De eerste 100+ dagenclub gaat door - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Poolvos, 13 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh over schimmel gesproken..

Baby O had een gek plekje op zn wang. Begon als een droog plekje. Vet gehouden met vaseline lanette. Maar het bleef en werd groter. Leek op eczeem. Hydrocortison gesmeerd iom huisarts. Hielp ook niet. Plekje wordt groter en nu zit er een tweede plek op zn kin. Het helpt ook niet dat die plek telkens nat blijft door kwijlen, voeding etc. En hij zit er ook telkens aan.
    Nu fusidine gekregen. Anti schimmel crème en deze lijkt gelukkig te helpen!

Enige wat ik ook nog in de gaten wil houden is het volgende. Mijn man had als kind enorme astma. Broer O niet. Maar baby O heeft wel continu een piepje en veel slijm, óók wanneer hij niet verkouden is. Mijn man is zeer stellig in dat hij baby O wil laten testen op astma. Heeft als kind volgens mij echt trauma's opgelopen. Ikzelf vraag me dan af, hoe test je dat bij de baby? Dat kan toch niet echt? Wat vinden jullie?

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh nog een tip: pampers maandboxen zijn in de aanbieding bij bol.com. zojuist baby dry maat 3 gekocht voor 37 euro! 198 stuks!

Poolvos vindt dit leuk.
  3. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Morning!
    Lekker zeg, er zo op tijd uit en dan tijd voor jezelf. Lukt hier niet. De kids zijn vroeger wakker.
    Je eethoek is super mooi geworden! *hartjesogen*
    Helaass heb je gelijk en kun je niet “testen voor astma”. Maar als het een keertje erger wordt door een verkoudheid, hop naar de huisarts. We zeggen dat babytjes/kindjes 3x last moeten hebben en dan stellen we de diagnose daarop. Maar: is er een erfelijkheid zoals dus bij jullie, is 1x genoeg. Dan krijgen kindjes medicijnen bij de eerste keer.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goed om te weten. Baby O is nu niet verkouden maar daar deze deze week wel verandering in komen. Telkens na de opvang dagen is hij wel wat verkouden. De ene keer erger dan de andere keer. Mmomenteel is broer O verkouden, maar ook dit lijkt de betere kant op te gaan. Het zal nog wel een aantal weken zo rouleren.. haha!

Ja de eethoek is idd erg mooi al zeg ik het zelf. Vandaag de gallery wall terug hangen en tijdschriftenrekje weer op de plek. Misschien nog een lampje ophangen, even kijken hoe het uitkomt. Als alles een plekje heeft zal ik weer een fotootje posten! Was eerst bang dat de muur niet mooi zou zijn bij de roze keuken muren, maar deze doen nu juist heerlijk fris aan. Want het is echt een ander vertrek en de muren grenzen ook niet direct aan elkaar.

Poolvos vindt dit leuk.
  5. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ja past juist super goed bij elkaar die kleuren @Nina Sanders! Goed gekozen :thumup:

6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wij hebben zo’n babybjorn wiebelstoel. Ik vond het bij L altijd onzin dat erop stond dat ie niet op tafel mag. Nou sinds R is duidelijk waarom! :eek: Hij wiebelt dus ZO hard dat de stoel steeds 3cm naar voren schuift, per wiebel. :roflmao:

7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ohja. We hebben ook de springstoel terug van de zolder gehaald. En leuk dat hij t vindt!

Bekijk bijlage 644047

Miekje86, Kirzy, Imona en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat een heerlijk lachebekje

9. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    nou, ik voel me echt gezegend met een altijd blije baby.

Siepie85 vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou ik ook. Baby ligt áltijd te giebelen. Zelfs na de prikjes en tijdens het verschonen. Onvoorstelbaar. Broer O was al zo mega makkelijk en relaxed maar deze? In het kwadraat!

Siepie85 en Poolvos vinden dit leuk.
  11. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Precies hetzelfde hier. Prikjes waren ook no problem. Zooo fijn ♥️

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh ik hoor volgens mij het huis wakker worden. Lekker 2 uur voor mezelf gehad, nu ga ik maar eens een fles (baby O), havermoutpap (Broer O), alpro met cruesli (man) en winterkwark met banaan, noten, kokos en pure hagelslag maken (mij zelf). En nog een puur paaseitje met praline crunch en kokos nemen. Of 2.

Muisje458 vindt dit leuk.
  13. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Wat een superlief ventje. I'm in love ❤️

Poolvos vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    ^^ dan heb ik het dus wel getroffen vind ik als ik het zo lees haha!

15. Muisje458

@Nina Sanders super mooi de eetkamer. Zalig zo een paar uurtjes voor jezelf 's morgens. Hopelijk heb je goed genoten.

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    OMG. Ik hoor ze dus toch niet... joepie, nog langer tijd alleen. Haha oh wat een slechte gedachte...

Mya, RoseMurphy, Poolvos en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Muisje458

Hier een vreugdedansje. A heeft lekker van 22u30 tot 4u50 geslapen. Om 7u heeft ze zich weer gemeld om lekker voort te slapen op mijn schoot. Heeft deze nacht voor het eerst in de 4 seizoenen slaapzak geslapen.

wolkje1994, Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja zie hierboven. Is ook echt heerlijk. Ik denk dat ik dit erin ga houden 1 weekenddag. Ik ben dus echt een ochtend mens en kan niet wachten om de deuren weer open te gooien en die eerste koffie (met altijd iets lekkers) buiten op te drinken terwijl ik de vogels hoor en de zon op zie komen.

En dan straks lekker in de nieuwe tuin (althans opgeknapt). In het voorjaar gaat de boom eruit, spuiten we het terras helemaal schoon, maken we gras voor de kindjes en ik wil een nieuwe tuinset. Schrik alleen van de prijzen!

RoseMurphy en Muisje458 vinden dit leuk.
  19. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Supermooi @Nina Sanders . Door jouw foto’s krijg ik zin om bij ons op te ruimen en verder in te richten haha.

@Poolvos wat een schatje !

Goede nacht! A kwam alleen om 4.00 en net om 7.30. En dit was de tweede nacht op eigen kamer:) gisteren vond ik het wel moeilijk maar vandaag toch ook wel lekker eigenlijk:) Hij werd vannacht en net ook rustig wakker ipv huilerig, echt fijn.

Hij slaapt echt weinig overdag. Maar hij is over het algemeen vrolijk en lijkt goed te groeien dus.. Eind vd maand weer cb, ben benieuwd of ie bovenin de curves is gebleven. Dan ook eerste prikjes.

Vandaag een verjaardag en verder lekker niks!

Nina Sanders, Muisje458 en Poolvos vinden dit leuk.
  20. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Poolvos en @Nina Sanders jaloers op jullie. T is bij tijd en wijle ook vrolijk maar huilt helaas nog steeds veel. Zijn we niet gewend want E huilde eigenlijk nooit altijd vrolijk.

jammer dat je m’n post gemist had vorige week want dit is namelijk niet echt de goede aanbieding van bol. Ze waren vorige week 30 euro per maandbox. Ik probeer zelf altijd te wachten tot die eens in de zoveel tijd. We hebben ook vast maat4 ingeslagen.
    Hier is T weer giga verkouden, hij werd er zelf zo’n beetje elk uur wakker van hoesten etc, sliep gelukkig wel weer verder. Maar echt ik hoop nog steeds dat die voeding van 5 toch echt later gaat komen.

Nina Sanders en Poolvos vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina