De eerste 100+ dagenclub gaat door - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Poolvos, 13 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Vanaf wanneer mag een papfles eigenlijk? En ik las ook over rijstebloem?
    Heb het idee dat A eigenlijk alleen wakker wordt van honger snachts. Echt niet erg natuurlijk, maar als t hem zou helpen..
    Hij drinkt overdag ook slechter de laatste tijd. Plast nog genoeg maar het is een grote jongen en heb het gevoel dat ie lang niet altijd genoeg heeft maar dan wel steeds loslaat.

2. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Bedankt voor de reacties dames! Ik lees al dat in veel te voorzichtig ben met L. Komt natuurlijk ook door hoe ze eerst voorheen op reageerde, maar dat gaat nu eigenlijk heel goed. Korst eet ze al een poosje, dat dan weer wel :)

Heb net brood met haar melk geprobeerd, ging goed :thumup:

S2909 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Rijstebloem mag vanaf 4 maanden. Dat is dan gelijk een papfles :)

RoseMurphy vindt dit leuk.
  4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Boordevol
    Kunt ze kopen bij Jumbo/AH/Etos/Kruidvat enz. Je hebt ze ook van Ella's Kitchen, die hebben een smaakje.

Ze zijn wel verschrikkelijk plakkerig, dus natte doekjes dicht bij je houden :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

wolkje1994 vindt dit leuk.
  5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    V krijgt vaak rond 23.00 u een kleine fles kunstvoeding. 120 cc met 4 schepjes voeding en 3 schepjes rijstebloem. Hij slaapt dan niet door, maar is in elk geval lekker vol als ik zelf naar bed ga ;)

6. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 @Magnolia29 thanks!

Kan het ook met bv gemengd? Hij krijgt laatste voeding altijd gekolfde melk, dus dan zou het daar door kunnen. Ik las alleen iets dat het dan te dun blijft ofzo?

7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Het blijft dan idd dunner dan met kunstvoeding, zou het gewoon eens proberen met dezelfde speen op de fles die je nu ook gebruikt. Heb je eventueel een speen in huis, al een maatje groter? Dan kun je nog wisselen, mocht de kleinste speen verstopt raken.

RoseMurphy vindt dit leuk.
  8. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Ja hebben we! Man moet zo nog naar de supermarkt, dus we gaan het vandaag eens proberen denk ik:)

Magnolia29 vindt dit leuk.
  9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    Gefeliciteerd @jvsd92 !
    @RoseMurphy , l krijgt sinds kort ook pap in haar fles, granenpap vanaf 6 maanden. Ze vindt het iig lekker, maar slaapt er helaas niet beter door

Ergens moet hier iets veranderen. L is de hele avond in de weer. Krijsen in bed, en grote lol beneden. Maar ik merk dat ik er zo klaar mee ben, ik wil de avonden na 8 uur weer voor mezelf. Ook in de nacht weer een keer wakker.
    Ze drinkt slecht overdag, dus nu maar ik wat meer tijd tussen de flessen, in de hoop dat ze dan lig die 180 +6 leegdrinkt. Dat is vandaag al 2 keer gelukt gelukkig. En verder meer proberen te laten eten. Dus ik heb een rijpe peer een beetje geprakt en met lepel gegeven. Maar zo goed als haar mond open gaat als de fles komt, zo goed houdt ze haar lippen op elkaar bij een lepel :roflmao: maargoed, we blijven oefenen.
    Mijn man opperde nog dat ze het misschien te donker vindt. Zoon vertelde namelijk vanmorgen dat ze al 1,5 uur wakker lag, te spelen met haar knuffel :eek: zonder kik te geven. Dan komt er een kiertje licht onder het rolgordijn doir. Dus vanavond maar een lampje proberen.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hij slaapt nu nog steeds terwijl hij meestal rond 14.30/14.45 wakker wordt. Ik laat hem vandaag maar lekker zelf even zn ritme aan geven. Meneer kwam wel hartstikke vrolijk weer thuis. De flinkerd.

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier zijn maisvingers een MEGA SUCCES. Die blijven lekker in je mond plakken. Baby O vindt ze heerlijk, hij eet ze zelf (spuugt soms wel uit maar stop ik weer terug) en het valt goed op de maag!

