De eerste 100+ dagenclub gaat door - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Poolvos, 13 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Geen idee. Maar wij hebben nooit echt iets gedaan in ons nieuwe huis. Gewoon niet van gekomen. Dus ik vind dat het mag.
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh ja very indeed. Dan mag het.
    Wij hebben wel al genoeg gedaan. Maar wij hebben altijd verstandig geleefd en hard gespaard en gewerkt voor alles wat we hebben (en hier gaan we allemaal mee door) dus ik vind ook dat het mag. :p

    Zou alleen tegelijkertijd ook graag wat meer voor een ander willen doen. Ik besef me dat ik het heel goed heb, ondanks dat ik daar zelf voor zorg. Maar ik wil mn kinderen ook leren dat het niet vanzelfsprekend is. Af en toe een donatie naar een goed doel en ouderen helpen vind ik niet genoeg. Maar bijv bloed doneren oid kan ik niet, want daar ben ik net te licht voor. Dus daar ben ik nog over aan het nadenken..
     
    Mya en Poolvos vinden dit leuk.
  3. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Prachtige tafel en stoelen! Zeker doen. Ik hou ook erg van marmer. Hier donderdag tegels besteld voor de badkamer en wc. Komen over drie weken binnen. Ik kan niet wachtte. Ze zijn nu alvast begonnen met de zwarte hexagon tegels die op de vloer komen.

    Ik heb ook deze week een drang dat alles nieuw en anders moet. Gisteren toevallig de hocker naar buiten gedaan. Mijn man stond even te kijken toen hij thuis kwam. Nu losse lederen poefjes besteld, staan nu al prachtig maar straks in ons nieuwe huis ook!
     
    Mya, Nina Sanders en Poolvos vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Is er soms een major sprong rond 3 mnd?
    Geen beginnen aan met baby O.
    Niet slapen, brullen.. Ik kan het niet over mn hart verkrijgen om nu de verstandige moeder te zijn. Nee. Ik wil eindeloos knuffelen en mn baby vertroetelen
     
    Mya en Poolvos vinden dit leuk.
  5. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Jeetje dames, wat wordt hier veel geschreven! Ik ben er lekker twee dagen op uit geweest met de kleine. Ik werd gek van het thuis zitten. Dus lekker op pad geweest met vriendinnen en hun kids.

    Nu weer behoefte aan een dagje thuis zitten :roflmao: Dus weer even tijd om hier bij te lezen!

    Leuk om te lezen en zien hoe jullie het in huis hebben!

    Hier gaat het verder prima. Ons meisje heeft het doorslapen ontdekt. Wat heerlijk om een keer 7 a 8 uur achter elkaar door te kunnen slapen!

    @Poolvos Ze is nog maar 8 weken. Krijgt rond 21uur haar laatste fles en als het aan haar ligt slaapt ze tot 6.30-7.00uur. Is dat niet te lang? Ivm haar bloedsuikerspiegel? Ik maak haar nu telkens wakker tussen 5 en 6 omdat ik het dan zo lang vind duren. Een keertje laten liggen en dan is het dus 6.30. Ze drinkt 5 flessen per dag rond 140/150/160ml per keer en weegt bijna 5 kilo.
     
    Mya vindt dit leuk.
  6. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Deze kleur heb ik op de lange muur
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mya vindt dit leuk.
  7. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Luna87 als ze netjes groeit mag ze gewoon zo lang doorslapen hoor! Geniet er maar lekker van ;)
    De hoeveelheid flessen is ook echt prima op haar gewicht!
     
  8. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Dank je wel!
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  9. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Zeg is eerlijk vinden jullie dat A op een jongen lijkt? Begin het beu te worden dat iedereen hij zegt. En @Poolvos hier zijn de tutu's
     
  10. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    wat naar dat ze dat zeggen!!!

    Eerlijk ik durf bij baby’s nooit te zeggen wat het geslacht is haha. Bij T dachten ze laatst ook dat hij een meisje was.... ik zou het je vooral niet aantrekken! En nee het lijkt gewoon op een meid hoor.
     
    Mya vindt dit leuk.
  11. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Over al het inrichten nieuwe dingen kopen ik ga expres niks zeggen. Want wij willen juist nu geen geld uitgeven haha!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik vind van niet! Maar bij baby R vragen mensen vaak ook of ‘t een meisje is. En heel vaak zeggen ze “haar”. Boeiend! Komt vanzelf ;)

    Wij hebben ook mega lang niks aan uitgegeven. Maar nu is het gewoon tijd ;) de prioriteit qua grote veranderingen is eigenlijk wel ‘t gastenhuisje. Maar dat neemt niet weg dat ik al wat kleinere huisprojectjes kan doen :D
     
    Mya en Siepie85 vinden dit leuk.
  13. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hoe gaat t nu @Siepie85? En T? Hopelijk niet zieker geworden?
     
