mijn borst melk moeten kolven en weggooien, omdat een serieus op morfine gebaseerd hoestdrank is :|:oops:
    R is ook super verkouden en heeft nog steeds moeite met drinken. Lijkt gelukkig wel genoeg binnen te krijgen. Drinkt nagenoeg de hele dag kleine beetjes.

@wolkje1994 wow, wat een heftige start heb je zo. Maar hopelijk vanaf nu alleen nog maar langzaam de goede kant op.

13. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    2 redelijke dagen gehad het weekend vandaag weer drama veel huilen en alleen bij mij willen zijn wel.poging gedaan eigenbedje maar alleen maar huilen dus toch maar in draagzak na 30 min proberen

Siepie85 vindt dit leuk.
  14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    En hoe voel je je nu, weer wat beter? Pff arme jullie ook zeg. Hier heeft hij wel wat snotjes in z’n neus maar daar heeft hij gelukkig geen hinder van.

15. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Gelukkig wel de goede kant op. Ik nog steeds snotterig en hoestend. R heeft t dus nog wat lastig, maar is verder gelukkig niet ziek. Een nacht goed slapen heeft wel echt mega goed gedaan. Komende nacht doen we t nog eens: ik lekker tukken met de hoestdrank en man voor R zorgen snachts :D

paula1984, USAbaby en Siepie85 vinden dit leuk.
  16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Ben blij als de dag over is, tantrum nummer 3. Ze had een ballon en daar was ze stierlijk vervelend mee had der al gewaarschuwd zo doorgaan is ballon kapot en in de prullenbak. Daar lag die dus 15 min later..... en meltdown van meer dan 60min en toen ook nog een krampende T dus synchroon huilen!

17. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

@wolkje1994 hier helpt orthoflor start heel goed, heeft ook geholpen voor mijn andere kinderen. Als je er nog iets over wilt vragen, dan hoor ik t wel.

hier ineens een baby die nog maar 100cc per fles wilt... en veel meer spuugd dan normaal. Wel heel veel natte luiers heeft, en gewoon de nachten zoals altijd doorslaapt... verder smiddags niet weg te leggen is, is wel vaak zo, maar nu in t extreme, meer huilen maar ook enorm vrolijk kan zijn en lachen. Oja en t ook echt uit krijst voor een fles, dan Max 100 cc drinkt en dan weer vrolijk is, hoop dat t tijdelijk is, duurt nu 3 dagen en wordt vermoeiender met 2 andere kids die druk aanwezig zijn.....

18. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier de 6 week regeldag volgens mij komt elke 2 a 3 uur en ander 3.5 a 4.5 uur er tussen

Boordevol en Siepie85 vinden dit leuk.
  19. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    O nee, wat een nachtmerrie! Die momenten zijn echt killing! Als ze beide tegelijk huilen kan ik zelf ook wel janken :roflmao:

Siepie85 vindt dit leuk.
  20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.324
    113
    @Siepie85 sterkte! Klinkt heel zwaar.

@Poolvos, heb jij nog last van de spruw?

@Angelmom1 ik heb denk ik nu al drie keer regeldagen gehad ipv twee keer. Maar altijd is het de dag erop weer normaal. Dus hopelijk morgen weer een mooi ritme. Hier lukt overdag niet korter dan tussen 2 uur en 15 minuten en 3 uur.

@Mya hoeveel dient normaal gedronken te worden nu? Gelukkig slaapt de baby verder wel zoals altijd.

Deel Deze Pagina