Hier niet veel te melden. Het gaat gewoon zijn gangetje, baby E doet het goed, slaapt ook goed. Word alleen een beetje vroeg wakker. Maar daar zijn we mee aan de slag. En ze ontwikkeld en groeit ineens heel snel. Het is geen newborn meer. vanaf morgen zit ze in sprong 5 dus ben benieuwd haha. Tijd gaat hard.
Slapen in bed overdag is hier echt nog geen succes. Blijf het proberen, maar meestal wil het niet. A heeft vanochtend wel tot 7.30 in eigen bed geslapen en viel toen weer in slaap op ons bed, 9.00 werd ie wakker. Op de verjaardag was t tijd voor voeding en sliep ie daarna anderhalf uur bij mij, haha. Zonet nog een kort dutje in de wipstoel (nadat boven in bed niet lukte). Misschien straks even de hond uitlaten met hem in de wagen, kijken of ie nog even wil slapen. Hij slaapt echt weinig overdag hoor. Ben benieuwd hoe dat straks op het kdv gaat, wie weet slaapt ie daar juist wel..
T heeft tot 14 weken giga last van krampen gehad en toe nu toe van de hapjes gewoon helemaal niet! Dus het hoeft niet.
Hier ook weinig te melden, gaat gewoon goed. L komt nu 1 keer op een nacht en dan is de speen genoeg. Om half zes komt ze voor de fles en slaapt daarna door tot 08uur! Lekker rustig weekend gehad en vanavond gezellig uit eten. L slaapt weer een keer bij opa en oma, blehh ik vind dit zo’n dingetje. Gisteren alles eruit gehuild bij mijn vriend. Soms schrik ik er van hoe ik zelf de controle en toezicht op L wil huilen. Omdat het werken nog niet kon, liep ik niet tegen aan. Maar nu ik zachtjes aan ga beginnen, haar vaker uit handen moet geven, ga ik dit merken. Echt horror scenario’s gaan er dan door mijn hoofd. Ga erop letten dat dit niet te extreem wordt. @Nina Sanders wat een mooi interieur zeg! @Siepie85 hier heeft L ook tot week 18 bizar veel krampen gehad en poept pas iedere dag zondag lactulose sinds drie weken. Ik denk toch deels het vroeg geboren worden, 36.6. Maar hapjes gaan hier ook prima !
@RoseMurphy hier lukt het alleen nog maar in de ochtend, in de middag weigert hij in zijn eigen kamer te slapen. In zijn wiegje wil hij overdag helemaal niet maar 's nachts geen enkel probleem mee. E had hier in het begin ook veel moeite mee. Lukte bij pas toen ze naar het kdv ging, sinds die tijd is er ook pas echt ritme in het slapen gekomen.
@wolkje1994 ja T is natuurlijk ook te vroeg geboren 36.1 dus zal idd deels daar aan liggen. Had daarom eigenlijk ook meer problemen verwacht met de hapjes zo heerlijk dat dat niet zo is! Hier heeft ie een top weekend trouwens alleen huilen als ie moe is of honger heeft en het laatste ook veel minder. Dus we genieten even extra!
Omg even een trots moment vandaag!! A rolt van buik naar rug Vandaag al bij mijn man toen ik op de wc zat dus ik baalde. Doet ie het net weer 2x!! Zo trots
Wat goed! L is volgens mij vorige keer per ongeluk gedraaid want ze doet nog steeds niks behalve heel veel geluid maken
ik zou echt even wachten tot de 4 maanden. L heeft echt heel veel krampjes gehad toen ze hapjes kreeg en ze vond het maar niks. Was er duidelijk nog niet aan toe. Ik ben dus al heel snel weer gestopt. Vandaag tijdens het brunchen om een banaan gevraagd en deze geprakt (1/4) en ze was dol enthousiast. De lepel ging niet naar der mond maar der mond naar de lepel En vanavond ook wat groente en dat ging ook als een tierelier. Duidelijk dat ze er nu wel aan toe is.
Hier gaat ook alles wel goed. Ikzelf werk ook weer 3 lange dagen, dus ff wennen om baby zovaak niet te zien, en ook hij moet wennen, want hij wilt niet meer zomaar bij iedereen. Zelfs mijn moeder, die hij iedere week ziet, en zelfs afgelopen week 3x wegens verjaardagen heb gezien, wou hij afgelopen woensdag geen fles drinken bij haar, en ook niet graag op schoot. Toen ik dacht even snel wat boodschappen te doen, zonder kids dus, zette hij t op een gillen toen ik weg wou, vond ik zo zielig, dat ik m maar meegenomen heb, toen was hij blij. En vandaag verjaardag, wou hij dus ook niet bij me weg, hij kleeft echt vast aan me, (vind ik stiekem heerlijk). Hij heeft vandaag voor t eerst in de babyzit van stokke gezeten, ging best goed al, en daarin heeft hij voor t eerst stukje brood gehad, eerste reactie was flink kokhalzen, meerdere keren, toen maar stuk korst gegeven, en dat vond hij heerlijk, daarna nog even stukje cracotte, en die smolt helemaal weg, alles verdween in zijn mouwen en alles zat onder de cracotte, maar dat hoort erbij. Hier eet hij inmiddels al heel potje fruit en heel potje groenten elke dag. De flessen ben ik gaan verlagen naar 165 cc, en dan 4 flessen per dag. Verder is hij heel actief inmiddels, en vandaag tijgerde hij voor t eerst naar voren meteen, andere 2 kids gingen eerst altijd naar achter, maar hij gaat gewoon gelijk naar voren, grappig om te zien, en zo blij is hij, echt hoe verliefd kun je op je baby zijn.... hij ligt nu heerlijk te slapen, maar over uurtje geef ik m zijn laatste flesje van vandaag, en knuffel ik m flink, morgen lange dag werken, en ik ga m zooo missen, en dan dinsdag weer en donderdag weer, zo zwaar zolang zonder hem, andere kids mis ik niet, zo erg.
Goedemorgen dames hier nog steeds 3 keer per nacht wakker wordt er alleen dood moe van zo met werk en andere dagelijkse dingen een kleuter die veel aandacht van mem vraagt Is er ook iets wat je kan nemen voor extra energie dat samen kan met bv?
Goede morgen. Hier opzich ook goed geslapen. Moest er tussen half 1 en 1 3x uit. 1x voor de oudste 2x voor Lucas. Verder geslapen tot half 7 en toen lukte het niet meer door t hoesten. Heeft hij nog 20 nu uren bij mij geslapen. Ik houd hem ook thuis van de opvang deze week. En entingen die hij donderdag moet stel ik een weekje uit
eerlijk met zijn groeicurve vind ik het juist heel normaal dat hij nog nachtvoedingen wil. Ja het is zwaar alleen hij loopt ook achter hè, enige wat je kan doen is zorgen dat hij dan overdag meer binnen krijgt als hij wil. Maar ik zou bij hem juist niet willen dat ie nog minder gaat drinken aangezien het nog hoofdvoeding is nu. En als je dat wel graag wil dan zou ik eerder denken aan overstappen naar kv eventueel.
Ja kv helpt ook niet krijgt s avonds flesje 50/50 meer wel geprobeerd maar kan niet zo goed tegen kv ga vandaag andere halen kijken of die beter gaat Maar zoek iets om me zelf op te peppen dat ik de dag beter aan kan na zulke nachten
Mss eerst eens bij huisarts bloedonderzoek laten doen om te zien of je ergens een tekort hebt? Hier bleek ik 3 maanden na de bevalling een vit d tekort te hebben en merk wel het verschil als ik geen supplement neem.
Je kan evt idd naar de huisarts, en tips worden vaak gegeven eerder naar bed gaan om zelf meer slaap te krijgen. Verder weet ik het ook niet zo goed, want te weinig slaap is dus eigenlijk het probleem.
Hey dames! Heb geen tijd gehad om alles terug te lezen, heb heel lui alleen de laatste pagina gedaan Hier ook alles goed! Lekker druk weekend gehad. Zaterdag gekeken naar een andere auto voor manlief, mijn ouders hebben op de kinderen gepast. Ging prima en ze vonden het erg leuk om V hapjes te geven! Gisteren naar Plopsaland geweest (we hebben een jaar kaart, echt een uitkomst!) en ze hebben er beiden weer enorm van genoten. De hapjes gaan goed, geen erge krampen meer gelukkig en hij poept nu ook ineens 2 x per dag . Sinds dit weekend begonnen met overdag slapen op zijn eigen kamer, vindt hij ook prima. Volgende week ergens gaan we ook een nacht proberen, daar zie ik wel als een berg tegenop.. Hij komt nog 2 a 3x per nacht voor een voeding, de co sleeper is dan echt fantastisch.. Dus ik heb er nog wat moeite mee
@Boordevol hoe gaat het nu met de nachten? Al uitslagen van het ziekenhuis, of heb ik daar over heen gelezen? @Nina Sanders , hoe is het? Heb je nog gekeken naar ouderschapsverlof?