Heb haar in bed gegooid. Het lukt niet. Krijsen de hele tij Ze wilt niets meer. Ik heb een monster van een baby.
Als je het niet meer ziet zitten is dat het beste dat je kan doen. Ze even neerleggen en ga zelf even buiten. Ze ligt daar veilig.
Hier ben ik nu ook even niet de lieve mama. Baby O is moe maar wil natuurlijk niet alleen in bed in slaap vallen. In de ochtend en voor de nacht gaat het altijd goed. Maar tussen de middag niet (hij vertoont wel vermoeidheidssignalen). Nou gappie, bekijk het maar even. Je bent een heerlijk kind en ik vond het douchen vanochtend heel gezellig maar nu heb ik er even geen zin in. Hahahaha @Poolvos Ik vind knispersuiker ook niet lekker. Geef ik ook altijd aan de oudste. Hij vindt dat ook raar. Laatst bleef hij zeuren om appelsap. Mocht nier van mij. Ik dronk spa rood met een scheutje appelsap. Toen heb ik hem dat laten proeven. Het werd me niet in dank afgenomen maar het gezeur was over hahaha. Je had zn gezicht moeten zien. Heerlijk dat weer he. Net ook even het terras achter geveegd en een was buiten gehangen. Wij zijn ook bijna de hele dag buiten. O kan zich uren vermaken met zn eigen bezem, schep, gieter etc. En natuurlijk helpt ie papa graag in de tuin (alleen kan papa dan niet echt meters maken). Gisteren zeker heerlijk geproost samen en de fles brut was veel te snel leeg naar mijn mening.. Het is hier trouwens stil..
Heeft 2 dagen gelukt en dan niets meer. Heb har nu een half uur in bed gelegd in de hoop dat ze zou in slaap vallen maar niets lukt nog. Heb het gehad met borstvoeding, heb het gehad met mama zijn. Ik kan het niet meer
Hier straks ook even naar de winkel trouwens. De hagelslag is op en die doe ik altijd 's ochtends met noten en havermout (soms iets anders) met bergen op de yoghurt of kwark.
Ik herken het gevoel een beetje, maar dan omdat onze oudste een tijdje terug echt enorm onhandelbare buien had en mij totaal niet tolereerde. Ondankbaar vervelend kind, dacht ik dan stiekem wel eens. Maargoed, dat gedrag komt dan ook vaak wel ergens vandaan. Ik heb geprobeerd om zélf te veranderen en dit een positief effect te laten hebben op hem. Het gaat al stukken beter nu want nu zegt ie geregeld dat ie me lief vindt, dat we beste vrienden zijn en dat ie wil knuffelen. Maar bij jou is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Al krijgt je meisje natuurlijk wel mee dat je stress hebt. Normaal zou ik zeggen: ga er een dagje even voor jezelf op uit. Nagels, kapper, shoppen.. maarja dat gaat nu natuurlijk niet . Mis ik zelf ook hoor. Soms heb ik het idee dat ik de hele dag alleen achter iedereen zijn reet aanloop (lekker lomp gezegd), de hele dag loop op te ruimen, moet werken, het huishouden doe.. kortom: het idee dat ik altijd maar aan sta maar dat er niemand soms even vraagt aan mij of het goed gaat. Vaak ga ik dan even lekker lang douchen (deur op slot).. bij een brullend kind app ik dan vanuit boven 'jouw beurt. O brult..' naar mijn man. En als ik echt nijdig ben steek ik een figuurlijke middelvinger op. Kun je je even afzonderen met een goed boek? Een serie? In de tuin of gewoon een stevige wandeling maken met muziek in?
@Muisje458 och meid, terecht dat je het even gehad hebt met alles ! Kan ze al een beetje uit een fles drinken? En misschien kan je anders ergens tips krijgen voor het drinken uit een fles? Misschien is de kv uiteindelijk wel de oplossing... Kan je man je een beetje ondersteunen vandaag?