  14. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    @Muisje458 , ik zie het vaak ook niet zo hoor, wat het geslacht is, als een baby geen roze of jurkje aan heeft of haarband ofzo.
    Net als L. Vandaag had ze voor het eerst een spijkerbroek aan (ik zei dat ik dat écht niet aan zou doen bij mijn baby, maar hij lag er, dus geprobeerd, en stiekem vind ik het zo ontzettend leuk staan). Eerst een donkerblauw shirtje er op. Toen had ze zo voor jongen door kunnen gaan. Dus heb ik er maar een kort vestje met roze strikjes op gedaan en een brede haarband, toen was ze weer op en top meisje :) Zeker in de maxi cosi met babyroze voetenzak. Dan twijfelt niemand.

    Heerlijk he, in huis bezig zijn :) Onze aannemer is weer geweest, om het voorhuis te bespreken. Daar moet het dak vernieuwd, alle kozijnen, binnen en buiten stucen, en wat muren verplaatst boven. Dan hebben ze allemaal een eigen kamer en kan ik helemaal los. De kinderen mogen in principe zelf behang kiezen, maar ik duw ze wel een beetje in mijn richting :oops: Nu alles op de rit is met L enzo heb ik weer zo'n zin om verder te gaan met verbouwen. Al ben ik soms wel bang dat als het af is, ik weer onrust krijg om te verhuizen Dat hebben we al 2 keer gedaan, nadat het zo goed als af was. Maargoed, hier hebben we nog heel veel tuin om aan te pakken, maar daar heb ik niet zo veel mee ;)
     
    Kolibrie2, Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  15. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Heel leuk om al die inrichtingen te zien. Wij zijn afgelopen zomer verhuisd, en er zijn qua inrichting nog wel dingen die ik zou willen doen, dus inspiratie is erg fijn! Al hebben we er voorlopig geen budget voor haha.

    @Muisje458 Ik vind niet dat ze een jongetje lijkt. Ik zou overigens zelf niet zo snel hij of zij zeggen, dan zou ik het eerder gewoon vragen.

    Hier een topdag. Vanochtend 30 cm haar gedoneerd, en nog een beetje extra eraf dus een heel nieuw kapsel, heerlijk! A was mee en heeft zon 2,5 uur geslapen. Daarna na voeding weer drie kwartier geslapen. En nu ligt ie in de box in zijn nestje te slapen.

    Nagesprek gehad bij de vk. Eigenlijk vooral gezellig gekletst, er was niet echt iets te bespreken haha. A begon daar te huilen, maar bleek dat ie gewoon honger had en toen was t klaar.

    Nu lekker op de bank, forummen, theedrinken, Friends op de achtergrond :)
     
    Kolibrie2, Nina Sanders en Poolvos vinden dit leuk.
  16. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Early dew !
     
  17. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ok..

    Mijn dochter...in n roze kinderwagen. Roze voetenzak. Roze sjaal en handschoenen (vorige winter)... En NOG roepen mensen wat een leuk ventje... Dus ja... Denk dat het gewoon makkelijke taal is en mensen niet echt kijken;)
     
    Muisje458 en Mya vinden dit leuk.
  18. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Nieuw interieur.. Ja graag. Geld? nee helaas.al heb ik n goede baan , zomaar even iets aanpasse. Gaat niet. Daarbij nog steeds verbouw en afwerkkosten dus het moet maar wachten. We hebben recent wel een nieuw werkburo gemaakt voor ons 2 dus de slaapkamer is wel ruimer en netter nu.
     
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    @Poolvos voel me redelijk voor ziek zijn maar bivakkeer heerlijk in bed. En T heeft alleen een snotwaterval onder z’n neus maar drinkt goed en heeft echt super veel van z’n fruithap gegeten. Ik had paar potjes gekocht in Oostenrijk geen zin om zelf te maken in de vakantie heeft ie bijna zo’n heel potje opgegeten. Die moeten namelijk op dus ff opmaken en dan weer de vriezer leeg. Had ook mango gehaald dus als ik me weer ietsje beter voel ga ik die ook geven! E vond dat namelijk altijd zo lekker.

    wij zijn hier 6 jaar geleden komen wonen en toen zo’n beetje alles nieuwe en we hebben zelfs al weer een deel veranderd vervangen. Enige wat mag is eetkamerstoelen maar we hebben echt een te dure smaak. Wat we wel waarschijnlijk gaan doen is een nieuw bed kopen dat moet namelijk echt.
     
    Nina Sanders en Poolvos vinden dit leuk.
  20. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    ik weet dat die super populair is: maar ik vind dat dus net niks. Voor op je muur prima: maar mijn kast moet er lekker uitspringen. Early dew is net niet pastel. Saai :|
     
    Raggy81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina