De eerste 100+ dagenclub gaat door - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Poolvos, 13 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Ik ben ook weer present!

    lisa heeft vandaag prikjes gehad en nadat ze even 3 minuten heeft gehuild (11 uur vanmorgen) heeft ze continue geslapen (wel 2 flesjes tussendoor). Hopelijk slaapt ze vannacht ook nog ha ha. Maar wat denken jullie? Kan ik haar nu wakker maken voor een fles of liever haar volgen en wachten tot ze komt?

    Zoon moest ook voor zijn 3-jarige afspraak. Oogtest goed, 100 cm en 18,5 kilo. Flinke kerel! :thumup:
     
    Imona, Mya en Poolvos vinden dit leuk.
  2. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reactie. In principe zou het zo moeilijk niet moeten zijn, ik drink geen melk en eet quasi geen kaas of yoghurt. Het kruipt er echter onbewust in bv scheut melk door de puree of stuk kaastaart. Maar ga er nu op letten en vermoed dat ik dan toch tegen eind volgende week al verbetering zou moeten zien?

    We gebruiken reeds cicaplast op aanraden van de kinderarts en hebben ook lipikar balsem in huis. Ook voor in bad anti jeuk van a ferme. Hij gaat ook maar 2 keer per week in bad.

    Hij doet ook een rare beweging als hij op zijn vervoerskussen ligt of in de relax zit. Hij wiebelt met zijn kont over en weer. Kan dat ook daardoor komen?
     
  3. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Oei. Als je al zó weinig melk eet/drinkt, is de kans op allergie minder groot - óf het is ook meteen een flink ernstige kma. Ik hoop ‘t niet - hoewel het natuurlijk wel mega fijn is dat het na uitsluiten dan ook snel beter gaat. Je zou zéker volgende week al verschil moeten kunnen merken. Als dat er niet is, zou ik ook zeker teruggaan naar de kinderarts. Dan kunnen ze testen op soja en ei.

    misschien is dat wiebelen door de jeuk?
    verder ook een tip: maak fotos! Ik heb daar best veel aan gehad; want als ze na een tijdje een beetje eczeem hebben, weet je amper nog of het nou erger was of vergelijkbaar. Plus dat je het de kinderarts kunt laten zien.
     
  4. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik ga eerst even proberen met melk te bannen en indien dat geen verbetering geeft dan doe ik hetzelfde met eieren. Dat eet ik namelijk wel regelmatig. Soja eet ik ook niet zo vaak. Eens een scheut sojasaus in de wok ofzo maar dat is het.

    Dat van die foto's is een goed idee. Want soms lijkt het plots veel erger maar dat kan ook gewoon een indruk zijn.

    Ik heb vorige week ook een weegschaal gekocht zodat ik zijn gewicht kan bijhouden. De eerstvolgende keer dat ik naar cb moet is namelijk pas eind maart ergens en wil niet daar ineens tot de conclusie komen dat hij niet is bijgekomen of erger, afgevallen.
     
    Siepie85 en Poolvos vinden dit leuk.
  5. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    Nou je hebt wel iets van daro thijmsiroop dat mag vanaf 6 maanden en dat is hij alweer. Heb ik ooit voor middelste zoon gekocht, en werkte wel iets. Uiteindelijk kwam vriend zolaat dat t maar morgen moet, en zo voor de nacht t eerst geven vind ik ook geen fijn idee, weet nooit of ie er goed op reageert. Dus morgen ochtend op pad. Physiomer ken ik heel goed, maar baby hier krijgt er bloedneus van, dus geef m altijd als t nodig is otrivin monodose pipetjes, en dat werkt redelijk, hij is nu zo verkouden, dat ik denk dat ik morgen ook ff xylometazoline of zoiets nodig heb, heb nog receptje liggen, dus dat scheelt. Voor mijn andere kids gebruik ik altijd physiomer, als t nodig is, die willen niks anders meer. Nu ligt ie net in bed, met een zetpil, en zijn laatste fles al gehad, hopen dat hij gewoon goed slaapt zoals altijd. Vanmiddag mocht ik niks meer van hem, zodra ik m in box deed of wipper, gelijk huilen. Maar als ik m dan oppakte was t gelijk goed gelukkig, maar wel pittig als je dit niet gewend bent.. bedoel eigenlijk ben ik te verwend....

    Hoe is t met jou mannetje?
     
    S2909 en Poolvos vinden dit leuk.
  6. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    Ojee, hopenlijk zet t niet door. Hier al week lichte keelpijn en verkouden, maar niet genoeg om er wat mee te doen, dus sluimert maar door. Veel beterschap!
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  7. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Hier is ze al 2maal wakker geworden. Krijsen super fel. Denk dat ze echt over vermoeid is. 2 dagen dat we bij oma waren en de dutjes lukten echt niet. Denk dat ik haar maar op mij hou dat ze lekker slaapt.
     
    Poolvos en S2909 vinden dit leuk.
  8. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ahhh zo sneu. Was hier precies zo! Wij zijn net zo verwend anders... :D
    Eergisteren was de ergste dag. Hij wilde niks drinken en melk lukte zelfs niet met spuitje. Gelukkig ORS wel.
    Gistermiddag wendde het opeens. Ging ie elk uur een volle fles drinken en echt inhalen. Toen geslapen van 17 tot 8 en vandaag was hij weer de oude :thumup:
     
    Kolibrie2, Muisje458, S2909 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Wie kijkt er hier ook fifty shades net 5
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh ik ben een slecht lid hier momenteel haha. Ik moet er echt gewoon weer even in komen. Man man.. ik heb het echt druk. 2 kindjes opstarten als je (beiden) moet werken en je in de spits moet rijden is écht even pittig. Als ik dan eindelijk lekker zit in de avond, dan heb ik geen puf meer voor ofwel de tv of de telefoon..
    Ik zal proberen weer wat actiever te zijn!
    :p Het is fijn om weer aan het werk te zijn en weer wat andere dingen om handen te hebben! :D
     
    RoseMurphy, Muisje458 en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Die heb ik in de bios gezien..
    .. met mijn schoonmoeder :roflmao:
     
    ButterflyPassion, Imona, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Voor de kindjes met eczeem: droge huidzalf van Dokter Leenarts was hier een wondermiddel! Van alle hormoonzalfjes wel wat gehad, zelfs een schimmelshampoo, niks hielp. Behalve dus de droge huidzalf van dr Leenarts. Te koop bij Etos ;)
     
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ohhh ik wil een nieuwe eethoek.
    En de eethoek gaan we verven.
    En de badkamer gaan we ook al doen. Ik wil zoveel nieuwe dingen..
    Waaaaaaarom heb ik de drang om alles te veranderen?
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Goede tip. Hier 2 kindjes met eczeem wat als sneeuw voor de zon verdwijnt door vaseline lanette crème
     
    Lalaatje90 vindt dit leuk.
  15. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @jvsd92 beterschap, hopelijk knap je snel weer op

    Beterschap aan alle zieke kindjes en hun mama's. Hier lijkt de verkoudheid mee te vallen. Hopelijk blijft het zo.

    Gisteren een drukke dag gehad, L heeft een beetje veel prikkels van gekregen en vandaag de gevolgen er van gehad. Veel huilen en bij mij willen liggen. Gisteravond bijna al mijn tantes op bezoek gehad en ging hij dus van Hand tot hand. Ze moesten even oefenen want bij mijn tantes komen er ook kleintjes aan.

    Ook is L zijn voedingsschema weer aan het aanpassen. Een fles 120+4 neemt hij regelmatig geen genoegen meer mee. Nu dus 3 flessen van 150+5 En 3 flessen van 120+4. Als ik alles op hoog drinkt hij het meeste weer n op. Hopelijk alleen gaan hij er nu wel meer tijd tussen de flessen laten.

    Vandaag ook bericht gehad van de uwv, ik hoef pas 31 maart weer te beginnen met werken. Ik had zelf 24 maart uitgerekend maar liep een week Over tijd. Had dit niet verwacht omdat ik 12 weken verlof had na mijn uitgerekende datum maar vind het een heerlijke meevaller. Volgende week maar eens contact over hebben met mijn baas.

    Ik ga er nu maar eens 1 wakker maken voor zijn laatste fles en duimen dat hij daarna de hele nacht door slaapt
     
    Imona en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  16. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wat vervelend al die zieken. Hopelijk is iedereen snel weer beter. K is twee keer verkouden geweest, maar dat viel erg mee.

    Ik ga niets doen met Valentijnsdag. Ik ga lekker met mijn vriendinnen een weekendje weg zonder kinderen. Het is echt al jaren geleden dat we voor het laatst zonder kinderen meer dan een dag weg zijn geweest, dus heb er erg zin in. Lekker wijntje drinken ( voor de niet-zwangeren) en kletsen. We gaan zaterdag ook naar een balletvoorstelling en uit eten. Ballet maak je de mannen niet blij mee en lekker een activiteit die je niet met kleine kinderen kan doen. Ik heb er helemaal zin in. :D

    En dat ik geen rekening hoef te houden met mijn kleding met voeden heb ik ook zin in. Misschien een leuk jurkje wat niet kan als ik moet voeden.:cool:
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  17. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik was werken.ga hem can de week terug kijken.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zeg @Poolvos zijn de Wishbone stoelen in Zweden ook zo aan de prijs? :roflmao:
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier morgen geen plannen. Dagje samen met de kindjes en man is wat later thuis van werk. Zijn project waar hij al een jaar naartoe werkt gaat live dus zal best een borrel bij zitten.
    'S avonds plof ik heerlijk op de bank voor the voice en als het echt gaat stormen blijf ik dit weekend lekker binnen. Ik moet best bij komen van mijn eerste werkweek. Voel me net een oude vrouw haha
     
    Mya, Muisje458 en Poolvos vinden dit leuk.
  20. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Yes eerste voeding in de nacht lijkt beter te gaan vanavond 180 op en dus slapen tot 2.15
    Hopenlijk 5.30 pas weer en niet na 2 uur
     

Deel Deze Pagina