Poolvos vindt dit leuk.
  12. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Ik lees hier veel over papflessen. Onze dochter krijgt 4 flessen kv van 180 ml. De laatste fles krijgt ze rond 19.30u, hierna is ze vaak nog een tijd wakker voordat ze naar bed gaat. Als ze eenmaal slaap, slaapt ze gelukkig wel door tot 8 uur. Raden jullie aan om sowieso baby’s een papfles te geven, of alleen als baby’s normaliter niet doorslapen?

13. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Klein klaagmomentje.

Ik zou zo graag gewoon eens lekker een uur wandelen met de wandelwagen en daarin een slapende baby. Pff hij is bijna elke keer aan het jammeren, valt aan het einde van de wandeling in slaap en wordt dan binnen 5 min na thuiskomst wakker. Ik weet dat hij het ook niet kan helpen maar wat vind ik dat irritant.

Boordevol en Siepie85 vinden dit leuk.
  14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    Heel herkenbaar, ik heb het na 2 keer niet meer gedaan. Sinds kort zit ze in het zitgedeelte en nu kan ik uren wandelen met haar. Gister 2 uur gelopen. Ik doe het alleen in haar wakkertijd, want slapen doet ze er niet in tot nu toe, maar ze vindt het prachtig. Gister vond ik het wel erg lang, dus legde ik de leuning helemaal plat, maar ze ging zelf weer overeind zitten. Dus dan maar half zittend.

@Katin87 , ik doe het om te proberen of ze meer drinkt, maar anders zou ik het laten hoor, als je kindje genoeg heeft aan de flessen en een beetje hapjes opbouwt is het best.

Boordevol vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik deed het omdat ik merkte dat baby O steeds vroeger wakker werd en behoefte had aan meer. Net zoals toen bij zijn broer. Grotere flessen lukken niet maar hij gaf duidelijk aan meer trek te hebben. Want bijvoeding deden we toen nog niet.

Boordevol vindt dit leuk.
  16. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Lieve mama's.
    Ik merk dat het moeilijker wordt om hier nog berichtjes te posten.

Heb dan ook besloten dat dit account mag verdwijnen @Beheer

Mijn positivisme is weg. A is een moeilijke baby die steeds meer nodig heeft. Heb mijn handen echt vol aan haar.

Als ik lees hoe het bij de meeste onder jullie vlot dan ben ik stik jaloers. Jaloers dat jullie nog iets extra kunnen zijn dan mama.

Mijn relatie lijdt enorm veel hieronder. Het woord scheiden is al regelmatig gevallen. Dit is ook de reden dat ik stiller ben geworden. Ik moet vechten voor mijzelf en mijn huwelijk en dit vergt teveel energie.

Ik wil jullie allen bedanken voor de hulp en steun dat jullie mij gegeven hebben.

Ga jullie allen missen.

Groetjes A en S

17. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Muisje458 ohhh muisje ik vind dit zo rot voor je :cry:. Ik hoop echt dat je blijft. Al post je pas over twee maanden wat! Maar net zoals bij blauw beertje, om denk heus wel eens aan jullie. Hoe zal het nu gaan? Genieten ze al meer? Ook al ‘kennen’ we elkaar alleen via een forum, toch denk ik eraan. Ik hoop daf je blijft en voel je niet verplicht mee te lezen of te schrijven. Misschien af en toe je hart luchten is al fijn !

Mocht je niet terug komen, ik wens jullie snel betere tijden en heel veel geniet momenten in toekomst! Voor jullie alle drie !

18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Muisje458 sluit juist niet je account!! Even hier je hart luchten kan juist zo fijn zijn. Snap dat je je energie nu ook even ergens anders kan gebruiken hoor.
    Heel veel sterkte en hopelijk wordt het snel beter en kan je een scheiding vermijden.
    Kan je ook gewoon alleen maar gaan genieten van A.

19. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @Muisje458 Ik hoop ook dat je blijft, ook al post je een tijdje niks. Zal in ieder geval aan jullie denken en hoop dat het snel beter mag gaan, zowel met A als tussen jou en je man. Heel veel sterkte!!

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Muisje458 wat rot. Je hoeft je account niet te sluiten om even afstand te houden he. Focus je nu even op jezelf en je gezin. Wij begrijpen dat ook. Doe wat je moet doen en veel sterkte!

Deel Deze Pagina