Krijg het niet bij gelezen op het moment, heb het een beetje druk. Druk bezig met de traktatie van E. Over 2 weken mag ze trakteren en heeft ze der afscheid op de opvang. Als de opvang open is trakteert ze 1 mei en kan ik er vlak daarvoor naar de Ikea voor mijn eerste plan, blijft de opvang gesloten trakteert ze 28 april (op 1 mei zijn dan haar vaste juffen er niet) maar dan is de Ikea niet open. Dus net nog even een back up traktatie gekocht (kan L ook trakteren als hij 1 word ) Maar ik heb even een vraagje. Ik(en de opvang) merk sinds gisteren dat L niet meer genoeg heeft aan zijn flessen. Hij krijgt nu 5x 190+6. Hij komt nu steeds eerder voor een fles. Was eerst iedere 4 a 5 uur en nu iedere 3 a 4 uur. Gelukkig de nacht nog wel normaal. Het cb heeft vorige week gezegd als hij niet meer genoeg heeft aan de fles dan mag ik beginnen met hapjes of met een papfles. Ik denk dat we er al aan moeten geloven maar ik twijfel heel erg, want ja online lees je weer zoveel tegenstrijdige adviezen . Waarmee zouden jullie beginnen? L is dinsdag 3,5maand oud en ik was een week over tijd (weet niet of dat ook nog van belang kan zijn aangezien ze met sprongetjes van de uitgerekende datum uit gaan)
Hier een redelijke dag. L is echt niet lekker en nog koorts. Met zetpil blijft het rond de 38,1. Veel kroelen dus. Ze drinkt alleen nagenoeg niet. Heb er nu 270 cc inzitten. Straks nog maar een keer proberen. Vanochtend wel even heerlijk gesport. Twee maanden geleden al een jaar trainen gekocht bij de newborn fit mama app. Vanochtend pas voor t eerst gedaan, maar wat is dat leuk zeg!
@Muisje458 had je niet met je man en psychiater afgesproken dat hij ook een deel opzich zou nemen? Probeer dat anders weer in te stellen! En even gewoon weglopen. En snachts ook jij even niet maar je man. Dat je zegt dat je pas bijv na 5 uur weer komt voeden ofzo. Hier zijn we pulled porc aan het maken op de bbq. Vriendlief is daarvoor om 0400 vannacht al opgestaan. Toen hij is gaan wandelen heb ik de honneurs waargenomen en moest ik hem elke 30min smeren. Hopelijk hebben we vanavond rond 1800 een heerlijk broodje! Verder doet T het hier goed alleen vannacht was geen goede nacht begin van de nacht is hij 3 keer wakker geweest. We hoefden er niet uit maar hij huilde zo hard dat wij ook rechtop in bed zaten.
@Nina Sanders , over broeken, mijn jongens dragen alleen naar spijkerbroeken, ik ben erg gemakzuchtig, daar past alles op. Blousjes dragen ze sowieso niet (oudste wilde het nooit en het is ook mijn ding niet echt), en vesten wil de oudste niet en volgens jongste is dat een kledingstuk dat altijd uit moet binnen, dus die hangt hij aan de kapstok. Al sinds hij heel klein was. Dus ze dragen alleen naar truien of longsleeves Persoonlijk zou ik dat echt niet doen. Ik vind om de 4 a 5 uur erg lang ertussen. Zelf eet ik ook elke 3 a 4 uur wel wat. Dus ik zou dat lekker zo laten hoor. Als het nou elke 2 a3 uur is is het anders. Dikke knuffel voor jou @Muisje458 bah, maar hoor dat het zo loopt
Ik zou echt niet eerder beginnen dan 4 mnd met echt hapjes geven. Zeker niet als oplossing dat hij eerder honger heeft want tussen dr 4 en 6 mnd zijn het vaak maar een aantal hapjes dus daar gaat het niet tegen helpen. Ik heb geen verstand van flesvoeding, maar hier hielp het op het kdv de flessen iets groter te maken en toen kwam er weer veel meer tijd tussen en ging hij van 7 naar 6 voedingen ook live bij mij aan de borst en toen ging dat weer goed. Moet zeggen dat T hier al heel snel niet alleen een paar happen at maar veel meer maar dat is vaak een uitzondering. Hij eet nu ook al 1 volledige boterham met korst bijv.
ach, zwaar is het he.. en dan heb jij het zwaarder want overdag hebben we hier een goed ritme en vermaakt hij zich prima. Kun je iemand om hulp vragen?
jij ook een knuffel hoor echt die nachten zouden mij dus helemaal opbreken. Ik heb echt m’n 8 uur slaap nodig. T komt vaak al om 0600 en dan ga ik m’n bed weer in dan gaat vriendlief er vaak rond 0630/0700 met de kids en mag ik nog even slapen.