Heerlijk @Poolvos hier is het ook lekker weer. Kindjes liggen net beiden op bed (en slapen!), man heeft nu een werkcall (ik net gehad) en zit nu heerlijk buiten. Er staat een beetje wind maar zit onder de overkapping! Rest van de middag lekker niksen, wellicht vanavond nog een uurtje werk maar de tijd zonder kindjes wil ik echt even benutten met relaxen
Genietmomentje hier: baby O moest vanochtend voor het eerst heel lang achter elkaar schaterlachen... .. .. .. .. om zijn grote broer! Broer O maakte een bepaalde beweging wat baby O enorm amusant vond. Hij blééf maar schateren. Dat was zó leuk!
Hier is t weer minder warm als gezegd werd, valt dus best tegen, staat ook koude wind, iets minder als gisteren. Even een vraagje, met wat voor merk zonnecrème smeren jullie de baby’s mee in? Heb hier voor de kids Ambre solaire garnier. Maar vind t lastig wat ik voor baby moet gebruiken, hij heeft nogal gevoelig huidje, en wat neigt naar eczeem
Nog een paar bijdehante uitspraken van de oudste: Stil nou mama. Baby O slaapt. Hij hoort jou boven. Echt hoor mama. Mama, jij bent mijn beste vriend. Ik wil met jou knuffelen. Ja. Mag ik nú dan een paasei? Hee mama. Je ruikt naar cava ???? Mag ik ook naar cava ruiken? (Het was half 10 's ochtends, beetje vroeg voor cava) Als de zon slaapt dan schijnt de maan. En als de maan slaapt dan schijnt de zon. Echt waar hoor mama. Dat heb ik zelf gezien. Ja. En de wolken maken wel hard geluid (hij denkt dat dat de wind is)! Ik heb een scheet gelaten. Hahaha. Vind je dat ook grappig? Ja? Hellyeah reken maar dat ik dat grappig vind
Beide kindjes hier ook gevoelig voor eczeem (de oudste gebruikte als baby hydrocortison tegen eczeem en baby O heeft zelfs dauwworm waar hij een zware hormoonzalf voor heeft - helpt als een tiet) maar hier gebruik ik Naïf factor 50. Deze is ten minste niet zo vet en prettig in gebruik
Dank je, Hier is het ook een vechtabces (vorige week heeft hij gevochten ). Tanden zagen er gelukkig goed uit. Hij heeft flinke koorts (39.7). Nu hebben we ab meegekregen en een ontstekingsremmer. Meteen maar daar even wat toe gediend. Hopelijk knapt hij ook snel op, als vrijdag nog niet beter is mag hij gezellig een dagje mee naar het werk
Hier attitude , nog niet gebruikt maar ook baby met eczeem. Volgens webshop zou het een babyvriendelijke crème moeten zijn. Wel al op mezelf geprobeerd maar wrijft wat stroef. De nieuwe naif zou minder stroef moeten zijn
Mama's die bv geven herkennen jullie dit? Sinds 2 dagen trekt A enorm op de tepel. Echt met haar mond achteruit trekken. Vind dit niet zo fijn doet een beetje veel pijn. Heb zelf bloeduitstortingen op mijn tepels.
@Nina Sanders fan-tas-tisch he, die interactie? Bij ons is dat nu ook volop. Smelt je toch? @Muisje458 R deed dat toen ik nog bv gaf, als het niet snel genoeg ging. Maar wie weet wat ‘t betekent bij jou? @Magnolia29 hoe was je werkdag?
@Nina Sanders en @Poolvos hier is dat ook zo. Hij begint eigenlijk al te lachen en giebelen als hij alleen z’n zus al ziet. Echt als ik ze samen zie dat is om te smelten. En E die is ook gewoon alleen maar lief voor hem, daar ben ik nog steeds heel dankbaar voor omdat je ook zo vaak anders hoort.
Nou inderdaad, hier ook! L heeft soms super moeite met delen van haar eigen speelgoed, als er andere kindjes zijn (op school trouwens niet, want dan is t speelgoed van iedereen). Maar broertje is dus geen probleem - als die een keer moppert, krijgt hij meteen de lievelingsknuffel van L. ♥️ Hoe lief is dat?
@Muisje458 gebeurt hier ook! Maar niet zo erg dat ik bloeduitstortingen krijg of het echt zeer doet. Laatst wel; toen zei ik hardop AU en keek hij me echt aan met een blik van: wat is er mama? Haha :’). A laat nog steeds heeeel vaak los met drinken. Echt heel frustrerend. Vandaag andere bv houding geprobeerd maar dat werkte ook niet echt. Liggend op bed gaat eigenlijk wel altijd goed. Maar ik heb niet per se het idee dat hij afgeleid is, meer dat hij niet lekker ligt ofzo. Weet niet zo goed hoe het aan te passen. Ga liever niet met elke voeding op bed liggen
hier laat T ook vaak los en dat is vooral als hij niet inslaap gaat vallen. Dan is het los laten om zich heen kijken weer aanhappen 3 slokken en weer om je heen kijken etc etc.
Ja precies dat! Bedoel je als hij net in slaap gaat vallen of niet? Want heb hier ook wel vaka dat ie dan bij de tweede borst in slaap valt. Maar het is echt eigenlijk bij elke voeding.. komt misschien ook omdat er nog niet echt ritme in zijn slaapjes overdag zit..
nee ik bedoel hij laat los als hij lekker wakker is. Als hij juist in slaap gaat vallen dan drinkt hij wel rustig. Dus bij feest vieren laat hij los, soms denk ik echt hoe krijg je überhaupt wat binnen.
ja precies dat doet ze hier ook, alleen doordat hij zo veel opgaf en nu soms ook nog zeg ik altijd meteen geef maar even niet je lievelingsknuffel anders is deze zo vies.
Ah zo. Ja nu ik erover nadenk: als zijn ogen dichtvallen drinkt hij rustig door. Maar hij heeft dus soms wel dat ie daarvoor dan heel druk doet en slecht drinkt, en dan ineens in slaap valt als ie weer aanhapt haha.
Exact dit dus. Daarom wil ik er gewoon nog 1 of 2. Niet nu. Nee nee. Ik ben net 30. Lijkt mij perfect om met 33 en 35 nóg een baby te krijgen. Ja toch? Vertellen jullie dit ook tegen mijn man (die is heel pragmatisch maar zo geweldig met kindjes)
Vergeef me maar wat bedoelen jullie met loslaten tijdens het drinken? Mijn man had een verfijning van de meisjes baby naam mocht er ooit.. ben het er helemaal mee eens. Mag ik deze delen?
Haha, stuur hem maar hoor al vond ik 2,5 jaar leeftijdsverschil tussen de 1e en 2e echt het minimale, de bijna 4 jaar en bijna 5 jaar tussen de rest vond en vind ik veel leuker en fijner voor alle partijen. (Kun je nagaan hoe jong ik was toen nr 1 geboren werd ) Nou, vandaag is het nieuwe ritme gelukt. Ze ligt sinds 19.15 in bed en ik hoor haar nu nog giebelen ach, beter dan huilen. Ik heb ook pap besteld, ze lijkt nu ergens toch wat tekort te komen dat ze weer een nachtfles wil, dus met 6 maanden ga ik eens kijken of een fles pap in de avond werkt