9 mnd en elk uur wakker snachts...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eikeboompje, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Even een paar weekje hebben we mogen genieten van goeie nachtrust, maar sinds alweer 2 weken is het weer raak. En nu is het echt raak. Elk uur wordt onze dochter wakker. Lijkt erg op verlatingsangst. Naar bed gaan is geen probleem en overdag ook nergens last van maar vanaf het moment dat ze slaapt is ze echt (bijna) elk uur wakker. Deze nachten breken ons enorm op!

    Iemand tips om hier mee om te gaan?
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Slaapt ze bij jullie in de kamer?
     
  3. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Nee, al heel lang niet meer eigenlijk. Vanaf 3 maannden al op haar eigen kamer. Bewust gedaan i.v.m. postnalate depressie.

    Vannacht ging gelukkig wat beter. Ze huilde dan even en sliep dan gewoon verder. Tandjes lijken ook een rol te spelen.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Omdat je specifiek spreekt over verlatingsangst, dan is voor mij de meest logische oplossing haar even de veiligheid bieden die ze zo hard nodig heeft. Beide kinderen hebben hier ook die fases gehad, en dan sliep één van ons een paar nachten op een matras naast hun bed en was het weer goed.
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  5. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik zou in eerste instantie ook aan tandjes denken. Bij ons werkt de combinatie 'zetpil-dentinox-bedhoofd omhoog' dan het beste, misschien dat je dat eens kan proberen? Zetpil en dentinox bij het naar bed brengen en evt halverwege de nacht nog een keer (Als ze wakker wordt).
    Sterkte in ieder geval, tis doodvermoeiend (maar het gaat voorbij ;))
    Voor ons was over het algemeen 1 pcm voldoende voor onze zoon om de diepe slaap te halen om vervolgens niet wakker te worden door tandenpijn. Elk uur wakker hebben we maar een paar keer gehad.
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  6. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ik denk dat het toch de tandjes zijn die meer een rol spelen op het moment. Voelen op haar boven en onderkaak heel veel bobbels..... Hoop dat dit snel doorzet. Ik ga eerst even de tips van @Pechvogol proberen. Als dat het niet is dan opzoek naar een matras en kijken of dat past op haar kamer. We wonen niet zo groot haha.

    Bedankt in ieder geval beide! Het is erg vermoeiend, in die 9 maanden hebben we 2 weekend mogen genieten van doorslapen. Elk uur is wel erg pittig. Maar komt ook wel weer goed.
     
  7. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Elk uur is idd niet te doen (op lange termijn)!
    Laat nog even weten hoe het gaat/is gegaan! Succes!
     
  8. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ik zag een typefout. Maar 2 weken heeft ze doorgeslapen en nu de laatste 2 weken is ze elk uur wakker. Die andere gebroken nachten waren heel wisselend. Dan kwam ze 2 tot 6 keer per nacht.

    Vandaag even Dentitox halen en dan afwachten hoe het gaat komende nacht.
     
  9. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Gok dat t een combi van factoren is.
    Tandjes/verlatingsangst/ 9 maanden sprong.

    Mijn kinderen hebben allebei romd de 9 maanden een periode gehad met slecht slapen.
     
  10. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Met de zetpil en dentinox gaan de nachten gelukkig beter. Niet meer elk uur dus dat is wel erg fijn!
     
    Pechvogol vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina